Autoinak.sk

Automobilový rok 2019 na autoinak.sk

Koniec každého roka je neodmysliteľne spätý aj s rôznorodým bilancovaním a hodnotením. Malou troškou chceme prispieť aj my, členovia redakcie autoinak.sk. Rok 2019 bol pre nás významný predovšetkým z titulu, že práve v januári sme začali s „ostrou prevádzkou“.

Veľká vďaka v tomto smere patrí predovšetkým vám, našim fanúšikom, sledovateľnom a podporovateľom. Bez vás by naše snaženie nemalo žiadny zmysel. Takže úprimne ĎAKUJME! Rovnaká a úprimná vďaka celého nášho tímu smeruje aj k našim partnerom z prostredia automobiliek. Bez ich podpory by sme nedokázali zrealizovať ani jeden zmysluplný redakčný test. Opäť ĎAKUJEME!

Od januára až do deembra parkovalo v našej redakčnej garáži viac ako 40 automobilov. A toto je prehľad toho „našho naj“ v roku 2019.

Najčítanejší test:

Počas celého roka 2019, ste až do dnešného dňa najviac klikali na redakčný test domáceho modelu Kia XCeed. Dodajme, že ide o najnovší karosársky variant odvodený z kompaktného modelu Ceed, ktorý sa vyrába neďaleko Žiliny. Druhé miesto obsadila pre mnohých domáca značka Škoda. Pričinilo sa o to „super SUV“ Kodiaq RS, ktoré sa nám podarilo otestovať medzi prvými na Slovensku. Na tretej priečke sa umiestnilo jedno z najpredávanejších SUV na Slovensku. Tým je Hyundai Tucson. My sme si ho skúšali vo verzii N Line, ktorá mu dodáva po dynamickej stránke úplne iný nádych. S tesným odstupom nasleduje luxusný premiant s trojcípou hviezdou, teda úplne nový Mercedes-Benz GLE. Mimochodom, aj ten sme testovali medzi prvými na domácej pôde. Príjemným a až nečakaným prekvapením je piate miesto pre SUV SsangYong Tivoli. Kórejská automobilka sa pritom ešte len prednedávnom opäť vrátila na náš trh.

1, Kia XCeed
2, Škoda Kodiaq RS
3, Hyundai Tucson N Line
4, Mercedes-Benz GLE
5, SsangYong Tivoli

V roku 2019 vás najviac zaujímal redakčný test modelu Kia XCeed

Najmenej čítaný test

Na opačnom konči rebríčka z hľadiska počtu zobrazení sa prekvapujúco objavil test inak výborného elektromobilu Hyundai Kona Electric. Menej pozornosti ste venovali následne aj recenzii novej generácie užitočného modelu Citroën Berlingo a šokujúco aj rýdzo zážitkovému škorpiónovi, teda modelu Abarth 595 Pista.

1, Hyundai Kona Electric
2, Abarth 595 Pista
3, Citroën Berlingo

Z hľadiska návštevnosti vás v roku 2019 zaujal inak vynikajúci Hyundai Kona Electric

Model s najvyššou cenovkou, ktorý sme testovali

Najdrahším modelom, ktorý sme počas roka 2019 parkovali v našej redakčnej garáži, bolo prémiové SUV Mercedes-Benz GLE, s mnohými inovačnými výbavovými prvkami. To, že imidž niečo stoji dokazuje aj druhý v poradí, teda model Range Rover Evoque, ktorý sme testovali v nabúšenej výbave First Edition.

1, Mercedes-Benz GLE
2, Range Rover Evoque

Nový Mercedes-Benz GLE bol najdrahším autom, ktoré sme v roku 2019 testovali

Cenovo najdostupnejší model v našom teste

Na opačnom konci cenového rebríčka sa usadila ešte stále veľmi horúca najnovšia generácia modelu Opel Corsa. Cena základnej verzie v tomto prípade štartuje dokonca už pod psychologickou hranicou 10 000 eur. S výborným pomerom medzi obstarávacou cenou a následne získanou hodnotou prišlo do nášho testu aj SUV SsangYong Tivoli. V tomto prípade sme ešte na začiatku roka 2019 testovali predfaceliftovú verziu. Momentálne sa už na Slovensku predáva modernizovaný model so zásadne prepracovaným interiérom. Na tento test sa môžete tešiť v najbližšom čase.

1, Opel Corsa
2, SsangYong Tivoli

Nový Opel Corsa bol najdostupnejšie auto, ktoré sme v roku 2019 testovali

Najvýkonnejší model v našom teste

S najväčšou porciou konských síl pod prednou kapotou prišli v roku 2019 do nášho testu prekvapujúco modely značky Hyundai. Reč je samozrejme o teraz už prakticky legendárnych produktoch z novej divízie Hynudai N. Ostré verzie kompaktných modelov i30 si ľudia zamilovali. Kórejci svojim spôsobom doslova „zbúrali scénu s hot hatch.“ My sme mali možnosť porovnať obe karosárske verzie, teda „hatchback“ ako aj Fastback. Obe v špičkových verziách s prívlastkom Performance s výkonom veľmi slušných 275 koní.

1, Hyundai i30N Performance
2, Hyundai i30 Fastback N Performance

Najviac výkonu, konkrétne 275 koní, nám v roku 2019 priniesli Hyundai i30N a Hyundai i30 Fastback N

Najemocionálnejší test roku 2019

V tejto kategórii sme sa nevedeli do poslednej chvíle rozhodnúť a dohodnúť :-). Kľukne by sem mohli patriť aj o pár riadkov vyššie spomenuté modely s logom Hyundai. Obrovskú porciu emócii a zážitkov dokáže ale bezpochyby ponúknuť aj na prvý pohľad nenápadný až roztomilý “škorpión”. Víťazom kategórie je preto nakoniec model Abarth 595 Pista. V tomto prípade rozhodne nejde len o FIAT 500 v inej výbave! „Jedovatý“ Abarth má nielen iný motor ale aj úplne inú dušu. Je skrátka prudko návykový. Rozhodne odporúčame vyskúšať na vlastnej koži. Obrovskú porciu zážitkov ponúkli aj dvaja hraví Japonci. Legendárna Mazda MX-5 ponúka aj vo verzii s pevnou strechou, úplne inú dimenziu zážitkov z poza volantu. O niečo väčšie Subaru BRZ nás naopak šokovalo svojou športovou podstatou, s dnes už pomerne vzácnou dávkou poctivej mechaniky. BRZ by zároveň určite vyhral aj v kategórii náš top „manuál“ roka 2019. Škoda, že dnes už si odmyslením tohto modelu nové Subaru s manuálnou prevodovkou u nás prakticky nekúpite.

1, Abart 595 Pista
2, Mazda MX-5 RF vs. Subaru BRZ

Malý telom ale veľký srdcom, aj tak možno definovať Abarth 595 Pista, naše najemocionálnejšie auto roka 2019

Top 3 autá roku 2019 podľa redaktorov autoinak.sk

Na úplný záver nášho bilancovania prinášame individuálne TOP tri autá roka 2019, vybraté poctivo, podľa individuálnych preferencii každého z nás.

Soňa

BMW 3
To, že sa do môjho výberu top automobilov roka 2019 dostane nová „3-jka“ mi bolo jasne už úplne na začiatku týchto myšlienkových pochodov. BMW opäť postavilo krásne hravý sedan s ktorým sa príjemne manévruje napríklad aj v garážach našich obchodných centier. Ale teraz už vážne. Trojka naozaj vynikajúco jazdi a priam dokonale poslúcha povely smerom od volantu, čím si ma doslova získala. Maximálne mi vyhovoval aj testovaný turbodiesel verzie 320d xDrive (190 koní), ktorý má dostatok sily a pritom aj príjemnú spotrebu paliva.

Škoda Scala
Na každý nový model s logom „domácej“ automobilky Škoda sa vždy veľmi teším. A tento rok bol na novinky z Mladej Boleslavy mimoriadne bohatý. Určitým prekvapením, (aj pre mňa samú), je fakt, že najviac si ma dokázal získať nový kompakt Škoda Scala. Osobne preferujem skôr SUV. No Scala dokázala na poli jazdných vlastností v mojom internom hodnotení predbehnúť aj model Kamiq. Skutočne výborný je v tomto smere aj nový 3-valec TSI (115 koní), ktorý sa mi aj z mne nepochopiteľného dôvodu páčil dokonca viac v kombinácii so 6-st. manuálom ako s automatom DSG.

Peugeot 508
Nový Peugeot 508 je jednoducho krásny! Je to presne ten typ auta za ktorým sa otočí aj každé dievča, pre ktoré autá znamenajú niečo viac ako len dopravný prostriedok. Samozrejme, že nová generácia modelu 508 aj výborné jazdí. Maximálne mi vyhovovala kombinácia testovanej verzie GT Line s výkonným ale zároveň úsporným turbodieslom. Na druhej strane dizajn novinky je proste top. Za mňa je to najkrajší model, ktorý sme v roku 2019 testovali. Jeho prepracované krivky a línie je možné skúmať a objavovať doslova celé hodiny. A všetkým ženám dokáže Peugeot 508 poslúžiť aj ako ideálny módny doplnok.

Soňa v spoločnosti nového modelu Peugeot 508

Peter

Toyota Camry
Vybrať si z množiny viac ako 40 testovaných automobilov tie tri naj, ktoré sa mi najviac dostali pod kožu je skutočne náročná úloha. Mojim top prekvapením roka 2019 je ale auto, od ktorého som to oôvodne určite nečakal. Úprimne, pri preberaní kľúčov od nového modelu Toyota Camry, ktorý sa po rokoch vracia aj do Európy, som vlastne ani nevedel čo mám čakať. Už po krátkom čase som sa ale do tohto auta doslova zamiloval! Toyota v tomto prípade jasne ukazuje ako ďaleko je dnes na poli hybridnej technológie. Veď jazdiť so spotrebou nižšou ako 6 l/100 km, praktiky v akomkoľvek režime s veľkou limuzínou, ktorá má pod prednou kapotou atmosféricky motor o objeme 2,5 litra je proste sen! Sám seba sa pýtam, kam asi dokáže celkový dojem potom posunúť Lexus ES?

Mercedes-Benz CLA
Medzi moje top autá roka 2019 patrí aj nový Mercedes-Benz CLA. Už prvá generácia tohto modelu spôsobila veľký rozruch. Mne ale úplne nesadla po stránke dizajne. Druhá generácia je v tomto smere zrazu úplne iná. Podľa mňa vyzerá úplné fantasticky a dospelo. Ešte viac, ako prekrásny a kvalitný interiér a technologické hračky na čele s MBUX, ma ale dostal výborný až neskutočný motor pod prednou kapotou benzínovej verzie CLA 200. Toto je jedno z tých mála dnešných moderných aut, ktorému budete pocitovo hádať podstatne viac koní ako deklaruje výrobca. A bonus na záver? Za volantom CLA sa budete s najväčšou pravdepodobnosťou cítiť v princípe podobne výnimočne ako aj v jeho luxusných súrodencoch s omnoho vyššou cenovkou.

Mazda 3
Nová Mazda 3… to je pre mňa v roku 2019 voľba srdca. Existuje mnoho možno aj praktickejších, racionálnejších alebo cenovo dostupnejších konkurentov v kompaktnej triede. No ja by som si aj tak vybral práve tohto Japonca. Dizajn, na čele s tradičnou červenou farbou, je asi nielen pre mňa prudko návyková záležitosť. Interiér s modernými riešeniami pri novej generácii “Trojky” osobne považujem už za prémiový. A neposlednom rade Mazda samozrejme aj skvelé jazdí. Ja volím benzín, pokojne aj bez Skyactiv-X, v kombinácii so 6-st. manuálom.

Peter + 2x nová Mazda 3

Filip

Ford Ranger
Mojim top autom roka 2019 je určite pickup Ford Ranger. Nemôžem si pomôcť ale v tomto aute som najviac cítil slobodu a takú tu nefalšovanú americkú príchuť, kedže aj Ranger je nositeľom génov ikonických modelov z radu F. V tomto prípade nemusíte riešiť ani žiadne nástrahy a úskalia počasia či reliéfu krajiny. Drsný Ranger prejde prakticky akýkoľvek terén. V redakcii sme počas roka mali hneď dva kúsky tejto legendy. Ja odporúčam zainvestovať do poriadnych pneumatík ako aj príslušenstvo v podobe účinnej svetelnej rampy.

Subaru BRZ
Nikdy som sa netajil tým, že som v dnešnej uponáhľanej dobe skôr fanúšikom automatických prevodoviek. Preto som prekvapil aj sám seba, keď sa do môjho finálneho výberu dostalo auto s manuálom! V tomto prípade sa ale inak nedá. Reč je a športovom kupé Subaru BRZ, kde vám každé jedno mechanické preradenie dokáže spôsobiť veľký úsmev na tvári. Skvelej prevodovke samozrejme sekunduje aj výborný podvozok, ostré riadenie a dostatočne výkonný motor, samozrejme s konštrukciou typu boxer.

Hyundai Tucson N Line
SUV Hyudnai Tucson mám veľmi rád už v jeho “základnej” podobe. Vôbec sa nečudujem, že ide o jeden z najžiadanejších modelov vo svojej kategórii a to nielen na našom trhu. Tucson má skrátka všetko čo dnes ľudia chcú. Je to SUV s vyššou karosériou, k dispozícii je aj pohon 4×4 a opomenúť nemožno ani priestranný interiér. Pri verzii N-Line som bol spočiatku napochybách, či sa vôbec oplatí do nej zainvestovať. Už po krátkom čase som ale dokonale pochopil, že toto nie je len taký obyčajný Tucson a všetky tie prepracované detaily za vyššiu cenu naozaj stoja. Žiť by som pokojne dokázal aj s benzínovou verziou. Tá ale nepatrí medzi tie najúspornejšie. Na druhej strane ako sa hovorí, kto chce mať opicu, ten musí mať aj na banány. 🙂

Filip a Ford Ranger

autoinak.sk

Exit mobile version