Autoinak.sk

Kia zmodernizovala svoj mestský corssover Stonic

Mimoriadne pestré zastúpenie vozidiel typu SUV a corssoverov má vo svojom modelovom portfóliu aj značka Kia. Aktuálne Kórejci modernizovali svoj najmenší model so zdvihnutým podvozkom – Kia Stonic, čím chce ešte viac posilniť jeho pozíciu na európskom trhu v segmente B-SUV. Modernizovaný model Stonic teraz záujemcom ponúka rad nových, hospodárnych pohonných jednotiek „Smartstream“, ako aj inovácií zameraných na zvýšenie účinnosti. Medzi takéto vylepšenia modelu Stonic patrí napríklad nová pohonná sústava „EcoDynamics+“. ide o mild-hybrid kombinujúci zážihový motor a 48-voltovou technológiou alebo nová inteligentná manuálna prevodovka s elektronickou spojkou „clutch-by-wire“.

Dizajn interiéru a exteriéru modelu Stonic ostal zväčša nezmenený. Noví majitelia však budú mať ešte viac možností na prispôsobenie vzhľadu vďaka novým farebným kombináciám karosérie a strechy a novej ponuke diskov kolies. Vnútri si vodič a spolucestujúci môžu dopriať informačno-zábavný systém s väčšou, 8,0-palcovou dotykovou obrazovkou a navigačným systémom s novými telematickými prvkami systému Kia UVO Connect „Phase II“. K bezpečnosti a podpore vodiča ďalej prispieva rad nových, moderných, jazdných asistenčných systémov (ADAS).

Nová Kia Stonic

Od svojho uvedenia na európsky trh v roku 2017 sa Stonic stal štvrtým najpredávanejším modelom značky Kia podľa ročného objemu predaja (po rodine modelov Ceed a modeloch Sportage a Picanto). Dodnes sa v Európe celkovo predalo vyše 150 000 týchto vozidiel. Modernizovaná Kia Stonic sa v Európe začne predávať v priebehu tretieho štvrťroka 2020, pričom všetky verzie budú štandardne dodávané s bezkonkurenčnou zárukou Kia na 7-rokov alebo 150 000 kilometrov.

Nový Mild hybrid

Modernizovaná Kia Stonic ponúkne záujemcom novú elektrifikovanú pohonnú sústavu „EcoDynamics+“ typu mild-hybrid (MHEV) so zážihovým motorom. Pohonná sústava EcoDynamics+, tvorená kombináciou nového 1,0-litrového preplňovaného zážihového motora s priamym vstrekovaním paliva (T-GDi) s označením „Smartstream“ a 48-voltového systému MHEV, ponúka vyššiu hospodárnosť vďaka vhodnému využívaniu a rekuperácii elektrickej energie. Kompaktný 48-voltový lítiovo-iónový polymérový akumulátor napája nový „mild-hybridný“ štartér/generátor (MHSG), ktorý pomáha spaľovaciemu motoru poháňať vozidlo a predlžuje dobu, počas ktorej môže byť spaľovací motor vypnutý. Modul MHSG je pomocou remeňa spojený s kľukovým hriadeľom motora a dokáže sa hladko prepínať medzi motorovým a generátorovým režimom. V motorovom režime, teda počas akcelerácie, využíva modul MHSG elektrickú energiu na to, aby pomáhal spaľovaciemu motoru, a tým znižoval jeho zaťaženie a emisie. Keď vozidlo spomaľuje, modul MHSG sa za určitých podmienok prepne do generátorového režimu, v ktorom rekuperuje energiu z kľukového hriadeľa a dobíja akumulátor.

Nová Kia Stonic

Nový motor Smartstream, ktorý v modeli Stonic nahrádza staršiu generáciu 1,0-litrových motorov „Kappa“ T-GDi, je vybavený technológiou plynule meniteľnej dĺžky otvorenia ventilov (CVVD). Vďaka technológii CVVD sa motor môže podľa zaťaženia hladko prepínať medzi rôznymi spaľovacími cyklami, a tým dosahovať maximálnu možnú účinnosť za každých jazdných podmienok. Motor Smartstream dosahuje rovnaký výkon jeho predchodca s označením Kappa (100 k alebo 120 k), ale – v závislosti od použitej prevodovky – dokáže vyvinúť o niečo vyšší maximálny krútiaci moment. Napríklad v kombinácii so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou (7DCT) dosahuje motor s výkonom 120 koní o 16 % vyšší krútiaci moment (200 Nm). Nová pohonná sústava EcoDynamics+ je v ponuke so 100-koňovou aj 120-koňovou verziou nového motora a so systémom Drive Mode Select, ktorý vodičom v prípade oboch verzií umožňuje zvoliť režim „Eco“, „Sport“ alebo „Normal“.

Pre vozidlá s pohonom EcoDynamics+ je k dispozícii aj nová inteligentná manuálna prevodovka Kia iMT. Systém elektronickej spojky „clutch-by-wire“ prispieva k hospodárnosti systému MHEV a zníženiu emisií CO2 pri zachovaní pocitu priamej kontroly nad vozidlom ako s klasickou manuálnou prevodovkou. Namiesto mechanického spojenia je však spojka prevodovky iMT ovládaná elektronicky. Systém hladko spolupracuje s modulom MHSG a pri dojazde vozidla bez plynu až po úplné zastavenie vypína spaľovací motor ešte skôr, než sa aktivuje systém štart/stop Kia Idle Stop & Go. Obe prevodovky, teda iMT aj 7DCT, umožňujú jazdiť istý čas s vypnutým spaľovacím motorom, čo znižuje spotrebu paliva. Keď vodič stlačí plynový, brzdový alebo spojkový pedál, motor sa znova naštartuje. Systém pracuje pri rýchlostiach do 125 km/h.

Interiér vynoveného modelu Kia Stonic

Nové zážihové motory Smartstream

Modernizovaná Kia Stonic zároveň prináša výrazne prepracované existujúce zážihové motory s úpravami zameranými na maximalizáciu hospodárnosti, zníženie emisií CO2 a zlepšenie jazdných parametrov. Popri modeloch EcoDynamics+ majú teraz európski záujemcovia k dispozícii aj nehybridné verzie so zážihovými motormi Smartstream: s novým 1,0-litrovým motorom T-GDi s výkonom 100 k a s novou verziou atmosférického 1,2-litrového motora Kia s inovatívnou technológiou dvojportového vstrekovania s výkonom 84 k. 100-koňový 1,0-litrový motor T-GDi je teraz možné skombinovať so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou (namiesto doteraz používanej päťstupňovej manuálnej prevodovky) alebo s prevodovkou 7DCT.

Zdroj: Kia

Exit mobile version