Autoinak.sk
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
Autoinak.sk
No Result
View All Result
Home Novinky

Nové malé SUV značky Alfa Romeo sa bude volať Milano

od Peter Hlačik
15. decembra 2023
v Novinky
98
A A
0
Nové malé SUV značky Alfa Romeo sa bude volať Milano

Nové malé SUV značky Alfa Romeo sa bude volať Milano

25
SHARES
2.5k
VIEWS
Zdieľaj na FacebookuZdieľaj na Twitteri

Už v apríli 2024 Alfa Romeo v Miláne odhalí svoj model kategórie Sport Urban Vehicle vo svojej histórii, ktorý sa bude vyrábať aj v 100 % elektrickej verzii. Bude sa volať MILANO a bude tým vzdávať hold mestu, v ktorom bola značka 24. júna 1910 založená.

Modelom MILANO sa značka Alfa Romeo vráti do segmentu B, ktorý je najväčším v Európe. Nový model dokonale stelesňuje DNA značky, ktorej súčasťou je ušľachtilý taliansky športový charakter. Prvý elektrický model kategórie Sport Urban Vehicle bude predstavovať novú vstupnú bránu do sveta Alfa Romeo pre každého a najmä pre fanúšikov značky, očakávajúcich jej návrat do populárneho segmentu trhu.

Voľba mena „MILANO“ nerozlučne spätého s históriou značky.

Máločo vyjadruje identitu značky lepšie ako jej typické logo. Od roku 1910 emblém Alfa Romeo obsahoval dva symboly mesta Miláno: kríž ako historický symbol hlavného mesta Lombardie a had Biscione ako erb šľachtického rodu Visconti, ktorý tu vládol v stredoveku. Počas vyše 60 rokov (od 1910 do 1972) bolo meno MILANO umiestnené v spodnej časti okrúhleho loga značky. Do roku 1918 bol na logu nápis „A.L.F.A.“ – skratka z Anonima Lombarda Fabbrica Automobili, potom od roku 1919 „ALFA ROMEO“.

Miláno bolo vždy symbolom avantgardy a teraz predstavuje medzinárodný manifest modernosti, inovácií a udržateľnosti. Ako jedna z bášt umenia a symbol atribútu „Made in Italy“ na celom svete Miláno vždy zohrávalo zásadnú rolu v oblasti módy, dizajnu a hudby.

Značka Alfa Romeo zvolila Miláno, svoje rodné mesto, na štart do novej, vzrušujúcej a odvážnej kapitoly svojej histórie: novej interpretácie športového charakteru pre 21. storočie.

Toto rozhodnutie preto ide nad rámec ikonických mien minulých modelov a v ostatnom čase používaných mien horských priesmykov, aby opäť raz vytvorilo prepojenie s talianskymi koreňmi značky. Predstavuje smelú ambíciu exportovať do celého sveta hodnoty, ktoré vždy vytvárali jedinečnú značku.

Výsledky značky za necelé tri roky od založenia koncernu Stellantis.

Obchodné výsledky značky Alfa Romeo v roku 2023 môžu poslúžiť ako vizitka práce a úsilia tímu, ktorého solídnosť a disciplína umožnila realizovať stratégiu dlhodobého produktového plánu prijatého pri založení koncernu Stellantis v roku 2021. K najdôležitejším cieľom dosiahnutým v tomto období patria:

  • Vrátiť značku späť do ziskovosti. Tento cieľ sa podarilo dosiahnuť už v druhom polroku 2021.
  • Prehodnotenie a vytýčenie dlhodobého produktového plánu, ktorý Alfa Romeo označuje ako „Z 0 na 0“ s hlavným cieľom prechodu od „0“ elektrifikovaných vozidiel v roku 2021 po modelový program s „0“ emisiami v roku 2027 a dosiahnuť najrýchlejšiu transformáciu k elektromobilite v rámci automobilovej branže. K tomu má prispieť každý rok jeden nový produkt:

2022 – Premiéra modelov Tonale Hybrid a Plug-In Hybrid Q4.

2023 – Návrat Alfa Romeo do sveta malosériových individuálnych automobilov predstavením modelu 33 Stradale (s pohonom spaľovacím motorom alebo elektromotorom).

2024 – Debut prvého 100 % elektrického modelu značky Alfa Romeo MILANO, ako aj verzie s elektrifikovaným spaľovacím motorom.

2025 – Uvedenie prvého modelu vybaveného výlučne elektrickým pohonom.

2027 – Modelový program Alfa Romeo bude obsahovať výlučne elektrické automobily.

  • Nekompromisné štandardy kvality riadia všetky strategické kroky značky s veľkou prísnosťou a výsledky boli okamžite ocenené na celom svete. V novembri 2022 sa Alfa Romeo umiestnila ako prvá medzi značkami premium v prieskume spokojnosti zákazníkov J.D. Power Sales Satisfaction Index, keď postúpila o 9 miest a získala o 25 bodov viac ako v roku 2021, čo predstavuje najväčšie zlepšenie v segmente premium.

O rok neskôr Alfa Romeo získala prvé miesto v hodnotení značiek premium a tretie miesto v rámci celého automobilového priemyslu v prieskume kvality J.D. Power U.S. Initial Quality Study (IQS). Postúpila pri tom o 24 miest, čo predstavuje najväčší rast zaznamenaný v rámci prieskumu IQS v automobilovom priemysle.

  • Zvýšenie zostatkovej hodnoty umožnené prísnou správou vozidiel vyrábaných na sklad a stratégiou modelového programu.

Výrazný rast v roku 2023

Všetky tieto faktory vytvorili základ pre obchodný úspech Alfa Romeo, ktorý už teraz možno vidieť tesne pred koncom náročného roka 2023:

Výrazný nárast globálneho predaja o 34 % v období od januára do novembra 2023 oproti rovnakému obdobiu predchádzajúceho roka.
Z toho v Európe predaj vzrástol o 53 %.
Výsledok plus 95 % potvrdil šance na najväčší nárast predaja na Strednom východe a v Afrike. K celkovému výsledku prispel aj región India Ázia Pacifik, kde predaj medziročne vzrástol o 6 %, pričom značka Alfa Romeo si významne posilnila svoju pozíciu v Singapure a Hongkongu.

V Severnej Amerike sa premiéra modelu Tonale v septembri tohto roku stretla s veľmi pozitívnou odozvou, rovnako ako v Číne, kde sa uvedením modelu Tonale skompletizoval modelový program značky. Obidva regióny majú strategický význam a Alfa Romeo v nich realizuje významné investície na vytvorenie ideálnych podmienok pre rast.

Nové malé SUV značky Alfa Romeo sa bude volať Milano
Nové malé SUV značky Alfa Romeo sa bude volať Milano

História Milána v logu Alfa Romeo.

Máločo vyjadruje identitu automobilového výrobcu tak, ako logo značky na maske chladiča. Pre značku A.L.F.A. (neskôr Alfa Romeo) malo logo vytvorené ako erb potvrdzovať pôvod výrobcu v Miláne. Počas rokov variácie loga reflektovali udalosti, ku ktorým došlo v histórii značky a Talianska. Kríž mesta Miláno, had Biscione šľachtického rodu Visconti a nápis Alfa Romeo (A.L.F.A. iba do roku 1918) zostávali od založenia značky charakteristickými prvkami jej loga.

Dňa 24. júna 1910 bola oficiálne zaregistrovaná nová spoločnosť A.L.F.A. (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili – Lombardská akciová spoločnosť na výrobu automobilov). Jeden zo zakladateľov a riaditeľ Ugo Stella požiadal konštruktéra Giuseppe Merosiho aby nakreslil erb na chladič budúcich automobilov. Historické pramene uvádzajú, že mladý kreslič Romano Cattaneo povedal Merosimu, že na neho zapôsobil
had Biscione šľachtického rodu Visconti, ktorého uvidel na mestskej bráne Torre della Filarete na námestí Piazza Castello, keď jedno ráno cestou do práce čakal na električku. Konštruktér prevzal tento námet a načrtol erb. Zároveň pridal k nemu červený kríž a obidva znaky olemoval modrým kruhom so zlatými nápismi „A.L.F.A.“ a „MILANO“, oddelenými dvoma savojskými uzlami. Návrh Ugo Stella schválil a vytvorením konečného návrhu bol poverený Cattaneo.

K prvej veľkej zmene došlo v roku 1919 keď automobilku prevzal Nicola Romeo a nápis sa zmenil na „ALFA ROMEO“. V roku 1925 automobil Alfa Romeo GP Tipo P2 vyhral prvé majstrovstvá sveta Grand Prix a na oslavu tohto víťazstva bol okolo symbolu značky pridaný vavrínový veniec. Po 2. svetovej vojne bolo logo kompletne prepracované – savojské uzly boli s príchodom Talianskej republiky zmenené na vlnovky, logo bolo zoštylizované a vyrábalo sa z tlakovo odlievaného kovu namaľované iba v jednej (červenej) farbe. Od roku 1950 sa vrátilo emailové viacfarebné logo, ktoré sa od roku 1960 vyrábalo z plastu. V roku 1972, keď značka otvorila svoj nový závod Alfasud v Pomigliano d’Arco neďaleko Neapola, zmizol nápis „MILANO“. V tom istom čase bol had Biscione zjednodušený, zmizol jeho druhý závit. V roku 1982 sa uskutočnila ďalšia štylizácia a medzičasom stenčený vavrínový veniec po obvode nahradil jednoduchý zlatý kruh. Pri príležitosti premiéry aktuálneho modelu Giulia 24. júna 2015 malo premiéru aj aktuálne logo so strieborným podkladom a okrajom.

Zdroj: Alfa Romeo

Tags: Alfa RomeoAlfa Romeo 33 StradaleAlfa Romeo MilanoAlfa Romeo Slovensko
Share10Tweet6Send

Mohlo by vás zaujímať

Nový Renault Clio v limitovanej výbave Generation
Novinky

Nový Renault Clio v limitovanej výbave Generation

14. júla 2025
2.5k
Nová Toyota Land Cruiser
Novinky

Nová Toyota Land Cruiser so 48V mild hybridom

9. júla 2025
2.5k
Bestseller zo Žiliny prichádza v modernejšej verzii
Novinky

Vynovená Kia Sportage

3. júla 2025
4.8k
Next Post
Slovenským autom roka 2024 je Kia EV9

Slovenským autom roka 2024 je Kia EV9

Test SsangYong Torres 2023

Test: SsangYong Torres – Zapadá do mozaiky

Matador je najdôveryhodnejšou značkou pneumatík za rok 2023

Matador je najdôveryhodnejšou značkou pneumatík za rok 2023

Najčítanejšie články

  • Bestseller zo Žiliny prichádza v modernejšej verzii

    Vynovená Kia Sportage

    48 shares
    Share 19 Tweet 12
  • Test SEAT Leon Sportstourer – Vyvážená voľba

    30 shares
    Share 12 Tweet 8
  • Test: Peugeot 508 PSE SW – Leví kráľ

    28 shares
    Share 11 Tweet 7
  • Test: Suzuki Swift – Vernosť tradícii

    28 shares
    Share 11 Tweet 7
  • Test: Škoda Superb Combi – Posúva vlastné hranice

    28 shares
    Share 11 Tweet 7
  • Auto inak – moderný automobilový magazín
  • Auto inak – moderný automobilový magazín
  • Články
  • Kontakt
  • Zásady ochrany osobných údajov

© 2023 Autoinak.sk - Novinky zo sveta automoto. All Rights Reserved. – Powered by Eshop od GBD Creative Studio

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt

© 2023 Autoinak.sk - Novinky zo sveta automoto. All Rights Reserved. – Powered by Eshop od GBD Creative Studio

Súbory cookie: Ukladáme z vášho zariadenia údaje, ktoré nie sú citlivé, a získavame k nim prístup (napríklad súbory cookie alebo jedinečný identifikátor zariadenia). Okrem toho tiež spracúvame osobné údaje, ako sú IP adresy a identifikátory cookie, aby sme mohli spracúvať údaje, napríklad zobrazovať prispôsobené reklamy, merať preferencie našich návštevníkov atď. Svoje preferencie môžete kedykoľvek zmeniť v našich pravidlách ochrany súkromia na tomto webe.
Prijať cookies
Prečítať viac
Nastavenie cookies
Okno s nastavením cookie
Okno s nastavením cookie

Nastavenie súkromia

Rozhodnite sa, ktoré cookies chcete povoliť. Toto nastavenie môžete kedykoľvek zmeniť. Môže sa ale stať, že niektoré funkcie už nebudú dostupné. Pre informácie o zmazanie cookies, sa obráťte na nápovedu vášho prehliadača.

Pomocou posuvníka môžete povoliť alebo zakázať rôzne typy cookies:

  • Zablokovať všetko
  • Základná
  • Funkcionality
  • Analytics
  • Reklamná

Táto stránka bude

Táto stránka nebude

  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
  • Pamätajte si svoje prihlasovacie údaje
  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
Uložiť a zatvoriť