Autoinak.sk

Nový Renault MEGANE R.S. TROPHY

Nový Renault MEGANE R.S. TROPHY prináša ešte vyšší výkon a  je určený najmä pre milovníkov športového jazdenia. Rozširuje rad verzií Trophy v ponuke Renault Sport, ktoré boli dostupné už od prvej generácie Megane R.S.

MEGANE R.S. TROPHY prichádza s novou verziou motoru 1,8L turbo s výkonom 300 koní a 420 Nm1 využívajúci pokrokové technológie, najmä pri turbo dúchadlách a výfuku. Tento motor je k dispozícií s manuálnou prevodovkou alebo automatickou dvojspojkovou prevodovkou EDC.

MEGANE R.S. TROPHY zahŕňa najnovšie inovácie Renaultu Sport v oblasti podvozkov, systému 4CONTROL s aktívnym riadením všetkých štyroch kolies, tlmičmi s hydraulickými dorazmi a tak isto je sériovo vybavený podvozkom Cup, ktorý sa vyznačuje tuhším odpružením a mechanickým samosvorným diferenciálom Torsen. Tato verzia rovnako obsahuje dvoj-materiálové brzdové kotúče, špecifický dizajn 19″ diskov kolies z  ľahkých zliatin Jerez a vysoko výkonné pneumatiky Bridgestone, ktoré sa dajú kombinovať s novými exkluzívnymi odľahčenými 19“ diskami kolies Fuji Light.

Aby mohol Nový MEGANE R.S.TROPHY poskytnúť čo najvyšší pôžitok z jazdy, môže byť vybavený aj novou generáciu predných škrupinových sedadiel Recaro s čalúneným materiálom Alcantara.

Nadšencov uspokojí, že verziu TROPHY je možné bez problémov používať na každodennú jazdu pri zachovaní všetkých triumfov Meganu R.S. najmä vďaka:

Megane R.S.Trophy sa po prvýkrát objavil v roku 2005, iba deväť mesiacov po prvom Megane II R.S.. Zmeny boli vykonané najmä v oblasti podvozku nazývanom Sport2: ľahšie kolesá, pevnejšie odpruženie, špecifické dúchadlá a vypínateľné ESP, to všetko optimalizovalo výkon nového Megane R.S. Trophy.
Megane III R.S. bol predstavený v roku 2009, avšak vo verzií Trophy až v roku 2011. Základom bol podvozok Cup a ďalšie zvýšenie výkonu motora od 250 do 265 koní. Vďaka tomuto výkonu išlo o najrýchlejšie vozidlo v segmente, o čom svedčí rekord 8’07 “97, ktorý dosiahol testovací pilot Laurent Hurgon na Nordschleife okruhu Nürburgring. Tento úspech sa preniesol aj na predajné čísla, ktoré boli dvakrát vyššie než sa očakávalo!

Príchod faceliftu “Megane Collection 2014” je poslednou verziou založenou na Megane III. Ako naznačuje názov, 275 Trophy sa vyznačuje novým výkonným motorom. Táto verzia Trophy prináša novinky v podobe titánového výfukového systému Akrapovič s nižšou hmotnosťou a voliteľnými nastaviteľnými tlmičmi Öhlins.

MOTOR: TECHNOLÓGIE V SLUŽBÁCH VÝKONU

Nový MEGANE R.S., poháňaný motorom 1,8 turbo s priamym vstrekovaním, ktorý je výsledkom synergií Aliancie Renault-Nissan, ťaží z vývoja umožňujúceho dosiahnuť po prvýkrát v rámci radu R.S. symbolickú hranicu 300 koní (220 kW). Krútiaci moment sa zvýšil na 420 Nm (+30 Nm) pri prevodovke EDC a 400 Nm (+10 Nm) pri manuálnej prevodovke.

Vyšší výkon znamená lepšie zrýchlenie, a to aj pri vyšších rýchlostiach, zatiaľ čo  krútiaci moment – jeden z najlepších vo svojej kategórií – prispieva k väčšiemu potešeniu z jazdy a šoférovania.

Pre účely kompenzácie výrazného zvýšenia protitlaku výfukových plynov, súvisiacich s pridaním filtrov pevných častíc, sa vývoj motoru sústredil najmä na účinnosť turbodúchadla  s uplatnením technológie, odvodenej priamo od Formule 1.

Rotor turbodúchadla, ktorý sa otáča rýchlosťou cca 200 000 ot./min. sa spolieha výlučne na keramické guľôčkové ložisko. Keramika je ľahšia, tvrdšia a hladšia než oceľ a pomáha tak znížiť trenie. Táto technológia znižuje trenie o tretinu v porovnaní s obvyklou technológiou klzného ložiska (olejový film). To má za následok zníženie reakčnej doby turbodúchadla.

Vedľa turba je nový výfukový systém druhým faktorom zlepšenia výkonu motoru Nového Renault MEGANE R.S. TROPHY. Koncový tlmič je vybavený mechanickou klapkou, umožňujúci ovplyvniť zvukový prejav vozidla. Po prvýkrát v modelovom rade R.S.

Poloha klapky, ovládaná automaticky v závislosti na zvolenom režime Multi-Sense, poskytuje dve zvukové charakteristiky:

Rovnako ako Nový MEGANE R.S., aj model TROPHY je k dispozícií s dvoma šesťstupňovými prevodovkami – manuálnou alebo automatickou dvojspojkovou EDC s ovládaním pomocou pádla pod volantom.

PODVOZOK: TO NAJLEPŠIE OD RENAULT SPORT

Nový MEGANE R.S. TROPHY ťaží zo všetkých noviniek, ktoré priniesol MEGANE R.S., vrátane technológie 4CONTROL. Tento systém aktívneho riadenia všetkých štyroch kolies umožňuje zlepšiť obratnosť v prudkých zákrutách a stabilitu v tých rýchlejších.

Nový MEGANE R.S. TROPHY, ešte viac prispôsobený športovému využitiu, je štandardne vybavený podvozkom Cup.  V porovnaní s podvozkom Sport sa vyznačuje:

Štandardne je Nový MEGANE R.S. TROPHY vybavený dvoj-materiálovými prednými brzdovými kotúčmi. Znižujú váhu neodpruženej hmoty o 1,8 kg na koleso a poskytujú lepší odvod tepla pri intenzívnom použití a lepšiu odolnosť voči vädnutiu. Špecifickým znakom podvozku Cup sú červene lakované strmene Brembo®.

Nový Renault MEGANE R.S. TROPHY je rozpoznateľný vďaka špecifickým 19“ diskom kolies z ľahkých zliatin v designe Jerez. Obúva pneumatiky Bridgestone Potenza S001, známe vďaka zvýšenej úrovni priľnavosti.

V tomto roku sú dostupné odľahčené 19“ disky kolies Fuji Light, znižujúce váhu o 2 kg na koleso, obuté do pneumatík Bridgestone Potenza S007. Tieto pneumatiky, vyvinuté špeciálne pre Renault Sport, poskytujú novému MEGANE R. S. TROPHY presnejšie riadenie, ešte vyššiu priľnavosť pri prejazde zákrutami a dlhšiu životnosť pri športovom využití.

DIZAJN: DUCH R.S.  AŽ DO NAJMENŠIEHO DETAILU

Výrazný dizajn ešte športovejšieho Nového Renault MEGANE R.S. TROPHY sa naplno prejaví v prevedení so špeciálnym žltým lakom Žltá Sirius, ktorý je symbolom verzie Trophy. Tento lak s jedinečným leskom vyzdvihuje sošné línie vozidla. Všetky laky z ponuky MEGANE R.S. sú samozrejme aj naďalej k dispozícií.

Znalci poznajú Nový Renault MEGANE R.S. TROPHY najmä vďaka jeho charakteristickým znakom:

Nový Renault MEGANE R.S. TROPHY môže byť vybavený voliteľnými novými škrupinovými sedadlami Recaro.
Konštrukcia pôvodného sedadla bola upravená tak, aby poskytla ešte športovejšie vlastnosti pri zachovaní vysokej úrovne bezpečnosti. Táto koncepcia, kombinovaná s väčšími možnosťami nastavenia výšky, ponúka riadiacu polohu sedadla až o 20 mm nižšiu v porovnaní so štandardnými sedadlami Nového MEGANE R.S. TROPHY pre ešte väčší športový zážitok.

Operadlo s tuhou škrupinovou a integrovanou opierkou hlavy bolo optimalizované tak, aby sa lepšie prispôsobilo šoférovi, najmä vďaka plynulej regulácií sklonu pomocou vrúbkovaného kolieska.

Sedadlá Recaro, perfektne zakomponované do interiéru Nového Renault MEGANE R.S. TROPHY, sú čalúnené materiálom Alcantara. Tento materiál je veľmi odolný voči opotrebovaniu, poškriabaniu  a tak isto je menej citlivý voči teplotným odchýlkam. Ponúka vysokú mieru opory a pritom je dvakrát ľahší než koža; spája jedinečné vlastnosti, zvlášť vhodné pre potreby milovníkov športových vozidiel.

Renault Megane R.S. Trophy je 18.2.2019 na slovenskom trhu dostupný už od 31 890 €.

Zdroj: Renault

Exit mobile version