Autoinak.sk

Špička modelového radu Mustang – Ford Mustang Mach 1 sa objaví aj v Európe

Ford Mustang v špičkovej verzii Mach 1 sa objaví aj v Európe

Ikonický Ford Mustang to predovšetkým vo verzii s plnotučným atmosférickým motorom V8 nebude mať v najbližších mesiacoch v Európe vzhľadom na prísne emisné limity príliš jednoduché. Sympatické je, že Američania to napriek tomu nevzdali a pre európskych zákazníkov bude po prvýkrát k dispozícii vysokovýkonný model Mustang Mach 1 v limitovanej edícii. Mustang Mach 1 sa svetovému virtuálnemu publiku predstavil v európskej premiére na podujatí Goodwood SpeedWeek vo Veľkej Británii. V skratke možno povedať, že ide o sériovo vyrábaný Mustang s najlepšími jazdnými vlastnosťami.

Výkonnosť sa podarilo zvýšiť na úroveň hodnú kultového označenia Mach 1. Prispeli k tomu vylepšené aerodynamické vlastnosti, špeciálne kalibrovaný 5,0-litrový motor V81 s výkonom 460 k a modernizované chladenie, ktoré zaručuje lepšie schopnosti na okruhu. Mach 1 zároveň ako prvý sériovo vyrábaný Mustang v Európe ponúka vysokovýkonnú 6-stupňovú manuálnu prevodovku TREMEC s technológiou vyrovnávania otáčok, ktorá zaručuje plynulé podraďovanie. Vylepšený systém olejového chladiča umožňuje výkonnú jazdu v náročných podmienkach. Prípadne si zákazníci môžu zvoliť 10-stupňovú automatickú převodovku, s vylepšeným olejovým chladičom a prekalibrovaným softvérom, ktorá ponúka optimálne jazdné vlastnosti na ceste aj na okruhu.

Ford Mustang v špičkovej verzii Mach 1 sa objaví aj v Európe

Jazdné vlastnosti na cestách aj na okruhu ďalej zvyšuje jedinečné nastavenie zavesenia kolies. Špeciálne kalibrované tlmiče MagneRide a na mieru vytvorené pružiny, stabilizátory a puzdrá zaručujú lepšie ovládanie a odozvu pri vysokej záťaži v zákrutách. S nanovo vyladeným softvérom elektrického posilňovača riadenia ponúka variant Mach 1 najpresnejšie riadenie zo všetkých Mustangov v Európe. Vďaka tomu ide o najrýchlejší sériový Mustang na okruhu ponúkaný pre európskych zákazníkov.

Okrem svojich kvalít v oblasti výkonu prináša Mustang Mach 1 vonkajší dizajn pripomínajúci kultové Mustangy Mach 1 zo 60. a 70. rokov minulého storočia s výraznou kapotou a pruhmi na boku, športovo ladeným štýlom karosérie a unikátnymi 19-palcovými zliatinovými diskami. Tento model limitovanej edície je dostupný v jedinečnej ponuke ôsmich rôznych kombinácií laku karosérie, pruhov a kontrastných línií, ktoré odrážajú charakteristický dizajn pôvodného vozidla. Každý Mustang Mach 1 je individuálne očíslovaný prostredníctvom osobitnej plakety podľa poradia, v akom bol vyrobený.

Verzia Mach 1 ponúka vylepšenú konštrukciu a navýšený výkon

Na oslavu uvedenia modelu Mustang Mach 1 na trh pripravila automobilka Ford pre používateľov ako prvá na svete interaktívny zážitok, ktorý umožňuje vytvoriť si pomocou online aplikácie vlastné krátke video. Používatelia si môžu vybrať farbu svojho vozidla Mach 1 a preferované zorné uhly kamery a vytvoriť jedinečné krátke video, ktoré môžu zdieľať na sociálnych sieťach. Aplikácia tiež ponúka zážitok rozšírenej reality, ktorá umožňuje „umiestniť“ digitálny Mustang Mach 1 do reálneho prostredia.

Ak si chcete tento interaktívny zážitok vyskúšať, navštívte stránku

https://fordmustangmach1ar.com

Kultový motor V8

Mustang Mach 1 poháňa celohliníkový 5,0-litrový zážihový motor V8 automobilky Ford s výkonom 460 k špeciálne upravený tak, aby poskytoval lepší výkon na cestách aj na okruhu. Využíva rovnaký otvorený systém prívodu vzduchu, sacie potrubie a 87 mm skrine škrtiacej klapky ako model Mustang Shelby GT350 dostupný pre severoamerických zákazníkov značky Ford, čím sa zvyšuje voľné prúdenie vzduchu do motora. Okrem vylepšeného nasávania sa k slovu dostáva aj prekalibrovaný softvér riadenia motora a spojenie nízkotlakového vstrekovania paliva do sacieho kanála a vysokotlakového priameho vstrekovania paliva, vďaka čomu sa vám agregát odmení skvelými otáčkami s hornou hranicou na úrovni 7 500 1/min. Špičkový výkon dosahuje pri otáčkach 7 500 1/min a špičkový krútiaci moment 529 Nm zasa pri 4 600 1/min.

Mustang Mach 1 je možné okrem 6-st. manuálu kombinovať aj s 10-st. automatom

Prídavný olejový chladič motora, rovnaký ako v modeli Shelby GT350, zabezpečuje v spolupráci s novým adaptérom olejového filtra optimálny prietok oleja a jednotný výkon pri vysokej záťaži. Mach 1 má unikátne vyladený športový výfuk s aktívnym ventilom a štyrmi 11,5-centimetrovými koncovkami, ktoré ešte vylepšujú nezameniteľný zvuk vidlicového osemvalca značky Ford.

Pripravený pretekať

Mustang Mach 1 profituje zo série aerodynamických úprav, ktoré prinášajú vyšší výkon a tiež poskytujú charakteristický vzhľad vzdávajúci hold štýlu pôvodných modelov. Unikátne koncipovaná predná časť vozidla zahŕňa dvojdielnu hornú mriežku chladiča, novú spodnú mriežku a splitter, ako aj nové bočné mriežky, ktoré spoločne prispievajú k lepším aerodynamickým vlastnostiam a lepšiemu chladiacemu výkonu.

Mustang Mach 1 vytvára o 22 percent vyšší prítlak než Mustang GT, pri čom mu pomáha dizajn zadného difúzora prevzatého z modelu Mustang Shelby GT500 dostupného pre severoamerických zákazníkov značky Ford a dlhší plech podlahy so špeciálnymi rebrami na usmernenie chladiaceho vzduchu k brzdám. Predný splitter svojím tvarom zabezpečuje vyšší prítlak a tým aj lepší záber pneumatík na okruhu. Na mieru vytvorený jednoúrovňový zadný spojler sa z hľadiska aerodynamiky vyrovná prvkom v prednej časti vozidla, vďaka čomu sa dosahuje dokonale vyrovnaný vztlak spredu až dozadu.

Nový Ford Mustang Mach 1

Špeciálne vyladené zavesenie kolies dokáže zvládať vysoké nároky kladené na vozidlo počas jazdy na okruhu. Nastaviteľný systém zavesenia kolies MagneRide®2 elektronicky ovláda magnetoreologickú kvapalinu vnútri tlmičov, a tak dokáže v reálnom čase reagovať na meniace sa podmienky na ceste. Systém bol navyše prekalibrovaný s ohľadom na optimálny výkon spoločne s tuhšími prednými pružinami a stabilizátormi. Za Mustangom s najostrejšími reakciami riadenia, aké Európa zažila, stoja okrem novej kalibrácie systému EPAS aj pomocné rámy a spojovacie prvky na nastavenie zbiehavosti kolies z modelov Mustang Shelby GT350 a GT500. Okrem toho získal Mustang Mach 1 aj posilňovač bŕzd s vyššou špecifikáciou, ktorý ponúka rýchlejšiu odozvu a tým rýchly a jednotný brzdný výkon dokonca aj pri vysokej záťaži. Unikátne 19-palcové zliatinové disky kolies s piatimi lúčmi sú o 0,5 palca širšie vpredu aj vzadu. Na nich sú nasadené pneumatiky Michelin Pilot Sport 4 vhodné na okruh.

Zdroj: Ford

Exit mobile version