Autoinak.sk

Mercedes-Benz v spolupráci s firmou Bosch a Daimler získal schválenie pre plnoautomatizované parkovanie bez zásahu vodiča

Fahrerloses Parken im realen Verkehr: Weltpremiere im Parkhaus des Mercedes-Benz Museums. Per Smartphone-Befehl fahren Autos fahrerlos in einen zugewiesenen Stellplatz, ohne dass der Fahrer das Manöver noch überwachen muss. Möglich wird das fahrerlose Parken mithilfe einer intelligenten Parkhaus-Infrastruktur von Bosch im Zusammenspiel mit der Fahrzeugtechnik von Mercedes-Benz. Driverless parking in real-life traffic: World premiere in the multi-storey car park of the Mercedes-Benz Museum. Cars proceed without a driver to an assigned parking space in response to a command issued by smartphone, without any need for the driver to supervise the manoeuvre. Driverless parking is made possible by an intelligent multi-storey car park infrastructure from Bosch in conjunction with the vehicle technology from Mercedes-Benz.

Koncern Daimler, ktorého súčasťou je aj automobilka Mercedes-Benz, patrí k významným automobilovým inovátorom. Uradné povolenie aktuálne získala funkcia Automated Valet Parking. Ide o elosvetovo prvú plnoautomatizovaná parkovacia funkcia bez zásahu vodiča, ktorý sa bude môcť reálne používať.

Každodenné používanie tohto systému sa spustí v parkovacom dome Múzea Mercedes-Benz v Stuttgarte. Automatizovaný parkovací systém odvezie a privezie vozidlo celkom samostatne. Firma Bosch poskytne infraštruktúru, automobilová technológia pochádza od spoločnosti Daimler.

Spoločnosti Bosch a Daimler dosiahli míľnik na ceste za automatizovaným jazdením: obe spoločnosti získali povolenie od príslušných orgánov v Bádensku-Württembersku pre automatizovaný parkovací systém v parkovacom dome Múzea Mercedes-Benz v Stuttgarte. Služba automatizovaného parkovania sa vyvoláva pomocou aplikácie pre smartphone a vystačí si bez vodiča vykonávajúceho dohľad. Ide teda o celosvetovo prvú úradne povolenú plnoautomatizovanú parkovaciu funkciu bez zásahu vodiča pre každodennú prevádzku podľa SAE Level 41.

Bezpečnosť plnoautomatizovanej parkovacej služby mala pre Bosch a Daimler od samého začiatku najvyššiu prioritu. Keďže pre automatizované jazdné funkcie, ktoré si úplne vystačia bez vodiča, ešte nie sú zavedené žiadne schvaľovacie postupy, tento projekt od začiatku sprevádzali miestne úrady – regionálny správny úrad v Stuttgarte a krajinské ministerstvo dopravy Badenska-Würtemberska – ako aj znalci z TÜV Porýnska. Cieľom bolo zhodnotenie bezpečnej prevádzky techniky vozidiel aj techniky parkovacieho domu.

Výsledkom je rozsiahla bezpečnostná koncepcia s príslušnými skúšobnými a schvaľovacími kritériami, ktorá si dokáže nájsť uplatnenie aj nad rámec úvodného projektu. Vývojári na jednej strane zadefinovali, akým spôsobom plnoautomatizované vozidlo rozpozná chodcov a iné vozidlá v jazdnej dráhe a ako spoľahlivo zastaví pred prekážkou. Okrem toho uplatnili zabezpečenú komunikáciu medzi všetkými systémovými komponentmi a spravili kroky na zabezpečenie spoľahlivej aktivácie parkovacieho manévru.

Stačí vojsť do parkovacieho domu, vystúpiť a spustiť parkovanie vozidla kliknutím na smartphonne – automatizovaná parkovacia služba si úplne vystačí bez vodiča. Zatiaľčo vodič už opustil parkovací dom a môže sa venovať iným veciam, vozidlo samočinne prejde k priradenému parkovaciemu miestu a zaparkuje. Vozidlo na želanie dokáže znovu vyparkovať. Dochádza pritom k súhre medzi inteligentnou infraštruktúrou parkovacieho domu od spoločnosti Bosch a technikou vozidla od značky Mercedes-Benz. Snímače Bosch v parkovacom dome monitorujú jazdný koridor a jeho okolie a poskytujú informácie pre riadenie vozidla. Technika vo vozidle konvertuje príkazy infraštruktúry na jazdné manévre. Týmto spôsobom môžu vozidlá samostatne vyjsť na rampy a zísť z rámp a tak meniť poschodia v parkovacom dome. Ak snímače infraštruktúry rozpoznajú prekážku, vozidlo sa okamžite zastaví.

Zdroj: Mercedes-Benz

Exit mobile version