Autoinak.sk

Crossover Kia Stonic prichádza v športovej verzii GT Line

Vstupnou branou do sveta modelov s vyššým podvozkom značky Kia je model Stonic. Modernizácia so sebou v tomto prípade priniesla okrem iného aj novinku v podobe atraktívnej verzie s prívlastkom GT Line. Nový Stonic GT Line prináša tradične športovejšie dizajnové prvky a emotívnejší vzhľad. Podobne ako ostatní zástupcovia modelového radu Stonic, aj variant GT Line ponúka priestor na prispôsobenie prostredníctvom nového dvojfarebného lakovania karosérie, ako aj rad mild-hybridných i nehybridných pohonných jednotiek.

Vonkajší dizajn inšpirovaný motívom GT

Vonkajší dizajn modelu Stonic GT Line pridáva k tradičnému vzhľadu mestského crossovera zároveň aj športovejší nádych inšpirovaný vysokovýkonnými modelmi Kia z radu GT ako sú modely Stinger, Ceed GT, resp. ProCeed GT. To sa prejavuje na novom dizajne predného a zadného nárazníka. Predný nárazník vylepšujú zabudované LED hmlové svetlá, tri výrazné nasávacie otvory naprieč prednou časťou vozidla a ozdobná kovová lišta na spodnom okraji. Mriežka chladiča v tvare tigrieho nosa sa môže pochváliť jedinečnou dizajnovou úpravou a kryty vonkajších spätných zrkadiel dostali čierny povrch. Okrem toho variant GT Line štandardne ponúka nové svetlomety na báze LED diód, s osobitým svetelným podpisom. Mohutnejší zadný nárazník svojím dizajnom imituje dvojité koncovky výfuku a zadný difúzor.

Kia Stonic GT Line

Rovnako ako pri súčasných variantoch modelu Stonic aj pri verzii GT Line ostávajú kľúčovým predpokladom jeho atraktivity dostupné možnosti prispôsobenia. K dnešnému dňu mala až tretina všetkých modelov Stonic dvojfarebný lak karosérie, pričom GT Line ponúka vodičom rovnakú voľbu. Variant GT Line tieto farebné možnosti ešte rozširuje prostredníctvom farebného zvýraznenia okolo nasávacích otvorov v prednom nárazníku, ktoré je zladené s kontrastnou farbou strechy. Všetky modely Stonic GT Line majú nasadené 17-palcové disky kolies z hliníkovej zliatiny.

Interiér s najnovšími funkciami

Aj vylepšenia v kabíne modelu Stonic GT Line zvyšujú jeho športové kvality. Najviditeľnejšou zmenou je obloženie palubnej dosky so vzhľadom uhlíkových vláken, čo je úprava vyhradená výlučne pre modely GT Line. Unikátne sú v novom variante aj sedadlá, čalúnené kombináciou čiernej látky a umelej kože s lemovaním a kontrastným prešívaním bielej farby. Na vodičov čaká nový volant s plochou spodnou časťou potiahnutý perforovanou kožou s logom GT Line a kontrastným šitím, ako aj 4,2-palcový digitálny displej medzi ciferníkmi na bloku prístrojov. Rovnako ako ostatní zástupcovia modelového radu Stonic aj nový variant prináša najnovšie technológie „pripojeného vozidla“ a infozábavy od spoločnosti Kia. Uprosted palubnej dosky sa vyníma informačno-zábavný systém s veľkou 8,0-palcovou dotykovou obrazovkou s najnovším systémom UVO Connect s označením „Phase II“, ktorý prináša ešte lepšie možnosti pripojenia a obsluhy.

Atraktívnu verziu GT Line dostal už aj model Kia Stonic

Ponuka preplňovaných a mild-hybridných pohonných jednotiek

Kia Stonic GT Line ponúka novú pohonnú jednotku „EcoDynamics+“, so zážihovým motorom a mild-hybridným elektrickým pohonom (MHEV). Táto pohonná jednotka kombinuje 1,0-litrový motor T-GDi (preplňovaný zážihový s priamym vstrekovaním) „Smartstream“ so 48 V systémom MHEV. Plynulým využívaním a rekuperáciou elektrickej energie poskytuje vyššiu mieru hospodárnosti. Kompaktný 48-voltový lítiovo-iónový polymérový akumulátor podporuje krútiaci moment motora prísunom elektrickej energie prostredníctvom novej jednotky mild-hybridného štartér-generátora (MHSG).

Jednotka MHSG je pomocou remeňa prepojená s kľukovým hriadeľom spaľovacieho motora a plynulo prepína medzi režimami „elektromotora“ a „generátora“. Počas akcelerácie v režime „elektromotora“ poskytuje jednotka MHSG elektrickú energiu na zníženie zaťaženia spaľovacieho motora a emisií. Pri spomaľovaní vozidla sa MHSG môže za určitých podmienok prepnúť do režimu „generátora“, pričom rekuperuje energiu z kľukového hriadeľa na dobíjanie akumulátora. Nový motor Smartstream je vybavený technológiou plynulo variabilného časovania ventilov (CVVD). Vďaka tomu dokáže v závislosti od zaťaženia hladko prepínať medzi rôznymi pracovnými cyklami a dosiahnuť maximálnu možnú hospodárnosť vo všetkých jazdných situáciách. Motor Smartstream dosahuje výkon 100 alebo 120 k, pričom v oboch prípadoch ponúka systém voľby jazdných režimov, a to „Eco“, „Sport“ a „Normal“.

Nová Kia Stonic vo verzii GT Line

Stonic GT Line má v štandardnej výbave novú inteligentnú manuálnu prevodovku (iMT) od automobilky Kia alebo si za príplatok môžete vybrať 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku (7DCT). V prípade prevodovky iMT predstavuje Kia svoj nový systém s elektronickou spojkou, ktorý pomáha znižovať spotrebu paliva a zároveň vodičovi poskytuje rovnaký pocit aktívneho zapojenia ako klasická manuálna prevodovka. Namiesto mechanického spojenia sa spojka prevodovky iMT ovláda elektronicky. Vďaka plynulej spolupráci s jednotkou MHSG dokáže počas voľnobežnej jazdy pred zastavením vypnúť spaľovací motor skôr ako systém spúšťania a vypínania motora Idle Stop & Go od značky Kia. Obidve prevodovky, iMT aj 7DCT, umožňujú určitý čas jazdiť s vypnutým motorom, čím sa v režime Eco dosahuje nižšia spotreba. Funguje to pri rýchlosti do 125 km/h, pričom motor sa znova spustí po zošliapnutí plynového, brzdového alebo spojkového pedála. Okrem pohonnej jednotky EcoDynamics+ ponúka Stonic GT Line aj nehybridný 1,0-litrový motor T-GDi Smartstream s výkonom 100 k, ktorý možno kombinovať so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo prevodovkou 7DCT.

Výroba modelu Stonic GT Line sa spúšťa v októbri vo výrobnom závode Sohari spoločnosti Kia v Kórei. V Európe sa začne predávať počas posledného štvrťroka 2020. Všetky modely zákazníkom ponúknu jedinečnú záruku Kia na 7 rokov, resp. 150 000 kilometrov.

Zdroj: Kia

Exit mobile version