Autoinak.sk

Range Rover predstavil druhú generáciu modelu Evoque

Range Rover Evoque, v poradí druhý model, ktorý doplnil „veľký“ Range Rover debutoval už v roku 2010. Pod jeho obrovský komerčný úspech, sa okrem typickej DNA Range Rover, podpísal predovšetkým ikonický a nadčasový dizajn. Čas v automobilovom priemysle ale plynie neúprosne. Osem rokov je dlhá doba doma aj na ikonu ako je model Evoque. Pred Britmi stála neľahká úloha spojená s príchodom nástupcu ikonickej prvej generácie. Predstavenia nového modelu Range Rover sme sa dočkali v závere uplynulého roka v Londýne.

A výsledok tvrdej práce stojí rozhodne za to. Novinka sa hrdo hlási k odkazu svojho predchodcu. Pridáva k nemu naviac ešte mnoho moderných riešení, tak ako sa to na dnešnú dobu patrí.  

Pre Evoque prvej generácie sa rozhodlo viac ako 770 00 zákazníkov. Tým sa stal jedným z najžiadanejších modelov v rámci celého koncernu Jaguar – Land Rover.

Základné črty či tvary ako aj rozmery karosérie modelu Evoque zostali v takmer nezmenenej podobe zachované aj pri druhej generácii. Inak je to ale kompletne nový automobil. Druhá generácia spočíva na novom technickom základe, teda platforme Premium Transverse Architecture. Okrem tak trochu očakávanej vyššej tuhosti karosérie, sa PTA vyznačuje pripravenosťou na aplikáciu pre Mild hybridné ako aj Plug in hybridné verzie.

Nová predná maska je celkom jasne inšpirovaná modelom Velar. Typickou črtou sú v tomto prípade uzučké predné svetlomety, ktoré opticky s odmyslením si svalnatých blatníkov, končia až v predných dverách. Zachovaná zostala aj silueta s tzv. plávajúcou strechou. Ladné línie následne zvýrazňujú efektné kľučky zapustené do karosérie. Aj zadná časť dostala okrem výrazného nárazníka uzučké LED svetlá, na základe ktorých nový Evoque bezpečne rozpoznáme aj v noci.

Kabína vďaka o 2 cm dlhšiemu rázvoru prináša v porovnaní s predchodcom viac miesta pre posádku. Priestorový benefit pocítia najviac cestujúci v druhom rade. Tu narástol predovšetkým priestor pre nohy a kolená. Moderná palubná doska ponúka okrem plne digitálneho cockpitu ďalšie dve dotykové obrazovky. Prostredníctvom nich sa ovládajú prakticky všetky funkcie vozidla.

Absolútnu svetovú novinku, ktorou sa v sériovej podobe ako prvý môže popýšiť nový Evoque, predstavuje funkcia Smart Setting. Táto forma umelej inteligencie rozpozná na základe kľúčika identitu vodiča. Následne upraví nastavenie vozidla podľa jeho preferencií a zvyklosti, vrátane nastavenia sedačky, klimatizácie či voľby preferovanej rádio stanice.

Mimo spevnené cesty sa ideálne hodí funkcia ClearSight Groun View. Tá prostredníctvom troch kamier monitoruje priamo priestor pod vozidlom, čím by sa malo zabrániť nielen poškodeniu podvozka ale predovšetkým uviaznutiu v teréne.

Na začiatok budú na pohon nového modelu Range Rover Evoque slúžiť 4-vacové benzínové a naftové motorizácie z rady Ingenium. Ich výkonové spektrum stiahla od 110 kW až po 221 kW. Mimo najslabšieho turbodieslu, ktorý je možné kombinovať aj so 6-st. manuálnou prevodovkou, bude pri ostatných verziách štandardom 9-st automatická prevodovka od firmy ZF. Spomenutý základný diesel bude v ponuke prekvapivo aj s pohonom len prednej nápravy. Ostatné verzie dostanú, tak ako sa Range Rover patrí, inteligentný pohon všetkých kolies Active Driveline. Ponuku modelov neskôr po prvýkrát rozšíri aj Plug-In hybridná verzia s kombináciou zážihového 3-valca o objeme 1,5 litra s elektromotorom. Spomínaná Mild hybridná verzia, slúžiaca na zníženie spotreby paliva, bude k dispozícii pri všetkých konvenčných motorizáciách.

Výsadou novej generácie modelu Range Rover Evoque bude okrem suverénneho pohybu na asfalte opäť aj slušný offroad potenciál. Novinka by mala byť v tomto smere dokonca schopnejšia ako aktuálne dosluhujúci model. Svetlá výška dosahuje výborných 221 mm. Evoque môže okrem toho zdolávať aj vodný brod až do výšky 600 mm. Aktuálnu výšku vodnej hladiny pritom dokonca meria raritný ultrazvukový sonar.

Exit mobile version