Autoinak.sk
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
Autoinak.sk
No Result
View All Result
Home Novinky

Renault rozširuje obľúbené modelové rady Clio a Captur o nové hybridné verzie E-TECH

od Peter Hlačik
1. júla 2020
v Novinky
95
A A
0
Renault rozširuje obľúbené modelové rady Clio a Captur o nové hybridné verzie E-TECH

Nový Renault CAPTUR E-TECH Plug-in a nový Renault CLIO E-TECH

25
SHARES
2.5k
VIEWS
Zdieľaj na FacebookuZdieľaj na Twitteri

Hybridné pohony zaznamenávajú v poslednom období obrovský rozmach. Podpísali sa pod to predovšetkým prísne emisné limity a dnes už nejakou formou hybridného pohonu disponuje prakticky každá automobilka.

Renault aktuálne prináša hybridný pohon ako alternatívu aj k svojim obľúbeným modelom Clio a Captur. Plne hybridné Clio a plug-in hybridný Captur doplňujú ponuku najširšej elektrifikácie modelového radu na trhu popri 100-percentne elektrických modeloch, ako sú Nové ZOE, či Kangoo Z.E. Skupina Renault je priekopníkom a expertom v oblasti elektrickej mobility, ktorá je strategickou oblasťou záujmu Skupiny v úsilí o dosiahnutie trvalej mobility dnes aj v budúcnosti. Táto odbornosť v oblasti elektromobilov vychádza z viac než desaťročných skúseností s vývojom a výrobou elektromobilov a umožňuje Skupine ponúkať účinné hybridné systémy. Nové Clio E-TECH zvládne až 80 % času jazdy v meste v čisto elektrickom režime a v mestskom cykle tak dosahuje úsporu paliva až 40 % v porovnaní s benzínovým motorom. Nový Captur E-TECH Plug-in umožňuje v čisto elektrickom režime dojazd 50 km pri rýchlosti až 135 km/h a až 65 km v mestskej premávke.

Hybridná rodina značky Renault

Inovatívna technológia

Pohonný agregát spoločný hybridným pohonom značky Renault existuje v dvoch variantoch: E-TECH pre full hybrid (HEV, čiže hybrid) a E-TECH Plug-in pre plug-in hybrid (PHEV, čiže dobíjací hybrid). Pohonný agregát možno použiť v týchto modeloch vďaka modulárnym platformám CMF-B a CMF-C/D, ktoré boli od samého začiatku konštruované tak, aby umožnili elektrifikáciu modelu. Ďalšou výhodou je jedinečná kompaktnosť technológie E-TECH, ktorú je možné umiestniť do motorového priestoru viacúčelového mestského vozidla, napríklad modelu Clio.

Inžinieri Skupiny Renault vyvinuli pre hybridné pohony revolučné riešenie, ktoré je predmetom viac než 150 patentov. Jeho základ tvorí hybridná sústava označovaná ako sériovo-paralelná, ktorá ponúka maximum kombinácií a najvyššiu možnú úsporu CO2 v prevádzke. Táto hybridná technológia využíva aj skúsenosti tímu Renault F1 Team, ktoré umožňujú zdieľať technológie vyvinuté pre F1 a prispôsobené pre sériové hybridné modely.

Keď motoristický šport inšpiruje sériové vozidlo

Automobilový šport a účasť značky Renault v pretekoch Formuly 1 stoja v centre vývoja hybridných pohonov E-TECH Skupiny Renault. Toto prepojenie automobilového športu a sériových vozidiel je zjavné v niektorých oblastiach: opätovné využitie energie a automatická multimódová prevodovka, prvýkrát použitá v sériovom modeli. Vzájomná spolupráca tímu Renault F1 Team a vývojárov značky Renault v oblasti energetického manažmentu sa v praxi využíva už od roka 2013. Niekoľko inžinierov špecializovaných na hybridizáciu a poverených prácou na modeloch Renault E-TECH pripravilo nástup hybridov v F1 v roku 2014 a v súčasnosti pracujú na vývoji hybridného motora pre preteky F1 vo Viry-Châtillon. Inžinieri získali dôkladné znalosti o stratégii energetického manažmentu, ktoré následne využili pri vývoji týchto modelov. Pohony E-TECH najmä vďaka týmto znalostiam v sebe spájajú radosť z jazdy a vysokú účinnosť v oblasti rekuperácie a využívania energie. Táto technológia umožňuje dobíjanie batérie vždy vtedy, keď objem vytvorenej energie prekročí výkonové požiadavky.

Spomalenie a brzdenie rovnako ako v F1 umožňuje opätovné využitie kinetickej energie, ktorá sa premieňa na elektrickú energiu a dobíja batériu. V sériových vozidlách, najmä však pri jazde po diaľnici, princípy energetického manažmentu spúšťajú dobíjanie batérie a zabezpečujú činnosť motora v režime optimálneho výkonu. Prebytok energie sa môže následne využiť na uľahčenie práce tepelného motora pri výraznom zošliapnutí plynového pedálu alebo na zabezpečenie jazdy v čisto elektrickom režime pri jazde cez mesto na plánovanej trase.

Nový Renault CAPTUR E-TECH Plug-in a nový Renault CLIO E-TECH prichádzajú na Slovensko

Inovatívna prevodovka podporujúca odozvu pohonu

Konštrukcia pohonu Renault E-TECH vychádza z konštrukcie pohonu monopostov Renault F1 Team: spaľovací motor je spojený s dvomi elektrickými motormi a centrálnou batériou. Všetky komponenty spája multimódová prevodovka. Prevodovka vďaka prepojeniu s elektromotormi umožňuje štartovanie v čisto elektrickom režime bez spojky a výrazne znižuje výpadky výkonu pri radení, čo prispieva ku komfortu riadenia a lepšiemu zrýchleniu. Rýchle radenie je dôležité aj v F1, nakoľko obmedzuje trhanie a teda aj možnú stratu priľnavosti.

Kapacita lítium-iónovej batérie sa líši podľa typu hybridného pohonu:

  • Modelu Clio E-TECH umožňuje batéria 1,2 kWh (230 V) zníženie spotreby paliva a emisií CO2 a až 80 percent času jazdy v meste v čisto elektrickom režime.
  • Modelu Nový Captur E-TECH Plug-in umožňuje batéria 9,8 kWh (400 V) dojazd až 65 km v čisto elektrickom režime v mestskom cykle (WLTP)

Spojenie dvoch elektrických motorov, inovatívnej multimódovej prevodovky a spaľovacieho motora ponúka množstvo rôznych spôsobov činnosti:
Čisto elektrické štartovanie Absencia spojky v tejto inovatívnej prevodovke umožňuje štarty a rozjazdy v čisto elektrickom režime bez zapojenia spaľovacieho motora. Štartovanie hybridných vozidiel E-TECH tak systematicky zabezpečuje hlavný elektrický motor. Ide o dodatočnú výhodu tejto technológie, nakoľko rozjazdy sú vďaka okamžite dostupného krútiacemu momentu mimoriadne svižné.

Automatické prispôsobenie riadenia každej situácii

Technológia E-TECH je založená na sériovo-paralelnej konštrukcii, ktorá umožňuje skombinovať výhody jednotlivých existujúcich hybridných typov (sériový, paralelný a sériovo-paralelný). Motory môžu pracovať nezávisle alebo spoločne a smerovať výkon na kolesá. Riadiaca jednotka riadi motory a ich činnosť podľa potrebného zrýchlenia a výkonu a určuje aj možnosti rekuperácie batérie. Toto riadenie sa vykonáva podľa 15 kombinácií funkcií jednotlivých motorov a zaradených rýchlostných stupňov.

Nový Renault CAPTUR E-TECH Plug-in a nový Renault CLIO E-TECH

Najlepšie Clio je teraz hybridné

Renault vidí budúcnosť mobility v autonómnych technológiách, elektrifikácii a konektivite. Model Clio po generačnej výmene v roku 2019 túto víziu stelesňuje. Napríklad má celý rad najmodernejších a najpokročilejších jazdných asistentov v segmente, vrátane systému EASY PILOT – asistenta pre jazdu v kolónach a na diaľnici, čiže autonómne riadenie 2. úrovne. Ide o prvý krok k úplne autonómnemu riadeniu. S veľkým 9,3 palcovým displejom a systémom Renault EASY CONNECT ponúka aj veľmi široké multimediálne možnosti.

Nový Captur je na želanie elektrický

Captur je vo svojom segmente bestsellerom vo Francúzsku aj v Európe. Novým plug-in hybridným pohonom E-TECH Plug-in zodpovedá trom základným pilierom vízie Skupiny Renault v oblasti budúcej mobility (autonómia, konektivita, elektrifikácia). Pohon E-TECH Plug-in 160 a jeho batéria s vyššou kapacitou (9,8 kWh a 400 V s nízkou hmotnosťou 105 kg) umožňujú v kombinovanom režime (WLTP) v čisto elektrickom režime dojazd až 50 km pri rýchlosti až 135 km/h a v mestskom režime až 65 km (WLTP City). Nový Captur vykazuje nevídanú univerzálnosť: na každodenných trasách sa pohybuje bez spotreby paliva a na víkend alebo na dovolenku vás odvezie bez ohľadu na vzdialenosť. Ponúka tak veľmi široké možnosti využitia. Za účelom zvýšenia dojazdu v elektrickom režime sa batéria dobíja pripojením k sieti (3 až 5 hodín podľa typu pripojenia, vrátane domáceho). Nový Captur E-TECH Plug-in funguje inak než full hybrid E-TECH, no so všetkými výhodami tohto pohonu, napríklad so systematickým štartovaním v elektrickom režime a s nízkou spotrebou.

Nový Captur E-TECH Plug-in disponuje novým režimom v systéme MULTI-SENSE: režimom PURE. Tento režim možno nastaviť na displeji a prostredníctvom príslušného tlačidla umožňuje prechod do čisto elektrického režimu (za podmienky dostatočného nabitia batérie). V režime SPORT systému MULTI-SENSE, pokiaľ je batéria dostatočne nabitá, je možné úplným zošliapnutím plynu skombinovať všetky pohony, čo umožňuje sériovo-paralelný systém. Vozidlo tak disponuje kompletným možným výkonom pohonného agregátu, napríklad počas predchádzania.

Clio E-TECH Hybrid je dostupné na slovenskom trhu od 18 100 €. Plug-in Hybridný Captur E-TECH je slovenským zákazníkom k dispozícií od 28 000 €. Viac informácií nájdete na stránkach https://www.renault.sk/hybridne-vozidla.htm

Zdroj: Renault

Tags: HybridRenaultRenault CapturRenault Clio
Share10Tweet6Send

Mohlo by vás zaujímať

Úplne nový Jeep Compass
Novinky

Úplne nový Jeep Compass

8. mája 2025
2.5k
Nový Hyundai INSTER v 5-miestnej verzii
Novinky

Nový Hyundai INSTER v 5-miestnej verzii

7. mája 2025
2.5k
Mercedes-AMG CLE „Limited Edition“
Novinky

Mercedes-AMG CLE „Limited Edition“ – Exkluzivita, ktorá púta pozornosť

2. mája 2025
2.5k
Next Post
Nový Hyundai i10 N Line

Hyundai obohatil ponuku svojho najmenšieho modelu i10 o športovú verziu N Line

Jeep Compass

Test: Jeep Compass – Kultová DNA v modernej podobe

Predajňa vozidiel značky LADA v Žiline

Žilinské zastúpenie značky LADA oslávilo prvé výročie

Najčítanejšie články

  • Test Isuzu D-Max 2024

    Test: Isuzu D-Max – Nefalšovaná pickup DNA

    28 shares
    Share 11 Tweet 7
  • Test: Citroën Berlingo – Všestranný multitalent

    28 shares
    Share 11 Tweet 7
  • Test: Ford Kuga – Všestranné SUV s výborným hybridom

    27 shares
    Share 11 Tweet 7
  • Test: Mitsubishi Colt – Návrat vo veľkom štýle

    27 shares
    Share 11 Tweet 7
  • Test: BMW XM – Výnimočné SUV

    27 shares
    Share 11 Tweet 7
  • Auto inak – moderný automobilový magazín
  • Auto inak – moderný automobilový magazín
  • Články
  • Kontakt
  • Zásady ochrany osobných údajov

© 2023 Autoinak.sk - Novinky zo sveta automoto. All Rights Reserved. – Powered by Eshop od GBD Creative Studio

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt

© 2023 Autoinak.sk - Novinky zo sveta automoto. All Rights Reserved. – Powered by Eshop od GBD Creative Studio

Súbory cookie: Ukladáme z vášho zariadenia údaje, ktoré nie sú citlivé, a získavame k nim prístup (napríklad súbory cookie alebo jedinečný identifikátor zariadenia). Okrem toho tiež spracúvame osobné údaje, ako sú IP adresy a identifikátory cookie, aby sme mohli spracúvať údaje, napríklad zobrazovať prispôsobené reklamy, merať preferencie našich návštevníkov atď. Svoje preferencie môžete kedykoľvek zmeniť v našich pravidlách ochrany súkromia na tomto webe.
Prijať cookies
Prečítať viac
Nastavenie cookies
Okno s nastavením cookie
Okno s nastavením cookie

Nastavenie súkromia

Rozhodnite sa, ktoré cookies chcete povoliť. Toto nastavenie môžete kedykoľvek zmeniť. Môže sa ale stať, že niektoré funkcie už nebudú dostupné. Pre informácie o zmazanie cookies, sa obráťte na nápovedu vášho prehliadača.

Pomocou posuvníka môžete povoliť alebo zakázať rôzne typy cookies:

  • Zablokovať všetko
  • Základná
  • Funkcionality
  • Analytics
  • Reklamná

Táto stránka bude

Táto stránka nebude

  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
  • Pamätajte si svoje prihlasovacie údaje
  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
Uložiť a zatvoriť