Autoinak.sk

Redakčný test: Audi Q2 – Útok na emócie

Dopyt po mestských crossoveroch, resp. malých SUV stále silnie. Na daný trend reaguje najnovším a zároveň i najmenším členom rodiny „Q“ aj značka Audi. Nové Audi Q2 sa v hierarchii automobilky radí pod model Audi Q3. V porovnaní s väčšími súrodencami prichádza novinka až s nečakane hravým dizajnom. Najmä vďaka nemu má tento model v hľadáčiku predovšetkým mladých ľudí, ktorí si až tak nezakladajú na osvedčených, konzervatívnych krivkách. Okrem „sviežeho“ dizajnu ide o typický model z dielne štyroch kruhov.

Nový model môže podobne ako aj väčší súrodenci z Ingolstadtu disponovať špičkovou technikou, vrátane legendárneho pohonu všetkých kolies quattro. Ten je už tradične pýchou i ozdobou tohto prémiového výrobcu. Nové Audi Q2 s prepĺňaným zážihovým motorom 1,4 TFSI, v kombinácii so 7-st. automatickou prevodovkou S tronic, poháňanou prednou nápravou, a v dizajnovo výbavovej línii Sport  nám na test zapožičala spoločnosť Galimex s.r.o., autorizovaný predajca vozidiel Audi v našom regióne.

[photo]15640[photo]

SUV rodina Q od Audi v súčasnosti pozostáva už zo štyroch samostatných modelov. Najnovším prírastkom je práve nami testovaný model Audi Q2. Svetová premiéra novinky prebehla v minulom roku. V jeho druhej polovici sa prvé vozidlá objavili už aj na našom trhu. K vzniku nového modelu sa viaže jedna kuriózna komplikácia. Vzťahuje sa priamo na označenie modelu, teda skratku Q2. Toto označenie mala totiž pôvodne zaregistrovaná automobilka Alfa Romeo. Nakoniec sa však obaja výrobcovia dohodli a vzniku najmenšieho modelu z rodiny Q nestálo už nič v ceste. V úvode spomínaný dizajn si podrobnejšie priblížme v ďalšej časti nášho článku. Pre úplnosť doplňme, že nové Audi Q2 je postavené na variabilnej platforme MQB. Tá umožňuje adaptáciu pohonu predných kolies ako aj použitie pohonu 4×4 quattro.

Špičkový parameter dosahuje napr. i súčiniteľ odporu vzduchu, s hodnotou Cx= 0,30. To, že ide o prémiový model najlepšie odzrkadľuje dostupnosť vyspelej technológie typickej pre vyššie segmenty. V praxi je na želanie zákazníka k dispozícii napr.: digitálny prístrojový panel Audi virtual cockpit, Head-up displej, aktívny podvozok s elektronickou reguláciou tlmičov, adaptívny tempomat či vyspelé jazdné asistenty. Na našom trhu sa aktuálne nový model ponúka s pomerne pestrou škálou dostupných verzií. K dispozícii sú tri výbavové, resp. dizajnové línie: Basis, Sport a Design. Paleta motorov pozostáva zo zážihových i vznetových pohonných jednotiek.

[photo]15660[photo]

Základom modelového radu je prepĺňaný benzínový 3-valec 1,0 TFSI s výkonom 116 koní. Výkonnejšiu benzínovú alternatívu predstavuje nami testovaný štvorvalec 1,4 TFSI o výkone 150 koní. Obe benzínové verzie je možné kombinovať buď so 6-st. manuálnou prevodovkou, resp. so 7-st. automatickou dvojspojkovou prevodovkou. Vznetový základ predstavuje verzia 1,6 TDI (116 koní), dostupná taktiež so 6-st. manuálnou prevodovkou, resp. 7-st. dvojspojkovým automatom S tronic. Vrchol ponuky predstavujú nateraz verzie s motorizáciou 2,0 TDI, ktoré sú dodávané výhradne s automatickou prevodovkou S tronic. Slabšia verzia disponuje výkonom 150 koní a okrem pohonu predných kolies je k dispozícii aj vo verzii quattro. Výkonovú špičku celého modelového radu predstavuje momentálne Audi Q2 2,0 TDI (190 koní), dostupný výhradne s pohonom všetkých kolies quattro a 7-st. automatom S tronic.

Čo dokáže ponúknuť v praxi model Audi Q2?

Vzhľad a rozmery – Originálny a pútavý

Prémioví výrobcovia sú častokrát kritizovaní za prílišný dizajnový konzervativizmus. V prípade Audi, nový model Q2 rúca spomínané predsudky. Pod jeho dizajn sa podpísal nový šéfdizajnér značky Marc Lichte a „voľné ruky“ pri tvorbe dizajnu cítiť azda z každého uhla pohľadu. Inými slovami model Q2 je nie len nový ale zároveň aj veľmi originálny a neopozeraný. Prednej časti dominuje typická 8-ulohlníková maska chladiča single frame. V tomto prípade má výrazne „ostrejšie“ línie a vozidlu tak dodáva mohutnejší nádych. Pri pohľade z profilu, okrem pozvoľna klesajúcej línie strechy, zaujmu predovšetkým zadné stĺpiky karosérie s možnosťou výberu kontrastného lakovania. V prípade nášho vozidla v nás kontrastná sivá farba evokovala optickú príbuznosť so superšportom Audi R8.

[photo]15686[photo]

Rovnakým farebným odtieňom disponovala i spodná časť výrazného zadného nárazníka s náznakom difúzora. Pri zadnej časti vozidla stoja za zmienku taktiež originálne tvarované koncové svetlá, ktoré vozidlo opticky ešte viac rozširujú. Ako celok pôsobí dizajn novinky okrem toho proporčne vyvážene a zaujímavo. Za odvahu prísť s niečím novým a originálnym si každopádne od nás Audi zaslúži uznanie i obdiv. Príbuznosť ku kategórii mestských crossoverov prezrádzajú tiež vonkajšie rozmery vozidla. Po premietnutí do reči čísel konštatujeme, že nové Audi Q2 meria 4191 mm, šírka vozidla dosahuje 1794 mm, výška atakuje 1808 mm a rázvor náprav má hodnotu 2595 mm.

Príjemné prekvapenie sa dostavilo i pri skúmaní praktickej stránky nového modelu. Pravidelne tvarovaný batožinový priestor pojme v základnom usporiadaní veľmi slušných 405 litrov. Pri verzii s pohonom quattro je to 355 litrov. Po sklopení delených zadných sedadiel vzniká rovná podlaha a maximálna prepravná kapacita dosahuje 1050 litrov (4×2), resp. 1000 litrov pri verzii quattro. Z praktickej stránky si pochvalu zaslúži tiež priestor pod podlahou. V našom prípade si tu svoje miesto našla aj dojazdová pneumatika. Príslušnosť k prémiovému segmentu pripomínalo praktické elektrické ovládanie dverí kufra. Aj keď Audi Q2 nie je prioritne určené na zdolávanie nástrah terénu, pre úplnosť doplňme i údaj o svetlej výške, ktorá dosahuje slušných 200 mm. 

Interiér a výbava – Typické Audi

Interiéry značky Audi patria tradične k absolútnej špičke. Inak k tomu nie je ani v prípade nového modelu Audi Q2. Jeho interiér patrí celkovým stvárnením rozhodne medzi najlepšie vo svojej kategórii. Okrem kvality spojenej s precíznym dielenským opracovaním, boduje interiér nového modelu typickou jednoduchosťou, spojenou s čistým dizajnom. Pastvu pre očí predstavujú precízne vypracované detaily, ako sú napr. efektné výduchy ventilácie či prehľadný panel klimatizácie.

Vo všeobecnosti vynikajúco zvládnutá ergonómia ponúka dokonale intuitívne rozmiestnenie všetkých ovládacích prvkov. Nami testované vozidlo nedisponovalo príplatkovým Audi virtual cockpit ale tradičným veľmi prehľadným prístrojovým panelom. Z užívateľskej stánky nemáme preto ani k tomuto riešeniu žiadne pripomienky. Dominantou interiéru je do priestoru vystúpená obrazovka multimediálneho rozhrania o priemere 7 palcov. Audi tradične pri svojom multimediálnom rozhraní preferuje namiesto ovládania dotykom, intuitívne ovládanie jednotlivých funkcií prostredníctvom multifunkčného ovládača MMI, s tradičným umiestnením na stredovej konzole. Crossovery, resp. SUV sú obľúbené predovšetkým pre svoj vyvýšený posed, spojeným s lepším výhľadom z vozidla. Platí to aj pre nový model Audi Q2. Posed za volantom aj napriek tomu možno označiť zároveň za športový.

Potešili nás predovšetkým pohodlné sedadlá so solídnym bočným vedením. Prijemne do ruky padne multifunkčný trojramenný volant. Z hľadiska priestoru v druhom rade je na tom novinka podobne ako konkurencia v danom segmente. V praxi sa v Audi Q2 za seba dokážu pohodlne a bez kompromisov usadiť osoby s výškou do 180 cm. Nami testované vozidlo vo výbave Sport s niektorými prvkami voliteľnej výbavy ponúklo napr.: svetelný a dažďový senzor, automatickú klimatizáciu, parkovacie senzory po celom obvode vozidla, audio Audi Soundsystém s 10 reproduktormi, vyhrievanie predných sedadiel, tempomat, 17 palcové kolesá z ľahkých zliatin a mnoho iného.

Jazda

Po stránke jazdných vlastností musíme hneď na úvod skonštatovať, že najnovší člen rodiny „Q“ jazdí precízne a dospelo. V testovanom vozidle pracovala už známa motorizácia 1,4 TFSI (150 koní), ktorá sa nám javí pre nové Audi Q2 ako ideálna voľba. Agregát je vhodný jednak do mestskej premávky ale nestratí sa ani na okresných cestách, resp. diaľnici. Motor ponúka konštrukčnú zaujímavosť, v podobe vypínania dvoch valcov pri nízkej záťaži. Dané riešenie má podľa očakávania pozitívny dopad na celkovú spotrebu paliva. V štandardnom režime pohonná jednotka reaguje veľmi pružne a energicky na intenzitu stláčania pedálu akcelerátora.

[photo]15667[photo]

Pozitívny vplyv na jazdnú dynamiku má v nemalej miere spolupráca spaľovacieho motora s precízne radiacou 7-st. automatickou dvojspojkovou prevodovkou S tronic. Samostatnú kapitolu v jazdných vlastnostiach predstavuje športovo odladený podvozok. Svojim precíznym vedením jazdnej stopy dovoľuje naplno využívať výkonový potenciál motora. V tomto kontexte musíme vyzdvihnúť i príjemne strmé športove riadenie a tiež vynikajúce brzdy. Tie umožňujú veľmi presné a citlivé dávkovanie brzdného účinku. Testované vozidlo disponovalo „len“ predným pohonom.

Vzhľadom na zameranie primárne do mestskej premávky to nepovažujeme za hendikep. Novinka z nášho pohľadu v drvivej väčšine prípadov bez problémov vystačí s poháňanou prednou nápravou. 

[photo]15655[photo]

A náš celkový dojem ? 

Nové Audi Q2 v našom teste potvrdilo svoje kvality. V prvom rade si automobilka zaslúži pochvalu za odvahu vystúpiť z konzervatívneho davu. Konkrétne máme na mysli originálny dizajn. Z nášho pohľadu dokáže značke určite prilákať nový okruh potencionálnych zákazníkov. Napriek pútavému dizajnu je model Q2 inak typické Audi s precízne vypracovaným interiérom či špičkovými jazdnými vlastnosťami. V Žiline si nové Audi Q2 môžete prísť pozrieť, či vyskúšať a otestovať k autorizovanému predajcovi vozidiel Audi v našom regióne, spoločnosti Galimex s.r.o., na Rosinskej ceste, kde na vás čakajú aj ďalšie modely značky Audi.

Testovací diár Audi Q2

Model

Audi Q2 Sport 1,4 TFSI ultra S tronic

Palivo zážihový (benzín)
Pohon predný
Počet valcov 4
Výkon kw / hp 111/150
Krútiaci moment Nm 250
Maximálna rýchlosť km/h 212
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 8,5 s
Prevodovka Automatická dvojspojková
Počet stupňov 7
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 5,2 – 5,0 l / 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu 6,0 l / 100 km
Pneumatiky Michelin Primacy 3

Výbava – cena

Audi Q2 Sport 1,4 TFSI ultra S tronic (testovaný model) – od 29 400 €    
Audi Q2 Basis 1,0 TFSI 6-st.  – od 23 400 €

   Konfigurátor Audi Q2

  Rezervujte si testovaciu jazdu

+ + +

– – –

Alternatívy z vlastnej stajne

Audi Q3 od 29 000 €

V hierarchii automobilky ide o vyššie postavený model. Audi Q3 ponúka konzervatívnejší dizajn. Výhodou Audi Q3 v porovnaní s Q2 je taktiež dostupnosť športových verzií. 

Audi A3 Sportback od 23 000 €

Pre toho kto si vyslovené nepotrpí na crossover, resp. karosériu typu SUV, má Audi v ponuke osvedčený kompaktný model Audi A3 Sportback. Okrem karosérie typu hatchback je model A3 dostupný aj ako sedan, resp. limuzína.

Audi Q5 od 41 100 €

Horúcou novinkou je taktiež model Audi Q5. Historicky ide v tomto o jeden z najúspešnejších a najpredávanejších modelov rodiny Q. Nová generácia podľa očakávania prináša nielen do svojej triedy opäť množstvo technologických „highlightov“.

Exit mobile version