Autoinak.sk

Test Nissan Juke – Viac ako len dizajnová ikona

Automobilka Nissan má za sebou pomerne turbulentné obdobie. Na globálnej úrovni vyvolalo internú “krízu” zatknutie bývalého šéfa Aliancia Renault-Nissan-Mitsubishi Carlosa Ghosna. Automobilky sa nakoniec dohodli a budú pokračovať v spolupráci. Nissan si ako objemovo najväčšia značka dokázal v tomto smere pre seba vydobyť určité výhody. V Európe japonskú automobilku okrem toho zamestnával aj prechod na aktuálne najprísnejšie emisné normy. A na Slovensku prevzal aktivity značky Nissan nový importér. Najpodstatnejšie je, že Japonci sa na všetky vymenované výzvy rozhodli zareagovať mohutnou modelovou ofenzívou. Prvou lastovičkou z pripravovanej palety noviniek, je druhá generácia crossoveru Nissan Juke. Vďaka spolupráci so žilinským zastúpením značky Nissan sa nám podarilo túto horúcu novinku otestovať medzi vôbec prvými redakciami na domácej pôde!

Nový Nissan Juke v zážihovej verzii DIG-T 117 HP, za ktorou sa ukrýva moderný prepĺňaný litrový 3-valec s výkonom 117 koní, skombinovaný so 7-st. dvojspojkovým automatom a v špičkovej výbave Tekna, nám na test zapožičala spoločnosť POINT Žilina, autorizovaný predajca vozidiel Nissan.

Rýchle fakty:

Nissan Juke DIG-T 117 HP

História Nissan Juke sa začala písať v roku 2010, kedy bola predstavená prvá generácia. Japonci sa v prípade malého crossovera rozhodli zariskovať a vsadili na pomerne atypický a mimoriadne odvážny dizajn. Model Juke svojím vzhľadom počas celého životného cyklu dokázal vzbudzovať veľké kontroverzie. Mnohí mu nevedeli prísť na meno a ďalší na jeho dizajnové línie nedali dopustiť. Faktom ale je, že výrobca v tomto prípade trafil klinec po hlavičke, keďže z prvej generácie sa stihlo predať viac 1,5 milióna kusov!

Obrovské očakávania logicky vzbudzoval aj plánovaný nástupca. Druhú generáciu modelu Juke Nissan oficiálne predstavil v septembri minulého roka. Dizajn možno v prípade nového modelu považovať stále za veľmi excentrický. Vizuálne „veselého“ predchodcu ale nahradila mimoriadne „ostrá“ a dynamická novinka.

Druhá generácia modelu Juke štartuje plánovanú ofenzívu nových modelov s logom Nissan

Okrem vizuálnych zmien nový model citeľne povyrástol. K medzigeneračne o 75 mm dlhšej karosérii treba pripočítať predovšetkým o 105 mm dlhší rázvor, čo sa pozitívne prejavilo na vnútornom priestore. Napriek väčším rozmerom je novinka medzigeneračne o niečo ľahšia. Pod úbytok hmotnosti sa podpísal nový technický základ CMF-B. Nissan okrem toho výrazne popracoval aj na dojme z kvality. Špičkové materiály v interiéri dopĺňa záplava bezpečnostných technológií, moderných asistenčných systémov na čele s funkciou ProPilot, ako aj zaujímavých výbavových prvkov. Ešte väčšiu slobodu pri možnostiach osobnej personalizácie zaručuje nová výbavová línia N-Design.

Paletu motorov na našom trhu aktuálne zastrešuje jediná pohonná jednotka. Reč je o modernom prepĺňanom zážihovom 3-valci 1,0 DIT-T 117 s výkonom 117 koní. Benzínovú motorizáciu je možné kombinovať buď so 6-st. manuálnou prevodovkou alebo 7-st. dvojspojkovým automatom DCT. Nový Nissan Juke je v tomto momente dostupný výhradne s pohonom prednej nápravy. Osud verzie s pohonom 4×4, ktoré ponúkal predchodca je v tejto chvíli nejasný. Štvorkolka má určitú šancu na návrat spolu s príchodom plánovanej hybridnej verzie, ktorá by sa na trhu mala objaviť ešte v tomto roku.

Aktuálne je model nový Nissan Juke v ponuke s výhradne jedinou motorizáciou DIT-T 117

Dynamické línie sú magnet na oči

Pred dizajnérskym tímom novej generácie modelu Juke pod vedením Matta Weawera stála neľahká úloha v podobe prenesenia ikonického vzhľadu pôvodného modelu do súčasnej doby. V rámci evolučného vývoja si novinka zachovala základné proporcie, ako aj niektoré črty pôvodného modelu. Ako ideálny príklad poslúžia predné svetlomety okrúhleho tvaru. Nový model ale ako celok pôsobí omnoho dynamickejšie, čím určite dokáže zaujať aj nejedného muža.

Mimoriadne športovej prednej časti dominuje obrovská predná maska v tradičnom štýle V-Motion, ktorá vizuálne pokračuje aj prelisoch prednej kapoty. Optickou súčasťou masky sú uzučké predné LED svetlomety s funkciou denného svietenia. Hlavné svetlá okrúhleho tvaru umiestnené o úroveň nižšie, vypĺňajú masívne pôsobiacu plochu lakovanú vo farbe karosérie. Originálnemu svetelnému podpisu v tvare písmena ypsilon sekunduje full LED technológia s adekvátnym svetelným účinkom.

Predné partie nového modelu Juke dostali typickú masku chladiča a tradičné okrúhle svetlomety

Pri pohľade z profilu pri testovanom modeli Juke dokonale platí nepísané pravidlo, “že kolesá robia auto.“ Dizajnovo efektné 19 palcové disky s nízkoprofilovými pneumatikami predstavujú veľkostný strop nového modelu. Štýl crossoveru podčiarkuje ochranné oplastovanie spodnej časti vozidla. Dynamickú a elegantnú siluetu v štýle kupé so zamaskovanými kľučkami druhého páru dverí, dopĺňa línia plávajúcej strechy, ako aj postupne sa zužujúce bočné presklenie.

Optické svaly rozhodne nechýbajú ani zadnej časti nového modelu. Dynamicky pôsobiace koncové svetlá sa v tomto prípade spoliehajú na konvenčné tvarovanie. Vytiahnuté zadné blatníky v kombinácii so strešným spojlerom “pritláčajú” nový Juke ešte viac smerom k zemi. Módnemu crossoveru určite pristane aj niektorý z výrazných farebných odtieňov. Pri testovanej menej nápadnej bielej perleti pre zmenu dokonale vynikajú kontrastné plastové ochranné prvky, ktoré pri novinke navodzujú „drsný“ efekt.

Novinka pôsobí z každého uhla pohľadu mimoriadne dynamicky

Moderný interiér s prémiovým nádychom

Ak si vonkajší dizajn nového modelu Juke ctí odkaz svojho predchodcu, tak interiér doslova vsádza na revolúciu. Kvalitnými materiálmi s nádychom prémie zabodovala už aj nová generácia modelu Micra. Testovaný exemplár ale posúva tieto hranice ešte o citeľný kus ďalej.

Interiér nového modelu Juke patrí z môjho pohľadu k absolútnej kvalitatívnej špičke v kategórii malých crossoverov. Prémiovú atmosféru výbavy Tekna okrem kvalitných materiálov, kde sa koža vyskytuje aj na palubnej doske, pripomínajú aj mnohé prepracované detaily. Za všetko vyberám štýlové výduchy ventilácie inšpirované svetom leteckého priemyslu. Možnosť prispôsobenia interiéru podľa osobných preferencií aj v tomto prípade pokrývajú autentické verzie vo výbave N-Design.

Palubná doska nového modelu Juke pôsobí mimoriadne kvalitne a hodnotne

Prehľadný prístrojový panel vsádza na kombináciu tradičných analógových „budíkov“ a veľkého farebného displeja uprostred. Vyzerá to nielen vkusne ale aj moderne. Dominantou palubnej dosky sa stal do priestoru vystúpený monitor multimediálneho rozhrania Nissan Connect s priemerom 8 palcov. Okrem navigačného modulu je jeho súčasťou množstvo online riešení, či široká škála konektivity so smartfónmi. Z užívateľského hľadiska teší prehľadná grafika. Palec hore dávam novému kamerovému modulu, ktorý monitoruje okolie vozidla. Výstup z kamier je v tomto prípade kvalitnejší a prepracovanejší ako tomu bolo ešte donedávna pri modeloch značky Nissan zvykom.

Nový Juke je dynamickejší nielen po vizuálnej stránke. Športový nádych dostali aj predné sedačky s náznakom bočného vedenia a integrovanou hlavovou opierkou. Príjemne vyvýšený posed zostáva napriek tomu v prvom rade komfortným. Podpísalo sa pod to aj čalúnenie kombinujúce látku so syntetickou kožou. Vychytávku, ktorá v prvom rade poteší všetkých audiofilov predstavuje príplatkový balík Sound & Go. Skvelé audio značky Bose je doplnené o reproduktory integrované priamo v hlavových opierkach. Kým model Micra ponúkal toto riešenie len na sedadle vodiča, testovaný model je naproti tomu už vybavený aj reproduktormi na sedadle predného spolujazdca.

Frajerinkou nového modelu Nissan Juke sú reproduktory audia značky Bose integrované v hlavových opierkach predných sedadiel

Z nárastu vonkajších rozmerov najviac profitujú pasažieri v druhom rade. V novom Nissan Juke sa už za seba pomerne pohodlne usadia aj osoby s výškou približne 180 cm. Pre skutočných dlháňov bude následne limitujúci predovšetkým priestor pre hlavy. Pod to sa podpísala v hlavnej miere pozvoľna klesajúca línia strechy. Celkovo výborný pocit z kvality interiéru testovanej novinky mierne „kazia“až príliš jednoduché výplne zadných dverí.

V porovnaní s predchodcom si výrazne polepšil aj batožinový priestor. Nový model ponúka v základnom usporiadaní solídny objem na úrovni 422 litrov. To je o 68 litrov viac ako dokázala ponúknuť prvá generácia. Na rozdiel od mnohých iných výrobcov z krajiny vychádzajúceho slnka si testovaná novinka vyslúžila veľkú pochvalu aj za prítomnosť rezervnej pneumatiky! Užitočná medzipodlaha dovoľuje vytvoriť praktickú rovinu pri konfigurácii so sklopenými zadnými sedačkami. Maximálna prepravná kapacita následne dosahuje 925 litrov.

Medzigeneračné sa výrazne zlepšili priestorové pomery v druhom rade

To, že Nissan z hľadiska celkového komfortu nerobí pri novom modeli Juke prakticky žiadne kompromisy dokazuje aj veľmi bohatá výbava testovanej špičkovej výbavy Tekna. Zo všetkých zaujímavých prvkov na palube sú to napr.: spomínaný panoramatický pohľad na okolie vozidla, parkovacie senzory po celom obvode vozidla, vyhrievanie predných sedadiel, funkcia ProPilot združujúca asistent určený pre jazdu v dopravnej zápche + udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu a inteligentný tempomat, monitorovanie mŕtveho uhla, či sledovanie premávky za vozidlom pri vyparkovávaní. Funkcie ako automatická klimatizácia, či bezkľúčový prístup a štartovanie sú pritom dostupné už pri nižších výbavách.

Pri jazdnej stránke sa ukrýva obrovský potenciál

Od vizuálne atraktívneho modelu ako je nový Juke sa už podvedome očakávajú intenzívne zážitky aj na poli jazdných vlastností. A ani v tomto smere novinka určite nesklamala a jazdí veľmi presvedčivo. Napriek tomu Nissan momentálne ani z ďaleka nevyužíva naplno technický potenciál, ktorý tento crossover má. Narážam tým na aktuálne jedinú dostupnú pohonnú jednotku. Novinka by si totiž v tomto smere s určitosťou dokázala hravo poradiť aj s výrazne vyššou porciou výkonu.

Batožinový priestor nového modelu Nissan Juke ponúka v základnom usporiadaní 422 litrov

Pod presvedčivé jazdné vlastnosti sa v prvom rade podpísal vynikajúco naladený podvozok. Už po prejdení prvých kilometrov som bol doslova unesený z celkového pocitu tuhosti a zároveň aj ľahkosti vozidla. Podvozok zároveň veľmi pekne kopíruje cestný povrch. Vodič vďaka tomu dokáže získať pomerne intenzívnu spätnú väzbu smerom od vozovky, čo je dnes čoraz vzácnejší jav. Na nadanie podvozka sa je možné spoľahnúť aj pri rýchlych prejazdoch cez zákruty. Juke sa nakláňa len minimálne a prirodzená nedotáčavosť sa dostavuje o niečo neskôr ako ju vodič prvoplánovo očakáva.

Vyladenie podvozka prekvapuje aj solídnym komfortom. Aj 19 palcové kolesá dokážu s prehľadom odfiltrovať menšie nerovnosti našich ciest. Pri nechcenom „trafení“ veľkej diery ale už treba logicky počítať so spätnou reakciou smerom od nápravy. Dynamické schopnosti podvozkových partií ešte viac umocňuje príjemne strmé a zároveň aj adekvátne tuhé riadenie. Inými slovami, testovaná novinka veľmi pekne poslúcha na povely vodiča sprostredkované prostredníctvom volantu.

7-st. dvojspojkový automat DCT je v prvom rade komfortnou voľbou

Moderný prepĺňaný 3-valec prvoplánovo príliš nenadchne svojim papierovým výkonom. Na pomery maloobjemových prepĺňaných motorizácii s nepárnym počtom valcov dokáže byť až prekvapivo kultivovaný. Do všeobecne vynikajúco odizolovaného interiéru neprenikajú prakticky žiadne neželané vibrácie. Typický drsnejší 3-valcový charakter sa dostavuje až v hornej tretine otáčkomera. Maximálny výkon 117 koní je pre bežné používanie plne dostatočný. Pohonná jednotka z radu DIG-T si dokáže poradiť aj s plne obsadeným vozidlom. Na druhej strane prehnané dynamické zázraky od motorizácie s objemom 1,0 litra očakávať nemožno.

Spotreba paliva sa podobne ako je tomu pri väčšine konkurenčných pohonných jednotiek odvíja v priamej miere od preferovaného jazdného štýlu. Pri pokojnej jazde sa nie je problém dostať v priemere pod hranicu 6-litrov. Naopak, v “zážitkovom” režime už treba počítať so spotrebou v okolí 8 litrov na každých 100 km. Celkový priemer v teste vrátane výletov po zasnežených cestách a v ľahkého terénu sa nakoniec ustálil na hodnote 7,1 l/100 km podľa palubného počítača.

Kamerový systém monitorovania okolie vozidla Nissan konečne vylepšil

Charakter jazdy dokáže vo významnej miere ovplyvniť aj voľba prevodovky. Testovaný automat s dvojspojkovou konštrukciu a siedmimi stupňami možno v prvom rade považovať za komfortnú voľbu. Zmeny jednotlivých prevodových stupňom prebiehajú veľmi hladko a prirodzene. Nevýhodou je, že aj v tomto prípade pri otáčaní alebo tesnom manévrovaní počítať s určitým „poskakovaním“, čo je typický neduh pri prevodovkách s dvojspojkovou konštrukciou. Software automatu DCT je v prvom rade vyladený s prihliadnutím na čo najnižšiu spotrebu paliva. Predovšetkým v ekologickom režime pôsobí v určitých situáciách motor až podtočeným dojmom. Mapa preradení sa citeľne zmení pri aktivovaní režimu Sport. Tu sa už prevodovka správa pocitovo najprirodzenejšie. V rámci možnosti alternatívneho manuálneho radenia prostredníctvom pádiel pod volantom treba vyzdvihnúť nielen pohotovosť ale aj rýchlosť reakcii prevodovky.

Vyššia svetlá výška dovoľuje modelu Nissan Juke aj pohyb v ľahkom teréne. Poľné a lesné cesty zdoláva novinka s prehľadom a ľahkosťou. Napriek tomu je jasnou doménou testovanej novinky predovšetkým asfalt. Na klasických komunikácia ale aj v meste si môže vodič naplno vychutnať ďalšiu vývojovú evolúciu systému ProPilot, ktorý okrem klasickej kombinácie adaptívneho tempomatu so strážením v jazdných pruhoch reálne veľmi spoľahlivo zvláda aj posúvanie sa v kolónach.

Asistenčné systémy značka Nissan združuje pod skratkou ProPilot

A náš celkový dojem ?

Nový Nissan Juke má veľký potenciál na to aby poriadne rozvíril vody v segmente malých crossoverov. Hlavnou prednosťou druhej generácie je dizajn a vzhľad. Pôvodne kontroverzný model sa zmenil na mimoriadne dynamickú a atletickú novinku, ktorá je reálne magnetom pre oči. Japonský model vyniká nad konkurenciou aj interiérom s prémiovou atmosférou. Sklamaním tu rozhodne nie sú ani jazdné vlastnosti. Ešte väčšiu porciu zážitkov ale v tomto smere limituje nateraz jediná motorizácia v ponuke.

Autor: Peter Hlačik/ Foto: Filip Lehotský

Testovací diár:

Model: Nissan Juke DIG-T 117 Tekna
Dĺžka: 4 210 mm
Šírka: 1 800 mm
Výška: 1 595 mm
Rázvor: 2 636 mm
Objem kufra: 522 litrov
Motor: zážihový (benzín)
Pohon: predný
Počet valcov: 3
Výkon kW/koní: 86/117
Krútiaci moment Nm: 180 (200 s využitím overboost)
Pohotovostná hmotnosť: 1282-1333 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 180
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 11,1 s
Prevodovka: automatická dvojspojková
Počet stupňov: 7
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 6,1 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 7,1 / 100 km

Pneumatiky: Nankang Winter Activa

Verzia/ cena
Nissan Juke DIG-T 117 Tekna (testovaný model) od 22 990 €
Nissan Juke DIG-T 117 Visia (6-st. manuál) od 16 590 €

Konfigurátor Nissan Juke

Kontakt, testovacia jazda

Recenzia

Nissan Juke DIG-T 117 Tekna

87% Skóre

Dĺžka: 4 210 mm Šírka: 1 800 mm Výška: 1 595 mm Rázvor: 2 636 mm Objem kufra: 522 litrov Motor: zážihový (benzín) Pohon: predný Počet valcov: 3 Výkon kW/koní: 86/117 Krútiaci moment Nm: 180 (200 s využitím overboost) Pohotovostná hmotnosť: 1282-1333 kg Maximálna rýchlosť km/h: 180 Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 11,1 s Prevodovka: automatická dvojspojková Počet stupňov: 7 Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 6,1 l na 100 km Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 7,1 / 100 km Pneumatiky: Nankang Winter Activa

Výhody

  • Imidž faktor
  • Prémiový interiér, bohatá výbava + dostatočne veľký kufor
  • Vyladenie podvozka

Nevýhody

  • Jediná motorizácia v ponuke
  • Menu palubného počítača stále len v angličtine
  • Chýba pohon 4x4 ako aj verzia Nismo

Recenzia

  • Dizajn 100%
  • Interiér 90%
  • Praktická stránka 80%
  • Jazdné vlastnosti 100%
  • Motor 70%
  • Cena 80%

Nissan Juke DIG-T 117 Tekna DEALS

Zhromažďujeme informácie z mnohých obchodov za najlepšiu dostupnú cenu

Najlepšia cena

16590€
Exit mobile version