Autoinak.sk

Plug-In hybridný Ford Kuga je najpredávanejšieho plug-in hybrid v Európe

Ford prichádza so zaujímavým vyhodnotetením prieskumu. Podľa štatistík automobilky každý vodič najpredávanejšieho plug-in hybridného vozidla (PHEV) v Európe potenciálne ušetril za jeden rok emisie CO2 zodpovedajúce spiatočnej ceste z Londýna do Buenos Aires.

Analýza anonymizovaných údajov od zákazníkov plug-in hybridnej Kugy v Európe ukázala, že priemerná najazdená vzdialenosť ročne bola len o niečo viac ako 10 000 km. Na základe homologizovaných hodnôt celkových emisií podľa WLTP vyprodukoval model Kuga Plug-In Hybrid asi o 1 110 kilogramov CO2 menej než porovnateľná Kuga s 1,5-litrovým zážihovým motorom EcoBoost pri prejdení rovnakej vzdialenosti.

Údaje tiež odhalili, že vodiči modelu Kuga Plug-In Hybrid radi udržiavajú svoje vozidlo v stave nabitia, pričom takmer polovica všetkých nabíjaní prebiehala cez noc. Obľúbené bolo aj krátke dobíjanie cez deň v trvaní jednej až dvoch hodín a spoločnosť Ford predpokladá, že frekvencia nabíjania zo strany majiteľov vozidiel PHEV sa ešte zvýši, keďže nabíjacia infraštruktúra sa v Európe stále rozširuje.

Nová generácia modelu Ford Kuga je dostupná aj ako Plug-in hybrid

Model Kuga Plug-In Hybrid bol v roku 2021 najpredávanejším vozidlom PHEV spomedzi všetkých značiek na všetkých európskych trhoch, keď v predaji prekonal svojho najbližšieho konkurenta v segmente o viac ako 17 percent. Predaj plug-in hybridných a plne elektrických vozidiel predstavoval 19 percent všetkých nových vozidiel predaných v roku 2021 v porovnaní s 21,7 percentami vozidlami so vznetovým motorom, pričom viac ako polovica všetkých Fordov Kuga predaných v roku 2021 boli plug-in hybridné alebo plne hybridné modely.

Zákazníci využívajú výhody elektrického pohonu

Anonymizované údaje o používaní vozidla, ktoré spoločnosť Ford zozbierala s cieľom pochopiť a optimalizovať skúsenosti s vlastníctvom vozidla PHEV, poskytli informácie o tom, ako zákazníci čo najlepšie využívajú všestrannosť modelu Kuga Plug-In Hybrid:

• Zákazníci svoje vozidlo Kuga Plug-In Hybrid pravidelne nabíjajú – Na každých 100 dní jazdy pripadlo 71 nabíjaní, čo znamená, že zákazníci častejšie nabíjajú v dňoch, keď vozidlo používajú. Okrem toho priemerný stav nabitia pri zapojení do siete bol 30 percent, čo naznačuje, že zákazníci len zriedkavo jazdia až do úplného vybitia akumulátora a radšej ho udržiavajú nabitý, aby čo najviac predĺžili elektrický dojazd.

Nový Ford Kuga PHEV

• Dojazd plug-in hybridnej Kugy umožnil zákazníkom flexibilne napĺňať svoje potreby – Priemerná denná vzdialenosť a počet jázd nad 100 km dosahovali najvyššie hodnoty v letných mesiacoch júl, august a september, čo naznačuje, že zákazníci využívali dojazd vozidla so zážihovo-elektrickým pohonom najmä počas letných dovoleniek a aktivít.

• Zákazníci využívajú možnosť nočného nabíjania doma, aby si znížili náklady na jazdu – Spomedzi 5,7 milióna relácií nabíjania vozidla Kuga Plug-In Hybrid zaznamenaných za posledných 12 mesiacov sa 46 % uskutočnilo cez noc, pričom najčastejšia dĺžka nabíjania v noci bola 12 hodín a viac. Popularita nočného nabíjania okrem výhod nižších sadzieb za elektrickú energiu naznačuje, že zákazníci si osvojujú podobné správanie ako pri nabíjaní smartfónov a ďalších zariadení, ktoré sa rýchlo a bez problémov zaradili do každodenného života.

Nový Ford Kuga PHEV

Druhá najobľúbenejšia dĺžka nabíjania bola medzi jednou a dvoma hodinami cez deň, čo znamená, že vodiči vozidiel Kuga Plug-In Hybrid radi využívajú rýchle dobíjanie aj v priebehu dňa, ak to verejné nabíjacie zariadenia umožňujú.

Kuga Plug-In Hybrid pomáha pri nabíjaní elektromobilov

Ford Kuga Plug-In Hybrid bol v roku 2021 najpredávanejším modelom PHEV vo všetkých segmentoch. Predalo sa ho viac ako 48-tisíc exemplárov, pričom za osem mesiacov roka prekonal svojho najbližšieho konkurenta v segmente. Inteligentné pohonné ústrojenstvo tohto SUV zaisťuje účinnosť a pohodlie, pričom celkový dojazd na čisto elektrický pohon dosahuje 57 – 65 km podľa WLTP a dojazd na čisto elektrický pohon v meste 71 – 89 km podľa WLTP, čo umožňuje vodičom často jazdiť len na elektrický pohon. Spotreba energie 14,8 kWh/100 km podľa WLTP je taktiež nižšia ako u najhlavnejších konkurentov modelu.

Kuga Plug-In Hybrid navyše ponúka dojazd a pohodlie vozidla so zážihovým pohonom, pričom využíva energiu z akumulátora na doplnenie výkonu zážihového motora s cieľom zvýšiť účinnosť, aj keď nie je v plne elektrickom režime „EV Now“. Spotreba paliva 0,9 – 1,3 l/100 km podľa WLTP a emisie CO2 na úrovni 21 – 29 g/km podľa WLTP sú taktiež nižšie ako u hlavných konkurentov a znamenajú, že vodiči môžu ponechať vozidlo v režime „EV Auto“ s vedomím, že bude fungovať najefektívnejšie, ako len môže.

Nový Ford Kuga PHEV

Vodiči majú možnosť využívať aj režim „EV Later“, ktorý umožňuje uloženie nabitia akumulátora na neskôr, čím získajú plnú kontrolu nad tým, ako a kedy využijú energiu z akumulátora. Okrem nabíjania z externého zdroja dokáže Kuga Plug-In Hybrid automaticky nabíjať akumulátor aj za jazdy, a to pomocou technológie rekuperačného nabíjania, ktorá zachytáva kinetickú energiu, ktorá by sa za bežných okolností stratila pri brzdení. Aj v prípade, že akumulátor je úplne vybitý, ponúka model Kuga Plug-In Hybrid nižšiu spotrebu paliva než jeho hlavní konkurenti, a to v rozmedzí 5,2 až 6,0 l/100 km.

Ford Kuga Plug-In Hybrid ponúka aj nižšie celkové prevádzkové náklady v porovnaní so svojimi hlavnými konkurentmi v segmente, ktoré podporuje nízka spotreba paliva a energie, nízke servisné náklady a vysoká zostatková hodnota.

Do ponuky plne elektrických, plug-in hybridných, plne hybridných a 48-voltových polohybridných osobných vozidiel značky Ford patria aj modely Mustang Mach-E a Mustang Mach-E GT, Kuga Hybrid, Mondeo Hybrid, S MAX Hybrid, Galaxy Hybrid, Explorer Plug-In Hybrid a Puma, ako aj hybridné modely Fiesta a Focus s motorom EcoBoost.

Zdroj: Ford

Exit mobile version