Autoinak.sk

Test: DongFeng Glory 580 – Príjemný návrat v čase

Test DongFeng Glory 580 2023

Automobilkám z najľudnatejšej krajiny našej planéty sa v Európe predpovedá veľmi svetlá budúcnosť, predovšetkým v súvislosti s elektromobilmi. Čínu už dnes môžeme považovať za technologickú veľmoc, kde miestni výrobcovia investovali obrovské množstvo prostriedkov do vývoja elektrických modelov, vrátane mnohých unikátnych a ambicióznych riešení. Čínske značky ale dokážu zaujať aj v prípade klasických spaľovacích motorizácií. Jedným z prvých pionierov, ktorý v našom priestore pôsobí prostredníctvom oficiálneho košického importéra je jedna z najstarších a zároveň aj najambicióznejších automobiliek, s názvom DongFeng. Automobilka s dvoma lastovičkami v logu na našom trhu momentálne ponúka pestré spektrum spaľovacích, ale aj plne elektrických modelov. DongFeng zároveň postupne buduje naprieč celým Slovenskom aj svoju autorizovanú sieť. Jedným z najnovších zástupcov značky je aj žilinská spoločnosť Autotip v spolupráci s ktorou sme otestovali praktické 7-miestne SUV s logami DongFeng.

Rodinný DongFeng Glory 580 s klasickou zážihovou motorizáciou 1,5 Turbo, skombinovanou s automatickou CVT prevodovkou a výbavovej verzii Luxury, nám na test zapožičala spoločnosť Autotip.

Rýchle fakty:

Fotogaléria DongFeng Glory 580

Korene spoločnosti DongFeng, ktorej názov možno do slovenčiny preložiť ako „Východný vietor“, siahajú už do roku 1969. Čínsky priemyselný gigant sídliaci v meste Wuhan je okrem výroby automobilov, vrátane úžitkových a nákladných modelov, aktívny aj v mnohých ďalších odvetviach. V rámci automobilovej divízie DongFeng Motor na domácom trhu dlhodobo spolupracuje aj s renomovanými značkami ako Peugeot, Honda, Nissan alebo Renault.

Postupným vývojovým progresom sa pod označením DongFeng vyprofilovali aj ďalšie podznačky ako Aeolus, Forthing, DFSK (DongFeng Sokon) či najnovšia akvizícia v podobe elektrického Voyah. Spolu s úspechmi sa čínsky gigant logicky začína čoraz viac presadzovať aj mimo svojej domoviny, a to vrátane európskeho kontinentu. Na slovenskom trhu je táto automobilka prostredníctvom košického importéra aktívna už tretí rok. Aktuálnymi hviezdami slovenského modelového portfólia sú horúce novinky v podobe modelov T5 Evo či luxusného elektromobilu Voyah Free. Portfólio DongFen zároveň disponuje aj tradičnými stálicami. Do tejto kategórie možno zaradiť aj testovaný exemplár DongFeng Glory 580.

DongFeng na našom trhu využíva svojskú logiku označovania modelov

Prvá generácia rodinne orientovaného 7-miesteného SUV bola predstavená už v roku 2016. Facelift si testovaný exemplár, ktorý je na niektorých trhoch známy napríklad aj pod zjednodušeným označením Fengon 580, pripísal v roku 2018. Zaujímavosťou je, že DongFeng na domácom trhu ponúka už aj druhú generáciu predstavenú v roku 2021. Nový model Glory 580 by sa mal časom objaviť aj na našom trhu.

Evolučne straší predchodca zaujme okrem priestranného interiéru a atraktívnej cenovky aj množstvom konzervatívnejších, resp. klasických riešení na palube. Exstrémne jednoduchá je v prípade Glory 580 aj orientácia v slovenskom cenníku. 7-miestne SUV je u nás k dispozícii výhradne vo výbave Luxury, kde predstavuje možnosť opcie prioritne voľba metalízy. O pohon testovaného exempláru sa za každých okolností stará konštrukčne odolný prepĺňaný benzínový 4-valec s nepriamym vstrekom paliva, ktorý posiela silu výhrade „len“ na kolesá prednej nápravy. Motorizácia s komerčným označením 1,5 Turbo disponuje výkonom 145 koní a za každých okolností sa kombinuje s automatickou CVT predovkou. Pohon všetkých kolies nie je v tomto prípade k dispozícii ani na ostatných trhoch.

Pod prednou kapotou SUV modelu Glory 580 pracuje výhradne benzínová motorizácia 1,5 Turbo

Neutrálny dizajn

Citeľný progres a narastajúce sebavedomie čínskych značiek je cítiť aj pri ich dizajne. Mieste automobilky boli ešte v nedávnej minulosti v mnohých prípadoch kritizované za „optické vykrádanie“ etablovaných značiek. Dnes sa Čínania už čoraz viac spoliehajú na svoju vlastnú cestu. Za vizuálny originál možno v tomto kontexte pokojne označiť aj testovaný DongFeng. Model Glory 580 vsádza v tesjto disciplíne skôr na neutrálny a konzervatívnejší prístup, ktorý vyslovene nenadchne, no zároveň ani nesklame.

Predným partiám faceliftovanej verzie modelu z rodiny DongFeng dominuje pomerne sebavedomá maska s veľkým fabrickým logom a pochromovanými horizontálnymi lamelami. Na siluetu „grilu“ plynule nadväzujú predné svetlomety, ktoré svojim tvarom evokujú domovský kontinent značky. To, že Glory 580 je už koncepčne starší model demonštrujú svetlá. Efektný LED podpis denného svietenia tu totiž dopĺňa jednoduchá technika so žiarovkovou nadstavbou diaľkového módu. Ponúkaný svetelný výkon napriek tomu nie je vyslovene sklamaním. Absentujúci výkon „lediek“ s bielym svetelným lúčom v diaľkovom móde kompenzuje adekvátna šírka svetelného kužeľa. Palec hore dávam aj funkcii osvetlenia rohu vozidla pri odbočovaní. O tú sa starajú hmlovky. SUV efekt okrem vyššej stavby karosérie pri testovanom exemplári pripomína aj predný nárazník s masívnou plastovou ochranou v spodnej časti.

Model Glory 580 zdobí v princípe jednoduchý a uhladený dizajn

V princípe jednoduché dizajnové línie zdobia aj bočnú siluetu testovaného modelu. Glory 580 aj v tomto priestore zaujme pomerne vysokou stavbou. Decentne dynamický nádych formuje postupne sa zužujúca silueta bočného presklenia, pri ktorej vyniká v Čine tak obľúbené orámovanie s chrómovým dekórom. SUV efekt okrem vyššej svetlej výšky aj tu pripomína ochranné oplastovanie lemov blatníkov a spodných prahov. K neutrálnemu dizajnu skvele ladia opticky jednoduché a štandardne dodávané 17-palcové disky z ľahkých zliatin, na ktorých sú obuté pneumatiky s veľkorysým bočným profilom. Na silu konglomerátu DongFeng, odkazujú v prípade skúšaného modelu napríklad a u nás neznáme pneumatiky rovnomennej značky.

Opticky užšie zadné partie testovaného Glory 580, lakovaného v príplatkovej modrej metalíze Dark Blue, pútajú pozornosť veľkoryso tvarovanými priatymi dverami. Súčasťou dverí sú aj hlavné koncové svetlá so zaujímavým LED podpisom. Pri potencionálnej jazde s otvoreným batožinovým priestorom dokážu funkciu hlavných svetiel, vrátane smeroviek, zastrešiť sekundárne koncové svetlá umiestnené v masívnom zadnom nárazníku. Jeho spodnú časť zdobí aj dnes už čoraz zriedkavejšia reálna výfuková koncovka.

Príslušnosť k SUV segmentu tu okrem ochranného oplastovania pripomína aj celkovo vyššia stavba

Priestranný interiér s klasickými riešeniami

Testovaný DongFeng si ide vlastnou cestou aj v interiéri. Ešte pred vstupom na palubu pozornému oku neunikne absencia prekrytia prahov dverí, čo je dnes už štandardom aj pri väčšine SUV modelov s predným pohonom. Koncept a usporiadanie palubnej dosky vsádza na jednoduchosť a užívateľskú prívetivosť. O niečo starší vek vozidla sa v prípade testovaného exempláru odráža nielen na niektorých ovládacích prvkoch, ale aj na materiálovej skladbe. Glory 580 si na mnohých miestach vystačí aj s len jednoduchými a ľahko udržiavateľnými povrchmi. Zaujímavý kontrast v tomto smere dotvára opticky hodnotné kožené čalúnenie v efektnom dvojfarebnom prevedení.

Na daný trend nadväzujú aj vnútorné výplne dverí s identickým materiálom v hnedej farbe. Dielenské opracovanie vo všeobecnosti v princípe vyslovene neurazí, no na druhej strane ani nenadchne. Inými slovami, testované čínske SUV sa v kontexte kvalitatívnej stránky vyvarovalo vysloveným lapsusom. V porovnaní so zaužívaným európskym štandardom tu na mňa šetriacou tendenciou pôsobili niektoré drobné detaily, ako je napríklad čalúnenie podlahy.

Koncepčne jednoduchá palubná doska DongFeng Glory 580

Nielen konzervatívnejšie orientovaní používatelia dokážu v prípade modelu Glory 580 oceniť dôraz, na čo najlepšiu ergonómiu a funkčnosť. Ako príklad v tomto kontexte poslúži prehľadný a samostatný modul manuálnej klimatizácie. Automobilovú klasiku reprezentuje aj klasický prístrojový panel s prehľadnými analógovými budíkmi. Priestor medzi nimi vypĺňa koncepčne jednoduchý displej palubného počítača s jednofarebnou grafikou, ktorý sa ovláda priamo na multifunkčnom volante.

Dotyk automobilovej moderny a zároveň aj tak trochu exotický prístup reprezentuje palubný infotainment s veľkou 10-palcovou dotykovou obrazovkou zabudovanou priamo do palubnej dosky. Multimediálne rozhranie musím na začiatok pochváliť za až nečakane pohotové reakcie na dotykové povely alebo prítomnosť slovenského jazyka pri väčšine dôležitých funkcií. Samotná grafika v kontexte dnešnej doby už nepatrí medzi najmodernejšie. Rozhraniu by pristalo ešte o niečo ostrejšie rozlíšenie, čo v praxi pripomína aj inak užitočný výstup z parkovacej kamery.

Infotainment ponúka v porovnaní s európskymi zvykmi množstvo preinštalovaných aplikácií

Ten istý infotainment zaujme kreatívnym prístupom spojeným s personálnym prispôsobením úvodnej obrazovky, ako aj množstvom predinštalovaných Android aplikácií. Súčasťou rozhrania je aj vstavaná navigácia. Jej preferovanejšou alternatívou, bude ale pre väčšinu užívateľov skôr moderná mobilná konektivita, fungujúca dokonca aj bez nutnosti káblového prepojenia. Achillovou pätou čínskych automobilov na našom trhu, je slabší rádio signál spojený s ignoráciou funkcie RDS. Daný neduh sa ale vo svojej réžii už podarilo odstrániť žilinskému dílerovi a modely DongFeng zo spoločnosti Autotip, ktorý svojim zákazníkom dokáže ponúknuť plnohodnotné rádio vrátane vyobrazenia názvu staníc.

Koncept odkladacích priečinkov pri modeli Glory 580 sa zaobišiel aj bez kreatívnych MPV riešení a v princípe kopíruje zaužívaný automobilový štandard. Do rozmerovo menšej priehradky s USB portom v priestore pred voličom prevodovky sa vyslovene veľký smartphone nezmestí. Na tento účel ale pokojne poslúži na prvý pohľad skrytý odkladací priestor v spodnej časti stredového tunela.

Predné sedačky sú príjemne pohodne

Silnou stránkou testovaného exemplára je celkovo vzdušný interiér. Veľkoryso nadimenzované kožené predné sedačky s len decentným náznakom bočného vedenia prekvapili príjemným komfortom sedenia. Vyvýšený SUV posed je v tomto prípade k dispozícii už aj v najnižšej možnej polohe vodičovho sedadla, čo je zárukou solidného výhľadu z vozidla. Miernou chybičkou krásy z hľadiska optimálneho nastavenia posedu je pri modeli Glory 580 „len“ výškovo regulovateľný volant. Pri koženom čalúnení mi z praktickej stránky ešte viac chýbalo vyhrievanie a ideálne aj odvetrávanie predných sedadiel.

Veľmi dobrý prístup do druhého radu, v prípade rodinného SUV s logom DongFeng, zabezpečuje nielen veľkorysý vstupný otvor, ale aj doširoka sa otvárajúci druhý pár dverí. Vzadu sa okrem detí veľmi pohodlne odvezie aj dvojica urastenejších dospelákov. Palec hore dávam pri mojej výške cca 185 cm priestorovej rezerve pre hlavu aj nohy. Potencionálny prostredný pasažier ocení prakticky rovnú podlahu s absenciou stredového tunela. Z hľadiska cestovného komfortu má aj zadná časť kabíny k dispozícii samostatné výduchy ventilácie umiestnené v stropnej časti. Vek vozidla tu na druhej strane pripomína absencia zdrojových USB koncoviek.

Reálny dostatok priestoru ponúka Glory 580 aj v druhom rade

Variabilita zadnej časti kabíny si musí vystačiť „len“ s polohovaním operadiel. Ukotvenie zadnej lavice je za každých okolností pevné. Prístup do tretieho radu je aj z tohto dôvodu možný len cez pravé zadné dvere, kde je možné menšiu časť delenej zadnej lavice intuitívne preklopiť a vytvoriť vstupný otvor. DongFeng Glory 580 z hľadiska priestorových pomerov v treťom rade kopíruje zaužívaný SUV štandard. Daný priestor je určený prioritne pre deti, resp. osoby nižšieho vzrastu. Palec hore si aj tu zaslúžia samostatné výduchy ventilácie situované v strope.

Už etablovaných hráčov v segmente rodinných 7-miestnych SUV modelov pripomína ambiciózny Číňan aj z hľadiska objemu batožinového priestoru. Slovenské zastúpenie značky DongFeng, ale neuvádza litrové objemové parametre úložného priestoru. Z praktických riešení chcem okrem symetrického tvaru batožinového priestoru pochváliť možnosť odloženia krycej roletky, do nato určeného priestoru pod úrovňou podlahy. Užitočná je aj prítomnosť rezervnej pneumatiky, ktorá je ukotvená v priestore pod vozidlom.

Tretí rad je aj v tomto prípade určený prioritne pre deti

Pri využití 7-miestneho usporiadania je okrem dvojice schránok pod podlahou stále k dispozícii dostatok miesta napríklad pre nákupné tašky. Miernu výčitku tu na druhej strane smerujem k až nečakane tenkej výklopnej podlahe v zadnej časti. Toto riešenie môže mať reálny problém s udržaním ťažších predmetov. V 5-miestnej konfigurácii možno Glory 580 v parametri objemu ložnej plochy zaradiť medzi plnohodnotné rodinné automobily. Pri sklopení deleného druhého radu vzniká optimálna rovina a testovaný exemplár si pri preprave hravo poradí aj s veľkými neforemnými predmetmi.

Ako konkurenčnú nevýhodu 7-miestneho SUV značky DongFeng možno v našom priestore označiť prítomnosť len jedinej výbavy. Testovaná konfigurácia s názvom Luxury na jednej strane disponuje nadštandardnými prvkami ako je, strešné okno alebo kožené čalúnenie, no zároveň v nej absentujú niektoré v Európe štandardizované funkcie ako je prítomnosť svetelného senzora či možnosť voľby vyhrievania sedadiel. Z ďalších automaticky prítomných prvkov testovaného exempláru stojí za zmienku: elektrické ovládanie okien vpredu aj vzadu, elektronická parkovacia brzda, manuálna klimatizácia pre celú kabínu, zadné parkovacie senzory, cúvacia kamera, tempomat, bezkľučový prístup a štartovanie. Zaujímavosť je aj kamera v priestore vnútorného spätného zrkadla, ktorá vie poslúžiť ako automatický záznamník dát v prípade nehody.

Batožinový priestor v 5-miestnom usporiadaní dokáže s rezervou uspokojiť nároky bežnej rodiny

Komfortný pohoďák

Čistokrvné čínske SUV vzbudzuje prirodzene veľké otázniky aj smerom k jeho jazdným vlastnostiam. Z danej disciplíny našťastie netreba mať žiadne zbytočné obavy. Bez zbytočnej drámy konštatujem , že 7-miestne SUV s logami značky DongFeng dokáže spoza volantu poskytnúť pomerne dospelé správanie. To okrem tendencie kopírovania zaužívaného európskeho štandardu myslí čo najviac aj na rodinnú orientáciu.

Skladba podvozka pozostáva z klasického zavesenia prednej nápravy typu McPherson a konštrukčne jednoduchšej zadnej nápravy s torznou priečkou. V porovnaní s európskou konkurenciou zaujme testované SUV Glory 580 dlhým chodom tlmičov. Dané vyladenie má v kombinácii s racionálnymi pneumatikami, s pomerne vysokým bočným profilom, v praxi za následok príjemne mäkkú a komfortnú charakteristiku pruženia.

DongFeng Glory 580 prekvapil reálne komfortným vyladením pruženia

DongFeng Glory 580 bol už od počiatku vyvíjaný aj pre potencionálne využívanie na menej kvalitných cestách. Rodinné SUV dokáže z tohto dôvodu s veľkou istotou absorbovať a pochytať aj hrubšie nedokonalosti našej cestnej infraštruktúry. Zároveň bezproblémov zvláda aj svižnejšiu jazdu po poľných resp. lesných cestách s horším povrchom. V tomto kontexte dávam palec hore aj až nečakane nízkej pohotovostnej hmotnosti, ktorá sa podľa údajov výrobcu pohybuje len tesne nad hranicou 1,5 tony.

Na druhej strane platí, že prioritne komfortné vyladenie pruženia vodiča už podvedome odrádza od prílišných športových ambícií, na ktoré Glory 580 ani nebol prioritne skonštruovaný. Pri vyššom rýchlostnom tempe už treba v zákrutách počítať s pocitovo výraznejšími náklonmi karosérie. Pri simulovanej skúške prudšieho vyhýbacieho manévru, DongFeng ešte pred nástupom prirodzenej nedotáčavosti napriek tomu príjemne prekvapil až nečakanou ochotou poslúchnuť povely vodiča, sprostredkovaných prostredníctvom riadenia. Pod tento fakt sa s určitosťou podpísala aj už spomínaná mušia váha.

Rodinne orientované SUV nemá prakticky žiadne športové ambície

Samotné riadenie podľa očakávania neposkytuje „športovú“ spätnú väzbu, no v porovnaní s mnohými cenovo dostupnými modelmi nepôsobia ani vyslovene preposilovaným dojmom. Počas testovacích dní som si určitý čas zvykal na tak trochu autentickú funkciu brzdného systému. DongFeng Glory 580 síce nemá žiadne problémy s bezpečným spomaľovaním či zastavením, no na brzdový pedál tu treba „šliapať“ s o niečo väčšou intenzitou a razanciou.

V disciplíne akustickej pohody na palube patrí testovaný exemplár k slabšie odhlučneným SUV modelom. S o niečo vyšším aerodynamickým hlukom a zároveň aj slabším odhlučnením podvozka treba počítať predovšetkým pri vyššom rýchlostnom tempe a diaľničných presunoch. Z hľadiska celkovej kultivovanosti musím v tejto disciplíne na druhej strane pochváliť akusticky dobre utlmený motorový priestor.

V motorizáciu 1,5 Turbo spolupracuje za každých okolností CVT automat

Konštrukčne odolná pohonná jednotka v podobe prepĺňaného benzínového 4-valca s nepriamym vstrekom paliva, ktorá je ako stvorená aj na potencionálnu LPG prestavbu, ideálne zapadá do konceptu pohodovo ladeného rodinného SUV. Konzervatívnejšie ladení používatelia v tomto prípade ocenia aj dnes už veľmi ojedinelú absenciu funkcie štart/stop.

Motorizácia 1,5 Turbo s výkonom 145 koní a krútiacim momentom 220 Nm, logicky nepatrí medzi žiadnych trhačov asfaltu. Na druhej strane z hľadiska dostupného výkonu si hravo poradí aj so zaťaženým rodinným SUV s logom značky DongFeng. Aj keď výrobca neudáva oficiálny parameter o zrýchlení, tak s ponúkanou jazdnou dynamikou som bol vzhľadom na zameranie vozidla reálne spokojný.

Dotyk moderných technológií reprezentuje na palube napríklad aj moderná mobilná konektivita

Vyššie spomenutá pohonná jednotka spolupracuje za každých okolností s automatickou CVT prevodovkou. Práve bezstupňový automat považujem za najslabší článok pohonného reťazca. Konformnému samočinnému radeniu vyslovene najviac vyhovuje pohodový a predvídavý štýl jazdy, V tomto režime sa prevodovka správa prirodzene a zároveň kultivovane. Pri temperamentnejšej jazde, resp. aktivovaní módu S s virtuálnym radením prevodov tu už treba počítať s hľadaním výkonovej špičky v spektre výrazne vyšších otáčok. Tomu následne zodpovedá aj autentický zvukový prejav v štýle tzv. vysávačového efektu, typický pre koncepčne staršie CVT prevodovky.

Automat v testovanom modeli Glory 580 sa zároveň vyznačoval aj pomerne cukavými reakciami pri tesnom manévrovaní alebo otáčaní. Decentné a jemné pohnutie si v tomto prípade vyžaduje určitý grif práce s pedálom akcelerátora. V mestskom prostredí mi z hľadiska pohodlia chýbala funkcia autohold. Automat na druhej strane ponúka snežný mód s citlivejším rozbehom pri zhoršených adhéznych podmienkach. V sumári je škoda, že testovaný DongFeng nie je našom trhu, na rozdiel od domovského kontinentu, k dispozícií aj s klasickou manuálnou prevodovkou. Tá by ešte o niečo nižšie stlačila výslednú cenovku a zároveň by s veľkou pravdepodobnosťou bola aj o niečo úspornejšia v disciplíne spotreby paliva.

Spotreba paliva je v prípade modelu Glory 580 vo výraznej miere náchylná na preferovaný štýl jazdy

Testovaný exemplár s CVT automatom je z hľadiska apetítu pomerne náchylný na preferovaný štýl jazdy. Pri temperamentnejšom správaní nie je príliš ťažké v kombinovanom režime prekonať pokojne aj 12-litrovú hranicu. Naopak, pri vyslovene pohodovej a predvídavej jazde úplne nového testovaného exemplára s minimálnym nájazdom, sa výsledná spotreba ustálila tesne pod 8 litrami. Samotný výrobca hovorí o kombinovanom priemere na úrovni až 9,8 l/100 km. Palubný počítač na konci redakčného testu napriek tomu vyobrazil o niečo priaznivejšiu kombinovanú hodnotu 8,7 l/100 km. Čisto v mestskej premávke treba počítať so spotrebou cca 10-litrov. Ešte o približne pol litra viac si Glory 580 vypýta na diaľnici. Naopak, prioritne na okreskách je možné jazdiť so spotrebou pod hranicou 8-litrov.

Pri pohybe mimo spevnených ciest, resp. v ľahšom teréne je okrem vyladenia pruženia výhodou SUV modelu Glory 580 aj svetlá výška na úrovni 20 cm. Do náročnejších terénnych podmienok, už ale testovaný DongFeng vzhľadom na absenciu pohonu všetkých kolies nie je určený.

Pohon 4×4 DongFeng Glory 580 neponúka ani na ostatných trhoch

A celkový dojem?

Značka DongFeng má do budúcna v Európe bezpochyby veľké ambície. Automobilka z najľudnatejšej krajiny planéty má na našom trhu už dnes pestré portfólio modelov, do ktorého neustále pribúdajú atraktívne a zaujímavé novinky. Testované 7-miestne SUV Glory 580 je na druhej strane koncepčne starší model s mnohými konzervatívnejšími riešeniami. Okrem zaujímavej cenovky a rodinnej orientácie sú v sumári jeho prednosťou aj prioritne komfortné jazdné vlastnosti.

Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský

Testovací diár:

Model: DongFeng Glory 580 1,5 Turbo Luxury
Dĺžka: 4 680 mm
Šírka: 1 845 mm
Výška: 1 715 mm
Rázvor: 2 780 mm
Objem kufra: – litrov
Motor: zážihový (benzín)
Pohon: predných kolies
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 107/145
Krútiaci moment Nm: 220
Pohotovostná hmotnosť: 1510 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 180
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: – s
Prevodovka: automatická CVT
Počet stupňov: variátor
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 9,8 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 8,7 / 100 km
Pneumatiky: DongFeng Landrider

Verzia/cena
DongFeng Glory 580 1,5 Turbo Luxury (testovaný model) od 26 490 €

Exit mobile version