Autoinak.sk

Mercedes-Benz elektrifikuje v plnom prúde, model EQV je prvé prémiové veľkopriestorové vozidlo na baterky

Der neue Mercedes-Benz EQV (Stromverbrauch kombiniert: 27,0 kWh/100 km; CO2-Emissionen kombiniert: 0 g/km, Angaben vorläufig) - Exterieur, Bergkristallweiß metallic, Black Panel-Kühlergrill mit Chromlamellen // The new Mercedes-Benz EQV (combined power consumption: 27.0 kWh/100 km; combined CO2 emissions: 0 g/km, provisional figures) – Exterior, Mountain crystal white metallic, black panel radiator grille with chrome fins

Predzvesťou sériovej podoby elektrickej “triedy V” bol ženevský koncept EQV. Aktuálne sa model Mercedes-Benz EQV stál realitov v sériovej podobe. Jeho svetová premiera je naplanovaná na septemrbový autoslón v nemecnom Frankfurte.

K najzaujímavejším a najdôležitejším technickým vlastnostiam patrí výrobcom deklaroavaný dojazd až 405 kilometrov, ako aj rýchle dobíjanie vysokonapäťového akumulátora. Táto procedúra trvá z 10 na 80 percent menej ako hodinu. Trieda EQV dosahuje výkon 150 kW (204 k) a krútiaci moment 362 Nm. Energiu mu dodáva lítium-iónový akumulátor s využiteľnou kapacitou 90 kWh, umiestnený v podlahe vozidla. Vďaka tomuto umiestneniu akumulátora je k dispozícii celý priestor bez akýchkoľvek priestorových kompromisov v interiéri. Novinka dosahuje maximálnu rýchlosť 160 km/h a s nízkym ťažiskom má veľmi dobré jazdné vlastnosti. Okrem elektrickej siete sa akumulátor dobíja aj pri brzdení a v deceleračnom režime, pričom vodič môže rekuperačný výkon ovplyvniť radiacimi páčkami pod volantom. Pri maximálnej miere rekuperácie sa takmer nemusia používať štandardné brzdy. Na stupni rekuperácie D auto sa prejavuje inteligencia EQV: automaticky pripojený asistent ECO pomáha vodičovi maximálne využiť efektívnosť, prepája údaje navigácie, rozpoznávanie dopravných značiek a informácie inteligentných bezpečnostných asistentov (radarové snímače a kamera) a samočinne prispôsobuje stupeň rekuperácie.

Interiér nového modelu Mercedes-Benz EQV

Mercedes-Benz EQV okrem toho ponúka najvyšší komfort v interiéri a jedinečnú flexibilitu vďaka možnostiam konfigurácie samostatných sedadiel a lavíc. Môže mať napr. šesť sedadiel pre prémiovú prepravu osôb alebo sedem či osem miest pre rodinu. Zákazníci si môžu vybrať z dvoch rázvorov medzi nápravami.

EQV sa bude spolu s konvenčnou triedou V a modelom Vito vyrábať vo výrobnom závode Vitoria na severe Španielska.

Zdroj: Merceedes-Benz

Exit mobile version