Autoinak.sk

Test: Citroën C5 X – Návrat ku koreňom

Test Citroen C5 X 2022

Citroën je automobilka s mimoriadne bohatou históriou, ktorá dala svetu množstvo inovatívnych riešení. Približne v roku 2017 sa z ponuky značky vytratil tradičný zástupca strednej triedy, ktorým bol v tomto čase modelový rad C5. Nasledujúcich niekoľko rokov francúzska značka prekvapujúco fungovala bez tradičnej vlajkovej lode. Všetko sa zmenilo približne pred rokom, keď sme spoznali jej úplne nového zástupcu v „déčkovom“ segmente. Nový model C5 X v sebe nesie odkaz kultových predchodcov, no zároveň k tomu pridáva aj množstvo moderných riešení a zaujímavých inovácií. Na konci dňa je výsledkom veľmi pútavý mix. viacerých karosárskych variantov. Obdobne odvážny prístup sa už automobilke Citroën osvedčil pri znovuzrodenom kompaktnom modeli C4. Pri redakčnom teste novej vlajkovej lode sme sa na vlastnej koži presvedčili o tom, že model C5 X má všetky predpoklady na to, aby do košiara tejto značky dokázal prilákať aj úplne novú klientelu.

Nový Citroën C5 X s v špičkovej Plug-in hybridnej verzii, kde spaľovaciemu motoru 1,6 PureTech sekunduje výkonná elektrosústava, a v druhej najvyššej výbavovej verzii Shine, nám na test zapožičala spoločnosť Citroën POINT a.s. Žilina.

Rýchle fakty:

Fotogaléria Citroën C5 X

K inovátorským míľnikom značky Citroën sa s určitosťou radí aj popularizácia pohonu prednej nápravy. S danou konfiguráciou prišiel už v medzivojnovom období model Traction Avant. Dodnes preferovaného konceptu pohonu prednej nápravy sa od tých čias držia všetky vlajkové lode tejto francúzskej automobilky. Pôvodný rozmerovo klasický zástupca strednej triedy s označením Citroën C5, debutoval po prvýkrát v roku 2000. Po dvoch generáciách, reprezentovanými sedanom resp. liftbackom, ako aj praktickým kombi, sa z portfólia automobilky vytratil. Označenie C5 si následne osvojilo najväčšie SUV značky Citroën, ktorým je obľúbený model C5 Aircross.

Pravoverného nástupcu pôvodného modelu C5, rozmerovo spadajúceho do strednej triedy, sme sa dočkali v roku 2021. Približne pred rokom Francúzi po prvýkrát predstavili úplne nový model Citroën C5 X. Písmenko X v názve zvýrazňuje kombináciu hneď viacerých karosárskych verzií v jednom balení. Atraktívna novinka postavená na väčšej podvozkovej platforme EMP2, si reálne osvojila prvky lifbacku, shooting brake, ale aj crosooveru.

Úplne nový model Citroën C5 X prevzal pozíciu vlajkovej lode značky.

Nový model si pozíciu vlajkovej lode obhájil aj z hľadiska dostupných technológií. Všeobecne vysoký dôraz kladený na bezpečnosť, dopĺňajú pokrokové asistenčné systémy, vrátane asistovanej jazdy po diaľnici a v mestských zápchach. Z užívateľského hľadiska tu zaujme prítomnosť úplne nového multimediálneho rozhrania My Citroën Drive Plus alebo moderného veľkoplošného Head-up displeja. Prioritnou doménou značky ostáva aj tomto prípade jazdný komfort. Pokračovateľom legendárneho hydro-pneumatického pruženia sú dnes osvedčené hydraulické dorazy. Pri vlajkovej lodi značky ich po prvýkrát dopĺňajú aj aktívne tlmiče Citroën Advanced Comfort Active.

Nový model C5 X zaujme tiež pomerne pestrou škálou pohonných jednotiek. Vystačiť si ale musí bez tradičných turbodieslov. Vstupnou bránou je známy prepĺňaný benzínový 3-valec 1,2 PureTech, s výkonom 131 koní. Hierarchicky vyššie sa nachádza prepĺňaný 4-valec 1,6 PureTech s výkonom až 181 koní. Technologickú a výkonovú špičku reprezentuje motorizácia 1,6 Plug-in Hybrid. Jej základom je vyššie spomínaný prepĺňaný benzínový 4-valec. K maximálnemu výkonu 225 koní mu dopomáha elektrická sústava. Vďaka prítomnosti 12,4 kWh externe dobíjateľnej batérie, výrobca v tomto prípade hovorí o maximálnom čisto elektrickom dojazde až 55 km. Všetky vyššie spomenuté motorizácie vrátane Plug-in hybridu sa štandardne kombinujú s 8-st. automatickou prevodovkou a pohonom kolies prednej nápravy.

Testovaný exemplár poháňala špičková plug-in hybridná motorizácia s výkonom 225 koní.

Atraktívny mix viacerých svetov

Francúzom odvážny krok v podobe mixu viacerých protichodných karosárskych verzii, vyšiel už aj v nedávnej minulosti Ako príklad úspechu poslúži znovuzrodený model C4. Rovnaký a v princípe možno ešte o niečo odvážnejší recept, si zvolila aj testovaná novinka. Vlajkovú loď značky Citroën od klasických konkurentov v segmente D odlišujú neopozerané línie a krivky. Aj keď je dizajn vo všeobecnosti značne subjektívnou záležitosťou, tak pri modeli C5 X sa táto disciplína nedá odignorovať. Optickú atraktivitu tu vo finále dotvára aj jasná inšpirácia obdivovaným konceptom Cxperience.

Predné partie disponujú koncepčne tradičnou siluetou modelov Citroën z posledného obdobia. Jej typickým poznávacím prvkom je svetelný podpis delených svetlometov v tvare písmena x. Úzku masku, na ktorú plynule nadväzuje vrchný modul osvetlenia, ozvláštňuje tradične zakomponované fabrické logo. Nižšie osadený modul hlavných svetlometov s full LED technológiou, poteší adekvátnym svetelným výkonom. Nový model C5 X si ale zároveň musí vystačiť „len“ s jednoduchším riešením bez nadstavby tieňovania. Dravo a dynamicky pôsobí spodná časť nárazníka s hlavným nasávacím otvorom a výrazným rebrovaním. Robustný SUV nádych, tu podčiarkuje decentná línia ochranného oplastovania, ktorú okrem hmloviek zjemňujú ozdobné lišty v kontrastnej farbe.

Originálny a neopozeraný, aj taký je nový Citroën C5 X-

Ešte atraktívnejšie línie ponúka novinka s logom Citroën v rámci svojej bočnej siluety. Proporčne originálny model C5 X zaujme aj v dnešnej dobe už nezvykle dlhými prevismi karosérie. Optická dynamika tu jasne vyžaruje zo svalnatých blatníkov a z originálnej siluety bočného presklenia. Efekt tzv. plávajúcej strechy podčiarkuje stvárnenie koncového stĺpika v kompletne čiernej farbe. Osobitý štýl testovaného exempláru umocňuje dvojfarebné lakovanie. Elegantne čiernej streche sekunduje kontrastne perleťový biely odtieň s prívlastkom Nacré. Pútavý dizajnový efekt dotvárajú veľké 19-palcové disky kolies. Decentným odkazom na elektrifikovaný pohon v útrobách, je minimalistická ozdobná lišta na predných blatníkoch, resp. predných dverách, ktorú zdobí nápis hÿbrid.

Svojou originalitou zaujme vlajková loď značky Citroën aj pri pohľade zozadu. Efektne klesajúcu líniu zadného presklenia, v štýle shooting brake, dopĺňa už spomenutá línia vytiahnutých blatníkov. Optickú robustnosť naznačuje výrazné ochranné oplatovanie zadného nárazníka. Na efekt útočia aj pomerne veľké koncové svetlá s graficky pútavým LED svetelným podpisom. Vzadu pôsobia doslova neprehliadnuteľne hneď dva spojlery. Okrem vizuálneho efektu ide v tomto prípade aj o dôležité aerodynamické prvky. C5 X, vďaka tomuto riešeniu podľa automobilky nepotrebuje zadný stierač. A niečo na tom bude. Počas testu ostalo zadné okno prakticky čisté nielen počas jemného dažďa, ale pri niekoľkokilometrovej svižnej jazde po prašnej šotolinovej ceste. Zvírený prach sa tu usadil prakticky výhradne v priestore pod presklením!

Zadnú časť zdobia okrem iného aj dva neprehliadnuteľné spojlery.

Priestranný interiér s luxusným nádychom

Nový Citroën C5 X si pozíciu novej vlajkovej lode obhájil aj v interiéri. Podpísali sa pod to nielen úplne nové technologické hračky, ale aj dôležitý faktor v podobe vzdušného konceptu kabíny. Užitočným detailom, ešte pred samotným vstupom na palubu, sú dôkladne prekryté prahy dverí, čím sa novinka inšpirovala v kategórii SUV modelov.

Tradične kreatívneho prístupu sa Francúzi držia aj pri architektúre palubnej dosky. Okrem nápaditého usporiadania jej jednotlivých celkov, tu zaujme aplikácia kreatívnych riešení, napríklad v podobe zaujímavých štruktúrovaných povrchov. Palec hore dávam kvalitatívnej stránke. Farebný a materiálový motív interiéru testovaného modelu, prináležiaci výbave Shine, nesie označenie Metropolitan Grey. Okrem hodnotne pôsobiacich ozdobných obkladov v šedej farbe, tu chválim väčšinu na dotyk príjemných materiálov, ktorým sekunduje precízne dielenské opracovanie.

Palubná doska nového modelu Citroën C5 X.

Subjektívne mi v danom koncepte nesedí len masívna stredová konzola. Tá je prakticky celá zo síce efektného, no aj na čistotu a starostlivosť náročnejšieho klavírneho laku.
Koncept plne digitálneho usporiadania je v princípe inšpirovaný menším modelom C4. Pri priamom porovnaní funkčnej a kvalitatívnej stránky, je ale nový model C5 X minimálne o jednu kvalitatívnu triedu vyššie.

Ako príklad poslúži plne digitálny prístrojový panel. Rozmerovo väčšiemu displeju sekunduje detailnejšia a jemnejšia grafika. Pri značke Citroën som si už zároveň zvykol na absenciu grafickej simulácie klasických budíkov. Prístrojový panel ponúka napriek tomu širokú škálu vyobrazovacích layoutov. Tie si je možné pomerne jednoducho prispôsobiť a personalizovať. Všetky dôležité údaje o jazde sú paralelne premietané priamo na čelné sklo, prostredníctvom veľkého a farebného Head-up displeja. Vtipne a originálne, Francúzi vyriešili individuálne nastavenie pozície virtuálnej obrazovky. Premietaciu plochu head-up displeja si je možné rýchlo a intuitívne prispôsobiť združeným ovládačom elektrického nastavenia spätných zrkadiel.

Rozmerovo menší prístrojový panel pri novinke dopĺňa kvality head-up displej.

Ešte citeľne väčší posun ako prístrojový panel, zaznamenal palubný infotainment. Nová generácia rozhrania s My Citroën Drive Plus, prichádza s prepracovanou logikou ovládania. Odchovanci evolučne staršej verzie si na novú funkcionalitu budú určitý čas zvykať. Rozhranie chválim nielen veľmi pohotové reakcie na dotyk, ale aj za prepracovanú grafickú stránku, vrátane moderného dizajnu vstavanej navigácie. Infotainment testovaného modelu bol logicky prispôsobený aj plug-in hybridnému pohonu. Obdobne ako v prípade prístrojového panela, si je možné aj v tomto prípade, vyobrazované menu prispôsobiť podľa osobných priorít.

Modernú dobu podčiarkuje bezkáblové prepojenie so spartphonom prostredníctvom funkcie Android Auto. Vzhľadom na zameranie vozidla som bol, naopak, mierne rozčarovaný z prítomnosti len jednej, presnejšie cúvacej kamery. Vykresľovanie okolia vozidla, pri spätnom pohybe dovára už známa schéma využívaná aj v iných modeloch Citroën. Sústava štyroch kamier a plnohodnotný panoramatický nahľad sú k dispozícii až v najvyššej výbave. Za luxusný detail testovaného modelu možno naopak označiť ostrekovač zadnej kamery.

Citroën C5 X dostal kompletne nový infotainment.

Aj napriek sofistikovaným digitálnym hračkám, si Citroën C5 X zachoval aj praktický hardwarový modul klimatizácie. Klasickými ovládačmi, tu ale nie je možné nastaviť prúdenie vzduchu. Pre jeho reguláciu sa je nutné prepnúť do klimatizačného módu na dotykovej obrazovke. Automobilka mala na zreteli taktiež dostatočné množstvo reálne použiteľných odkladacích priečinkov.

Za najväčšiu pýchu interiéru testovaného modelu považujem bez zaváhania komfortné predné sedačky. Pohodlie sedenia chválim spravidla pri každom modeli s logom Citroën. Nový model C5 X, je ale vďaka dostatočne nadimenzovaným kreslám, zaslúženým kráľom aj v tejto disciplíne. V sumári ma mierne zamrzelo len manuálne nastavovanie optimálnej pozície. Elektrické ovládanie je okrem možnej opcie opäť naviazané na najvyššiu výbavu, kde je možné siahnuť aj po odvetrávaní sedadiel a masážnej funkcii.

Dôraz na maximálny komfort zastrešujú aj predné sedačky.

Priestorovo kráľovské a zároveň aj extrémne pohodlné pomery panujú okrem prednej časti kabíny aj v druhom rade. Na opäť príjemne mäkkej a adekvátne dlhej zadnej lavici, sa so značnou rezervou priestoru odvezie aj dvojica nadštandardne urastených dospelých. Z hľadiska pohodlia posádky, tu okrem výduchov ventilácie poteší aj prítomnosť USB koncoviek. Za chybičku krasy, tu predovšetkým pri dlhých presunoch, považujem príliš úzke lakťové opierky vo dverách.

Testovaný Plug-in hybrid ponúka v porovnaní s čisto benzínovými súrodencami o niečo diétnejší (o 60 litrov menší) batožinový priestor. Základná kapacita ponúka v tomto prípade 485 litrov. Časť priestoru pod podlahou, si pre seba podľa očakávania ukrojila hybridná batéria. Plug-in hybrid nemôže disponovať ani náhradnou pneumatikou. Priestor v zadnej časti pod úrovňou podlahy je napriek tomu prispôsobený na praktické odloženie opravnej sady či nabíjacieho kábla.

Kráľovské priestorové pomery panujú aj v druhom rade.

Symetrický tvarovaný kufor ozvláštňujú užitočné a praktické vychytávky. S odmyslením si otvoru na prepravu dlhých predmetov a možnosti sklopenia zadných operadiel, sem radím aj šikovne uchytenie krycej roletky priamo o modul zadných dverí. Po sklopení delených zadných operadiel vzniká takmer úplná rovina s maximálnou prepravnou kapacitou 1580 litrov.

Testovaný Citroën C5 X v druhej najvyššej výbave Shine disponuje už bez nutnosti priplácania prvkami ako: pokročilý balík asistenčných systémov, zahŕňajúci aj adaptívny tempomat s funkciou opätovného rozjazdu vozidla v zápche, moderný Head-up displej, vyhrievaný volant či indukčným dobíjaním smartphonu. Už v základe sú k dispozícii základné asistenčné systémy, bezkľúčové štartovanie či automatická dvoj-zónová klimatizácia. V rámci na prvý pohľad nenápadnej výbavy, chcem vyzdvihnúť aj pekne hrajúce „základné“ audio. Okrem už dvoch vyššie spomenutých prvkov v podobe elektrického ovládania sedadiel a kamerovej sústavy, mi na palube chýbalo tiež elektrické otváranie batožinového priestoru, ktoré je opäť súčasťou najvyššej výbavy.

Batožinový priestor plug-in hybridnej verzie disponuje objemom 485 litrov.

Komfortný cestovateľ

Citroën pri svojom novom modeli C5 X jednoznačne zúročil tradičnú orientáciu smerom na maximálny jazdný komfort. V porovnaní s menšími súrodencami, k tomu nová vlajková loď pridáva veľmi originálny obal a v prípade testovanej konfigurácie nemožno opomenúť ani viac ako adekvátny výkon. Všetky spomenuté atribúty novinku posúvajú do pozície atraktívneho a komfortného cestovateľa.

Príjemne poddajný a bežné nerovnosti skvele filtrujúci podvozok, je podľa očakávania veľkou ozdobou testovanej novinky. Sofistikované riešenie v podobe tlmičov s hydraulickými dorazmi si svoje opodstatnenie už v minulosti obhájilo napríklad aj pri kompaktnom modeli C4 alebo SUV C5 Aircross. Pri konštrukcii inšpirovanej vo svete rally, používa Citroën na rozdiel od mnohých konkurentov, hydraulické dorazy na oboch stranách tlmičov! Vo finále dokáže aj veľký model C5 X veľmi precízne odfiltrovať nielen bežné nedokonalosti, ale aj hrubšie nerovnosti našich ciest.

Veľkou ozdobou modelu Citroën C5 X je excelentne komfortný podvozok.

Precízne „žehlenie“ vozovky spojené s efektom jazdy v štýle lietajúceho koberca, je typickou črtou testovaného modelu. Komfortnému prejavu v sumári, na moje prekvapenie, nijako neublížili ani 19-palcové disky kolies. Plug-in hybrid ponúka už v štandarde, konštrukčnú novinku v podobe aktívnych tlmičov. Ich prítomnosť je citeľná aj v rámci zmeny jednotlivých jazdných režimov. Za najväčšie prekvapenie precízne vyladeného podvozka, v kombinácii s aktívnymi tlmičmi, považujem pocitovo skvelé maskovanie reálnej hmotnosti. Spoza volantu by som plug-in hybridnému C5 X pocitovo určite nehádal váhu „až“ 1826 kg.

Jazdné režimy Hybrid a Electric dopĺňa počas testu najčastejšie využívané nastavenie komfort. Jeho opozitom je režim Šport. Po jeho aktivácií okrem využívania výkonového potenciálu oboch pohonných jednotiek a ostrejšej reakcie pedála akcelerátora, pocitovo stuhnú aj adaptívne tlmiče či riadenie. Aj v tomto móde treba, ale stále počítať s húpavejším charakterom citeľnom nielen pri dynamickejších prejazdoch cez zákruty ale aj pri prudkých zmenách smeru. Novinka s logom Citroën napriek tomu bezproblémov a potrebnou istotou zvláda aj svižnejšie rýchlostné tempo, pokojne aj v kombinácii so zákrutami na obľúbených okreskách. Jedným dychom tu zároveň dodávam, že testovaný model na konci dňa napriek tomu s určitosťou nemá žiadne prehnané športové ambície.

Aj s prispením aktívnych tlmičov má vodič k dispozícii celkovo štyri jazdné módy.

Do mozaiky komfortného a v mnohých prípadoch až relaxačného štýlu jazdy, zapadá aj precízne odhlučnenie priestoru pre posádku. Pod ktoré sa okrem tlmiacich materiálov podpísala aj skvelá aerodynamika. Moderný Plug-in hybridný pohon v teste zaujal aj príkladnou jazdnou dynamikou. Tá je okrem rozjazdov plne adekvátna aj pri pružných zrýchleniach. Hlavnou ozdobou je taktiež technologická vyspelosť plug-in hybridu.

Základom testovanej pohonnej jednotky je prepĺňaný benzínový 4-valec o objeme 1,6 litra, o samostatnom výkone 181 koní. Ďalších 110 koní pridáva výkonný elektromotor. Kombinovaný hybridný výkon sa ustálil na hodnote 225 koní. V tejto súvislosti musím pochváliť aj veľmi hladké a pri hybridnej jazde takmer nevšimnuteľné prechody medzi benzínovým a elektrickým pohonom. O ich vzájomnú súhru sa stará precízne vyladený 8-st. automat klasickej koncepcie. Pri dlhších klesaniach, resp. používaní v meste je aj v prípade plug-in hybridu vítanou pomôckou intenzívnejšie rekuperujúci mód B.

K súhre oboch pohonov prispieva veľmi dobre vyladený 8-st. automat.

Konštrukčnú vyspelosť plug-in hybridného pohonu podčiarkuje samostatná, resp. oddelená spaľovacia a elektrická časť. Pri dostatočne nabitej batérii zvláda Citroën C5 X čisto na elektrický pohon nielen dynamické zrýchlenia, ale aj jazdu až do rýchlosti cca 135 km/h. Výrobca udáva plne elektrický dojazd na úrovni 55 km. Počas testu a pri opakovanom plnom nabití batérie, vyobrazoval palubný počítač vždy o niečo defenzívnejšiu elektrickú predikciu dojazdu. Reálne je s testovanou novinkou bez prílišného snaženia možné absolvovať porciu približne 40 elektrických kilometrov.

Pri väčšom snažení a s prevahou jázd v meste a na okreskách, sa podarilo absolvovať, v čisto elektrickom režime, najviac 57 km. Priemerná elektrická spotreba sa tu ustálila na hodnote 16,5 kWh/100 km. Zvyšnú časť do meraného 100 km úseku absolvoval testovaný model už v hybridnom režime s priemernou spotrebou benzínu na úrovni 3,6 l/100 km. Po vybití batérie funguje francúzska novinka ako full-hybrid, s pomerne častým odpájaním spaľovacieho motora počas jazdy. Pri ignorovaní nabíjania, resp. pri dlhom presune, treba počítať s kombinovanou spotrebou cca 6,5 litra na každých 100 km.

Spotreba sa obdobne ako pri každom plug-in hybride odvíja predovšetkým od spôsobu používania.

Pri častejšom nabíjaní a klasickom bežnom nájazde sa výsledný priemer takmer s určitosťou ustáli pod 5-litorvou hranicou. Výsledný kombinovaný priemer v teste, s preferenciou efektívneho nabíjania sa nakoniec ustálil na sympatickej hodnote 4,3 l/100 km. Dlhodobý priemer testovaného kúsku pri vzdialenosti cca 1500 km, predstavoval podľa podľa palubného počítača apetít 4,9 l/100 km. V rámci konceptu cestovateľského automobilu je pri plug-in hybride v mojich očiach chybičkou krásy o 13 litrov menšia palivová nádrž (objem 40 litrov). To si predovšetkým pri dlhých presunoch vyžaduje predsa len o niečo častejšiu návštevu čerpacej stanice.

12,4 kWh batériu Plug-in hybridného pohonu je možné komfortne nabiť aj z klasickej 230V domácej siete. Tento úkon su napríklad počas noci vyžiada čas približne 7 hodín. Citroën za príplatok ponúka aj výkonnejšiu 7,4 kW palubnú nabíjačku. V tomto prípade sa pôvodne približne 3,5 hodinová wallboxová procedúra nabíjania skráti na čas menej ako dve hodiny. Energiu do batérie v prípade potreby možné dostať aj počas jazdy zásluhou spaľovacieho motora počas jazdy. Po dlhom diaľničnom presune je možne, posledný úsek cesty napríklad v meste, následne absolvovať na čisto elektrický pohon.

12,4 kWh batériu je možné bezproblémov nabíjať aj prostredníctvom klasickej domácej siete.

Zaujímavým spestrením modelu C5 X je nadštandardná svetlá výška. Aj keď atraktívna novinka nemá žiadne prehnané terénne ambície, tak vďaka vyššej slušnej svetlosti sa je v tomto prípade možné bezproblémov vybrať aj na poľné resp. lesné cesty. Práve na pomerne rozbitom šotolinovom povrchu lesnej cesty, som počas testu objavil skrytý talent testovaného modelu.

Určité relly gény vlajková loď značky Citroën dokáže pretaviť do praxe vďaka špičkovému podvozku. Jazdu po šotolinovom povrchu zvládal C5 X až s prekvapivým prehľadom a komfortom, čo platí ešte viac predovšetkým pri reálne vyššom rýchlostnom tempe! Na klasickom asfalte musím zároveň pochváliť aj spoľahlivé asistenčné systémy.

Model C5 X je pokračovateľom tradície luxusne ladených modelov s logom Citroën.

A celkový dojem?

Nový Citroën C5 X vracia po rokoch dvojitému šípu lesk plnohodnotnej vlajkovej lode. Francúzi si v tomto prípade opäť pomohli originálnym a neopozeraným mixom viacerých automobilových segmentov. Priestorovo veľkorysý interiér prichádza s viacerými vítanými technologickými inováciami. Za najväčšiu ozdobu novinky možno napriek tomu jednoznačne označiť prioritne konformné jazdné vlastnosti.

Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský

Testovací diár:

Model: Citroën C5 X 1,6 Plug-in Hybrid 225 Shine
Dĺžka: 4 805 mm
Šírka: 1 865 mm
Výška: 1 485 mm
Rázvor: 2 785 mm
Objem kufra: 485 litrov
Motor: zážihový Plug-in hybrid
Pohon: predný
Výkon kW/koní: 165/225
Krútiaci moment Nm: 360
Pohotovostná hmotnosť: 1826 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 233
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 7,8 s
Prevodovka: automatická
Počet stupňov: 8
Elektrický dojazd: 55 km
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 1,3 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 4,3 l/100 km
Pneumatiky: Michelin e Primacy

Verzia/akciová cena
Citroën C5 X 1,6 Plug-in Hybrid 225 Shine (testovaný model) od 42 990 €
Citroën C5 X 1,2 PureTech 130 Feel od 30 990 €

Exit mobile version