Autoinak.sk

Test: Hyundai i10 – Klame telom

Test Hyundai i10 2020

Malé vozidlá sa stávajú minimálne v Európe ohrozeným druhom. Áčkový segment v podobe zástupcov s konvenčným pohonom už opustilo niekoľko tradičných hráčov. Toto konštatovanie ale neplatí pre Hyundai. Ambiciózni Kórejčania našli v podobe úplne nového modelu i10 účinný recept na úspech v spomenutom segmente. Najmenší člen rodiny Hyundai toho pri najnovšej generácii ponúka omnoho viac, ako je len podvedome očakávané mestské „presúvadlo“. Nový model je doslova nabitý technológiami z vyšších tried. A aj napriek malým rozmerom dokáže v kabíne ponúknuť až nečakane veľa priestoru.

Nový Hyundai i10, s výkonnejšou motorizáciou reprezentovanou atmosférickým štvorvalcom 1,2i, v kombinácii s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou a v prostrednej výbave Comfort, nám na test zapožičala spoločnosť ALTERIA MOTOR s.r.o., autorizovaný predajca vozidiel značky Hyundai.

Rýchle fakty:

Fofogaléria Hyundai i10

Hyundai i10 je duchovným nástupcom niekdajšieho modelu Atos, ktorý bol ešte viac prispôsobený chuti európskej klientely. Pôvodná prvá generácia bola debutovala v roku 2007. Samotná kórejská automobilka považuje obe predchádzajúce generácie tohto modelu za komerčne veľmi úspešné. Úplne nové tretie pokračovanie modelu i10 aj preto uzrelo svetlo sveta oficiálne na jeseň minulého roka.

Hyundai sa ani preto ani pri novom modeli i10 rozhodne nechcel spoliehať len na náhodu. Novinka vznikla opäť v európskej centrále značky a automobilka dopriala aj najmenšiemu členovi svojej rodiny obrovské množstvo technológií, ktoré boli ešte donedávna dostupné prioritne pre „dospelejšie“ vozidlá z vyšších tried.

Model i10 je najmenším členom modelovej rodiny Hyundai.

K naznačeným priestorovým „kúzlam“ sa novinka nedopracovala vďaka najjednoduchšiemu fígľu v podobe medzigeneračného nárastu rozmerov. Naopak, nový i10 ostáva aj naďalej ideálnou „mestskou šťukou“, ideálnou do preplnenej premávky či na minimalistické parkovacie miesta pri nákupných centrách. Nová generácia je v porovnaní s predchodcom len o symbolických 5 mm dlhšia. Zároveň je trochu nižšia i širšia. Najciteľnejšie sa z hľadiska rozmerov zmenil rázvor náprav. Ten si oproti predchodcovi polepšil o citeľných 40 mm.

Vyspelosť a dospelosť novej generácie i10 v sebe najlepšie odzrkadľujú bezpečnostné, resp. asistenčné systémy. Už v základe je tu k dispozícii napríklad: prednárazový asistent reagujúci aj na chodcov či cyklistov, čítačka dopravných značiek, monitorovanie únavy vodiča, sledovanie jazdných pruhov či dokonca automatické prepínanie diaľkových svetiel!

Pod prednou kapotou nového modelu pracujú odolné atmosférické benzínové motorizácie.

Paleta pohonných jednotiek vsádza aj v dnešnej eko dobe výhradne na odolnú klasiku. K dispozícii sú tu hneď dve benzínové motorizácie s atmosférickým plnením. Slabší trojvalec 1,0i ponúka výkon 67 koní a okrem tradičnej 5-stupňovej manuálnej prevodovky ho je možné kombinovať aj s komfortnejším 5-stupňovým robotickým automatom. Výkonnejšou voľbou je testovaný zážihový štvorvalec 1,2i s výkonom 84 koní. Aj ten je okrem tradičného 5-stupňového manuálu dostupný tiež s 5-stupňovou automatizovanou robotickou prevodovkou. Ponuku verzií neskôr rozšíri športovo ladená výbava N-Line, ktorá by pod prednou kapotou mala mať výkonnejší prepĺňaný litrový trojvalec T-GDi.

Svieži vzhľad a výrazné farby

V kategórii malých automobilov výrobcovia často s obľubou siahajú nielen po odvážnejších, ale aj netradičnejších dizajnových riešeniach. Práve v mini segmente totiž ešte viac platí známe klišé, že dnešné automobily predáva v prvom rade ich dizajn. Hyundai sa napriek tomu pri novom modeli i10 vybral vlastnou cestou. Novinka je na jednej strane dostatočne „hravá“ a výrazná, no zároveň ju stále môžeme považovať aj za primerane konzervatívnu. Z môjho pohľadu má preto šancu zabodovať nielen medzi mladými záujemcami, ale aj v opačnej kategórii, reprezentovanej tými skôr narodenými.

Nový Hyundai i10 ponúka hravý a zaujímavý dizajn.

Predným partiám dominuje výrazná maska chladiča. Pri testovanom exemplári dostala vďaka príplatkovému balíku Design Pack efektné lakovanie v lesklej čiernej farbe. Mohutný „gril” malý Hyundai opticky nielen rozširuje, ale zároveň aj tlačí k zemi. V krajných pozíciách sú umiestnené neprehliadnuteľné okrúhle LED svetlá denného svietenia. Obdobné riešenie využívala už aj faceliftovaná verzia predošlej generácie. Preferované optické svaly novému modelu dodávajú nielen dynamicky tvarované hlavné svetlomety, ale aj športový nárazník či decentné prelisy viditeľné napríklad na prednej kapote.

Snahu o dynamický efekt je jasne badať aj pri bočnom profile. Dizajnovo zaujímavo tu okrem prelisov karosérie pôsobí aj postupne sa zužujúca línia bočného presklenia. Za magnet na oči tu ale napriek tomu možno považovať originálny koncový stĺpik v tvare písmena X. Na rovnakom mieste sa nachádza aj sebavedomý nápis „i10“. V prípade testovaného kúsku môžno za dizajnovo atraktívny prvok označiť aj 15-palcové disky z ľahkých zliatin. Tie sú pre zmenu súčasťou zvýhodneného výbavového balíka Comfort Pack. Pri špičkovej verzii môže byť pritom aj najmenší Hyundai obutý dokonca až na 16-palcových diskoch!

Zadný stĺpik karosérie dostal tvar písmena X.

Emócie nechýbajú ani zadnej časti. Široký postoj aj v tomto prípade podčiarkuje masívny zadný nárazník. V jeho kontrastne lakovanej spodnej časti zaujme náznak difúzora. Vizuálne atraktívne sú aj pomerne veľké koncové svetlá. Opticky ich vzájomne prepája prelis na dverách batožinového priestoru. Mimochodom, hlavná svetelná technika sa v prípade testovaného exemplára spolieha na halogénovú klasiku s adekvátnym svetelným účinkom. Z vyslovene funkčných prvkov dávame jednoznačne palec hore naznačenému umiestneniu otvárania batožinového priestoru.

K výraznému malému automobilu sa hodí aj niektorý z pestrých farebných odtieňov. V našom prípade ide o modrú metalízu s prívlastkom Aqua Turquoise. Hyundai okrem toho rozširuje možnosti preferovanej osobnej personalizácie aj v podobe dvojfarebného lakovania s kontrastnou strechou. Tá ja k dispozícii za príplatok 500 eur buď v čiernom, alebo červenom farebnom odtieni.

Malý zvonku, ale priestranný vo vnútri. Aj to je nový Hyundai i10.

Priestorové prekvapenie

Kabína nového modelu Hyundai i10 je vzhľadom na zvyklosti v danom segmente prekvapivo vzdušná už na prvý pohľad. Priestorové špecifiká nového interiéru si postupne predstavíme v ďalších riadkoch. Okrem toho palubná doska poteší moderným vizuálnym stvárnením a dôrazom kladeným na čo najlepšiu ergonómiu.

Po kvalitatívnej stránke sa interiér podľa očakávania spolieha predovšetkým na tvrdšie plasty. Vizuálne zaujímavejší, ale aj hodnotnejší efekt im vo finále dodáva zaujímavá povrchová štruktúra. Tú možno okrem palubnej dosky nájsť aj na bočných paneloch vo dverách. Obrovský pokrok nových modelov s logom Hyundai aj v tomto prípade pripomína hodnotné dielenské opracovanie reprezentované precíznym lícovaním jednotlivých dielov palubnej dosky.

Palubná doska nového modelu i10 zaujme hodnotným dielenským opracovaním.

Vizuálne zaujímavo pôsobí optické prepojenie prístrojového panela s centrálnou časťou palubnej dosky. Nový model i10 v rámci prístrojov vsádza výhradne na analógové „budíky“, skombinované s prehľadným centrálnym displejom palubného počítača. Športovú emóciu pri “budíkoch” dotvára ich efektný šachovnicový podklad.

Centrálnu časť palubnej dosky v prípade testovaného kúsku vypĺňa jednoduché ovládanie audia s rozhraním Bluetooth. Takéto riešenie v kombinácii s „retro“ jednofarebným displejom autorádia ocenia predovšetkým konzervatívnejšie naladení užívatelia. Pre mladšie ročníky a fanúšikov moderných technológií má Hyundai aj v tomto prípade za príplatok k dispozícii moderné dotykové rozhranie s 8-palcovou obrazovkou. To okrem cúvacej kamery disponuje v špičkovej verzii Bluelink aj online aplikáciami a vstavaným navigačným modulom.

Prístrojový panel vsádza na prehľadné analógové budíky.

Za užívateľsky príjemne jednoduché možno považovať ovládanie manuálnej klimatizácie prostredníctvom klasických otočných ovládačov. Dobre zvládnutú ergonómiu pripomína aj dostatočné množstvo odkladacích priečinkov či výliskov vhodných na odloženie drobností, ako sú napríklad kľúče. Medzi silné stránky testovanej novinka sa radí aj posed za volantom. Sedadlo vodiča tu možno nastavovať aj výškovo. Zároveň ale platí, že vodič sedí aj v najnižšej možnej polohe stále pomerne vysoko. Toto je vo finále zárukou solídneho výhľadu z vozidla. Čo najprirodzenejší posed za volantom možno dosiahnuť a v podobe výškového nastavenia multifunkčného volantu.

Aj napriek príslušnosti k segmentu A možno označiť predné sedačky za až prekvapivo komfortné a pohodlné. Plusové body získava nový model i10 aj za dostatočne dlhý sedák. Medzi vtipne zakomponované detaily sa radí lakťová opierka inšpirovaná svetom úžitkových vozidiel. Uchytená je na vnútornej strane vodičovho operadla. Za reálne použiteľnú ju možno považovať nielen vďaka možnosti výškového prednastavenia, ale predovšetkým vďaka jej dostatočnej šírke. Príslušnosť ku kategórii mini automobilov je vo finále najviac citeľná v parametri vnútornej šírky. V tejto disciplíne pôsobí väčší súrodenec Hyundai i20 jednoznačne dospelejším dojmom.

Predné sedačky prekvapujú nielen komfortom, ale aj dostatočnou dĺžkou sedáku.

Na mnohých zástupcov zo segmentu B sa testovaná novinka prekvapivo doťahuje priestorovými pomermi v druhom rade. S prihliadnutím na celkový priestor pre nohy a hlavu dokáže nový i10 niektorých zástupcov z vyšších tried dokonca aj prekonať! Aj v najmenšom modeli s logom Hyundai sa tak za seba dokážu relatívne pohodlne usadiť dospelí s výškou cca 180 cm. Pod tento priestorový fígeľ sa okrem predĺženého rázvoru podľa očakávania podpísal aj vzpriamenejší posed. Za limitujúci faktor možno aj v tomto prípade považovať vnútornú šírku. Trojici dospelákov už bude v druhom rade už príliš tesno.

Vzhľadom na segment možno za veľkorysý označiť aj batožinový priestor s kapacitou 252 litrov v základnom usporiadaní. Samozrejme, reálne nemožno testovanú novinku považovať za najpraktickejší rodinný automobil určený na dlhé cesty. Limitujúcim faktorom je tu predovšetkým dĺžka ložnej plochy. Na druhej strane ale i10 dokáže bez problémov poslúžiť na každodennú zásobovaciu réžiu bežnej rodiny. Vyššiu nakladaciu hranu nepovažujem v danej kategórii vozidiel za výrazný nedostatok. Pod jednoduchým dnom testovanej verzie sa nachádza opravná sada. Aspoň dojazdová rezervná pneumatika v tomto prípade nefiguruje ani ako prvok príplatkovej výbavy. Za nie príliš praktické možno označiť manuálne ovládané krycie plató. V praxi som počas testu preto viackrát ocenili jeho „smart koncepciu”. Ak ho vodič nedopatrením zabudne sklopiť, tak plató disponuje aspoň miniatúrnym priezorom určeným pre vnútorné spätné zrkadlo, cez ktorý je možné aspoň symbolicky sledovať dianie za vozidlom. Po sklopení delených zadných sedadiel dokáže Hyundai i10 previezť aj väčšie a neforemné predmety. Maximálny objem batožinového priestoru v tomto prípade dosahuje až 1050 litrov.

Priestorové pomery v druhom rade sú na danú kategóriu vozidiel nadštandardné.

Pomerne atraktívnou výbavou sa pri novom modeli i10 vyznačuje už aj prostredný výbavový stupeň Comfort. Okrem všetkých bezpečnostných a asistenčných prvkov je pri testovanej verzii k dispozícii napríklad aj: asistent rozjazdu do kopca, kožený volant a hlavica riadiacej páky, manuálna klimatizácia či funkcia Bluetooth. Ďalšie užitočné výbavové prvky, ako sú zadné parkovacie senzory alebo predné hmlovky, si je možné dokúpiť v opcii v rámci cenovo zvýhodnených paketov.

Automobilový pokrok v praxi

Mnohí z nás za primárnu funkciu zástupcov z najmenšieho segmentu považujú rolu druhého alebo tretieho auta v rodine, ktoré strávi väčšinu svojho života v mestskej premávke a od ktorého vodič po jazdnej stránke neočakáva žiadne zázraky. Novinka s logom Hyundai tento mýtus dokonale rúca a zároveň demonštruje, že aj zástupca tejto kategórie vozidiel toho dokáže v praxi ponúknuť omnoho viac.

Batožinový priestor ponúka v základnom usporiadaní 252 litrov.

Medzi najväčšie prekvapenie sa v tomto smere radia vyspelé jazdné vlastnosti. Tie môžeme pokojne označiť aj prívlastkom dospelé. Ako prvý púta pozornosť podvozok. Zaujímavý jazdný zážitok sľubujú už kolesá umiestnené prakticky v rohoch karosérie. Celkové vyladenie podvozka možno považovať za optimálne kompromisné. Testovaný kúsok obutý na 15-palcových diskoch zvláda s istotou a prehľadom odfiltrovať väčšinu bežných nerovností typických pre naše mestá. Novinka so stále krátkym rázvorom vie v tomto smere vyslovene znervóznieť až pri prudšom nájazde do zákruty s “hrboľatým” povrchom. Naopak, na kvalitnom povrchu novinka veľmi pekne reaguje na pokyny smerom od volantu. Aj náklony karosérie možno v zákrutách sa aj napriek jej vyššej stavbe považovať za plne akceptovateľné.

V sumári možno konštatovať, že pri dynamickej jazde má podvozok svoje limity podstatne ďalej, ako to vodič prvoplánovo očakáva. V tomto smere som v teste veľmi ocenil aj účinné kotúčové brzdy na oboch nápravách, ktoré zároveň dovoľujú citlivé dávkovanie brzdného účinku. Samotné riadenie možno v danej kategóriu vozidiel považovať až za prekvapivo ostré a komunikatívne. Medzi ďalšie prednosti najmenšieho člena rodiny “i” patrí podľa očakávania aj špičková obratnosť. Tú vodič reálne ocení predovšetkým na preplnených mestských parkoviskách.

Jazdným vlastnostiam prospievajú aj kolesá umiestnené prakticky v rohoch karosérie.

Pod prednou kapotou testovaného exempláru pracovala výkonnejšia motorizácia. Reč je o atmosférickom štvorvalci 1,2i s výkonom 84 koní. Pohonná jednotka v prvom rade poteší svojou celkovou kultivovanosťou. Z papierového hľadiska nejde o žiadneho výkonového siláka ani trhača asfaltu. Približne jednu tonu vážiacému Hyundai i10 napriek tomu výrobcom deklarovaný výkon dokáže poskytnúť plne akceptovateľnú jazdnú dynamiku. Toto platí predovšetkým pri obsadení vozidla len vodičom, resp. jedným spolujazdcom. Pri plne obsadenom vozidle je už predsa len potrebné podstatne viac pracovať s charakterom atmosférickej motorizácie a maximálnym krútiacim momentom dostupným vo vyššom spektre otáčok.

Napriek tomu si dovolím tvrdiť, že nový model i10 sa rozhodne nestratí ani mimo mesta. Aj vo vyšších rýchlostiach ponúka aj odhlučnenie interiéru akceptovateľnú úroveň. Vo všeobecnosti veľmi presnej manuálnej prevodovke možno na diaľnici vytknúť absenciu 6. prevodového stupňa. Ten by s pravdepodobnosťou hraničiacou s istotou znamenal aj nižšiu spotrebu paliva, ktorá sa diaľnici pohybuje približne na úrovni 7 l/100 km. Výsledný priemer sa na konci nášho testu ustálil na akceptovateľnej hodnote 5,4 litra na každých 100 kilometrov. Táto hodnota sa nachádza približne uprostred spektra, ktoré pri spotrebe udáva samotný výrobca. Pri jazde s ľahkou nohou po okresných komunikáciách je pomerne ľahké priblížiť sa k 5 litrom. Naopak, pri častom zastavovaní a následnej akcelerácii v mestskej premávke treba počítať s viac ako o liter väčším apetítom. Vo všeobecnosti je atmosférický 4-valec z hľadiska výslednej spotreby paliva pomerne náchylný na vodičom preferovaný štýl jazdy.

5-stupňová manuálna prevodovka je veľmi presná, na diaľnici by prišiel vhod pokojne aj 6-prevodový stupeň.

A náš celkový dojem ?

Nový Hyundai i10 prekvapil v teste svojou celkovou vyzretosťou. Po rozmerovej stránke ide stále o plnohodnotného zástupcu mini segmentu. Novinku napriek tomu po komplexnej stránke možno považovať za „dospelý“ automobil. Atraktívnemu, ale nie šokujúcemu dizajnu sekundujú veľkorysé priestorové podmienky v kabíne a až nečakane bohatá výbava. Pomyselnou čerešničkou sú až nečakane suverénne jazdné vlastnosti. A práve tie robia z novinky oveľa viac, ako je „len” dobre jazdiaci malý mestský automobil.

Autor: Peter Hlačik/ Foto: Filip Lehotský

Testovací diár:

Model: Hyundai i10 1,2i Comfort

Dĺžka: 3670 mm
Šírka: 1680 mm
Výška: 1480 mm
Rázvor: 2425 mm
Objem kufra: 252 litrov

Motor: zážihový (benzín)
Pohon: predný
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 62/84
Krútiaci moment Nm: 118
Pohotovostná hmotnosť: 932 – 1007 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 171
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 12,6 s
Prevodovka: manuálna
Počet stupňov: 5
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu: 5,1 – 5,8 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 5,4/100 km
Pneumatiky: Kumho Ecowing

Recenzia

Hyundai i10 1,2i Comfort

87% Skóre

Dĺžka: 3 670 mm Šírka: 1 680 mm Výška: 1 480 mm Rázvor: 2 425 mm Objem kufra: 252 litrov Motor: zážihový (benzín) Pohon: predný Počet valcov: 4 Výkon kW/koní: 62/84 Krútiaci moment Nm: 118 Pohotovostná hmotnosť: 932 - 1007 kg Maximálna rýchlosť km/h: 171 Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 12,6 s Prevodovka: manuálna Počet stupňov: 5 Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 5,1-5,8 l na 100 km Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 5,4/ 100 km Pneumatiky: Kumho Ecowing

Výhody

  • Priestranný interiér
  • Zaujímavý dizajn
  • Jazdné vlastnosti

Nevýhody

  • Nepraktické plato batožinového priestoru
  • Len 5-st. manuálna prevodovka
  • Cena pri špičkovo vybavených verziách

Recenzia

  • Dizajn 80%
  • Interiér 90%
  • Praktická stránka 90%
  • Jazdné vlastnosti 90%
  • Pohonná sústava 80%
  • Cena 90%

Hyundai i10 1,2i Comfort DEALS

Zhromažďujeme informácie z mnohých obchodov za najlepšiu dostupnú cenu

Najlepšia cena

10290€
Exit mobile version