Autoinak.sk

Test: Ford Explorer – Pôsobivý mix

Test Ford Explorer 2022

Modrý oval dokáže aj dnes zaujať svojim pestrým modelovým portfóliom. Ford aj v našom priestore ponúka malé aj kompaktné automobily, rodinne orientované modely, športové autá, na čele s legendou Mustang, pestrú škálu úžitkových modelov ale aj technologicky pokrokové novinky, ktoré reprezentuje elektromobil Mustang Mach-E. Ťažiskom záujmu sú aj v tomto prípade SUV modely. Automobilka na náš trh len prednedávnom uviedla horúcu novinku v podobe veľkého SUV Ford Explorer. Najnovšia generácia objaviteľa zaujme kombináciou viacerých automobilových svetov. Sebavedomé proporcie a priestorovo veľkorysá kabína nijako nemaskuje svoj americký pôvod. Domovinu značky pripomína tiež vykoná motorizácia V6, ktorú v našom na emisie citlivom priestore „legitimuje“ sofistikovaná Plug-in hybridná technológia.

Nový Ford Explorer s výkonným zážihovým motorom 3,0 V6 EcoBoost obohateným o Plug-in hybrid, skombinovaným s 10-st. automatickou prevodovkou a luxusnej výbavovej verzii Platinum, nám na test zapožičala spoločnosť JR Cars Ford Žilina.

Rýchle fakty:

Fotogaléria Ford Explorer

Pestrá škála európskych SUV značky Ford, z hľadiska veľkosti, ešte donedávna končila pri kompaktnom modeli Kuga. Ešte priestrannejšou a značne luxusnejšou alternatívou bolo u nás pred časom veľké SUV Ford Edge. Daný model z vypadol z portfólia približne pred dvoma rokmi. Modrý oval, ale na segment luxusných a veľkých SUV v našom priestore našťastie nezanevrel.

Duchovného nástupcu luxusného modelu Edge v Európe aktuálne reprezentuje najnovšia generácia veľkého SUV Ford Explorer. História amerického „objaviteľa“ sa začala písať v roku 1990. Počas celkovo piatich generácii sa z tohto modelu stalo najpredávanejšie SUV severoamerického trhu vo svojej kategórii! Zaujímavosťou je, že identický model v mierne upravenej verzii už mnoho rokov s obľubou využíva pre svoje účely napríklad aj americký policajný zbor.

Veľké SUV Ford Explorer sa po mnohých rokoch opäť oficiálne vracia aj na európsky trh

Ford si dal na v celkovom poradí už šiestej generácii tohto modelu, ktorá bola vo svojej domovine predstavená v roku 2019, mimoriadne záležať! Medzigeneračný nárast rozmerov dopĺňa úplne nový technický základ. Rozmerovo najväčší Explorer v histórii zaujme citeľne vyššou tuhosťou karosérie a zároveň sa vracia ku klasickému konceptu, s preferenciou pohonu kolies zadnej nápravy! Američania svojej novej pýche dopriali podľa očakávania veľmi bohatú výbavu. Tá zahŕňa aj množstvo moderných asistenčných systémov a iných elektronických hračiek.

Veľmi zaujímavá je aj technika v útrobách. Kým v Amerike sa nový model predáva s pomerne pestrou škálou čisto benzínových motorizácií, tak na starý kontinent si našla cestu jediná z nich. Potešujúce je, že ide prakticky o najvýkonnejší variant! Jeho emisie pomáha držať na uzde elektrifikácia v podobe Plug-in hybridnej sústavy. Reč je o objemovo plnotučnej a zároveň prepĺňanej motorizácii 3,0 V6 EcoBoost PHEV, s kombinovaným výkonom až 457 koní! Hybridná sústava pozostáva so samostatného elektromotora integrovaného do prevodovky, ktorý čerpá elektrickú energiu z externe nabíjateľnej batérie s kapacitou 13,6 kWh. Výrobca deklaruje maximálny čisto elektrický dojazd na úrovni 45 km. Pohonná sústava sa štandardne kombinuje s novou 10-st. automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies AWD s mechanickým prepojením oboch náprav.

K dispozícii je v našom priestore jediná, no zato adekvátne výkonná elektrifikovaná motorizácia 3,0 V6 PHEV

Impozantný zjav

Nový Ford Explorer vsádza v princípe na konzervatívne a uhladené dizajnové krivky. Ten istý model, je v našom priestore vďaka svojej impozantnosti a celkovej neopozeranosti taktiež dokonalým magnetom pre oči. Majestátne proporcie tu prakticky vo všetkých rozmeroch prerastajú drvivú väčšinu „európskej“ konkurencie. Reálne rozmery vozidla si posádka autenticky uvedomí napríklad pri zastavení na klasickom parkovacom boxe slovenského nákupného centra. Testovaná luxusne ladená výbavová veria Platinum, odkazuje na domovský kontinent v podobe veľkého množstva štýlového chrómu.

Efektne lesklý materiál vo výraznej miere dominuje prednej časti, s vysoko položenou kapotou. Obrovská maska chladiča ponúka efektný výplet. Na jej dizajnové stvárnenie plynule nadväzuje modul predných svetlometov. Ford Explorer síce nedisponuje funkciou tieňovania LED Matrix, no so samostatným svetelným výkonom adaptívnych full LED svetlomerov som bol veľmi spokojný. Inteligentná nadstavba svetiel sa prejaví napríklad pri vyslovene decentnom a prirodzenom automatickom prepínaní diaľkového módu s postupným nástupom plného svetelného výkonu. Optickú majestátnosť veľkého SUV dotvára masívny predný nárazník s robustným ochranným oplastovaním v jeho spodnej časti.

Nový Ford Explorer pôsobí majestátne z každého uhla pohľadu.

Veľké SUV v rámci svojich bočných partií pridáva k prirodzenej majestátnosti taktiež dynamický nádych. Pod tento efekt sa podpísala predovšetkým nižšie situovaná línia strechy. Atraktívne pôsobí aj tvar „céčkového“ stĺpika s výrazným skosením. Vyslovene kratučký predný previs nielenže odkazuje na preferenciu pohonu zadnej nápravy, a zároveň zlepšuje predný nájazdový uhol. Samozrejmosťou je výrazne ochranné oplastovanie lemov blatníkov a spodnej časti karosérie. Na jednoduchý a elegantný dizajn vsádzajú aj 20-palcové disky kolies, s rozmerovo racionálnymi pneumatikami s adekvátnou výškou bočného profilu.

Najviac dynamických emócií ponúka nový Explorer v rámci zadnej časti. Decentný strešný spojler tu dopĺňa masívny zadný nárazník so štvoricou reálne funkčných výfukových koncoviek. Práve tento efektný prvok budí rešpekt a už podvedome pripomína značný výkonový potenciál pohonnej sústavy. Elektrický doping v rámci celého vozidla prezrádza okrem dvierok nabíjacieho konektora už len minimalistický štítok plug-in hybrid na dverách batožinového priestoru. Jednoduché dizajnové línie dotvárajú svojim svetelným podpisom koncové LED svetlá. Eleganciu a luxusný nádych testovaného exempláru, vo výbave Platinum, podčiarkuje prémiová biela metalíza s prívlastkom Star White.

Značný výkonový potenciál prezrádzajú štyri reálne funkčné výfukové koncovky

Priestranný cestovateľ s luxusným nádychom

Svoje majestátne proporcie sa testovaný model nesnaží nijako maskovať ani v rámci interiéru. V mimoriadne vzdušnej kabíne je už na prvý dojem cítiť, že tento model vznikal prvoplánovo pre potreby trhu v Spojených Štátoch. Komfortný prístup na palubu uľahčuje dôkladné prekrytie prahov dverí. Deti, ale aj osoby nižšieho vzrastu by tu vzhľadom na vysoký posed, pokojne uvítali aj pomôcku v podobe nášľapných prahov.

Zaoceánsky rodokmeň najviac pripomína architektúra palubnej dosky a okolitých obkladov. V tomto smere je miestami cítiť americký pôvod na príklade typického dielenského opracovania. Tento jav ale subjektívne považujem aj za akýsi signifikantný prvok dotvárajúci celkový charakter vozidla. Zaujímavá je aj materiálová skladba. Ford v kabíne SUV Explorer rozhodne nešetrí luxusne pôsobiacimi koženými obkladmi. Identický materiál pokrýva napríklad aj značnú časť palubnej dosky. Silnou stránkou kabíny je množstvo rôznorodých a v princípe dobre využiteľných odkladacích priečinkov. Ich prioritou je maximálna funkčnosť. Ako príklad tu poslúži výstelka z tvrdého plastu, vypĺňajúca väčšinu odkladacích boxov, kde sa menšie predmety pri jazde radi kĺžu.

Palubná doska nového modelu Ford Explorer.

V tej iste kabíne je prakticky z každého ovládača cítiť obrovský dôraz smerom na funkčnú ergonómiu a čo najintuitívnejšie ovládanie. Dnes preferované automobilové trendy si pri modeli Explorer osvojil plne digitálny prístrojový panel. Pekná a detailná grafika je v princípe už dôverne známa aj z iných modelov značky Ford. Vyobrazovacie layoty sa menia v závislosti od zvoleného jazdného režimu. V sumári sa vždy snažia pôsobiť, čo najjednoduchším dojmom. Palec hore si z hľadiska funkčnosti zaslúži palubný počítač s veľmi pestrou ponukou dostupných údajov, ktoré si vodič dokáže rýchlo a intuitívne prispôsobiť.

Centrum palubnej dosky vypĺňa vertikálne orientovaná dotyková obrazovka infotainmentu. Systém ponúka opäť peknú a detailnú grafiku, doplnenú o pohotové reakcie na dotyk. Samotný grafický motív tu na druhej strane pôsobí, podobne ako pri ostatných modeloch modrého oválu, vyslovene jednoduchým dojmom. Riešenie infotainmentu „Made in Ford“ má dnes v praxi pravdepodobne veľmi veľa zástancov, ale zároveň aj odporcov.

Cestovný komfort vo veľkoryso nadimenzovaných predných sedačkách ešte viac vyšperkovala ich masážna funkcia

Subjektívne hodnotím ako najmenej využitý potenciál pomerne veľkého vertikálneho displeja pri kamerovom výstupe. Náhľad na okolie vozidla je k dispozícii len vo vrchnej časti obrazovky. A aj keď ide o panoramatický pohľad vozidla, tak v rámci detailnejšieho pohľadu tu nie je možné na rozdiel od predného a zadného pohľadu aktivovať napríklad len bočné náhľady. Táto funkcia by pri takto veľkom SUV ešte viac uľahčila napríklad tesné parkovanie pri vysokých obrubníkoch. Pochvalu si v rámci funkčnosti, naopak, zaslúži samostatný model klimatizácie doplnený o klasické ovládania audia.

Vzdušný koncept interiéru dopĺňa vysoký posed s adekvátnym výhľadom. Prioritne cestovateľsky sú navrhnuté predné sedačky. Svojim komfortom evokujú takmer až obývačkové kreslá. Vítanou nadstavbou širokej škály elektrických nastavení je dostupnosť reálne prepracovanej masážnej funkcie, dostupnej pre oboch predných pasažierov. Obdobné veľkorysé a reálne vzdušné priestorové pomery, vhodné aj pre urastenejších dospelých, panujú aj v druhom rade, s troma samostatnými sedadlami.

Priestorovo luxusné pomery panujú aj v druhom rade

Prístup na palubu tu uľahčujú doširoka sa otvárajúce zadné dvere. Krajné sedačky je možné zároveň nezávisle posúvať. Maximálny cestovný komfort v druhom rade vylepšujú výduchy 3-zónovej klimatizácie, vyhrievanie krajných pozícii, dostupnosť 230V zásuvky, ako aj oboch typov dobíjacích USB koncoviek. Nový Ford Explorer sa na našom trhu predáva výhradne v 7-miestnej konfigurácii. Elektricky ovládaný tretí rad sedadiel je aj s prispením akrobatickejšieho prístupu a logicky nižšiemu ukotveniu sedačiek, vhodný prioritne pre deti alebo osoby nižšieho vzrastu. Na druhej strane, ani v tomto priestore z hľadiska cestovného komfortu nechýbajú odkladacie priečinky či samostatné výduchy ventilácie.

Kapacita batožinového priestoru testovaného modelu sa logicky odvíja od momentálneho sedadlového usporiadania. Pri maximálnom 7-miestom využití je k dispozícii ešte objem 240 litrov. V klasickom 5-miestnom usporiadaní dosahuje prepravná kapacita až 635 litrov. Pri sklopených sedadlách v druhom a treťom rade vzniká optimálna rovina a veľkorysý objem až 2274 litrov.

Tretí rad je v princípe vhodný najviac pre deti a osoby nižšieho vzrastu

Z praktickej stránky musím pochváliť dostupnosť samostatných priečinkov pod úrovňou podlahy. Tu je možné odložiť nielen dobíjacie káble, ale aj ďalšie drobnosti. Krycia roletka sa sem pri využití maximálnej prepravnej kapacity ale paradoxne nezmestí. Ešte o úroveň nižšie si svoje miesto našla aj veľmi užitočná dojazdová pneumatika!

Nový Ford Explorer je na našom trhu k dispozícií prakticky len s plnou výbavou. Oba dostupné výbavové varianty ST-Line a Platinum sa od seba najviac odlišujú pri dizajnových detailoch. Testovaný exemplár už v štandarde disponuje prvkami ako: bohatý balík asistenčných systémov, inteligentný adaptívny tempomat, spomínaný kamerový náhľad na okolie vozidla, parkovací asistent, kožené čalúnenie, vyhrievané a odvetrávané predné sedadlá s masážnou funkciou, vyhrievaný volant, vyhrievané čelne sklo, ambientné podsvietenie, automatická 3-zónová klimatizácia, elektrické ovládanie dverí batožinového priestoru, panoramatická strecha, bezkľučový prístup a štartovanie, navigačný modul, bezdrôtové dobíjanie smartfónu, užitočná online aplikácia Ford Pass či výkonné audio Bang & Olufsen so 14 reproduktormi.

Batožinový priestor ponúka v 5-miestnom usporiadaní objem 635 litrov.

SUV viacerých tvárí

Nový Ford Explorer neprestáva udivovať ani v rámci svojich jazdných vlastností. Obrovský a zároveň aj tak trochu bezkonkurenčný potenciál testovaného modelu sa automaticky prihlási o slovo už po absolvovaní prvej porcie kilometrov. Najväčšou zbraňou novinky je v mojich očiach celková univerzálnosť, skombinovaná s možnosťami reálneho využívania.

Plug-in hybridný pohon v útrobách prichádza s novou dimenziou zážitkov. Ten istý Explorer dokáže za optimálnych podmienok poslúžiť ako pohodový „bezemisný autobus,“ slúžiaci na mestskú logistiku a v zapätí sa hravo premení na brutálne výkonný a zážitkový diaľničný krížnik! Kľúčom univerzálnosti je pri veľkom a ťažkom SUV prioritne precízne vyladený podvozok, s nezávislým zavesením všetkých štyroch kolies. Ford pri testovanom modeli neponúka ani za príplatok vzduchový podvozok. Američanom sa ale reálne podarilo takmer dokonale vyladiť už aj adaptívne tlmiče a konvenčné pružiny!

Aj Ford Explorer disponuje precízne vyladeným podvozkom.

Hlavnou prioritou verzie Platinum je jazdný komfort. Testovaný model dokázal ,na moje prekvapenie, prostredníctvom pruženia s istotou a ochotou odfiltrovať, okrem bežných nerovností, už aj reálne väčšie prepadliny! Pohodlie posádky dotvára skvelá akustická pohoda a precízne odhlučnenie priestoru pre posádku. Explorer v tomto kontexte zaujme napríklad aj prémiovým detailom v podobe zdvojených bočných okien!

Notorický známy dôraz značky Ford, smerom na čo najprecíznejšie vyladenie podvozka, je v prípade testovaného veľkého SUV cítiť aj pri dynamickejšej jazde. Vzhľadom na rozmery a hmotnosť je zároveň každému jasné, že Explorer reálne nemá žiadne prehnané športové ambície. Pri dynamickejších prejazdoch cez zákruty tu už treba logicky počítať so svojskými náklonmi karosérie. V tejto súvislosti poteší o to viac, že na sebaisté správanie podvozka sa je možné spoľahnúť aj pri jazde približujúcej sa limitu.

Veľké SUV svoju posádku rozmaznáva bohatou výbavou vrátane množstva asistenčných systémov.

Fyzikálne limity logicky predstavuje zotrvačnosť spojená s nemalou hmotnosťou vozidla. Pohotovostnú hmotnosť na úrovni cca 2,5 tony, Explorer kompenzuje doslova výbušnou pohonnou sústavou. Základom pohonnej jednotky 3,0 V6 EcoBoost PHEV, je dvoma turbodúchadlami prepĺňaná a v princípe mimoriadne kultivovaná benzínová motorizácia, so samostatným výkonom 355 koní. Ďalších 102 koní výkonu pridáva elektromotor. Kombinovaný systémový výkon 457 koní posúva veľké SUV takmer až do rajóna superšportov! Len pre zaujímavosť, štandardný Ford Mustang GT disponuje pri číselnom porovnaní výkonom „len“ 440 koní!

Na základe výkonových parametrov doplnenými o krútiaci moment 825 Nm, je každému jasné, že testovaný model nebude mať s jazdnou dynamikou absolútne žiadny problém ani pri plnom zaťažení či topograficky náročnejšom teréne. Bezpečné predbiehanie na okreskách je vďaka výkonovej rezerve malinou, ktorá dokáže vyčariť úsmev na tvári. Pri takto veľkom SUV budí obrovský dojem, už len údaj o zrýchlení z pokoja na 100 km/h. Na tento úkon potrebuje Explorer len 6-sekúnd! Brutálnu jazdnú dynamiku podčiarkuje fakt, že už pri relatívne krátkom kontakte pedála akcelerátora s podlahou letí hodnota na rýchlomere bleskurýchlo do „zakázaného“ pásma.

Nový Ford Explorer ponúka až nečakane výbušnú jazdnú dynamiku

Nadštandardný výkon pohonnej sústavy pomáhajú efektívne krotiť predimenzované brzdy. S brzdným účinkom som bol počas testu spokojný za každých okolností. O vzájomnú symbiózu benzínovej motorizácie V6 a elektromotora sa stará precízne vyladený 10-st. automat klasickej koncepcie. Aj napriek dvojcifernému množstvu prevodov, pracuje samočinná prevodovka mimoriadne kultivovane a hladko.

V rámci pestrého spektra jazdných módov je okrem východiskového režimu Normal k dispozícii tiež ekonomický režim, resp. jeho impulzívnejší športový ekvivalent. Krajinu pôvodu pripomína špeciálny režim určený pre ťahanie prívesov. Nový Ford Explorer pritom hravo utiahne až 2,5 tonový brzdený príves. Klasické cestné módy dopĺňajú tri samostatné režimy do náročnejších podmienok, zahŕňajúce klzký povrch alebo nespevnené cesty.

Pestrú škálu jazdných režimov dopĺňajú hneď štyri variácie nastavenia hybridu

Najtvrdšou offroad inštanciou je režim do „snehu a piesku.“ V tomto prípade je pri hľadaní kolies s najlepšou trakciou najviac cítiť precízna a jemná práca inteligentnej „štvorkolky.“ Nový Ford Explorer je pri bežnej jazde prioritne „zadokolka“ s bleskurýchlym pripájaním kolies prednej nápravy. Pohon len zadných kolies je podľa grafiky palubného počítača na druhej strane k dispozícii prakticky len pri pohodovej jazde ustálenou rýchlosťou. Pri prudšom zošliapnutí pedála akcelerátora sa automaticky pripojí aj predná náprava. Až prekvapivo hravým dojmom, benevolentnejšou elektronikou a preferenciou pohonu zadnej nápravy, pôsobí toto veľké SUV v športovom móde. Na vlastnej koži som si to overil pri dynamickejšej jazde na zasneženej až zľadovatenej lesnej ceste.

Klasickým jazdným módom sekundujú štyri alternatívy hybridného nastavenia. Východiskový full-hybridný režim dopĺňa, pri dostatočnej kapacite batérie jazda len na elektrickú energiu. Ďalšou možnosťou je nastavenie šetrenia elektrickej energie na neskôr, alebo funkcia nabíjania batérie prostredníctvom spaľovacieho motora. Výrobcom deklarovaný, čisto elektrický dojazd, je pri plne nabitej 13,6 kW/h batérii 45 kilometrov. Počas testu v chladnom počasí sa mi podarilo s plne nabitou batériou pri pohodovom tempe reálne absolvovať vzdialenosť akceptovateľných 32 elektrických kilometrov. Priemerná spotreba benzínu sa na identickom 100 km úseku, ustálila na sympatickej hodnote 6,7 l/100 km.

O precíznu súhru hybridného reťazca sa stará 10-st. automatická prevodovka

Pri jazde v čisto elektrickom režime chcem pochváliť dostatočný výkon elektromotora. Explorer dokáže v tomto režime pri dostatočne nabitej batérii len na elektriku svižne zrýchľovať prakticky až po diaľničné tempo! Výpomoc v podobe spaľovacieho motora, sa tu o slovo prihlási prakticky len pri „kickdowne.“ Po vybití batérie jazdí Explorer ako klasický full-hybrid. Pri bežnej jazde je prekvapením pomerne časte odpájanie benzínovej V6-tky. Tento jav pri pohodovej jazde podľa palubného počítača atakuje dokonca až cca tretinu čistého času jazdy!

Vzhľadom na hmotnosť a rozmery nový Explorer reálne potešil aj svojimi nárokmi na palivo pri používaní v hybridnom móde, teda s vybitou batériou. Pri rozvážnej jazde sa tu spotreba paliva pohybuje v rozmedzí 8-9 litrov. V „štandardnom“ štýle jazdy je to vzhľadom na výkon stále akceptovateľný cca 10 litrový apetít. A ak si vodič predsa len častejšie dopraje zážitok z lákavého dynamického potenciálu pohonnej sústavy, tak kombinovaná spotreba stupne mierne nad 12-litorovú hranicu.

Nový Ford Explorer je možné pomerne efektívne dobíjať už aj z klasickej 230V elektrickej siete

Pri objeme pohonnej jednotky, nie je predovšetkým pri ustálenej jazdy po diaľnici, úplným nezmyslom ani dobíjanie batérie prostredníctvom pohonnej jednotky. Posledný úsek cesty napr. v mestskej zástavbe je potom možné absolvovať bezemisne, teda len na elektrickú energiu. Najväčší zmysel dáva Plug-in hybrid, pri čo najčastejšom, nabíjaní z externého zdroja. Ford Explorer disponuje pri palubnej nabíjačke skromnejším nabíjacím výkonom 3,6 kWh. Návšteva výkonných nabíjacích stojanov, napríklad v nákupných centrách, tu preto nemá prakticky žiadne racionálne opodstatnenie. Vzhľadom na kapacitu batérie situovanej v podlahe vozidla, je pre Explorer najlepšou nabíjacou voľbou klasické domáce zázemie. Prostredníctvom Wallboxu sa batéria nabije doplna za cca 3 hodiny. Mimo hry rozhodne nie je ani klasická 230V sieť. V tomto prípade daný úkon trvá stále akceptovateľných cca 6 hodín.

Všestrannosť testovaného modelu som preveril aj mimo spevnených ciest. S ľahkým až stredne náročným terénom si objaviteľ poradí prakticky bez problémov. Inteligentný pohon všetkých kolies pozitívne prekvapil aj svojimi reakciami pri simulovanom krížení náprav. Do už reálne náročnejšieho terénu, vrátane vyslovené hlbokého blata či snehu, sa už ale Explorer príliš nehodí. Limitom je nielen celková hmotnosť ale aj absencia pevných uzávierok. Svetlá výška sa pohybuje v rozmedzí 167-204 mm a mení sa v závislosti od toho, ako veľmi je Explorer v danom momente zaťažený.

Aj napriek inteligentnému pohonu 4×4 už noblesný Ford Explorer nie je určený do vyslovene náročného terénu

A celkový dojem?

Nový Ford Explorer si vytvoril takpovediac svoj vlastný svet. V praxi ide o veľmi zaujímavé spestrenie európskej ponuky veľkých SUV. Vzhľadom na celkové rozmery, reálny výkon, luxusný nádych doplnený o bohatú výbavu, a v princípe aj zaujímavú cenovú politiku, sa pre univerzálneho objaviteľa, hľadá v našom priestore adekvátna konkurencia skutočne len veľmi ťažko.

Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský

Testovací diár:

Model: Ford Explorer 3,0 V6 EcoBoost PHEV Platinum
Dĺžka: 5 049 mm
Šírka: 2 004 mm
Výška: 1 778 mm
Rázvor: 3 025 mm
Objem kufra: 635 litrov (5 miestna konfigurácia)
Motor: zážihový plug-in hybrid (benzínový+elektrický)
Pohon: všetkých kolies
Počet valcov: 6
Výkon kW/koní: 336/457
Krútiaci moment Nm: 825
Pohotovostná hmotnosť: 2466 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 230
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 6,0 s
Prevodovka: automatická
Počet stupňov: 10
Elektrický dojazd: 45 km
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 3,1 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 6,7 / 100 km
Pneumatiky: Pirelli Scorpion Winter

Verzia/cena
Ford Explorer 3,0 V6 EcoBoost PHEV Platinum (testovaný model) od 78 990 €
Ford Explorer 3,0 V6 EcoBoost PHEV ST-Line od 77 990 €

Exit mobile version