Autoinak.sk

Test: BMW X1 – Všestranné a komplexné

Test BMW X1 2023

BMW má vo svojej DNA hrdo zakorenenú športovú orientáciu. Tieto gény sa okrem dynamicky ladených modelov a limuzín premietajú aj do pestrého SUV portfólia z Mníchova. Od obľúbených automobilov s vyššou stavbou karosérie sa už podvedome očakáva aj univerzálnosť a komplexnosť. Nemci všetky vyššie spomenuté atribúty sofistikovane zohľadnili pri najnovšej generácii vstupného SUV modelu. Nové BMW X1 medzigeneračne výrazne dospelo. Atraktívna novinka okrem optického sebavedomia boduje aj až nečakanou technologickou náložou, ktorá je v mnohom inšpirovaná revolučným elektrickým BMW iX. Rozmerovo kompaktná novinka zároveň stále ponúka širokú paletu postupných pohonných jednotiek. Tie sú pri X1 po prvýkrát doplnené nielen o plug-in hybridy ale aj plne elektrický derivát iX1. Pri našom prvom stretnutí sme napriek tomu siahli po najvýkonnejšom zážihovom variante.

Nové BMW X1 vo verzii xDrive 23i, ktoré pozostáva s prepĺňaného mild-hybridného benzínového 4-valcového 2-litra so systémovým výkonom 218 koní, skombinovaného so 7-st. automatom, pohonom všetkých kolies a atraktívnou výbavou verziou M Sport, nám na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky BMW.

Rýchle fakty:

Fotogaléria BMW X1

Najmenší člen rodiny v dnes kľúčovom SUV segmente, ktorý v Mníchove radi označujú aj SAV (Sports Activity Vehicle), mal premiéru v roku 2009. V tých časoch si aj rozmerovo najmenší model z rodiny X obhájil tzv. klasickú koncepciu s prioritným pohonom zadnej nápravy. Pri generačnej obmene v roku 2015 sa automobilka rozhodla tak trochu zariskovať. Druhá generácia BMW X1 už bola postavená na platforme s priečne uloženými pohonnými jednotkami a prioritným pohonom predných kolies. Výhodou neurodzeného základu bol na druhej strane podstatne lepšie využitý priestor pre posádku. To, že daný recept sa osvedčil sa premietol aj do záujmu zo strany samotných zákazníkov, kde sa z najmenšieho SUV stal jeden z najžiadanejších modelov značky.

S ďalším citeľným progresom prichádza aktuálna tretia generácia modelu BMW X1, ktorá bola oficiálne predstavená v minulom roku. Po rozmerovej stránke medzigeneračne výrazne dospelejšia novinka je postavená na modernej platforme ULK2, s priečnym uložením pohonných jednotiek a primárne poháňanou prednou nápravou. Moderný technický základ myslí aj na zástavbu elektrifikovaných, resp. aj plne elektrických pohonných jednotiek. Okrem väčšieho formátu je novinka doslova prešpikovaná špičkovými technológiami. Funkčnou frajerinkou je v tomto smere napríklad najnovšia verzia operačného systému BMW Operating System. Toto riešenie okrem veľmi pestrej online podpory s diaľkovým prístupom k vozidlu prostredníctvom aplikácie a aktualizácie softwaru vzduchom, prináša aj efektne zaoblený displej združujúci prístrojový panel a infotainment. Z vyšších segmentov pochádza aj množstvo výbavy dostupnej na želanie.

Model X1 sa postupne prepracoval medzi najobľúbenejšie a najžiadanejšie BMW

Základom širokej škály dostupných pohonných jednotiek je zážihovú motorizáciu sDrive 18i. O výkon 136 koní distribuovaný len na kolesá prednej nápravy sa stará prepĺňaný benzínový 3-valec 1,5 Twin Power Turbo. Identický motorový základ obohatený o mild-hybrid ponúka „predokolková“ verzia sDrive 20i s výkonom 170 koní. Najvýkonnejšou benzínovou voľbou je testovaná mild-hybridná motorizácia xDrive 23i, pozostávajúca z prepĺňaného 4-valcového 2-litra. Výkon 218 koní je v tomto prípade distribuovaný na kolesá oboch náprav. Naftový základ reprezentuje 2-litrový turbodiesel pri verzii sDrive 18d (150 koní), s pohonom predných kolies. Identický technický základ obohatený o mild-hybrid a pohon všetkých kolies je k dispozícií vo variante xDrive 20d s výkonom 163 koní. Naftovým vrcholom je mild-hybrid xDrive 23, vyladený na výkon 211 koní.

Nové BMW X1 sa predáva aj dvoch externe dobíjateľných plug-in hybridných verziách s 3-valcovým benzínovým základom. Motorizácia xDrive 25e je vyladená na výkon 245 koní a vrcholný model xDrive 30e ponúka vďaka elekrosústave výkon až 326 koní. Štandardom pri všetkých motorizáciách je za každých okolností automatická prevodovka. Čisto elektrické BMW iX1 xDrive 30 disponuje dvoma elektromotormi s výkonom 313 koní a 66,5 kWh batériou s najnovšou evolúciou elektrického pohonu BMW iDrive.

Testovaný exemplár s dovetkom xDrive 23i poháňal najsilnejší benzínový mild-hybrid

Oprávnene sebavedomé

Príťažlivý dizajn je jednou z hlavných zbraní nového modelu X1. V čase keď BMW pri vzhľade svojich úplne nových modelov pomerne výrazne experimentuje, zdobia tretiu generáciu kompaktného SUV až nečakane tradičné krivky. Daľším signifikantným prvkom je taktiež proporčná vyváženosť a v princípe skôr konzervatívne stvárnenie optických detailov na čele s „ľadvinkami“. Nárast vonkajších rozmerov sa premietol do ešte viac zvýraznenej SUV robustnosti. Všeobecne mohutný nádych v prípade testovaného exempláru na druhej strane zjemňuje obľúbený športový kabátik M Sport.

Atraktívnu mohutnosť predných partií s prakticky kolmým sklonom, okrem opticky vysoko posadenej línii kapoty, prioritne dokresľuje veľké obličky. Tie si zároveň zachovali už zaužívaný tvar. Dynamickú BMW príchuť svojim tvarom evokujú pomerne úzke predne svetlomety. Už v štandarde dostupnú full LED technológiu v prípade testovaného modelu ešte viac vyšperkovala precízne fungujúca Matrix nadstavba. Tá je nielen funkčným ale za mňa aj odporúčaným doplnkom k precíznemu svetelnému výkonu. Športovú príchuť v prednej časti pripomína aj nárazník lakovaný vo farbe karosérie. Efektne naznačené chladiace prieduchy dopĺňajú reálne funkčné veterné clony, ktoré sa pričinili o precíznu aerodynamiku s koeficientom Cx 0,26!

Nové BMW X1 vo verzii M Sport okrem optickej robustnosti zaujme aj decenným športovým nádychom

Opticky atraktívne a vyvážene pôsobí novinka aj pri pohľade z profilu. Aerodynamickou zaujímavosťou tohto priestoru sú zapustené kľučky dverí, ktoré zároveň stále výborne plnia aj svoju primárnu funkciu. Krátke prevysy karosérie dopĺňa postupné sa zužujúca línia strechy a bočného presklenia s čiernym orámovaním. Ešte viac športových emócií evokujú svalnaté blatníky v kombinácii s decentne vystúpenými bočnými prahmi. Pre verziu M Sport je okrem emblému na predných blatníkoch, pri spomenutých prvkoch príznačné lakovanie vo farbe karosérie. Testovaný exemplár zaujal originálnou zelenou metalízou s názvom Cape York Green. Štandardne dostupné 18-palcové disky kolies možno v sumári označiť ako univerzálnu voľbu, vhodnú aj na nespevnené komunikácie. Na želanie sú, ale k dispozícii aj efektné 19, resp. 20 palcové disky.

Dôraz na optickú robustnosť z novinky celkom jednoznačne vyžaruje aj zozadu. Ako dizajnovo atraktívne tu označiť predovšetkým členité koncové svetlá s efektným svetelným podpisom v tvare písmena L. Mohutný a zároveň športový zadný nárazník zdobí dvojfarebné prevedenie a náznak difúzora. Nové BMW X1 je v porovnaní so svojimi predchodcami zároveň prvým modelom, ktorý maskuje reálne výfukové koncovky. To je z môjho pohľadu predovšetkým pri testovanej verzii M Sport trochu škoda.

Mohutný zadný nárazník pri novinke už nezdobia reálne výfukové koncovky

Moderný a vzdušný interiér

Pri priamom porovnaní s evolučným posunom dizajnu exteriéru ponúka interiér novinky takpovediac inú dimenziu vesmíru. Nová generácia modelu X1 sa v rámci architektúry palubnej dosky do značnej miery inšpirovala v pre mnohých revolučnom BMW iX. Testovaný exemplár zaujme moderným a vkusným konceptom palubnej dosky a ďalších ovládacích prvkov. Jeho zmyslom je efektný dizajnový minimalizmus. Práve z tohto dôvodu zmizla z palubnej dosky väčšina klasických ovládacích prvkov, na ktorých ergonomickej precíznosti si značka BMW ešte pred pár rokmi mimoriadne zakladala.

Ešte pred vstupom na palubu smerujem malú výčitku k len čiastočnému prekrytiu prahov dverí. To je pri SUV modeli v rámci praktickej stránky vždy skôr nevyužitá príležitosť. Naopak, len pochvalu si kabína okrem pocitu vzdušnosti zaslúži za kvalitatívnu stránku. Dynamickú atmosféru testovanej verzie M Sport s tmavým čalúnením stropu a ďalšími doplnkami po vyšperkovali mnohé hodnotné detaily. Sympatické je, že BMW po materiálovej stránke rozhodne nešetrí ani pri svojej vstupnej bráne do sveta modelov v vyššou svetlou výškou. Precízny materiálový wow efekt mi subjektívne narúšali nanajvýš príliš „obyčajné“ páčky od smeroviek a stieračov.

Palubná doska nového modelu BMW X1

Mix reálne hodnotných obkladov so zaujímavo štruktúrovanými povrchmi ideálne dopĺňajú moderné digitálne hračky. V opticky efektnom zaoblenom celku, ktorý si vystačí aj bez tieniacich segmentov sa nachádza prístrojový panel i modul infotainmentu. Plne digitálny svet v priestore pred vodičom grafickými motívmi kopíruje BMW iX. Medzi dostupnými layoutmi preto už nie sú k dispozícii klasické budíky. Nahrádzajú ich moderné motívy s dobrou prehľadnosťou a možnosťami prispôsobenia preferovaného obsahu. Efektným doplnkom digitálnych hračiek bol v prípade testovaného exempláru aj kvalitný Head-up displej s údajmi premietanými priamo na sklo. Osobná konfigurácia obrazoviek v zornom poli sa uskutočňuje veľmi intuitívne prostredníctvom multifunkčnému volantu.

Ako revolučné možno pri novinke označiť aj nové prostredie Drive. Na inak ergonomicky príkladne vyriešenej vyvýšenej stredovej konzole v tomto prípade absentuje združený ovládač iDrive. Infotainment sa ovláda výhradne prostredníctvom dotykového displeja. Detailnú a efektnú grafiku personalizovateľných dlaždíc dopĺňajú bleskurýchle reakcie na dotyk. Vzhľadom na početnosť ovládacích variácií a jednotlivých funkcií si je ale potrebné na novú generáciu iDrive napriek tomu určitý čas zvykať. Za subjektívne najväčšie užívateľské mínus tu považujem usporiadanie všetkých aplikácií. V pestrom spektre pomerne malých ikoniek sa počas jazdy pomerne zle orientuje. Rozhranie si na druhej strane okrem grafiky, rýchlosti a užitočnej online nadstavby zaslúži pochvalu za prvotriedny výstup z kamerovej sústavy či bezkáblovú funkciu modernej mobilnej konektivity.

Prostredníctvom dotykového rozhrania iDrive sa ovláda drvivá väčšina funkcií vozidla

Samostatnú kapitolu predstavuje aj plne dotykový koncept ovládania termomanažmentu vozidla. Vďaka precízne fungujúcej automatickej klimatizácii som sa do záložky s podrobnými nastaveniami počas testu prepínal len sporadicky, resp. pri aktivácii vyhrievania sedadiel. Teplotný komfort je možné pohotovo regulovať vďaka permanentne prítomnému riadku v spodnej časti dotykovej obrazovky. Priamo na palubnej doske zostala zároveň zachovaná dvojica tlačidiel pre rýchlo aktiváciu odhmlievania okien.

Silnou stránkou novej generácie BMW X1 je koncept odkladacích priečinkov. Boxy na klasických miestach dopĺňa vyvýšená stredová konzola s mini priečinkom v lakťovej opierke a naopak rozmernou schránkou v spodnej časti. Palec hore dávam aj vtipne vyriešenému priestoru pre indukčné dobíjanie, kde je možné smartphone jednoducho zaistiť voči pohybu.

Predné sedačky dokážu vďaka náznaku bočného vedenia posádku veľmi dobre fixovať

Príslušnosť k SUV segmentu novinka pripomína aj príjemne vyvýšeným posedom. Vodič má zároveň k dispozícii veľmi širokú škálu nastavania optimálnej pozície za volantom. Dynamickú atmosféru okrem skvele tvarovaného volantu evokujú aj športovo ladené sedačky s náznakom bočného vedenia, ktoré dokážu telá štandardne urastených pasažierov veľmi príjemne obopnúť. Aj napriek o niečo tvrdšej výplni som bol s ponúkaným cestovným komfortom reálne spokojný aj pri dlhých diaľničných presunoch. Všeobecne precízny výhľad z miesta vodiča mierne komplikuje pomerne široká spodná časť predných stĺpikov v kombinácii s uchytením spätných zrkadiel.

Nové BMW X1 boduje až načakane vzdušným konceptom v zadnej časti kabíny. Prvý dojem v tomto prípade mierne klame. Pri vstupe do druhého radu sa pod to podpísal pomerne masívny prah. Vzadu je ale reálne dostatok miesta, vrátane priestorovej rezervy pre hlavu aj nohy, aj v prípade prepravy dvojice urastenejších dospelých! Osobné zóny tu okrem centrálnej výklopnej opierky oddeľuje aj pomerne výrazný centrálny tunel so samostatnými výduchmi ventilácie. Celkový cestový komfort ešte viac vylepšuje prítomnosť zdrojových USB koncoviek ako aj skvelá MPV variabilita s možnosťou polohovania operadiel a nezávislého posúvania delenej zadnej lavice.

Silnou stránkou nového BMW X1 je aj priestor v druhom rade

Svoju rodinnú orientáciu podčiarkla testovaná novinka aj v batožinovom priestore. Benzínový mild-hybrid ponúka základnú prepravnú kapacitu na úrovni až 500 litrov. Symetrickému tvarovaniu sekunduje precízne čalúnenie bočných stien kufra. Pomerne veľké predmety sa zmestia aj po úroveň podlahy. Tu si v štandarde našla svoje miesto aj opravná sada. V oddelenom priestore sa tu zároveň nachádza aj batéria mild-hybrdného pohonu. Po sklopení delených zadných operadiel je k dispozícii prakticky ideálna rovina s maximálnou prepravnou kapacitou 1 545 litrov. Za drobnú ergomonickú nedokonalosť považujem mechanizmus samotného sklápania operadiel. Tento úkon zastrešujú malé tiahla prítomné priamo na zadných sedadlách.

Z hľadiska výbavovej politiky kopíruje nový model BMW X1 už zaužívanú mníchovskú politiku. Zákazník si tu okrem pohonnej jednotky vyberá aj jednu z trojice výbavových línií. Základné prevedenie dopĺňa terénne ladená veria xLine, resp. testovaný model M Sport. Už v základe sú napriek tomu okrem bezpečnostných systémov k dispozícii napríklad aj LED svetlomety, vstavaná navigácia, cúvacia kamera či dokonca elektrické otváranie dverí batožinového priestoru. Individuálne možnosti dovybavenia s množstvom ďalších doplnkov môžu v princípe najviac limitovať možnosti peňaženky. Testovaný exemplár v tomto smere disponoval napríklad kvalitnou audio sústavou Harman/Kardon, elektrickým nastavením predných sedadiel, panoramatickým strešným oknom, spomínanými variabilnými sedadlami v druhom rade, adaptívnymi Matrix LED svetlami, Head-up displejom, bezkľučovým prístupom, vyhrievaním volantu a predných sedadiel, doplnkovými asistenčnými systémami alebo inteligentným parkovacím asistentom.

Batožinový priestor testovaného mild-hybridu ponúka v základe rovných 500 litrov.

Suverénne jazdiace SUV

Nová generácia BMW X1 ponúka v rámci jazdných vlastností vyvážený mix rodinnej SUV racionality a povestnej príchute radosti z jazdy. Predovšetkým druhý spomenutý faktor ešte viac zvýrazňuje najsilnejšia benzínová motorizácia s kódovým prívlastkom 23i. Ako hlavný stavebný kameň sofistikovaných jazdných vlastností hodných značky BMW, možno aj v prípade testovanej novinky označiť podvozok s nezávislým zavesením všetkých kolies. Špeciálna konštrukcia tlmičov dokáže v strednej polohe lepšie odfiltrovať nerovnosti.

V princípe nemecky tuhšie vyladenie pruženia v realite slovenskej cestnej infraštruktúry pri skúšanom modeli, v nemalej miere vyvažovali 18-palcové disky s pneumatikami, s vyšším profilom. Filtrácia bežných nedokonalostí našej cestnej infraštruktúry tak pre novú X1 nepredstavuje žiadny problém. Zážitok z jazdného komfortu mi subjektívne narúšalo len o niečo málo nervóznejšie správanie zadnej nápravy pri svižnejšom prejazde cez sériu priečnych nerovností v kombinácii so zákrutou.

K ozdobám nového BMW X1 patrí suverénny podvozok

Očakávaná BMW suverenita smerom od podvozka sa dostavila pri dynamickejšej jazde na obľúbených a zakrútených okresných komunikáciách. Nová X1 v zákrutách prekvapuje nielen minimálnymi náklonmi karosérie, ale aj precíznou dávkou istoty smerom od príjemne strmého riadenia. Prirodzená nedotáčavosť sa aj vzhľadom na pohotovostnú hmotnosť cca 1,7 tony aj napriek zimným plášťom v kritických situáciách dostavovala reálne neskôr ako som ju podvedome očakával. Silnou stránkou novinky je taktiež skvelá agilita a neutrálnosť. Prioritný pohon prednej náprav pri svižnejšej jazde veľmi dobre maskuje pohon všetkých kolies xDrive.

Aj napriek vyššie spomenutým prednostiam a jazdnému nadaniu pristane testovanej konfigurácii zo všetkého najviac racionálny, resp. rozvážny štýl jazdy. Vodiča k tomu už podvedome navádza aj reálne precízna akustická pohoda na palube. Na charakter správania sa vozidla má pomerne citeľný vplyv aj voľba jazdného režimu. Nové BMW X1 aj v tejto disciplíne prichádza s novým nastavením jazdných módov, resp. náladových svetov. Klasiku v podobe ekologického módu Efficient a dynamického režimu Sport s obmedzenou funkciou asistenčných systémov dopĺňa ešte aj personalizovateľný osobný mód alebo expresívne nastavenie.

7-st automat sa ovláda prostredníctvom minimalistického voliča na vyvýšenej stredovej konzole

Veľkou ozdobou tesávaného BMW X1 je jednoznačne nová pohonná jednotka xDrive 23i. Konštrukčne modifikovaný prepĺňaný benzínový 2-liter, so samostatným výkonom 204 koní, je v tomto prípade doplnený o sofistikovanú 48V mild-hybridnú výpomoc, integrovanú priamo do prevodovky. Vďaka elektrickému „boost“ dopingu dosahuje maximálny výkon pohonnej sústavy 218 koní. Energický boost režim je možné na určitý čas aktivovať prostredníctvom ľavého padla pod volantom.

Konštrukčnú vyspelosť mild-hybridu podčiarkuje aj veľmi hladko pracujúca funkcia start/stop, ktorá sa mimochodom nedá deaktivovať. V ekologickom režime jazdy, vie pohonná jednotka nielen efektívne plachtiť, ale vďaka spolupráci s mapovými podkladmi aj automaticky rekuperovať napríklad pri spomaľovaní pred prudšou zákrutou.

Charakteristiku správania vozidla dokáže vo výraznej miere ovplyvniť preverovaný mód jazdy

Ako adekvátne výbušné a zároveň príkladne energické, možno nové BMW X1 xDrive 23i označiť z hľadiska ponúkanej jazdnej dynamiky. V praxi som bol veľmi spokojný nielen s ponúkanou dynamikou pri rozjazde, ale aj s reálne presvedčivými pružnými zrýchleniami. Všeobecne precíznu súhru benzínového mild-hybridu so 7-st. automatickou dvojspojkovou prevodovkou ešte viac vyšperkovali precízne a rýchle reakcie na polevy od pedála akcelerátora, dostupné v športovom móde.

Svoju SUV všestrannosť si novinka s logom BMW v teste obhájila aj vďaka pohonu všetkých kolies. Inteligentná „štvorkolka“ zvládne, v prípade potreby, zdolať aj terénne nástrahy. Nový model X1 v disponuje taktiež adekvátnou svetlou výškou cca 20 cm. Pre častejšie využívanie mimo spevnených komunikácií sa v princípe viac hodí drsnejšia verzia xLine. Presuny po poľných, resp. lesných cestách, ale hravo zvládne aj testovaná výbava M Sport. Inteligentný pohon 4×4 si v teste okrem bežného kríženia náprav prekvapivo suverénne poradil aj s prudším stúpaním po rozmočenej lúke. V obdobných prípadoch je vítanou pomôckou elektronická podpora rozjazdu. Tá v kombinácii so zjazdovým asistentom nahrádza inak absentujúce offroad nastavenie. Na dlhšie trvajúce trápenie v terénne nie je ale z hľadiska potencionálneho prehriatia vhodná konštrukcia dvojspojkovej prevodovky.

Nové BMW X1 sa vďaka inteligentnému pohonu xDrive nestratí ani v teréne

Celkovú sofistikovanosť novej generácie modelu X1 okrem inteligentného pohonu xDrive pripomínajú aj precízne vyladené asistenčné systémy. Z užívateľského hľadiska v tomto kontexte zamrzí, vyslovene neintuitívne ovládanie nastavenia vzdialenosti adaptívneho tempomatu od vpredu idúceho vozidla. To sa z volantu nelogicky presunulo medzi položky v nastaveniach infotainmentu.

Nové BMW X1 xDrive 23i na konci dňa príjemne prekvapilo aj spotrebou paliva. Kombinovaný priemer sa na konci testovacieho týždňa ustálil na hodnote 7,3 l/100 km. S ľahkou nohou nie je príliš ťažké stlačiť spotrebu aj pod sumárnu hodnotu 7-litrov. Naopak, pri preferencii zážitkovej jazdy bude sumárny priemer oscilovať v okolí 8-litrovej hranice. Pri prioritnom využívaní v mimo mestskej zástavbe dokáže testovaná novinka jazdiť za cca 6,5 l/100 km. Apetít v mestskej zástavbe dosiahol hodnotu 8,1 l/100 km a diaľničná spotreba sa ustálila na 7,6 l/100 km.

ZA prijemne prekvapenie možno označiť aj spotrebu paliva benzínového mild-hybridu

A celkový dojem?

Nová generácia BMW X1 zaznamenala obrovský medzigeneračný progres. Rozmerový a priestorový nárast dotvára imidžový skok, pod ktorý sa pričinil sebavedomý dizajn zovňajšku. Doslova revolúcia sa odohrala v rodinne orientovanom interiéri. Tu si už aj vstupná brána do rodiny BMW X oslovila najnovší mníchovský koncept. Podvedome očakávanú SUV univerzálnosť podčiarkujú tradične precízne jazdné vlastnosti vrátane vyladenia energickej a úspornej mild-hybridnej motorizácie xDrive 23i.

Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský

Testovací diár:

Model: BMW X1 xDrive 23i M Sport
Dĺžka: 4 500 mm
Šírka: 1 845 mm
Výška: 1 642 mm
Rázvor: 2 692 mm
Objem kufra: 500 litrov
Motor: zážihový mild-hybrid
Pohon: všetkých kolies
Počet valcov: 4
Systémový výkon kW/koní: 160/218
Krútiaci moment Nm: 360
Pohotovostná hmotnosť: 1730 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 233
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 7,1 s
Prevodovka: automatická dvojspojková
Počet stupňov: 7
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 6,5-7,2 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 7,3 / 100 km
Pneumatiky: Bridgestone Blizzak

Verzia/cena
BMW X1 xDrive 23i M Sport (testovaný model) od 52 089 €
BMW X1 sDrive 18i od 40 297 €

Exit mobile version