Autoinak.sk

Nový Renault Clio

Nový Renault Clio

Renault Clio je od svojho uvedenia v roku 1990 stále hitom a na celom svete sa ho až doteraz predalo viac ako 16 miliónov. V Európe získal dvakrát ocenenie Auto roka a je už päť generácií jedným z najcharakteristickejších zástupcov mestských vozidiel.

NOVÝ A MODERNEJŠÍ

Nové Clio bolo vytvorené tak, aby ukázalo nový dizajn značky Renault, zameraný na človeka a technológie. Nové logo Renault dopĺňa nové charakteristické osvetlenie, ktoré majú mať do budúcna všetky modely značky Renault. Interiér bol tiež prepracovaný. Nové čalúnenie a nové prírodné materiály z neho robia najmodernejšie vozidlo a výrazným spôsobom zvyšujú jeho kvalitu, ale aj dojem z jazdy. Výbava Esprit Alpine pôsobí športovo a elegantne, pokiaľ ide o interiér, ako aj exteriér vozidla, a tiež najlepšie vystihuje novú éru, ktorej esenciou má byť nové Clio.

Nový Renault Clio

ELEGANTNÝ INTERIÉR

Dojem, ktorým pôsobí interiér nového modelu Clio, je teraz ešte lepší. Priestor kabíny pôsobí prívetivejšie a útulnejšie. Akonáhle otvoríte dvere, všimnete si, že vo vnútri sú použité ušľachtilejšie, ale aj ekologicky šetrnejšie materiály. Rozdiel vnímate aj v kvalite, ktorá je ešte vyššia. Priestrannosť a ergonómia sú stále silnými stránkami tohto modelu. Všetko technické vybavenie slúži na to, aby u cestujúcich v kabíne vzbudzovalo ešte lepšie pocity a zapadá do koncepcie prepojených služieb a aplikácií, ktoré pomáhajú vodičovi a cestujúcim relaxovať a užívať si jazdu.

Sedadlá, výplne dverí a palubná doska vo verzii Techno sú potiahnuté špeciálnou ekologicky vyrobenou textíliou obsahujúcou až 60% vlákien TENCEL, čo je látka na báze celulózy, vyrobená koncernom Lenzing. Nové Clio je ďalším príspevkom na naplnenie stratégie dekarbonizácie značky Renault. Nie je však iba prvým vozidlom, ktoré využíva tieto ekologicky vyrobené vlákna TENCEL Modal, ale je tiež prvým modelom, v ktorom sú tieto vlákna široko použité v kabíne vozidla. Vyznačujú sa výnimočnou mäkkosťou a sú vyrobené z obnoviteľného zdroja, ktorým je v tomto prípade prírodné drevo.

Nový Renault Clio

Dôležitá je aj skutočnosť, že v novom Clio sa nepoužíva žiadna koža. Namiesto nej sú povrchy v kabíne potiahnuté umelou kožou (TEP), čo je látka zrnitej štruktúry, vyrobená z prírodných a polyesterových vlákien. Jednou z jej predností je to, že pri jej farbení sa používa menej vody a energie, než pri farbení klasickými farbivami. Tieto dva prvky prispievajú k ekologickej udržateľnosti, ktorú značka Renault presadzuje.

Pri sedadlách nového Clio vás upúta ich vysoká kvalita a športový dizajn. Môžete sa do nich pohodlne usadiť a ich hrubá penová vrstva poskytuje príjemné posedenie. Opierky hlavy sú ergonomické, útle a elegantné. Celkové prevedenie, to znamená farba sedadla, chrbtových opierok, prešitia a dekoračných prvkov, sa líši podľa verzie výbavy. Výbava Esprit Alpine je ponúkaná so špecifickými športovými sedadlami.

Nový Renault Clio

V interiéri nájdeme digitálny prístrojový štít so 7“ až 10“ uhlopriečkou. Toto prevedenie sa líši podľa stupňa výbavy.

VERZIA ESPRIT ALPINE

Po modeli Austral, ktorý bol ako prvý model značky Renault ponúkaný vo verzii výbavy Esprit Alpine, a po ňom nasledujúcom novom modeli Espace, je táto športová, dynamická a elegantná verzia k dispozícii aj pre nové Clio. Obsahuje charakteristické prvky značky Alpine a paletu nových prvkov vytvorených značkou Renault a tým umocňuje intenzívny dojem, ktorý nové Clio vyvoláva.

POŽITOK Z JAZDY

Nové Clio dopraje všetkým cestujúcim v kabíne ešte väčšie pohodlie vďaka sofistikovaným technológiám, ktoré uľahčujú riadenie automobilu a zlepšujú zážitok jazdy pre pasažierov. Multimediálny systém Renault Easy Link v kombinácii s voľbou režimov MULTI-SENSE a dvadsiatimi asistenčnými systémami, ktoré má vodič k dispozícii, ešte viac uľahčujú riadenie a zvyšujú radosť z jazdy, jednoducho „Auto s rytmom života“.

Nový Renault Clio

Vďaka novým službám a bezkonkurenčnej konektivite je riadenie nového Clio ešte intuitívnejšie. Všetky verzie výbavy majú 7“ alebo 10“ prístrojový štít. Na 10“ obrazovke sa zobrazujú aj mapy navigácie a zobrazované informácie sa menia podľa jazdného režimu a nastavenia systému MULTI-SENSE.

ŠIROKÁ PONUKA MOTORIZÁCIÍ

Nové Clio je ponúkané s paletou motorov využívajúcich rôzne zdroje energie, vrátane technologicky najvyspelejšej verzie 145k E-Tech Full Hybrid. Ostatné verzie s benzínový motorom a motorom na LPG pokrývajú široké spektrum výkonu a potrieb. Každý vodič si môže zvoliť takú konfiguráciu, ktorá bude najlepšie vyhovovať tomu, na čo je zvyknutý a čo od svojho auta požaduje.

Renault začal používať technológiu E-Tech Full Hybrid vo svojich automobiloch, a teda aj pri modeli Clio v roku 2020. Táto technológia je samozrejme ponúkaná aj pre nové Clio ako verzia 145k E-Tech Full Hybrid.

Nový Renault Clio

Technológia E-Tech Full Hybrid obsahuje viac ako 150 patentovaných riešení a taktiež skúsenosti, ktoré Renault získal na závodných tratiach Formule 1, najmä sa jedná o rekuperáciu energie. Vďaka tomu je nové Clio dynamickejšie, ale aj hospodárnejšie. Tento pohon má tzv. „sériovo-paralelnú“ architektúru. Jedná sa o kombináciu dvoch elektrických motorov (motor 36 kW a 18 KW vysokonapäťový štartér generátor HSG), 4-valcového spaľovacieho motora (objem 1,6 litra a výkon 69 kW (94k), inteligentné multimódové prevodovky a batérie 1,2 kWh.

Prevodový systém spaľovacieho motora má štyri stupne, hlavný elektrický motor má dva stupne. Hnacia jednotka E-Tech Full Hybrid môže kombinovať vstup pre spaľovací motor a elektromotor až 14 rôznymi spôsobmi a tým optimalizovať jeho účinnosť.

Nový Renault Clio

TCe 100 LPG je viacúčelové vozidlo s nízkymi prevádzkovými nákladmi. Pre nové Clio je k dispozícii aj trojvalcový turbomotor TCe 100 LPG. Tento dvojpalivový systém zvyšuje výkon a znižuje spotrebu paliva a emisií CO2 (o 8% menej CO2 ako pri porovnateľnom motore používajúcom iba benzín). Vďaka krútiacemu momentu max. 170 Nm pri 2 000 otáčkach je toto vozidlo použiteľné na rôzne účely. Palivo v dvoch nádržiach vystačí na prejdenie viac ako 1 000 km. Tento systém bol mnohokrát vyskúšaný a osvedčil sa; je jednoduchý, cenovo dostupný a finančne úsporný pri používaní. Pohon LPG sa do vozidla inštaluje priamo vo výrobnom závode.

TCe 90. Tento preplňovaný benzínový trojvalec motor s výkonom 90 koní a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou dosahuje krútiaci moment 160 Nm, má hladký chod a svojou spotrebou patrí k najlepším vo svojej kategórii.

Nový Renault Clio sa na našom trhu objaví už na jeseň.

Zdroj: Renault

Exit mobile version