Autoinak.sk

Test: Kia Sportage Edícia 30 – Oslava jubilea

Test Kia Sportage 2024

Modelové portfólio značky Kia momentálne zdobí niekoľko zaujímavo ladených limitovaných edícií. Len prednedávnom sme si v teste predstavili špeciálnu edíciu Sport, ktorá je dostupná pre karosárske verzie hatchback a kombi v rámci kompaktného modelového radu Ceed. Ďalšou špecialitou so slovenským rukopisom je výročná edícia historicky globálne najžiadanejšieho modelu tejto automobilky. Stabilne najpredávanejšie SUV nášho trhu oslávilo v minulom roku 30 rokov od debutu prvej generácie. Kórejci pri významnom míľniku dopriali aktuálnej piatej generácii, ktorej kratšia, resp. európska špecifikácia sa vyrába výhradne len vo výrobnom závode neďaleko Žiliny, limitovanú výbavovú líniu s názvom Edícia 30. Jubilejná verzia dostala hneď niekoľko autenticky stvárnených vizuálnych riešení. Medzi jej ďalšie prednosti patrí aj atraktívny pomer medzi vstupnou cenovkou a následne nadobudnutou hodnotou. Na rozdiel od modelu Ceed Sport je pre oslavujúce SUV vyhradená aj takmer kompletná paleta dostupných pohonných jednotiek. V redakčnom teste sme mali možnosť preveriť výkonovo slabšiu verziu benzínového mild-hybridu.

Výročný model Kia Sportage Edícia 30, o ktorého pohon sa stará mild-hybridná zážihová motorizácia 1,6 T-GDi s výkonom 150 koní a skombinovaný so 7-st. dvojspojkovou prevodovkou a pohonom všetkých kolies nám na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky Kia.

Rýchle fakty:

Fotogaléria Kia Sportage Edicia 30

V roku 1993 predstavila kórejská automobilka Kia prvú generáciu rozmerovo kompaktného modelu s vyššou svetlosťou podvozka a pohonom všetkých kolies. Pôvodný model Sportage, ktorý sa mimochodom už oficiálne predával aj na našom trhu, mal v dnešnej terminológii vďaka rámovej konštrukcii podvozka konštrukčne bližšie k svetu offroadov ako ku klasickým SUV-čkam.

Plnohodnotný prechod k v súčasnosti najpopulárnejšej kategórii automobilov priniesla druhá generácia z roku 2004 so samonosnou karosériou. O dva roky neskôr sa produkcia modelu Sportage s poradovým číslom 2 rozbehla aj v našom slovenskom závode neďaleko Žiliny. Na tomto mieste sa populárne SUV vyrába dodnes. Automobilka Kia sa pri svojom kompaktnom SUV vždy snažila v maximálnej možnej miere reflektovať na aktuálne trendy a záujem publika. Generačné obmeny tu zároveň reprezentujú aj celkový progres a inovácie automobilového giganta z južnej časti kórejského polostrova.

Obľúbené Kia Sportage je aktuálne k dispozícii aj v špeciálnej výbave Edícia 30

Z modelu Sportage sa postupne stal jeden zo symbolov značky Kia. Globálne ide zároveň aj o najpredávanejší model tejto značky. Od roku 2021 je realitou najnovšia a v celkovom poradí už piata generácia postavená na modernom technickom základe N3. Použitá konštrukcia je už automaticky prispôsobený aj na zástavbu elektrifikovaných pohonných jednotiek vrátane plug-in hybridu. Súčasná generácia kompaktného SUV je po prvýkrát v histórii dostupná s dvomi dĺžkami karosérie. Európsku kompaktnú klasiku s interným dovetkom SWB, tak dopĺňa ešte o niečo dlhší globálny súrodenec s prívlastkom LWB.

V minulom roku oslávila Kia Sportage jubileum v podobe 30-rokov svojej existencie. Za ten čas sa z identického SUV na celom svete predalo už viac ako 7-miliónov exemplárov. Slovenský výrobný závod začal pri tejto príležitosti s produkciou špeciálnej verzie Edícia 30. Pre atraktívne navrhnutý výbavový stred je príznačná aj pomerne výrazná vizuálna originalita v podobe hneď niekoľkých autentických riešení. Pre výročnú edíciu je k dispozícii taktiež pestrá paleta pohonných jednotiek v ktorej ale paradoxne chýba turbodiesel. Aktuálne z nej už vypadol aj testovaný mild-hybrid 1,6 T-GDi s výkonom 150 koní. Novým základom je „čisto“ benzínová motorizácia 1,6 T-GDi s výkonom 160 koní. Pri verzii s pohonom len prednej nápravy je k dispozícii s klasickou 6-st. manuálnou prevodovkou ako aj 7-st. dvojspojkovým automatom. V prípade pohonu všetkých kolies je jedinou alternatívou identický automat. Výročný model je zároveň v ponuke aj ako full-hybrid s motorizáciou 1,6 T-GDi HEV (215 koní), klasickým 6-st. automatom a pohonom len predných, resp. aj všetkých štyroch kolies. Výkonovým vrcholom aj v tomto prípade ostáva externe nabíjateľný plug-in hybrid 1,6 T-GDi PHEV (252 koní). Najvýkonnejší člen rodiny sa už automaticky kombinuje s pohonom 4×4.

Pohon testovaného exempláru zabezpečil slabší mild hybrid 1,6 T-GDi s výkonom 150 koní

Decentne pozmenená limitka

Aktuálna Kia Sportage zaujala už pri svojom debute veľmi výrazným dizajnovým jazykom, ktorý automobilka pomenovala veľmi výstižne ako súhru protikladov. Vďaka danému prístupu pôsobia línie testovaného modelu extravagantne a zároveň futuristicky aj po takmer troch rokov od oficiálneho predstavenia. Jubilejná edícia je v porovnaní s „bežnými“ verziami pomerne ľahko identifikovateľná a to aj bez špeciálnych štítkov. Postarala sa pod to aplikácii množstva dynamicky ladených čiernych doplnkov v kombinácii s ozdobnými lištami v tzv. matnom chrómovom prevedení.

Najvýraznejším nositeľom futuristických kriviek testovaného exempláru je jeho predná časť. Vizuálnou dominantou daného priestoru je obrovská maska s atraktívnym športovým výpletom na ktorú opticky nadväzujú predné svetlomety. Pomerne úzka vrchná silueta masky pozostáva z pre značku Kia neodmysliteľnej siluety tzv. tigrieho nosa. Jeho spodnú líniu vymedzuje už spomínaný špeciálny doplnok v podobe lišty v prevedení matného chrómu. Identický povrch dodáva špeciálnu atmosféru aj okoliu hmloviek v spodnej línii predného nárazníka. Skôr luxusný ako drsný nádych v identickom priestore reprezentuje použitie efektných, no na druhej strane nie veľmi praktických doplnkov v lesklom čiernom prevedení. Svetelná technika výročného modelu pozostáva kompletne zo štandardnej full-LED nadstavby. Aj napriek za tmy solídnemu svetelnému účinku si testovaný exemplár musí vystačiť bez adaptívnej matrix nadstavby. Daný prvok výbavy ostáva vyhradený pre dve hierarchicky vyššie špecifikácie. Inteligentné tieňovanie v tomto prípade aspoň čiastočne kompenzuje funkcia automatického prepínania diaľkového módu.

Aktuálna Kia Sportage pôsobí aj dnes nadčasovo

Moderne a zároveň dynamicky pôsobí Kia Sportage aj pri pohľade z profilu. Výročná Edícia 30 v tomto priestore znovu nešetrila početnými čiernymi doplnkami. Identické farebné prevedenie tu okrem orámovania bočného presklenia zdobí aj krytky spätných zrkadiel, ako aj pre najnovšiu generáciu typický dizajnový element v podobe „odskoku“ na zadnom stĺpiku karosérie. Lesklé čierne plasty na lemoch blatníkov sú s určitosťou vhodnejšie pre život v mestskej džugli ako pre využívanie v reálnom teréne. Prahy karosérie v identickom prevedení opäť ozvláštňuje tzv. matný chróm. Špecialitou jubilejnej edície sú aj čierne 19-palcové disky kolies z ľahkých zliatin, ako aj výhradne len pre danú výbavu určené príplatkové sivé lakovanie s názvom Wolf Gray.

Špeciálnu príchuť v podobe efektných čiernych doplnkov skombinovaných s matným chrómom ponúka aj zadná časť výročnej edície. Vo všeobecnosti športové línie tu ešte viac zvýrazňuje autentické stvárnenie zadného nárazníka pozostávajúce z oboch vyššie spomenutých optických doplnkov. Dôraz na celkovú dizajnovú čistotu tu pripomína aj detail v podobe „skrytého“ zadného stierača, ktorý si našiel svoje miesto v priestore pod strešným spojlerom. Primárnou dominantou zadných partií ostávajú atraktívne koncové svetlá. Opticky ich vzájomné prepája „nesvietiaca“ no efektná linka v čiernom odtieni. Zaujímavosťou je, že Edícia 30 na svoje výročie nikde na karosérii neupozorňuje dodatočným štítkom s rovnomennou tematikou, ktorý by vo finále dokázal ešte viac vyšperkovať tento významný míľnik.

Výročnú edíciu zdobia počerné dekorácie v čiernej farbe a tzv. matnom chróme

Moderný interiér so špecifickou atmosférou

Všeobecný technologický pokrok nových modelov s logami značky Kia v praxi domonštruje aj interiér testovaného exempláru. Inými slovami kabína modelu Sportage pôsobí aj dnes sviežo, zaujímavo a zároveň hodnotne. Architektúra palubnej dosky vsádza na moderný koncept s dvojicou opticky prepojených displejov a množstvom prepracovaných dizajnových detailov.

Ešte pred vstupom na palubu musím aj v tomto prípade pochváliť praktický SUV štandard v podobe dôkladného prekrytia prahov dverí. Dôraz na čo najvýraznejší wow efekt tu pripomína nielen precízne dielenské opracovanie, ale aj skladba použitých materiálov. Špecialitou určenou výhradne pre testovanú špecifikáciu Edícia 30 je okrem tmavého prevedenia stropu aj vizuálne efektné čalúnenie. To kombinuje na dotyk príjemnú Alcantaru s umelou kožou v špeciálnom odtieni Midnight Green. Obklad v originálnej zelenej farbe zdobí okrem sedačiek napríklad aj moduly vo dverách. Kórejci zároveň ani v interiéri svojho kľúčového SUV modelu nešetrili na jednej strane efektnými, no zároveň aj na prach a mechanické poškodenia náchylnými obkladmi v štýle klavírneho laku.

Palubná doska aktuálnej generácie modelu Kia Sportage

Napriek prítomnosti moderných digitálnych hračiek si najnovšia generácia kompaktného SUV-čka s logami značky Kia dáva stále záležať aj na čo najprepracovanejšej ergonómii. Tradičné ovládacie prvky vrátane mechanických tlačidiel možno okrem stredovej konzoly nájsť aj vľavo pod volantom. Za užívateľsky prívetivý nápad tu už tradične považujem ovládaciu lištu v centrálnej časti palubnej dosky. Príjemne veľké virtuálne tlačidlá tu stále dopĺňajú aj klasické otočné potenciometre. Vďaka svojej zdvojenej funkcii dokáže spomenutý ovládací modul poslúžiť pre klimatizáciu a zároveň aj pre skratky palubného infotainmentu spojené s tradičným ovládaním audia.

Dnes tak preferované moderné digitálne hračky pripomína dvojica displejov s veľmi peknou a prepracovanou grafickou stránkou. Kvalitné a ostré vyobrazenie si zároveň vystačí aj bez tieniacich elementov. Prístrojový panel ponúka v prípade modelu Sportage simuláciu klasických budíkov doplnených o pomerne široké variácie dostupných údajov palubného počítača. Tematický vzhľad sa mení v závislosti od zvoleného jazdného režimu, resp. možnosti aktivácie preferovaného pevného layoutu. Testovaná výročná edícia mimochodom ešte nedisponuje inak zaujímavou hračkou v podobe kamerového nahľadu tzv. mŕtveho uhla pri aktivovanej smerovke.

Vtipný a zároveň ergonomicky príjemný prvok na palube reprezentuje napríklad aj ovládacia lišta so zdvojenou funkciou

V princípe už dôverne známe grafické prostredie s minimalistickým úvodným menu kopíruje aj dotyková obrazovka centrálneho infotainmentu. Vďaka zaobleniu je tu automaticky k dispozícii aj decentná orientáciou v smere na vodiča. Adekvátne pohotové reakcie na dotyk dopĺňa množstvo záložiek s nastaveniami, vstavaná navigácia, ako aj zaujímavá online nadstavba Kia Live, resp. Kia Connect. Samozrejmosťou je aj možnosť inštalácie mobilnej aplikácie. To, že Kórejci vedia robiť kvalitné displeje, pripomína napríklad detailné vyobrazenie parkovacej kamery. Moja mierna výčitka tu na druhej strane už tradične smeruje k dnes už čoraz častejšej „bezkáblovej“ mobilnej konektivite. Pre tento účel je nutné stále využiť menej praktickú klasiku v podobe prepojenia smartphonu s vozidlom prostredníctvom kábla.

Tvorcovia interiéru sa vyhrali aj s konceptom dostupných odkladacích priečinkov. Zaužívanú klasiku v tomto prípade dopĺňa kreatívne stvárnenie pomerne veľkého priečinku na stredovej konzole. Tej je v prípade potreby možné jednoducho premeniť na praktické držiaky na nápoje.

Pre jubilejnú výbavu Edícia 30 je príznačne aj efektné zelené čalúnenie

Dynamický podtón pripomína testovaná Kia Sportage taktiež posedom za volantom vrátane rozmerovo príjemného multifunkčného volantu s klasickými ovládacími tlačidlami. Dostatočne nadimenzované predné sedačky sú aj napriek decentnému náznaku bočného vedenia prioritne komfortné a vhodné aj na dlhé diaľničné presuny. Bezproblémovému výhľadu z vozidla svojou troškou napomáha aj uchytenie emočne tvarovaných spätných zrkadiel.

Vzdušné priestorové pomery panujú aj v druhom rade. Kia Sportage dokáže aj vo svojej európskej verzii bezproblémovo poslúžiť ako rodinne orientovaný automobil. V druhom rade sa okrem detí veľmi pohodlne odvezie dvojica urastenejších dospelákov. Pri svojej výške cca 185 cm a personálne prednastavenej pozícii predného sedadla som mal vzadu stále dostatok priestoru pre nohy aj hlavu. Cestujúci v druhom rade s určitosťou ocenia aj možnosť nastavenia sklonu delených zadných operadiel, či samostatné výduchy ventilácie. Moderné nápady v tomto priestore dopĺňa prítomnosť zdrojových USB koncoviek umiestnených netradične na operadlách predných sedadiel. Celkovú praktickú stránku tu ešte viac zlepšilo tvar zadnej časti hlavovej opierky, ktorý je prispôsobený na zavesenie bundy alebo saka. Palec hore dávam aj prítomnosti praktických háčikov vhodných na zafixovanie nákupných tašiek.

Prijemne vzdušný životný priestor ponúka modelu Sportage aj v druhom rade

Batožinový priestor testovanej mild-hybridnej motorizácie disponuje v základnom usporiadaní plne akceptovateľnou kapacitou 562 litrov. Podstatnú časť priestoru pod podlahou v tomto prípade vypĺňa mild-hybridná batéria. Do zadnej časti pod úrovňou podlahy je možné napriek tomu stále odložiť nielen povinnú výbavu, ale aj ďalšie drobnosti. Aspoň dojazdová rezervná pneumatika sa sem ale už nezmestí. Všeobecnú praktickú stránku priestoru pre batožinu zlepšujú fixačné pomôcky, ako aj možnosť sklopenia zadných operadiel priamo z kufra. Jednoduchá plastová výplň bočných stien je predsa len o niečo viac náchylná na potencionálne mechanické poškodenia. Po sklopení delených zadných operadiel v pomere 40/20/40 vzniká optimálna rovina s maximálnou prepravnou kapacitou na úrovni až 1751 litrov.

Reálne bohatá jubilejná výbavová línia Edícia 30 je hierarchicky umiestnená presne uprostred, teda medzi verziami Gold a Platinum. Jej automatickou súčasťou sú okrem už spomínaných vizuálnych odlišností napríklad aj prvky ako: bohatá paleta bezpečnostných a asistenčných systémov vrátane adaptívneho tempomatu, vstavaná navigácia, predné aj zadné parkovacie senzory, cúvacia kamera, elektricky nastaviteľné predné sedadlá, vyhrievané predné aj zadné sedadlá, vyhrievaný volant, dvojzónová automatická klimatizácia, bezkľúčový prístup a štartovanie či nastaviteľné ambientné podsvietenie interiéru.

Batožinový priestor mild-hybridnej motorizácie disponuje základnou kapacitou 562 litrov

Všestranné SUV

K veľkej popularite piatej generácie modelu Sportage okrem neopozeraného dizajnu a priestranného, no zároveň aj moderného interiéru, vo finále prispeli aj precízne vyladené jazdné vlastnosti. Pýchu značky možno pokojne označiť prívlastkom športovo jazdiace SUV. Základným pilierom suverénnych jazdných vlastností je aj v tomto prípade dospelý podvozok s nezávislým zavesením všetkých kolies. Vyladenie pruženia možno v kombinácii s 19 palcovými diskami kolies označiť ako o niečo tuhšie, no stále adekvátne komfortné.

Výročný Sportage dokáže pomerne suverénne odfiltrovať bežné nedokonalosti našej cestnej infraštruktúry. Všeobecne tuhšia charakteristika tlmičov už dá o sebe vedieť pri nechcenom „trafení“ prepadnutého kanalizačného poklopu, či iného hlbokého krátera, kedy už treba počítať aj s určitým prenosom kinetickej energie do pocitovo príkladne tuhej karosérie.

Vyladeniu podvozka aktuálneho modelu Sportage vo všeobecnosti nechýba športoví príchuť

Druhá strana mince športovejšej orientácie dá o sebe okamžite vedieť pri svižnejšej jazde na kvalitnom povrchu vrátane obľúbených okresných komunikáciách plných zákrut. Pocit potrebnej istoty tu okrem príkladného držania jazdnej stopy dotvárajú aj minimálne náklony karosérie. Na pomery dnešných kompaktných SUV testovaný exemplár určite neurazí ani parametrom pohotovostnej hmotnosti na úrovni cca 1,7 tony. K emočnej dokonalosti v rámci temperamentnej jazdy mi vo finále najviac chýbala väčšia porcia spätnej väzby smerom od riadenia. Práce s volantom je aj v dynamickom móde vyladená stále prioritne komfortne. S prioritne zážitkovým využívaním testovanej konfigurácie v sumári prirodzene nekorešponduje ani výkonovo slabší mild-hybrid.

Motorizácii 1,6 T-GDi MHEV v praxi zo všetkého najviac svedčí predvídavý, resp. skôr defenzívnejší štýl jazdy. Svoju rodinnú orientáciu Sportage pripomína aj primeraným akustickým komfortom na palube. V tejto disciplíne platí, že odizolovanie priestoru pre posádku vrátane diaľničného tempa v optike dnešnej doby pri testovanom exemplári s určitosťou neurazí, no zároveň ani vyslovene nenadchne.

Charakteristiku jazdy aj v tomto prípade decentne mení voľba jazdného režimu

Výkonovo slabší mild-hybrid 1,6 T-GDi bol vyladený na príjemný a reálne plne postačujúci výkon 150 koní. Základná elektrická nadstavba pozostáva zo 48V sústavy zahŕňajúcej štartérgenerátor a rozmerovo kompaktnú batériu slúžiacu na uskladnenie vyrekuperovanej energie. Riadiaca jednotka pohonnej sústavy sa pri jazde pomerne často spolieha na pocitovo vcelku výraznú brzdnú rekuperáciu. Jej intenzitu zároveň nie je možné nijako regulovať. Pri dostatočne nabitom akumulátore dokáže tá istá pohonná jednotka príkladne „plachtiť“, čo platí aj pre vyššie rýchlostné tempo.

Pocitovú charakteristiku jazdného štýlu tu čiastočne ovplyvňuje voľba jazdného režimu. Prioritnú orientáciou na čo najnižší apetít pripomína východisko režim Eco, s ktorým je možné pri každodennom živote bezproblémovo fungovať. Ďalšími alternatívami pri jazde na klasických komunikáciách je neutrálne nastavenie Normal, ako aj viac impulzívnejší mód Sport. Práve v dynamickom nastavení dokáže pohonná sústava príkladne pracovať s ponúkanou „silou“ v podobe optimálneho prenosu krútiaceho momentu.

Testovaný mild-hybrid spolupracuje so 7-st. dvojspojkovým automatom

Decentný elektrický doping je vo všeobecnosti výhodou predovšetkým pri potrebe svižného rozjazdu z miesta. S ponúkanou jazdnou dynamikou som bol reálne spokojný pri drvivej väčšine mantinelom rutinného používania. Približujúci sa výkonový limit testovanej motorizácie dá o sebe najviac vedieť pri potrebe pohotového pružného zrýchlenia vo vyššom rýchlostnom tempe.

K vo všeobecnosti príjemnej súhre mild-hybridnej motorizácie napomáha aj kombinácia so 7-st. dvojspojkovou DCT prevodovkou. Konštrukcia s dvoma spojkami sa najčastejšie prejaví pri o niečo ospanejšej prvotnej reakcii na zošliapnutie „plynového“ pedála. Ide o typický neduh mnohých automatických prevodoviek s identickou konštrukciou. Zmeny prevodových stupňov už prebiehajú veľmi hladko a prirodzene. Aj napriek všeobecnej snahe s prácou v čo najnižších otáčkach, musím automat pochváliť za veľmi pohotové podradenia pri akomkoľvek impulzívnejšom zatlačení pedála akcelerátora. Z tohto dôvodu som pri bežnom používaní na klasických nemal prakticky ani raz vyslovené nutkanie siahnuť po inak precízne a pohotovo pracujúcom manuálnom radení prostredníctvom pádiel pod volantom.

Hlavným limitom v náročnejšom teréne je svetlá výška len 17 cm

Očakávanú SUV všestrannosť podčiarkuje testovaný exemplár aj vďaka prítomnosti pohonu všetkých kolies. Okrem podvedome očakávanej istoty na klzkom povrchu sa Kia Sportage AWD rozhodne nestratí ani mimo spevnených ciest, resp. v teréne. Prehnané offroad ambície tu jednoznačne najviac limituje svetlá výška s hodnotu „len“ 17 cm. Na vyslovene trápenie v náročnejších podmienkach zároveň nie je určená ani už spomínaná konštrukcia dvoj-spojkovej prevodovky, ktorá je prirodzene citlivejšia na potencionálne prehriatie.

Výročný model si aj napriek tomu vďaka režimu Lock s rovnomennou distribúciou sily medzi jednotlivé nápravy, dokáže pri troche predvídavosti a šoférskeho citu poradiť napríklad aj s „ľahším“ krížením náprav. Pri pomalom zdolávaní výraznejších terénnych zlomov môže v mnohých prípadoch pomôcť režim manuálneho radenia s elimináciou neefektívneho preradenia smerom nahor. Pre pravidelnejšie využívanie v terénne je v sumári jednoznačne lepšou alternatívou full-hybridný súrodenec s klasickým automatom.

Kia Sportage s pohonom všetkých kolies dokáže byť prijemne všestranným a zároveň univerzálnym SUV

Výročná výbavová edícia zaujme aj pestrou škálou dostupných asistenčných systémov. Na diaľnici je užitočnou pomôckou spoľahlivo pracujúci adaptívny tempomatu s príkladným udržiavaním vozidla uprostred vymedzeného jazdného pruhu. Z užívateľského hľadiska chválim taktiež pohotovú možnosť deaktivácie daného pomocníka prostredníctvom tlačidla na volante.

Vzhľadom na všestranný SUV potenciál a prítomnosť pohonu všetkých kolies možno ako plne akceptovateľnú označiť aj nameranú spotrebu paliva. Výsledný kombinovaný priemer sa na konci testu ustálil na hodnote 7,2 l/100 km. Najúspornejší je mild-hybrid aj vďaka častému plachteniu podľa očakávania na okresných komunikáciách. V daných podmienkach sa spotreba ustálila tesne nad 6-litrovou hodnotou. Naopak, najsmädnejšie so spotrebou 8,3 l/100 km, bolo testované SUV v mestskej zástavbe. Pri dlhých diaľničných presunoch treba v tomto prípade počítať s apetítom cca 7,8 l na každých 100 km.

Nameranú spotrebu mild-hybridu možno označiť ako plne akceptovateľnú

A celkový dojem?

Aktuálna piata generácia Kia Sportage si pripomína už 30 výročie od prvotného debutu rovnomenného modelu. Automobilka svojmu úspešnému SUV pri tejto príležitosti dopriala limitovanú verziu. Výbavová Edícia 30 zaujímavé svojou stále racionálnou podstatou spojenou s prijemne bohatou výbavou. Testovaný exemplár s benzínovým mild-hybridom a pohonom všetkých kolies celkovou komplexnosťou a všestrannosťou podčiarkol všeobecnú obľubu historicky najpredávanejšieho automobilu s logami značky Kia.

Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský

Testovací diár:

Model: Kia Sportage 1,6 T-GDi MHEV Edícia 30
Dĺžka: 4 515 mm
Šírka: 1 865 mm
Výška: 1 650 mm
Rázvor: 2 680 mm
Objem kufra: 562 litrov
Motor: zážihový mild-hybrid (benzín)
Pohon: všetkých kolies
Kombinovaný výkon kW/koní: 110/150
Krútiaci moment Nm: 250
Pohotovostná hmotnosť: 1573-1722 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 189
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 9,7 s
Prevodovka: automatická dvojspojková
Počet stupňov: 7
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 6,8 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 7,2 l/100 km
Pneumatiky: Continental WinterContact

Verzia/akciová cena

Kia Sportage 1,6 T-GDi MHEV Edícia 30 AWD (testovaný model) od 35 690 €
Kia Sportage 1,6 T-GDi Edícia 30 AWD (160 koní bez MHEV) od 35 690 €
Kia Sportage1,6 T-GDi Silver (160 koní, FWD, 6MT) od 26 990 €

Exit mobile version