Autoinak.sk

Ako sa darilo skupine Renault v treťom kvartáli 2019?

Okolo automobilky Renault je v poslednom období pomerne rušno. Aliancia Renault – Nissan – Mitsubishi predstavuje v globálnom merítku tretí najväčší automobilový koncern. Začiatkom aktuálneho roka sa prevalil známy škandál okolo jedného z najvýznamnejších osobnosti tejto aliancie, Carlosa Ghosna. Topmanažér bol pod tlakom okolností odvolaný zo svojej funkcie a v súčastnosti čelí trestnému stíhaniu.

Renault mimo tohto predstavil tiež piatu generáciu ťažiskového modelu Clio. Tento model dlhodobo patrí k absolútne najpredávanejším automobilom v Európe. Ďalšou témou bolo údajne rokovanie o fúzii s alianciou FIAT Chrysler. Snahy o vytvorenie megakoncernu ale nakoniec stroskotali. Po pomerne turbulentnom období už máme k dispozícii aktuálne čísla ako Skupine okolo značky Renault, hospodársky darilo v treťom kvartáli roku 2019.

Do Skupinu Renault patrí viacero značiek

V treťom štvrťroku Skupina Renault predala celkovo 852 198 vozidiel. Toto číslo predstavuje pokles o 4,4% na trhu, ktorý sám o sebe poklesol o 3,2%. V Európe Skupina zaznamenala pokles tržieb o 3,4%. Tento pokles je čiastočne spôsobený aj nevyhnutnými procesmi súvisiacim so zavedením emisnej metodiky WLTP pre osobné automobily v septembri 2018.

V regiónoch mimo Európy je situácia iná a Skupine Renault sa v tomto priestore darilo lepšie. Globálny trh hlási medziročný pokles o 6,2%. Skupina Renault ale zaznamenala pokles predaja “len” o 5,4%. Podpísalo sa pod to najmä oslabenie trhov v Turecku (-21,7%) či v Argentíne (-30,0%), ako aj ukončenia predaja v Iráne od augusta 2018.

Do portfólia Skupiny Renault patrí aj exkluzívny výrobca športových automobilov Alpine

V Eurázii sa trhový podiel zvýšil o 1,8 percentuálneho bodu. Predaj Skupiny Renault v tomto priestore vzrástol o 5,1%. Dopyt po modeloch Skupiny napríklad v Rusku (+ 6,1%). Zaujímavosťou tunajšieho trhu je nový modely Arkana v štýle SUV-kupé.V domácom priestore sa darí aj značke Lada.

V Amerike sa trhový podiel zvýšil o 0,2 bodu. Z toho Brazília zaznamenala nárast objemu o 5,6%. V Afrike, na Strednom východe, v Indii a tichomorskej oblasti, sa trhový podiel zvýšil o 0,1 bodu. Na čínskom trhu, ktorý celkovo klesol o -5,0%, predaje klesli o -15,5% aj z dôvodu očakávania nového Renault Captur a Renault City K-ZE, nového mestského elektrického vozidla.

Vyhliadky do konca roka 2019

Očakáva sa, že v roku 2019 sa globálny automobilový trh zníži o približne -4% v porovnaní s rokom 2018 (oproti približne -3%, ako sa pôvodne predpokladalo).

Pre úplnosť dodajme, že do skupiny Renault patrí okrem značky Renault tiež Dacia. Ďalej automobilky Lada, Samsung Motors, Alpine a Jinbei Huasong.

Prehľad celkového predaja skupiny Renault podľa jednotlivých značiek:

Predaje Skupiny Renault rok 2019
Top trhy Skupiny Renault v roku 2019
Exit mobile version