Autoinak.sk

Dlhoočakávané Porsche Taycan prezrádza podrobnosti

Legendárny nemecký výrobca športových automobilov nás posledné mesiace veľmi dlho napínal svojim prvým čisto elektrickým modelom. Očakávané Porsche Taycan má podľa automobily zmeniť pohľad na vozidlá s elektrickým pohonom.

Porsche verejnosti predstavilo svoj prvý elektromobil za výnimočných okolnosti. Svetová premiéra modelu Taycan sa totiž konala na troch kontinentoch súčasne. Konkrétne v Berlíne, Spojených štátoch a Čine, čo sú zároveň najdôležitejšie trhy pre spomínaný model. Štvordverové športové vozidlo predstavuje jedinečnú novinku, ktorá ponúka výkon typický pre Porsche a prepája ho s každodennou využiteľnosťou, ako aj výhodami vozidla s elektrickým pohonom. Prvými členmi nového modelového radu sú modely Porsche Taycan Turbo S a Porsche Taycan Turbo. S ikonickým označením Turbo sa v tomto prípade spájajú špičkové technológie Porsche E-Performance. Oba už predstavené modely patria medzi najvýkonnejšie vozidlá v aktuálnej ponuke výrobcu športových automobilov. Neskôr v tomto roku budú predstavené aj menej výkonné verzie tohto modelu s pohonom všetkých kolies. V budúcom roku príde na trh dokonca aj ďalšia karosárska verzia s veľavravným názvom Porsche Taycan Cross Turismo. Automobilka Porsche okrem toho plánuje investovať do elektromobility aj v budúcnosti.

Dizajn modelu Taycan sa vyznačuje čistými líniami

Čistý dizajn Porsche Taycan znamená príchod novej éry. Zároveň však stále ide o nezameniteľné vozidlo s DNA značky Porsche. Predná časť je mimoriadne široká a plochá s vysoko vytiahnutými blatníkmi. Siluetu tvorí športová línia strechy, ktorá sa smerom dozadu zvažuje. Medzi charakteristické prvky patria aj vysoké boky vozidla. Štíhla kabína, zapracované C-stĺpiky a výrazné ramená zadných blatníkov vytvárajú pre značku typickú neprehliadnuteľnú zadnú časť. Inovatívne prvky zastupuje logo Porsche so skleneným efektom zapracované do zadnej svetelnej lišty.
Kokpit hlási začiatok novej éry jasnými štruktúrami a úplne novou architektúrou. Najvyššiu časť palubnej dosky tvorí samostatne stojaca a zakrivená prístrojová doska. Jej umiestnenie sa zameriava presne na os vodiča. V strede umiestnený 10,9-palcový displej infotainmentu. Porsche Taycan prvý raz ponúka možnosť vybaviť si interiér úplne bez použitia koženého čalúnenia. Čalúnenie vytvorené z inovatívnych recyklovaných materiálov podčiarkuje koncept trvalo udržateľného elektrického vozidla. . K dispozícii sú dva batožinové priestory. Vpredu s objemom 81 dm3, vzadu s objemom 366 dm3.

Demonštrácia zrýchlenia a brzdného účinku

Porsche Taycan Turbo S aj Porsche Taycan Turbo poháňajú dva mimoriadne účinné elektromotory zabudované do prednej a zadnej nápravy, čím zároveň vytvárajú pohon všetkých kolies. Rôzne nastavenia jazdných režimov modelu Taycan prinášajú takmer rovnaké možnosti ako v prípade ostatných modelových radov Porsche. Dopĺňa ich špeciálne nastavenie, ktoré zlepšuje využitie elektrickej energie. K dispozícii sú štyri základné režimy Range, Normal, Sport a Sport Plus. Režim Individual umožňuje individuálne nastavenie jednotlivých systémov.

Pohľad do interiéru

Vlajková loď modelového Taycan, ktorým je model Porsche Taycan Turbo S, dodá krátkodobo a v spojení so systémom Launch Control výkon až 560 kW (761 k). Slabšia verzia Porsche Taycan Turbo má k dispozícii výkon 500 kW (680 k). Porsche Taycan Turbo S zrýchli z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy, modelu Porsche Taycan Turbo to trvá 3,2 sekundy.

A teraz to najpodstatnejšie, verzia Taycan Turbo S podľa výrobcu dôjde do vzdialenosti 412 km, Taycan Turbo prekoná dokonca až vzdialenosť 450 km. V oboch prípadoch ide o hodnoty získané podľa normy objektívnejšej metodiky WLTP. Maximálna rýchlosť oboch vozidiel s pohonom všetkých kolies predstavuje 260 km/h.

Taycan je prvý elektromobil značky Porsche

Porsche Taycan je prvým sériovo vyrábaným vozidlom, ktoré používa systém s napätím 800 V. dnes bežné používané elektromobily využívajú maximálne napätia 400 V. Výhodu je rýchlejšia možnosť dobíjania. Z vysoko výkonnej nabíjačky na jednosmerný prúd získajú energiu na prejdenie 100 km iba za päť minút (podľa normy WLTP). Nabíjanie z 5% na 80 % trvá pri ideálnych podmienkach cca 22 minút. Vodič si môže svoje Porsche Taycan nabíjať aj doma a to striedavým prúdom s výkonom 11 kW.

Porsche Taycan Turbo S aj Porsche Taycan Turbo sa už dajú objednať. Na nemeckom trhu stoja, od 185 456 eur, prípadne od 152 136 eur.

Zdroj: Porsche

Exit mobile version