Autoinak.sk

Audi A4 podstúpilo facelift

Vynovené Audi A4 je po modernizácii ešte krajšie a športovejšie. Model strednej triedy predstavuje jeden z ťažiskových modelov značky Audi.

Vďaka športovým dizajnovým akcentom pôsobí nový model teraz ešte dynamickejšie a hodnotnejšie. Jednodielna maska chladiča Singleframe je širšia a nižšia. Bočný pohľad definujú výrazne „svaly“ nad blatníkmi. Výrazné dizajnové kontúry, navonok signalizujúce gény legendárneho prvého modelu Audi quattro.

Audi A4 má teraz sériovo reflektory z LED, špičkové vyhotovenie využíva technológiu Matrix LED s adaptívnymi diaľkovými svetlami. Nová je aj koncepcia línií vybavenia: vonkajšie majú teraz označenie basis, advanced a S line, pričom modely S4 a A4 allroad quattro majú špecifický dizajn. Zákazníci majú na výber 12 farieb laku karosérie, medzi nimi nový odtieň Terra Grey.

Audi A4 allroad quattro; Audi S4 Limousine a Audi A4 Avant

Aj harmonicky koncipovaný interiér Audi A4 sa vyznačuje horizontálnymi líniami. V strede prístrojového panelu je mierne k vodičovi natočený veľký dotykový displej MMI touch, ktorý tvorí centrum nového systému ovládania.

So svojim novým systémom MMI komplexne digitálne prepojené Audi A4 poskytuje rovnaký spôsob ovládania ako moderný smartfón. Displej s akustickou spätnou väzbou preberá funkciu doterajšieho kombinovaného otočného/tlačidlového ovládača MMI na stredovej konzole. Dotykový displej TFT má uhlopriečku 25,7 cm (10,1 palca).

Pre Audi A4 je k dispozícii mnoho asistenčných systémov. Voliteľné systémy sú združené do troch kompletov „Tour“, „Mesto“ a „Parkovanie“. Dôležitým systémom v komplete „Tour“ je adaptívny asistent na udržiavanie rýchlosti s funkciou Stop & Go a automatickým udržiavaním vzdialenosti. V kombinácii s prediktívnym asistentom efektívnej jazdy dokáže Audi A4 aj bez sledovania vozidla idúceho vpredu prediktívne spomaľovať a zrýchľovať. Na to vyhodnocuje upozornenia Car-to-X, dáta navigácie a dopravné značky.

Audi A4 Avant

Na začiatku predaja v Európe bude Audi ponúkať modelový rad A4 so šiestimi turbokompresorom prepĺňanými motormi s priamym vstrekovaním paliva – troma benzínovými TFSI a troma naftovými TDI. Ich výkonové rozpätie siaha od 110 kW (150 k) do 255 kW (347 k) – od Audi A4 35 TFSI až po Audi S4 TDI. Onedlho ponuku rozšíria ďalšie dva naftové motory: 30 TDI s výkonom 100 kW (136 k) a 35 TDI s výkonom 120 kW (163 k). Všetky agregáty – štvorvalce TFSI, ako aj štvorvalce a V6 ZTI – s rezervou spĺňajú emisnú normu Euro 6d-temp.

Tri motory budú od začiatku predaja vybavené systémom mild-hybrid (MHEV) na 12-voltovej báze, ktorý znižuje spotrebu paliva a súčasne zvyšuje komfort. V krátkom časovom odstupe budú nasledovať dva ďalšie. V bežnej každodennej premávke môže systém MHEV podľa individuálnych meraní Audi znižovať spotrebu paliva až o 0,3 litra na 100 kilometrov.

Interiér nového modelu

Pre každú zo šiestich počiatočných motorizácií je k dispozícii optimálne prevodové ústrojenstvo – buď 6-stupňová manuálna prevodovka, 7-stupňová dvojspojková prevodovka S tronic alebo 8-stupňová automatická prevodovka tiptronic, v kombinácii s pohonom predných alebo všetkých kolies.

Obidva športové modely S radu A4 – Audi S4 TDI a S4 TDI Avant – sa na európskych trhoch budú predávať s novým naftovým motorom V6 3.0 TDI. Tento motor kombinujúci kultivovaný beh a dlhý dojazd s mohutnou ťažnou silou, dosahuje výkon 255 kW (347 k) a maximálny krútiaci moment 700 Nm.

Na všetky cesty aj necesty je tu Audi A4 allroad quattro. To kombinuje systém pohonu všetkých kolies s o 35 milimetrov zväčšenou svetlou výškou. Audi A4 allroad quattro kombinuje vysoký jazdný komfort so schopnosťami jazdy v ľahšom teréne. S dodatočným režimom offroad v systéme regulácie jazdnej dynamiky Audi drive select má vodič k dispozícii 6 jazdných režimov. Okrem toho má A4 allroad o 12 milimetrov väčšie kolesá a rozšírený rozchod – vpredu o 6 a vzadu o 11 milimetrov.

Modely Audi A4 a S4 s motorom TDI sa začnú u nás predávať na jeseň tohto roku.

Exit mobile version