Autoinak.sk

Rumunská Dacia oslavuje 15 rokov svojej novodobej histórie

Dacia oslavuje 15 rokov novodobej histórie

Značka Dacia bola založená už v roku 1966. Prakticky od počiatku existencie je história najväčšej rumunskej automobilky úzko prepojená so značkou Renault. Prvý modelom s logom Dacia bol vlastne rebrandovaný Renault 8, premenovaný na Dacia 1100. Prvé série boli dokonca v Rumunsku kompletizované z častí vyrobených vo Francúzsku.
V roku 1999 sa značka Dacia stala pevnou súčasťou Skupiny Renault. Prvotným cieľom znovuzrodenej spoločnosti bolo uvedenie najlacnejšieho sedana na trhy východnej Európy.

Zrod revolučného modelu Logan

Prvýkrát v automobilovom priemysle bol návrh dokončený na úrovni daných nákladov použitím metódy „design to cost“. Táto metóda bola v tom čase inovatívna a obrátila logiku doterajšieho procesu dizajnu „na hlavu“: optimalizácia nákladov sa stala nevyhnutnosťou v každej fáze dizajnu vozidla bez toho, aby došlo k zníženiu spoľahlivosti a bezpečnosti. Od začiatku do konca sa konečná predajná cena premietla do všetkých technických obmedzení.

Revolučný model Dacia Logan

Model Logan bol predstavený v roku 2004 a reálne dodržal všetky svoje sľuby ako: rekordnú veľkosť k pomeru priestoru a základné vybavenie za bezkonkurenčnú predajnú cenu. Na automobilovom trhu spôsobila Dacia Logan doslova revolúciu. S novou cenou porovnateľnou s ojazdeným autom zažil tento model taký úspešný, že sa začal predávať od roku 2005 už v celej Európe. So značky Dacia sa stala referenciou pre spotrebné automobily. Model Logan je na trhu dodnes a celkovo sa z neho minulo už 1,8 milióna kusov.

Rozšírenie modelového portfólia

Po úspechu modelu Logan rozšírila Dacia svoju ponuku v roku 2008 o modeli Sandero a jeho oplastovanú verziu – Sandero Stepway. Ďalšia etapa revolúcie sa začala písať v roku 2010. Podpísalo sa pod ňu SUV Dacia Duster. Trh s SUV, ktorý dovtedy ponúkal väčšinou TOP výber značiek, sa zrazu stal oveľa dostupnejším pre široké masy.

Ďalšiu revolúciu spôsobilo SUV Duster

Model Sandero (vrátane verzie Stepway) je model č.1 v predaji súkromnej klientele v Európe už v roku 2018. Od jeho uvedenia na trh sa predalo spolu 2,1 milióna kusov. Model Dacia Duster zaznamenal predaj na úrovni 1,6 milióna vozidiel od roku 2010. Dacia naďalej uspokojuje základné potreby svojich zákazníkov jednoduchými, spoľahlivými a robustnými automobilmi bez akýchkoľvek prebytkov. V roku 2007 rozšírila svoju ponuku o Logan MCV (kombi), potom v roku 2012 prišli modely Lodgy (MPV) a Dokker (MPV a van). Vďaka nadšeniu svojich zákazníkov má značka aktívnu zákaznícku komunitu. Dacia je teraz piata značka z hľadiska predaja súkromnej klientele v Európe.

Na oslavu prítomnosti značky v Európe, uvádza Dacia na trh výročnú limitovanú sériu

V súčasnosti značka Dacia oslavuje svoje výročie práve ponukou nového odtieňu v sortimente – modrej Iron Blue, ktorý nesie číslo 15! Táto séria je k dispozícii vo všetkých krajinách, v ktorých sa značka predáva.

Víziou blízkej budúcnosti je dostupný elektromobil s logom Dacia

Ponuka zajtrajška

Budúca revolúcia Dacia bude vychádzať z 10-ročných skúseností Skupiny Renault v oblasti elektromobility a bude zahŕňať dostupné elektrické vozidlá. V marci 2020 predstavila značka svoj prvý koncept elektromobilu Dacia Spring. Bude to prvé mestské vozidlo, ktoré bude mať podpis Dacia! Päťdverové vozidlo so 4 skutočnými sedadlami a dojazdom takmer 200 km. Dacia Spring je dôkazom toho, že Dacia môže tiež sľubovať udržateľnú mobilitu prístupnú pre všetkých a zostať verná svojim hodnotám.

Zdroj: Dacia

Exit mobile version