Autoinak.sk

Nové logo a identita značky Citroën

Nové logo a identita značky Citroën

Francúzsky Citroën odhaľuje novú korporátnu identitu a logo značky. Nový vzhľad nanovo interpretuje pôvodné logo, ktoré ako prvý vytvoril zakladateľ André Citroën, inšpirované úspechom jeho prvej kovospracujúcej spoločnosti, ktorá vyrábala prevodové systémy so šípovým ozubením v tvare písmena V. Známy a technický odkaz dvoch šípov, alebo deux chevrons, zostal odvtedy jadrom identity značky Citroën.

Elegantný nový znak označuje prechod a vývoj značky a koncom septembra bude debutovať na významnej štúdii rodinného vozidla značky Citroën. Jeho verzie potom budú od polovice roku 2023 postupne skrášľovať budúcu produkciu a štúdie značky Citroën. Výrazný, vylepšený vertikálny ovál predstaví nový smer v dizajnovom jazyku,
v ktorom sa vizuálne výrazný znak stane okamžite rozpoznateľným charakteristickým prvkom všetkých modelov automobilky Citroën.

Evolúcia loga značky Citroën

NOVÉ , NO ZÁROVEŇ ZNÁME LOGO

Ústredným prvkom novej identity značky je evolúcia svetoznámeho symbolu značky Citroën v podobe dvojitých šípov deux chevrons. Ide o desiatu významnú úpravu loga automobilky Citroën od založenia spoločnosti v roku 1919, pričom sa vyznačuje širšími a výraznejšími šípmi v kontraste s jemnejším vertikálnym oválnym rámom. Je príznačné, že výraznejší, vylepšený vertikálny ovál iniciuje nový smer v jazyku produktového dizajnu, v ktorom sa vizuálne výrazný znak stane okamžite rozpoznateľným charakteristickým prvkom všetkých modelov Citroën.

Podpora nového vertikálneho oválneho loga predstavuje svieži a komplexný program firemnej identity, ktorý slúži ako ďalší a aktuálny náznak toho, ako Citroën zrýchľuje svoj záväzok sprístupniť elektrickú mobilitu masám, pričom si zachováva a rozširuje svoju základnú DNA o prístupnosť, odvahu a blaho zákazníkov.

Nové logo a identita značky Citroën

Kľúčovým cieľom bolo stelesniť prvky inšpirované intímnejšími neautomobilovými značkami, vrátane kozmetiky a oblečenia, sprostredkovať vrúcnejší výraz značky, ktorý je nenáročný na oči a dobre vyniká v rôznych prostrediach. Napríklad nová identita bola premyslene vytvorená s čistým a zjednodušeným používateľským rozhraním, ktoré zákazníkom poskytuje lepší pocit pokoja počas celej digitálnej cesty so značkou Citroën,
od obývačky až po showroom.

Nová identita zároveň presiahne digitálne prostredie a používanie nového loga na vozidlách a vo vozidlách, aby zahŕňala všetky prvky firemnej identity spoločnosti, od merchandisingu a dokumentácie až po obchodné zastúpenie a značenie firemných budov. Nové efektívne značenie bude ľahšie a energeticky úspornejšie, ako aj bez chrómu, aby sa zvýšila recyklovateľnosť. Zatiaľ čo biela a studená sivá poskytujú základ pokoja a ľahkosti, doplnia ich dve charakteristické farby ako kontrastné interpunkčné znamienka, ktoré sa použijú na detailoch a v špecifických oblastiach.

Nové logo a identita značky Citroën

Do portfólia farieb sa v blízkej budúcnosti vráti upokojujúca modrá farba Monte Carlo Blue inšpirovaná významnou historickou farbou značky Citroën, ktorá sa používala na ikonických autách počas celej histórie spoločnosti vrátane modelov 2CV a DS. Zároveň sa objaví aj na detailoch palety identity značky pre firemné a maloobchodné využitie. Navyše, energickejšia a výraznejšia červená farba Infra Red nahradí v súčasnosti používanú červenú, čím dodá vyváženosť a dynamický kontrast vo fyzických, tlačových a digitálnych aplikáciách. Nové posolstvo značky – Nič nás nerozhýbe ako Citroën – sa začne selektívne používať v korporátnej a produktovej komunikácii a aktivitách.

AMBICIÓNE POSOLSTVO ZNAČKY

Nové evolučné logo značky Citroën a firemná identita sa spájajú s posolstvom Nič nás nerozhýbe ako Citroën, aby zdôraznili prichádzajúcu revolúciu v prístupe značky k budúcim dostupným riešeniam mobility a jej odhodlanie poskytovať zákazníkom bezstresové služby. Prvý fyzický dôkaz o tom poskytne výrazná štúdia rodinného vozidla. Ponesie novú identitu značky a automobilka Citroën ju odhalí na konci septembra. Nová identita automobilky Citroën, ktorú vyvinul dizajnérsky tím Citroën, ťaží z odborných znalostí dizajnérskeho štúdia Stellantis, vlastnej dizajnérskej agentúry skupiny Stellantis.

Zdroj: Citroën

Exit mobile version