Autoinak.sk

Novinky pri modeli Honda CR-V

Obľúbené SUV Honda CR-V patrí k ťažiskovým model japonskej značky v Európe. Aktuálne podstúpil tento modelový rad ľahkú modernizáciu. Vynovený rad CR-V, kde je prvýkrát štandardom pokročilá hybridná technológia Honda, dostáva novú nomenklatúru e:HEV známu už z nového modelu Jazz. Pridanie radu CR-V do rodiny e:HEV prispieva k záväzku značky Honda elektrifikovať do roku 2022 100 % svoj európsky rad. Okrem nového označenia e:HEV sú modely CR-V vybavené aj modro lemovaným znakom Honda, ktorý zdôrazňuje ich povesť nízkych emisií.

Nový výbavy Sport Line

Pridanie novej výbavy Sport Line dáva zákazníkom možnosť ťažiť z priestrannosti a praktickosti modelu CR-V pri výbere športovejšieho štýlu. Modernizácie interiéru zlepšujú kultivovaný a prémiový dojem z modelu CR-V. Zadná časť auta má v porovnaní s treťou generáciou CR-V výraznejšie kontúry, doplnené širšími podbehmi všetkých štyroch kolies. Jeho dynamický vzhľad umocňuje robustne vyzerajúce plátovanie dolnej časti karosérie zvýraznené lesklým kovovým obložením, ktoré spája predné a zadné kolesá.

Nová Honda CR-V Sport Line
Nová Honda CR-V Sport Line

Nová výbava Sport Line je k dispozícii v dvoch povrchových úpravách, čierna perlová Crystal alebo biela perlová Platinum. Obsahuje tiež tmavé akcenty na obložení svetlometov a bočných zrkadlách a tmavá povrchová úprava je aplikovaná na zliatinové disky a matice kolies. Interiér modelov Sport Line využíva ďalšiu škálu vizuálnych vylepšení. Na vnútorné obloženie konzoly, palubnej dosky a výplní sa použilo tmavé drevo dverí. Na rámoch klimatizácie a informačného systému je prepracovaná čierna povrchová úprava v klavírnej čiernej farbe. Obloženie volantu, radenie prevodových stupňov a kľučky dverí tiež dostávajú povrchovú úpravu v klavírnej čiernej farbe, pričom čierne čalúnenie stropu, obloženie stĺpikov a kožené sedadlá dotvárajú zážitok z línie Sport Line.

Honda CR-V e:HEV 2020 je k dispozícii výhradne so zdokonalenou technológiou hybridného hnacieho ústrojenstva. Systém Honda Hybrid Performance, ktorý bol prvýkrát predstavený v modeli CR-V v roku 2019, je možný vďaka technológii „Inteligentný multimodálny pohon“ (i-MMD). Skladá sa z dvoch elektrických motorov, jednotky riadenia výkonu, benzínového motora s Atkinsonovým cyklom, lítium-iónovej batérie a inovatívnou prevodovkou s pevným pomerom a dosahuje vysokú úroveň účinnosti a zlepšenia.

Honda vynovila svoj kľúčový SUV model

Nový identita hybridného modelu

Model CR-V e:HEV je vybavený účinným 2,0-litrovým benzínovým motorom i-VTEC s maximálnym výkonom 107 kW (145 koní) pri 6200 ot/min a výkonným 135 kW (184 koní) elektrickým motorom s krútiacom momentom 315 Nm. Vďaka benzínovo-elektrickému hnaciemu ústrojenstvu dokáže CR-V eHEV zrýchliť z nuly na 100 km/h vo verzii FWD za 8,6 sekundy a od 8,9 sekundy pri modeli AWD, s maximálnou rýchlosťou 180 km/h.

Jedinečná technológia i-MMD získala svoj názov vďaka inteligentnému a automatickému prepínaniu medzi tromi jazdnými režimami, zabezpečujúcimi maximálne možnú účinnosť. Súčasťou týchto režimov sú: EV Drive, v ktorom lítium-iónová batéria dodáva energiu priamo elektrickému hnaciemu motoru, Hybrid Drive, v ktorom motor dodáva energiu elektrickému motor-generátoru a Engine Drive, v ktorom je motor priamo spojený s kolesami prostredníctvom uzatváracej spojky meniča momentu.

Vo väčšine situácií pri jazde v meste, hybridné CR-V e:HEV z dôvodu optimálnej efektivity bude plynulo prepínať medzi režimami Hybrid Drive a EV Drive. V režime Hybrid Drive sa nadbytočný výkon z motora môže cez motor-generátor využiť na dobíjanie akumulátora. EV Drive umožňuje čisto elektrický pohon a umožňuje dojazd približne 2 km s nulovým rozsahom emisií, v závislosti od podmienok jazdy a stavu batérie. Režim Engine Drive je najefektívnejším režimom pre vysoké rýchlosti a pri potrebe zvýšiť krútiaci moment motora sa za určitých okolností môže doplniť o „podporný“ špičkový výkon na požiadanie z elektrického motora.

Pohľad do interiéru modelu Honda CR-V Sport Line

Systém i-MMD rozhoduje o prepínaní medzi týmito režimami s cieľom maximalizovať účinnosť bez vyrušovania vodiča vyžadovaním jeho aktívneho prístupu. 2,0-litrový motor, hnací motor, motor-generátor a jednotka riadenia výkonu sa nachádzajú pod kapotou. Lítium-iónový akumulátor je pod batožinovým priestorom.

Zdokonalené technológie zlepšujú vlastnosti AWD v skutočných podmienkach a schopnosť jazdy CR-V v teréne

Vhodnosť modelu CR-V e: HEV do každého terénu je pôsobivé vďaka vysokej svetlej výške a najnovšej technológii pohonu všetkých kolies. Svetlá výška nového modelu je až 190 mm pre modely s pohonom predných kolies a až 200 mm pre modely s pohonom všetkých kolies. Napomáhajú k tomu aj kombinácie 18-palcových kolies a pneumatík, ktoré vyjadrujú aj jeho svalnatý postoj. Najnovšia technológia „Real Time AWD with Intelligent Control System™“ (AWD v reálnom čase s inteligentným systémom riadenia) – sa kalibruje s cieľom dosiahnuť optimálne jazdné vlastnosti a spotrebu paliva. Rozdeľuje krútiaci moment medzi predné a zadné kolesá a pomáha tak dosahovať plynulú a efektívnu jazdu aj v každodenných podmienkach. Napríklad pri rozjazde z pokoja poháňa zadné kolesá.

Honda CR-V Sport Line

Súčasťou systému pohonu všetkých kolies je viaclamelová spojka, ktorá pripája hnací hriadeľ k zadnému diferenciálu. Ovláda ju elektromotor, ktorý poháňa hydraulické čerpadlo. Ľahký dizajn s dobrou spotrebou paliva poskytuje optimálne vyváženie výkonnosti, so zvýšenou schopnosťou a stabilitou na ceste aj v teréne, bez nutnosti pridať k hnaciemu ústrojenstvu zbytočnú hmotnosť. Ak prenos krútiaceho momentu k zadným kolesám nie je potrebný, napríklad pri rovnomernej jazde vysokou rýchlosťou, hnací hriadeľ k zadným kolesám sa kvôli zníženiu mechanického odporu odpojí.

Prvé kusy Honda CR-V Sport Line budú dostupné na dealerstvách Honda už od polovice októbra

Zdroj Honda

Exit mobile version