Autoinak.sk

Test Audi Q3 – Dokonale klame telom

Posledné mesiace sa v podaní štyroch kruhov niesli v znamení mohutnej modelovej ofenzívy. Najviac noviniek s logom Audi pribudlo v dôležitom segmente SUV. Technologický highlight v podobe prvého plne elektrického SUV Audi e-Tron, doplnilo niekoľko variácií super-luxusných modelov Audi Q7 a Audi Q8. V Ingolstadte ale myslia aj na cenovo dostupnejšie automobily. Typickým príkladom spomenutého je druhá generácia kompaktného modelu Audi Q3, ktorá sa pred pár mesiacmi objavila už aj na slovenskom trhu. Nový model v porovnaní so svojím predchodcom citeľne povyrástol, čo sa pozitívne prejavilo na priestorových pomeroch v kabíne. Príslušnosť k prémiovej kategórii pripomína široké spektrum výbavy na želanie. Mnohé použité technológie zároveň pochádzajú z luxusných modelov tejto značky. My sme ale pre tentokrát dostali možnosť otestovať pomyselnú vstupnú bránu do sveta Q3.

Nové Audi Q3 v benzínovej verzii 35 TFSI S tronic, za ktorou sa ukrýva prepĺňaný 4-valec 1,5 litra s výkonom 150 koní, skombinovaný so 7-st. dvojspojkovým automatom a v najdostupnejšej verzii Q3, nám na test zapožičala spoločnosť Galimex Žilina, autorizovaný predajca vozidiel Audi.

Rýchle fakty:

Audi Q3 35 TFSI

Pôvodný model Audi Q3 sa v predaji objavil už v roku 2011. V tomto čase šlo o najmenšie SUV so štyrmi kruhmi a zákazníci ho prijali veľmi dobre. Prvá generácia vydržala vo výrobe približne sedem rokov. V roku 2018 uzrela svetlo sveta aktuálna druhá generácia. Novinka medzigeneračne narástla do dĺžky o takmer 10 cm. Približne o 8 cm si polepšil aj rázvor náprav.

Nová generácia Q3 je postavená na koncernovej platforme MQB, pre ktorú je príznačne priečne uloženie pohonných jednotiek. Základné motorizácie z oboch táborov výrobca kombinuje s pohonom „len“ predných kolies. Ostatné verzie už podľa očakávania ponúkajú aj pohon všetkých kolies Audi quattro. Významnou novinkou druhej generácie testovaného SUV je aj rozšírenie modelového radu o štýlovejšiu verziu s klesajúcou líniou strechy, ktorú Audi nazýva Sportback.

Pod novým značením so skratkou 35 TFSI sa pri novom modeli Q3 ukrýva základný benzínový 4-valec s objemom 1,5 litra

Nové Q3 sa inšpirovalo u svojich väčších a luxusnejších súrodencov aj na poli dizajnu. V interiéri sa stalo štandardom nové dotykové rozhranie MMI s prvotriednou grafikou. Už v základe je k dispozícii balík vyspelých jazdných asistenčných systémov. V rámci opcie si je možné aj tento model dovybaviť mimoriadne širokým spektrom výbavy na želanie. Za všetko vypichnime napríklad špičkovú svetelnú technológiu Audi Matrix LED. Pomyselné limity v tomto smere určuje prakticky len peňaženka potencionálneho záujemcu.

Paleta dostupných motorizácií aj v tomto prípade podlieha novému značeniu. Vstupnou bránou do sveta Audi Q3 je testovaná zážihová verzia 35 TFSI. Pod týmto značením sa ukrýva 4-valec o objeme 1,5 litra a výkone 150 koní. Daná motorizácia sa dodáva výhradne s pohonom prednej nápravy a v kombináciách buď so 6-st. manuálom alebo 7-st. automatom S tronic. Za výkonnejšou benzínovou verziou 40 TFSI quattro sa ukrýva zážihový 2-liter s výkonom 190 koní. Výkonový strop bežných verzií predstavuje objemovo identická motorizácia s označením 45 TFSI (230 koní). Štandardom pri oboch výkonnejších verziách je pohon quattro ako aj 7-st. automat.

Prepĺňaný benzínový 4-valec s výkonom 150 koni na nový model Audi Q3 postačuje.

Naftovým základom je verzia 35 TDI s turbodieslom o objeme 2,0 litra o výkone 150 koní. Daná motorizácia je dostupná buď s predným pohonom a 7-st. automatom, alebo pohonom quattro, kde má zákazník na výber medzi 6-st. manuálom ako aj 7-st. automatom. Vznetovú špičku následne reprezentuje verzia 40 TDI s výkonom 190 koní, dostupná výhradne s pohonom quattro a 7-st. automatom. Špičkovú verziu Audi RS Q3 TFSI poháňa legendárny zážihový 5-valec o objeme 2,5 litra s výkonom až 400 koní.

Dynamický vzhľad je magnetom pre oči

Nie je žiadnym tajomstvom, že dizajn novej generácie Audi Q3 je do značnej miery inšpirovaný vlajkovou loďou medzi SUV z Ingolstadtu teda modelom Q8. menší súrodenec aj preto pôsobí mimoriadne dynamicky. Z radosťou môžem konštatovať, že obrovskú porciu dizajnových emócii ponúka už aj testovaná „základná“ verzia Q3, bez ešte viac vyšperkovaného vizuálneho balíku S Line.

Predné partie modelu nového modelu Q3 pripomínajú luxusný model Audi Q8

Prednej časti dominuje najnovší dizajnový “look” SUV značky Audi v podobe obrovskej 8-uholníkovej masky chladiča. Príslušnosť k svetu crossoverov zvýrazňuje športový nárazník, ktorého spodnú časť tvorí robustné ochranné oplastovanie. Medzi hlavné rozlišovacie prvky nového Q3 patria predné svetlomety s efektným LED podpisom denného svietenia. Testovaný kúsok disponoval v tomto smere pomyselným prostredným stupňom v podobe plne „ledkovej“ techniky s vynikajúcim svetelným účinkom s tzv. dynamickými smerovkami. Za príplatok je ale k dispozícii aj špičková technológia Matrix LED.

Pri pohľade z profilu vyzerá mimoriadne dynamicky už aj testovaný variant s praktickejšie tvarovanou líniou strechy. Strecha aj v prípade praktickejšieho karosárskeho variantu novinku opticky “pritláča” k vozovke. Športový dojem dotvárajú tiež výrazne rozšírené a „svalnaté“ blatníky. Pri testovanom exemplári ukrývali kolesá so sezónnym obutím „len“ na 17 palcových diskoch s výraznejším bočným profilom pneumatík.

“Základná” verzia Q3 na rozdiel od modelu Sportback dostala praktickejšie tvarovanú zadnú časť strechy

Aj zadná časť nového modelu Q3 púta pozornosť dynamickými líniami a decentným strešným spojlerom. So zaujímavým riešením prišli koncové svetlá. Tie dostali prakticky identický LED svetelný podpis aký majú predné svetlomety. Zadný nárazník vsádza na „drsné“ ochranné oplastovanie spodnej časti. Nenápadné naznačenie koncoviek výfukov nepôsobí v tomto prípade ako päsť na oko. Reálne vyústenie výfukového systému je pri značne Audi už tak trochu tradične skryté v priestore pod zadným nárazníkom. Osobitý dizajnový charakter nového modelu dokážu ešte viac zvýrazniť výrazné laky karosérie. Testovaný exemplár vsadil na istotu v podobe decentnej bielej farby s prívlastkom Ibis.

Interiér zaujme nielen kvalitou ale aj priestorom

Audi si už v minulosti vydobilo silné mimoriadne renomé v disciplíne špičkového stvárnenia interiérov svojich modelov. Som veľmi rád, že táto posadnutosť štyroch kruhov pretrváva aj v dnešnej dobe. Faktom je, že testovaný model sa v rámci automobilky radí skôr medzi tie cenovo dostupnejšie. Výrobca napriek tomu nič nezanedbal a aj kabína Q3 pôsobí kvalitne a hodnotne. Okrem precízneho dielenského spracovania, nemám výhrady ani k výberu jednotlivých materiálov, čo platí aj pre testovanú najdostupnejšiu verziu.

V interiéri je aj model Q3 typickým Audi s kvalitnými materiálmi a špičkovým dielenským opracovaním

Výrobca sa v prípade stvárnenia interiéru nového modelu Q3 reálne snaží vyhovieť čo najširšiemu spektru používateľov. Inými slovami Audi v tomto prípade dokázalo veľmi pekne skombinovať automobilovú modernu s osvedčenou klasikou. Do prvej skupiny sa radia digitálne hračky v podobe virtuáneho kokpitu alebo najnovšieho rozhrania MMI. Do druhej kategórie patrí klasický panel klimatizácie ako aj ďalšie intuitívne umiernené ovládacie prvky. Palubná doska pôsobí atraktívne už po vizuálnej stránke. Okrem výrazného natočenia centrálnej časti smerom na vodiča zaujme efektná výplň v podobe 8-uholníkového segmentu, ktorá opticky pripomína prednú masku chladiča.

Digitálny virtual cockpit disponuje špičkovou grafikou. Vyobrazovanie jednotlivých módov je inšpirované ostatnými modelmi z dielne Audi. V prípade testovaného modelu, ktorý nedisponoval vstavanou navigáciou. Reálne treba preto počítať v tomto prípade aj s menším počtom zobrazovacích módov. Od najnovších modelov Audi je prevzatý tiež centrálny displej rozhrania MMI. Prvotriednu grafiku so špičkovými vyobrazovacími možnosťami dopĺňa bleskurýchla reakcia na dotyk, ako aj vynikajúca čitateľnosť prakticky za akýchkoľvek svetelných podmienok. Pochvalu si zaslúži aj pomerne intuitívna logika ovládania jednotlivých funkcii. Za potencionálny nedostatok rozhrania ako aj okolitých lesklých čiernych plôch možno považovať až prílišnú náchylnosť na stopy po nechcených odtlačkoch prstov.

Audi virtual cockpit je dobre známy už aj z iných modelov značky

O úroveň nižšie je situovaný prehľadný panel klimatizácie s klasickými hardwarovými tlačidlami, ktorý sa pri modeli Q3 zachoval pri každej výbave. Najspodnejšiu časť centrálnej časti palubnej dosky tvorí modul s často používanými funkciami. Sem patrí nielen volič jazdných režimov Audi drive select ale aj deaktivácia systému štart/stop. Vtipným prvkom je potenciometer na ovládanie hlasitosti, umiestnený bližšie k spolujazdcovi. Toto riešenie má svoju logiku, kedže vodič reguluje hlasitosť audia primárne na volante. Posadnutosť praktickými detailmi doprevádza napríklad aj prítomnosť klasickej USB koncovky ale aj novej typu C. Za vtipný detail a prvok možno naopak považovať atypicky tvarované vnútorné kľučky dverí, ktoré sú zároveň paradoxne aj mimoriadne funkčné.

Posed sa volantom prichádza s ideálnym kompromisom medzi klasickými kompaktmi a veľkými SUV. Na prvý pohľad nenápadné sedadlá s latkovým poťahom príjemne prekvapili po stránke komfortu. Výhľad z vozidla v smere šikmo dopredu uľahčuje “šikovné” uchytenie spätných zrkadiel. Model Q3 zaznamenal medzigeneračne výrazný progres aj v kategórii životného priestoru v druhom rade. Za seba sa tu pomerne pohodlne dokážu usadiť už aj osoby s výškou presahujúcou 180 cm. Z hľadiska životného priestoru okrem rezervy pre hlavu a kolená poteší aj veľkoryso nadimenzovaný priestor pre chodidlá, ktoré si je možne pohodlne zasunúť pod predné sedadlá. To, že novinka má ambíciu byť aj rodinným automobilom pripomína aj možnosť posúvania delených zadných sedadiel, resp. nezávislého polohovania operadiel.

Nová rozhranie MMI kopíruje špičkové modely z dielne Audi. Nevýhodou je náchylnosť na nechcené odtlačky prstov. V spodnej časti sa nachádza klasický modul klimatizácie

S ambíciu pokrytia potrieb bežnej rodiny prichádza aj batožinový priestor testovaného modelu. Audi Q3 ponúka v základnom usporiadaní slušným objemom na úrovni 530 litrov. Vďaka spomínanej možnosti posúvania zadných sedadiel je možné priestor pre batožinu navýšiť až na 675 litrov. Z hľadiska praktickej stránky je vítanou pomôckou aj medzipodlaha. Vďaka nej je možné v konfigurácii so skopenými zadnými sedačkami dosiahnuť optimálne rovinu s maximálnym objem 1525 litrov. Pozitívom je, že pod úroveň hlavnej podlahy sa stále zmesti aj dojazdová pneumatika.

Nové Audi Q3 už v najdostupnejšej výbave Q3 disponuje kompletnou bezpečnostnou výbavou, digitálnym virtuálnym kokpitom či elektronickou parkovacou brzdou. Testovaný exemplár k tomu pridal aj niekoľko prvkov v opcii. Sem sa radí napríklad: adaptívny tempomat, parkovacie senzory po celom obvode vozidla, automatické LED svetlá, elektronické ovládanie batožinového priestoru, rozhranie MMI či kožený volant.

Priestorové pomery v druhom rade si medzigeneračne výrazne polepšili

SUV, ktoré jazdí ako kompakt

Pri hodnotení jazdných vlastností sa symbolicky vrátim na úplný začiatok tohto testu. Nové Audi Q3 skutočne pôsobivo „klame svojím telom“. V dnešnej dobe sa takmer všetci zbláznili do crossoverov a SUV. Tí náročnejší ale zároveň od danej kategórie požadujú aj adekvátne jazdné vlastnosti. A v tejto disciplíne sú štyri kruhy skutočným majstrom. Testovaná novinka aj napriek hmotnosti prevyšujúcej 1,5 tony dokáže jazdiť prakticky rovnako dobre ako väčšina “bežných” kompaktov!

Vyladenie podvozka testovanej verzie prichádza s ideálnym kompromisom medzi cestovným komfortom a zážitkovou jazdou. Pod až prekvapivú ochotu a istotu s akou dokáže novinka filtrovať bežné nerovnosti sa v nemalej miere podpísali aj pneumatiky s vyšším profilom. Predovšetkým v mestskej premávke tak odpadá “nutnosť” za každú cenu kľučkovať medzi prepadnutými kanalizačnými poklopmi. Celkový cestovný komfort zvyšuje aj odhlučnenie interiéru hodné prémiovej kategórie.

Batožinový priestor nového modelu Q3 so základnou kapacitou 530 litrov

Nezávislé zavesenie všetkých štyroch kolies nesklame ani pri menej rozvážnom nájazde do zákruty. Prirodzená nedotáčavosť sa dostavuje až pri vo vyslovene necitlivom jazdnom móde. Audi Q3 v dynamickom nastavení zároveň veľmi pekne reaguje na povely vodiča prostredníctvom volantu. Riadenie je zároveň športovo strmé, tak ako je tomu pri značke Audi dobrým zvykom.

Za zašifrovaným označením testovanej motorizácie 35 TSFI sa skrýva nová prepĺňaná motorizácia s objemom 1,5 litra a výkonom 150 koní, známa už aj z iných modelov spríbuznených značiek. Pri preberaní testovaného kúsku som bol mimoriadne zvedavý ako si daná motorizácia dokáže poradiť s SUV so štyrmi kruhmi v znaku. Už pri absolvovaní prvej porcie kilometrov sa veľmi rýchlo vytratili všetky podprahové obavy. Výkon 150 koní s prehľadom a rezervou postačuje aj na Audi. Prekvapením je v tomto smere tiež slušná jazdná dynamika. Vyslovene na základe pocitov by som testovanému kúsku hádal dokonca aj o niečo málo vyšší výkon. Na druhej strane ale v tomto prípade reálne nejde ani o žiadneho „trhača asfaltu.“ Ten kto si chce častejšie dopriať porciou zážitkov z poza volantu, napríklad na obľúbenom horskom prechode plnom zákrut, by mál predsa len zvážiť investíciu do výkonnejšom 2-litru verzie 40 TFSI resp. 45 TFSI.

Jazdné vlastnosti modelu Audi Q3 možno porovnávať s klasickými kompaktmi

Spať však k testovanej verzii 35 TSFI. Jazdnú dynamiky bezpochyby vylepšil aj dvojspojkový 7-st. automat S tronic. Audi v tomto prípade výrazne popracovalo na reálne autentickom finálnom vyladení svojej prevodovky. Celkový charakter jazdy dokáže do značnej miery ovplyvniť voľba jazdného režimu. Audi drive select v tomto prípade ponúka až šesť možností. Počas testu som najčastejšie využíval režim „auto“, kedy sa odozva motora, riadenia a prevodovky snaží prispôsobiť aktuálnej nálade vodiča.

Vzhľadom od preferovaného štýlu jazdy sa odvíja celková spotreba paliva. Pri pokojnej a rozvážnej jazde sa nie je problém v tomto smere hýbať na úrovni menej ako 6 l/100 km podľa palubného počítača. Naopak, pri zážitkovej jazde s častým využívaním maximálneho potenciálu pohonnej jednotky sa dá rovnako ľahko priblížiť k 10 l na každým 100 km. Výsledný testovací priemer sa nakoniec ustálil približne uprostred, konkrétne na úrovni 7,4 l/100 km.

Nové Audi Q3

Určitým špecifikom testovanej verzie 35 TFSI je fakt, že je pohonom „len“ prednej nápravy. Aj v testovanom kúsku napriek tomu prebýva určitý duch legendárneho pohonu Audi quattro! Medzi dostupnými jazdnými módmi sa prekvapivo nachádza režim „offroad“. Novinka toho aj vďaka svetlej výške 173 mm zvládne reálne ďaleko viac ako je prekonávanie mestských obrubníkov. Pri výlete mimo spevnené cesty pohon predných kolies v kombinácii s režimom offroad veľmi príjemne prekvapil. V teréne dokáže Q3 aj bez pohonu quattro toho zdolať ďaleko viac ako som prvoplánovo očakával. Vynikajúco vyladená trakčná kontrola totiž nedovoľuje prednej náprave zbytočný preklz kolies ani pri necitlivejšom zaobchádzaní s plynovým pedálom. Aj vďaka tomu si Audi dokázalo prekvapivo poradiť aj s pomerne prudkým stúpaním na čiastočne zľadovatelom podklade.

Vďake režimu offroad sa je možné do adekvátneho terénu vybrať aj s verziou bez pohonu quattro

A náš celkový dojem ?

Nové Audi Q3 posúva pomyselnú latku, ktorú nastavil predchodca vo všetkých smeroch o kus ďalej. Atraktívny dizajn je jedným z hlavných lákadiel nového modelu. Za príjemné prekvapenie možno považovať aj vnútorný priestor, kde už má novinka v hľadáčiku aj mladé rodiny. Po stránke jazdných vlastností sa tu do dokonale skĺbili prirodzené prednosti vozidiel s vyšším posedom so svetom klasických kompaktov. Legendárny pohon všetkých kolies Audi quattro nie je pri bežnom používaní vyslovenou nutnosťou. Určitú chybičku na kráse predstavuje snáď len pohľad do veľmi bohatého cenníka s príplatkovou výbavou, ktorý pripomína, že Audi patrí do prémiovej kategórie.

Autor: Peter Hlačik/ Foto: Filip Lehotský  

Testovací diár:

Model: Audi Q3 35 TFSI Q3
Dĺžka: 4 484 mm
Šírka: 1 856 mm
Výška: 1 616 mm
Rázvor: 2 680 mm
Objem kufra: 530 litrov
Motor: zážihový (benzín)
Pohon: predný
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 110/150
Krútiaci moment Nm: 250
Pohotovostná hmotnosť: 1570 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 207
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 9,2 s
Prevodovka: automatická dvojspojková
Počet stupňov: 7
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 7,1 – 7,7 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 7,4 / 100 km

Pneumatiky: Pirelli Scorpion Winter

Verzia/ akciová cena
Audi Q3 35 TFSI Q3 S tronic (testovaný model) od 31 710 €
Audi Q3 35 TFSI Q3 (6-st. manuál) od 28 800 €

Konfigurátor Audi Q3

Kontakt, testovacia jazda

Recenzia

Audi Q3 35 TFSI Q3

88% Skóre

Dĺžka: 4 484 mm Šírka: 1 856 mm Výška: 1 616 mm Rázvor: 2 680 mm Objem kufra: 530 litrov Motor: zážihový (benzín) Pohon: predný Počet valcov: 4 Výkon kW/koní: 110/150 Krútiaci moment Nm: 250 Pohotovostná hmotnosť: 1570 kg Maximálna rýchlosť km/h: 207 Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 9,2 s Prevodovka: automatická dvojspojková Počet stupňov: 7 Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 7,1 – 7,7 l na 100 km Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 7,4 / 100 km Pneumatiky: Pirelli Scorpion Winter

Výhody

  • Atraktívny dizajn
  • Priestranný a hodnotný interiér + objem kufra
  • Jazdné vlastnosti

Nevýhody

  • Verzia 35 TFSI výkonom nesklame no ani nenadchne
  • Mnoho výbavových prvkom (napr. bezkľúčový prístup a štartovanie) dostupných len v opcii
  • Cenová politika príplatkovej výbavy

Recenzia

  • Dizajn 100%
  • Interiér 90%
  • Praktická stránka 90%
  • Jazdné vlastnosti 100%
  • Motor 80%
  • Cena 70%

Audi Q3 35 TFSI Q3 DEALS

Zhromažďujeme informácie z mnohých obchodov za najlepšiu dostupnú cenu

Najlepšia cena

31710€
Exit mobile version