Autoinak.sk

Test: FIAT 500 e – Elektrické emócie          

Test FIAT 500e 2023

Fabbrica Italiana Automobili Torino, v skratke FIAT je automobilka s impozantnou históriou. Značka založená už v roku 1899 bola vždy v pozícii najvýznamnejšieho výrobcu automobilov na apeninskom polostrove. Aj napriek veľkému množstvu významných modelov je hlavným symbolom tejto značky model 500. Populárne Cinquecento dokázalo v minulosti mobilizovať Taliansko. Rovnomenný model v modernom retro šate patrí taktiež už niekoľko rokov medzi najpredávanejšie automobily v Európe. V tejto súvislosti asi nikoho príliš neprekvapí, že model s legendárnym označením dostal výsadu priviesť značku FIAT do modernej doby s plne elektrickým pohonom. Najnovšia generácia štýlového modelu 500 s dovetkom e je už k dispozícii výhradne s elektrickým pohonom. Atraktívny a imidžový mimi-automobil sme v redakčnom teste preverili vo verzii s klasickou karosériou a špičkovej batériovej variante.

Štýlový FIAT 500 e s elektromotorom o výkone 118 koní, ktorý čerpá energiu z 42 kWh batérie a najvyššej výbavovej verzii La Prima, nám na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky FIAT.

Rýchle fakty:

Fotogaléria FIAT 500 e

Príbeh jedného z najkultovejších automobilov sa začal písať už v roku 1936. FIAT v tomto v čase začal s výrobou prvej verzie malého automobilu, ktorý využíval pohonnú jednotku o objeme 569 cm3. Od motorizácie bolo zároveň odvodené označenie 500. Pôvodnému modelu pre jeho vzhľad prischlo aj označenie Topolino, čo možno preložiť ako malá myš. V čase jeho produkcie o šlo dokonca o jeden z vôbec najmenších sériových automobilov.

Ešte väčšiu slávu a pozíciu automobilovej legendy si vybodoval nástupca v podobe povojnového modelu FIAT 500 s prívlastkom „nouva,“ vyrábaného v rokoch 1957 až 1975. Štafetu malých modelov s logom FIAT po ňom prevzal aj u nás dobre známy model s označením 126. Ten sa pod prezývkou „Maluch“ vyrábal aj u našich severných susedov. V ďalšej evolúcii svojho najmenšieho modelu sa Taliani v roku 1991 vďaka označeniu Cinquecento, symbolicky vrátili k písanej predlohe číslice 500. Skutočný návrat ku koreňom a pravovernej DNA ikony priniesol rok 2007. V tomto čase sme spoznali ešte aj v súčasnosti vyrábaný model FIAT 500 s nezameniteľným retro dizajnom a platformou pre klasické spaľovacie motory. Zaujímavosťou je, že vôbec prvá elektrická verzia FIAT 500e, odvodená od spaľovacieho základu bola predstavená už v roku 2012. Určená bola pôvodne pre trh vybraných štátoch USA na čele s Kaliforniou.

Pozíciu kultového modelu FIAT 500 pri najnovšej generácií zastrešuje plne elektrická verzie 500 e

S konceptom elektrického pohonu úzko súvisí aj prestavba domáceho turínskeho závodu Mirafiori, kde sa produkuje aj najnovšia a čisto elektrická generácia modelu FIAT 500 e, predstavená v roku 2020. Nový model postavený na úplne novej platforme. Svojim dizajnom ale celkom jednoznačne odkazuje na štýl a imidž evolučne staršieho súrodenca. Novinka po rozmerovej stránke zároveň symbolicky povyrástla. Pretavilo sa to do medzigeneračného 6 cm nárastu do dĺžky a 2 cm zlepšeniu pri šírke a rázvore náprav.

Najnovšia a plne elektrická evolúcia legendárneho modelu zaujme ponukou až troch karosárskych verzií. Testovanú hatchback klasiku dopĺňa už tradične verzia Cabrio so sťahovacou strechou. Novinkou je praktickejší štvordverový derivát s prívlastkom 3+1, ktorý dostal na spolujazdcovej strane minimalistické zadné dvere otvárajúce sa v protismere jazdy. Toto riešenie výrazne uľahčuje prístup do druhého radu. Z hľadiska techniky v útrobách je model 500e k dispozícii s pohonom predných kolies a v dvoch výkonových verziách . Slabší elektromotor ponúka výkon 95 koní a energiu čerpá z 23,8 kWh batérie v podlahe vozidla. Dospelejší a výkonnejší testovaný derivát je vyladený na výkon 118 koní. Citeľné dlhší dojazd tu zaručuje 42 kWh batéria. Pre úplnosť dodajme, že okrem plne elektrickej novinky je pre rok 2023 ešte stále k dispozícii aj evolučne starší súrodenec v spaľovacej verzii.

Výkonnejší elektromotor 118 koní čerpá energiu zo 42 kWh batérie

Efektné retro

Aj najnovšia generácia modelu FIAT 500 s dovetkom e vsádza na modernú interpretáciu retro dizajnu predchodcu z roku 1957. Príťažlivé línie si aj napriek určitému rozmerovému rastu a novej technike v útrobách zachovala aj silueta karosérie. Hlavným poznávacím znamením novej verzie sú ešte viac prepracované detaily, ktoré sa v mnohých prípadoch sústredia, na čo najlepšiu aerodynamiku a zároveň aj dynamický nádych.

Predné partie v porovnaní s vyslovene roztomilým výrazom evolučne staršieho modelu, pôsobia pri testovanom exemplári drsnejšie a športovejšie. Dominantným dizajnovým prvkom tu aj naďalej ostávajú typické okrúhle svetlomety. Dynamický nádych tu dotvára viac elipsovitý tvar hlavného svetelného modulu, Jeho samostaná vrchná línia je v prípade testovaného exemplára sofistikovane zapracovaná do modulu prednej kapoty. Nižšie situované spodné obruče zastrešujú funkciu denného svietenia a smeroviek. Vďaka full LED technológii dávam palec hore aj ponúkanému svetelnému výkonu, ktorý celkom jednoznačne prevyšuje rozmer mestského automobilu. Dominantou aerodynamicky uhladenej prednej masky je štýlovo zapracovaný motív 500, ktorý nahrádza fabrické logo FIAT. O chladenie batérie sa starajú dizajnovo originálne prieduchy v spodnej časti nárazníka.

Moderné retro v prípade najnovšej generácie FIAT 500 zdobí už aj decentne dynamická príchuť

Pri pohľade z profilu zajme malý elektromobil notoricky známou FIAT 500 siluetou s kolesami takmer v rohoch karosérie. Taliansky zmysel pre eleganciu tu podčiarkuje napríklad štýlové orámovanie bočného presklenia. V chrómovom výbežku spodnej línie zadného okna si našlo svoje miesto označenie výbavy La Prima. Za ďalší efektný prvok inšpirovaný históriou možno označiť tvar vystúpenej smerovky v prednom blatníku. Tá je optickou súčasťou prepracovanej vodorovnej bočnej línie, ktorá opticky kopíruje celé vozidlo. Dôraz na aerodynamiku v tomto priestore umocňujú zapustené kľučky dverí s moderným elektrickým mechanizmom zámky. Súčasťou najvyššej výbavy sú už automaticky 17-palcové disky kolies s pohľadným dizajnom. Ako všeobecný magnet na oči pôsobí v prípade testovaného exempláru aj originálna a príplatková modrá metalíza s prívlastkom Celestial.

Hravo a moderne pôsobí model 500e aj pri pohľade zozadu. Decentne dynamický nádych v tomto priestore pripomína pomerne výrazný strešný spojler, resp. dvojfarebný nárazník s centrálne umiesteným cúvacím svetlom. Prepracovaný dizajn zdobí aj koncové full LED svetlomety. V ich module sa ukrýva aj detail s minimalistickým označením modelu. Dvere batožinového priestoru zároveň zdobí najnovšia evolúcia fabrického loga značky FIAT. Vo fabrickom označení 500 je v zadnej časti zároveň vtipne zakomponované aj písmenko „e“ odkazujúce na elektrický pohon.

FIAT 500 e ponúka množstvo prepracovaných dizajnových detailov

Hravý interiér s prémiovým nádychom

Talianskym dizajnérom a konštruktérom sa podarila impozantná kombinácia retro atmosféry so záplavou moderných riešení aj v interiéri modelu FIAT 500e. Vstup do kabíny aj v prípade novej generácie zastrešujú rozmerovo veľké predné dvere. Tento fakt treba mať vzhľadom na miniatúrne rozmery vozidla paradoxne na pamäti napríklad pri tesnom parkovaní v boxoch našich nákupných centier.

Architektúra palubnej dosky s typickými zaobleniami pôsobí už na prvý pohľad sviežo a hravo. Určité rozčarovanie aj pri prihliadnutí na cenovku vozidla prináša skladba materiálov. Aj napriek reálne veľmi precíznemu dielenskému opracovaniu využíva aj najnovšia 500-vka vo svojej kabíne pomerne veľa vyslovene tvrdých plastových plôch. Prítomnosť všedných, no na druhej strane aj ľahko udržiavateľných plôch, ma subjektívne najviac zamrzela pri vnútorných výplniach dverí. Lakťová opierka napriek tomu dostala príjemne mäkčený povrch z umelej kože.

Palubná doska nového modelu FIAT 500e

Jednoduché plasty evokujú v kabíne testovaného modelu určitý paradox, s niektorými luxusnými prvkami. Do druhej kategórie radím napríklad hodnotné vyhotovenie podlahových koberčekov. Ani prémiovo orientované značky by sa rovnako nemuseli hanbiť za obdobné stvárnenie na dotyk príjemného dvojfarebného volantu. Veľmi kvalitne a hodnotne pôsobí v sumári aj dvojfarebné čalúnenie sedadiel testovanej výbavy La Prima.

Okrem kreatívne poňatého stvárnenia palubnej dosky, dokáže FIAT 500e vyvolať úsmev na tvári aj s prispením mnohých prepracovaných detailov. Sem sa radí napríklad silueta mesta Turín na centrálnej priehradke s indukčným dobíjaním smartphonu. Na výrobu v metropole Piemontu odkazujú aj vtipné štítky vo vnútorných výplniach úchytov dverí. Efektný elektrický mechanizmus ich otvárania zastrešuje mimochodom miniatúrne tlačidlo. Ako rafinovane možno označiť aj „ukryté“ označenie modelu, ktorí sa nachádza za displejom palubného infotainmentu.

Aj interiér modelu FIAT 500e je doslova posiaty množstvom drobných detailov

Prítomnosť nových digitálnych hračiek sa radí k najväčším technoilogickým highlightov novej generácie mini-automobilu značky FIAT. V okrúhlom retro tubuse prístrojového panelu sa nachádza plne grafický svet. Peknú a pomerne detailnú grafiku dopĺňa pomerne široká škála možností vyobrazenia údajov vrátane náhľadu mapového podkladu z navigácie! Celkovú prehľadnosť dotvára permanentná prítomnosť údajov o stave nabitia batérie a momentálnom dojazde. Príjemným bonusom je dostupnosť slovenského jazyka, čo je pri značke FIAT horúca novinka.

V slovenčine podľa očakávania komunikuje aj centrálny infotainment s do priestoru vystúpenou dotykovou obrazovkou a pohotovými reakciami na dotyk. Model 500e dostal ako prvý najnovšiu verziu UConnect 5. Peknú grafiku tu dopĺňajú široké možnosti osobnej personalizácie prostredia úvodných obrazoviek. Okrem pestrého spektra dostupných aplikácií, vrátane funkcie elektrického vozidla a navigačného modelu, je samozrejmosťou aj bezkáblovo fungujúca moderná mobilná konektivita pre obe platformy. Dôraz na kvalitu vyobrazenia pripomína aj príjemne detailný výstup z parkovacej kamery.

Obrovský posun smerom vpred zastrešuje najnovšia verzia palubného infotainmentu

FIAT 500e aj napriek prítomnosti moderných digitálnych hračiek našťastie nezanevrel ani na funkčnú klasiku. Termomanažment vo vozidle si je možné stále ovládať aj prostredníctvom intuitívnej tlačidlovej lišty v priestore pod displejom. Na pomery najmenšieho automobilového segmentu zaujme elektrická „päťstovka“ aj dostatočným množstvom odkladacích priečinkov. Klasické riešenia dopĺňa stredová konzola so zaťahovacou roletkou, ako aj výklopný držiak na nápoje „ukrytý“ v jej prednej časti.

Tradičnou prednosťou modelu 500 ostáva aj pri jeho najnovšej generácii príjemne presvetlený interiér s prirodzene pohodlným vyšším posedom. Dostatočne nadimenzované predné sedačky na mňa pôsobia v porovnaní s predchodcom komfortnejším dojmom. Príjemne mäkká je v tomto prípade aj hlavová opierka. Chybičkou krásy je tu prítomnosť len jednostupňového vyhrievania sedadiel. Vzdušnejší koncept, pod ktorý sa podpísal medzigeneračný nárast rozmerov sa najviac premietol v parametri vnútornej šírky.

Predné sedadlá sú v porovnaní s predchodcom komfortnejšie

V rámci inak precízne zvládnutej disciplíny výhľadu z vozidla, tu treba obdobne ako pri predchodcovi počítať s vyslovene masívnou spodnou časťou predných stĺpikov. Palec hore dávam, naopak, rozumne navrhnutému strešnému oknu, ktoré v meste vo výraznej miere uľahčuje výhľad na vyvýšené semafóry. Jeho krycia roletka by na druhej strane mohla byť z hrubšieho materiálu, ktorý bude počas horúcich dní lepšie izolovať slnečné lúče.

Za praktickú výhodu považujem prítomnosť rovnej podlahy. Dané riešenie v kombinácii s umiestnením ovládania pohonu priamo na palubnej doske, v prípade nutnosti, značne odľahčuje prístup na miesto vodiča zo strany spolujazdca. Počas testu som tuto skutočnosť reálne ocenil práve v už spomínanej súvislosti s veľkými dverami a neohľaduplne zaparkovanému vozidlu na strane vodiča.

Priestor v druhom rade je skôr núdzový, resp. vhodný pre deti

Aj keď nový FIAT 500e rozmerovo povyrástol, priestor v druhom rade možno stále označiť skôr ako núdzový, resp. vhodný pre deti. V prípade urastenejších dospelých tu okrem určitej telesnej akrobacii pri vstupe treba počítať aj s obmedzenými priestorovými pomermi nielen pre nohy, ale aj hlavu.

Batožinový priestor FIAT 500e ponúka príjemne symetrický tvar. Na každodennú bežnú réžiu tu v princípe postačuje aj základná prepravná kapacita na úrovni 185 litrov. Priestor pod podlahou v prípade testovaného exempláru vypĺňala opravná sada. Ten istý priestor môže zároveň poslúžiť aj na odloženie nabíjacích káblov, ktoré sú inak odložené v originálnej taške. Väčší nákup, resp. väčšie a neforemné predmety dokáže FIAT 500e previesť v konfigurácii so sklopenými zadnými sedačkami. Za funkčný detail v tomto kontexte považujem aj ľahko očistiteľný plechový povrch zadnej strany delených operadiel. Maximálna prepravná kapacita dosahuje sympatických 550 litrov.

Batožinový priestor pojme v základe 185 litrov

Vyššiu nadobúdaciu cenu, pod ktorú sa pričinil plne elektrický pohon v útrobách, FIAT 500e čo najviac kompenzuje bohatou výbavou dostupnou už v úplnom základe. Sem sa radí automatická klimatizácia, rozhranie UConnect5 bez navigácie či pestrá škála bezpečnostných a asistenčných systémov. Testovaná top konfigurácia La Prima k tomu pridáva full LED svetlomety s automatickým prepínaním diaľkového módu, čalúnenie v eko koži, vyhrievanie predných sedadiel, inteligentný adaptívny tempomat, cúvaciu kameru či vstavanú navigáciu.

Dospelý drobec

Nový a plne elektrický FIAT 500e vyvoláva vďaka svojmu pohonu v útrobách veľké vášne. Na druhej strane treba rovnako uznať, že batériový typ pohonu dnes dáva najväčší zmysel práve pri využívaní v mestskej zástavbe. V prípade testovaného exempláru si Taliani vzhľadom na vyššiu cenovku prioritne mestského automobilu rozhodli pre síce riskantný, ale v princípe aj logický a plne akceptovateľný krok.

Nový FIAT 500e je v sumári až nečakane dospelý elektromobil

Batériová „päťstovka“ v teste prekvapila až nečakane dospelým vyladením podvozka. Po konštrukčnej stránke tu FIAT vsadil, takpovediac, na klasiku v podobe predného zavesenia McPhersom a zadnej jednoduchej nápravy. V porovnaní s evolučne starším modelom chcem pri novinke vyzdvihnúť už pocitovo precízne tuhú karosériu. Rozmerový nárast v kombinácii s optimálne rozloženou váhou a batériou v strede vozidla sa aj napriek stále krátkemu rázvoru podpísali pod príkladnú stabilitu. Model 500e nemal prehnanú tendenciu vyslovene „znervóznieť“ ani pri svižnejšom prejazde cez sériu nerovností.

Komfortne vyladené pruženie aj v kombinácii so 17-palcovými diskami dokáže až s nečakaným prehľadom pochytať bežné nerovnosti našich ciest. Viac obozretnosti je už potrebnej pri prejazde cez vyslovene hrubé prepadliny. Elektrický FIAT dokáže zároveň vyvolať úsmev na tvári aj pri svižnejšom štýle jazdy na zakrútených okreskách. V danom prostredí som bol spokojný nielen s adekvátne komunikatívnym riadením, ale aj s celkovým držaním stopy a nie príliš výraznými náklonmi karosérie. Pohotovostná hmotnosť sa aj pri verzii s väčšou batériou pohybuje na stále sympatickej úrovni pod hranicou 1,5 tony. Silnou stránkou batériového modelu ostáva špičková obratnosť.

Dôležité údaje o jazde má vodič permanentne k dispozícií

Prioritne v mestskej zástavbe pôsobí štýlový FIAT 500e veľmi energickým dojmom. A to aj v porovnaní s výkonnejšími automobilmi. Tradičnou výhodou plne elektrického pohonu sú veľmi pohotové reakcie na povely pedála akcelerátora. Dostupný výkon elektrického motora dosahuje 118 koní. Pod už spomenutý príjemne energický prejav, resp. dynamiku jazdy sa tu podpísal aj maximálny krútiaci moment 220 Nm. V okreskovom režime zvláda model 500e suverénne a s rezervou aj bezpečné predchádzacie manévre!

Spomenuté výkonové parametre dokáže elektromotor prostredníctvom prednej nápravy efektívne prenášať na vozovku. Solídnu trakciu pri prudkých zrýchleniach v tomto smere ponúkli dokonca aj zimné pneumatiky Hankook. Limitné situácie s prenosom výkon tu môžu logicky nastať pri mokrej vozovke, resp. inak zhoršenej adhézii. Pocit z jazdy aj v tomto prípade ovplyvňuje zvolený jazdný režim. FIAT 500e je užívateľsky prívetivý elektromobil aj z hľadiska automaticky regulovanej rekuperácie. Najprirodzenejšie sa testovaný exemplár správal vo východiskom a zároveň aj v teste najčastejšie využívanom režime Normal. Po uvoľnení pedálu akcelerátora v tomto prípade vozidlo takpovediac plachtí.

Ovládanie pohonu zastreľujú priestorovo úsporné tlačidla

Výrazný rekuperačný účinok je, naopak, k dispozícii v režime Range, vhodnom priorite do mestskej premávky. Pri troche zvyku a predvídavosti je možné 500e v tejto konfigurácií možné ovládať prakticky výhradne len prostredníctvom plynového pedálu. Najväčší dojazd FIAT podľa palubného počítača garantuje v režime Sherpa. Okrem prakticky identickej rekuperácie, ako v režime Range, riadiaca jednotka obmedzí výkon kúrenia, resp. klimatizácie a obmedzovač maximálnej rýchlosti je nastavený na hodnotou 80 km/h.

Zo subjektívneho hľadiska som si ani v tomto prípade úplne nezvykol na priestorovo úsporné tlačidlové ovládanie pohonu. Tlačidlá pre zmenu režimu jazdy treba pravdepodobne z bezpečnostného hľadiska vždy stláčať s pomerne veľkou razanciou. Za príjemné prekvapenie, tu naopak, považujem bleskurýchly nástup kúrenia, a to aj napriek tomu, že elektrický FIAT nedisponuje tepelným čerpadlom. Na palubnom počítači je možné sledovať, aký vplyv na odber energie z batérie má využívanie termomanažmentu. V prípade chladných jarných rán či večerov to bola približne 1 kWh spotreby naviac.

K dispozícii sú celkovo tri jazdné módy

Elektrický pohonný reťazec čerpá v prípade testovaného exempláru energiu z väčšej a vzhľadom k segmentovej príslušnosti vozidla aj dospelej batérii s kapacitou 42 kWh a využiteľnou časťou na úrovni 37,3 kWh. Vďaka danej batérii už model 500e čiastočne presahuje potenciál vyslovene mestského presúvala. V prípade potreby a dobrého plánovania je s ním možné pohodlne absolvovať aj dlhšie presuny.

Po každom nabití batérie ukazoval palubný počítač ambiciózny dojazd cca 280 km. Skutočná realita sa aj v tomto prípade odvíja od preferovaného jazdného štýlu a prostrediu. Čisto mestská spotreba sa v jarnom počasí testovaného týždňa ustálila na sympatickej hodnote 14,2 kWh/100 km. To zodpovedá reálnemu dojazdu cca 260 km. Len o niečo málo viac si FIAT 500e z hľadiska spotreby vypýtal na okreskách. So spotrebou 15,4 kWh/100 km je možné hravo pokoriť 200 km hranicu dojazdu. Logicky najväčší apetít má testovaný model na diaľnici. Pri tempe 130 km/k spotreba oscilovala tesne pod hodnotou 25 kWh/100 km. Diaľničný dojazd si je cez viac ako 150 km hodnotu napriek tomu možné „jednoducho“ navýšiť znížením rýchlostného tempa na 110 km/h.

Nabíjacím výkonom 85 kW FIAT 500e dnes síce neurazí no ani vyslovene nenadchne

Pri dlhších presunoch je dôležitý nabíjací výkon jednosmerným prúdom. FIAT 500e v tejto disciplíne s garantovaným výkonom 85 kW, na dnešné pomery nijako zvlášť neoslňuje. Výhodou, je naopak, väčšie spektrum vhodnej nabíjacej infraštruktúry. Pri nabíjaní na 100 kW stojane v chladnom počasí stúpal nabíjací výkon na viac ako 65 kW až nečakane pozvoľna. A po dosiahnutí kapacity viac ako 60% už začal opäť pozvoľna klesať. Na úkon adekvátneho dobitia batérie na dlhých cestách si je vhodné aj z tohto dôvodu rezervovať minimálne pol hodinový časový interval.

Vstavaná nabíjačka pre domáci wallbox ponúka solídny výkon 11 kW. Batériu je pri vhodnom zázemí možné dobiť na plnú kapacitu za cca 4,5 hodiny. V prípade núdze nie je mimo hru ani klasické nabíjanie z domácej siete s maximálnym výkonom 2,3 kW. Za príjemné prekvapenie celkovo dospelej mozaiky modelu FIAT 500e možno označiť aj precízne fungujúce asistenčné systémy. V prípade prednárazového asistenta, resp. monitorovania mŕtveho uhla pri predbiehaní tu ale treba počítať so skôr defenzívnejším, resp. obozretnejším vyladením.

Výsledná spotreba elektrickej energie sa aj v tomto prípade odzrkadľuje od spôsobu používania

A celkový dojem?

Koncepčne nový FIAT 500e už dnes reaguje na aktuálne európske trendy s víziou postupného prechodu na plne elektrický pohon. Aj keď sa to na prvý pohľad nemusí zdať, tak batériová technológia dnes dáva najväčší zmysel práve v segmente malých a prioritne mestských automobilov. V tejto disciplíne postavili Taliani až prekvapivo dospelý a komplexný elektromobil. Logicky vyššiu cenovku kompenzuje nezameniteľný štýl a imidž legendárneho „cinquecenta.“

Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský

Testovací diár:

Model: FIAT 500 e 42 kWh La Prima
Dĺžka: 3 632 mm
Šírka: 1 683 mm
Výška: 1 527 mm
Rázvor: 2 322 mm
Objem kufra: 185 litrov
Motor: elektrický
Pohon: predných kolies
Systémový výkon kW/koní: 87/118
Krútiaci moment Nm: 220
Pohotovostná hmotnosť: 1465 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 150
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 9,0 s
Prevodovka: automatická
Počet stupňov: jednostupňová redukčná
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 13,6 – 14,9 kWh na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 17,1 kWh / 100 km
Dojazd podľa výrobcu: 299-331
Výkon rýchlonabíjania: 85 kW
Pneumatiky: Hankook Winter i*cept

Verzia/cena
FIAT 500 e 42 kWh La Prima by Bocceli (testovaný model) od 34 950 €
FIAT 500 e 23,8 kWh Action od 26 950 €

Exit mobile version