Autoinak.sk

Test: Lexus NX – Japonská precíznosť

Test Lexus NX 2023

Čoraz ambicióznejšia prémiová automobilka z krajiny vychádzajúceho slnka započala v uplynulom období mohutnú modelovú ofenzívu. Medzi horúce novinky s logom Lexus, ktoré sa vo výhľadovej budúcnosti objavia aj na Slovensku možno zaradiť luxusný MPV model LM, ako aj novú vstupnú bránu v podobe úplne nového malého crossoveru LBX. Práve automobily s vyššou svetlou výškou sa pri značke Lexus tešia u nás dlhodobo najväčšej popularite. K dôležitým novinkám sa aj z tohto dôvodu radia aj nové generácie SUV-čiek NX a RX, ktoré sa na slovenskom trhu už predávajú. V aktuálnom teste sme mali možnosť preveriť rozmerovo kompaktnú SUV novinku. Nový Lexus NX je v našom priestore k dispozícii výhradne s elektrifikovanými motorizáciami. Špičkový plug-in hybrid v tomto kontexte dopĺňa testovaný a cenovo dostupnejší full-hybrid.

Nový full-hybridný Lexus NX 350h AWD so zážihovou motorizáciou o objeme 2,5 litra, ktorej vypomáha vykoná elektosústava, automatickou prevodovkou, pohonom všetkých kolies a v prostrednej najvyššej výbave Prestige Top, nám na test zapožičala spoločnosť AT Lexus Žilina.

Rýchle fakty:

Fotogaléria Lexus NX 350h AWD

Globálnym SUV ťahúňom značky Lexus bol dlhodobo veľký model RX. Čaro dnes tak obľúbeného kompaktného SUV segmentu objavili Japonci „až“ v roku 2014. Práve v tomto čase uzrela svetlo sveta prvá generácia modelového radu Lexus NX. Pod skratkou automobilka už tradične ukryla výstižné slovné spojenie „Nimble crossover.“ Aj s pričinením emočnejšej, resp. šoférskejšej orientácie sa dobová novinka prakticky okamžite zaradila medzi najdôležitejšie modely automobilky a zároveň šlo aj o najpredávanejší európsky Lexus.

Očakávaná druhá generácia SUV bestselleru bola oficiálne predstavená v roku 2021. Automobilka si na svojom ťažiskovom modeli dala mimoriadne záležať. Koncepčne úplne nový model NX je postavený na modernej „skupinovej“ platforme TNGA-K. Na rozdiel od súrodeneckého modelu Toyota RAV4 tu Lexus kládol veľký dôraz na autentické vyladenie jazdných vlastností a celkovo prémiovej atmosfére.

Nový Lexus NX je v Euópe dostupný výhradne v hybridnom prevedení

Medzigeneračne „ostrejší“ dizajn dopĺňa taktiež citeľný nárast tuhosti karosérie. Z technologických riešení zaujmú nové full LED svetlá s dostupnou Matrix nadstavbou. Z technologických noviniek stojí za zmienku nový palubný infotainment Lexus Link Pro. Kreatívny prístup k logike ovládania vozidla automobilka využila vďaka vzájomnej spolupráci multifunkčného volantu a Head-up displeja. Pochvalu si zaslúži taktiež pokrokové hlasové ovládanie. Veľkú pozornosť automobilka venovala aj aspektu bezpečnosti.

Paleta dostupných verzií, resp. pohonných jednotiek sa pri novej generácii v Európe spolieha výhradne na sofistikované hybridy. Vstupnou bránou do sveta nového Lexusu NX je full-hybridná verzia 350h FWD (pohon predných kolies). Kombinovaný výkon klasického hybridu pozostávajúceho z odolnej benzínovej atmosféry o objeme 2,5 litra a výkonného elektromotora dosahuje 242 koní. Okrem „predokolky“ je identická verzia k dispozícii aj s pohonom 4×4. Model 350 h AWD disponuje identickým výkonom 242 koní. O pohon kolies zadnej nápravy sa stará druhý elektromotor na zadnej náprave. Vrcholnou výkonovou verziou je plug-in hybrid NX 450h+ AWD so systémovým výkonom 306 koní a automatickou dostupnosťou pohonu všetkých kolies. Štandardom pri všetkých vyššie spomínaných verziách je spolupráca s automatickou e-CVT prevodovkou.

Základnou pohonnou jednotkou je full-hybrid s výkonom 242 koní

Charizmatický dizajn

Lexus patrí z hľadiska prístupu k dizajnu medzi najodvážnejšie automobilky z krajiny vychádzajúceho slnka. Pre najnovšie modely je po vizuálnej stránke príznačný tzv. jazyk L-Finnese, ktorý v sebe do jedného celku kombinuje viacero charakteristických prvkov. Druhá generácia modelu NX po optickej stránke čiastočne odkazuje na svojho úspešného predchodcu. Tvorcovia atraktívnych línií sa tu ale podstatne viac vyhrali nielen s efektom SUV robustnosti, ale aj dynamickým akcentom a celkovou okázalosťou.

Vizuálnou dominantou predných partií je už tradične rozmerovo veľkorysá vretenová maska s kolmým sklonom. V prípade testovanej konfigurácie Prestige Top ju formuje opticky atraktívny výplet s dôrazom na detailné remeselné spracovanie tzv. 3D efektu. Na dynamické zárezy masky plynule nadväzujú dizajnovo ostré svetlomety s čiernym pozadím. Šípovité denné svietenie dopĺňa v prípade skúšaného exemplára už aj výkonná full-LED technológia s tieňovaním. Za tmy presvedčivý svetelný výkon obohacuje príjemná šírka svetelného kužeľa. Funkcia Matrix funguje taktiež výborne, a to aj napriek tomu, že z hľadiska počtu svetelných segmentov dnes nepatrí medzi tie absolútne najsofistikovanejšie. Celkovo športový nádych predných partií dotvára predný nárazník s výraznými postrannými aerodynamickými prieduchmi.

Dizajnovo asymetrické tvary formujú pri novom modely Lexus NX veľmi atraktívny celok

Pri pohľade z profilu zapadá nový model NX aj vďaka o niečo dlhším karosárskym previsom do rodiny SUV modelov značky Lexus. Príznačnú ostrosť a vizuálnu dynamiku dotvára v tomto priestore o niečo dlhšia kapota skombinovaná s efektne svalnatými blatníkmi. Určité terénne ambície tu zároveň evokuje vkusne zapracované ochranné oplastovanie. Na japonský zmysel pre detail svojim vzhľadom odkazujú napríklad aj spätné zrkadlá. Testovaný exemplár bol obutý na dizajnovo atraktívnych 20-palcových diskoch z ľahkých zliatin a pneumatikách so stále racionálnou výškou bočného profilu. Tmavé prevedenie diskov elegantne ladí s príplatkovou bielou Sonic metalízou.

Dizajnovo výrazná a zároveň elegantná je aj zadná časť novej generácie modelu NX. Jej najvýraznejšou optickou dominantnou je svetelný podpis. Nové koncové svetlá s opäť ostrým svetelným podpisom v tvare písmena „L“ vzájomne prepája svetelná lišta. Priestor pod svetelným elementom vypĺňa názov automobilky Lexus, ktorý nahrádza fabrické logo. Dynamickú atmosféru tu okrem toho formuje decentný strešný spojler či falošné veterné prieduchy ozvláštňujúce bočné línie inak masívneho zadného nárazníka.

Zadnej časti dominuje moderné dobové riešenie v podobe vzájomne prepojených koncových svetiel

Japonská precíznosť v praxi

Interiér novej generácie Lexus NX zaznamenal v porovnaní s rovnomenným predchodcom citeľný progres. Japonci sa svojmu kľúčovému SUV snažili dopriať ešte viac prémiovej atmosféry, čo sa im aj bez preháňania aj reálne podarilo. Kabína testovaného modelu aj z tohto dôvodu predstavuje pomyselnú oázu pokoja, resp. svoj vlastný svet, takmer dokonale utlmený od vonkajších rušivých vplyvov.

Ešte pred vstupom na palubu tu okrem dôkladného prekrytia prahov dverí zaujme technologický detail v podobe elektronických zámkov dverí. Vnútorná strana na prvý pohľad obyčajných kľučiek dverí ukrýva elektronický mikrospínač. Veľmi kreatívne je vyriešené aj otváranie zvnútra. Tento proces zastrešuje miniatúrne „pádlo“ zakomponované ergonomicky do madiel dverí. Japonci tu samozrejme myslia aj na prípad núdzového otvorenia zámky. To zastrešujú tie isté tiahla a to prostredníctvom ich klasického potiahnutia. Lexus NX sa s frajerinou otvárania vozidla nesnaží prioritne zaujať. Elektronické zámky prioritne spolupracujú s bezpečnostným asistentom, ktorý posádke nedovolí otvoriť dvere v prípade, ak sa ich dráhe približuje napríklad cyklista.

Elektrické zámky sa otvárajú prostredníctvom minimalistických pádiel

Veľký palec hore si nové kompaktné SUV s logom Lexus zaslúži aj za celkovú atmosféru na palube. Testovaný exemplár vo výbave Prestige Top disponoval farebne najkonzervatívnejších čalúnením z ponuky v podobe čiernej kože. Absentujúci „woow“ efekt z farieb tu už pri prvom kontakte kompenzuje dôraz na kvalitatívnu stránku. Záplavu na dotyk veľmi príjemných materiálov dopĺňa aj hodnotné, presnejšie naozaj prémiové dielenské opracovanie.

Koncepčne moderná architektúra palubnej dosky si aj napriek jasnej preferencii minimalizmu stále zachovala aj niektoré klasické ovládače. Okrem rýchlej regulácie intenzity podsvietenia prístrojov, tlačidla na rýchle vyvolanie kamerového náhľadu, či koncepčne tradičného ovládania jazdných režimov, radím do tejto kategórie aj modul klimatizácie, ktorý je ale paradoxne súčasťou veľkej centrálnej obrazovky orientovanej v smere na vodiča.

Palubná doska nového modelu Lexus NX

Konzervatívnejší prístup preferuje model NX v rámci prístrojového panela. Plne grafická časť vsádza na typické Lexus riešenie v podobe prehľadného centrálneho budíka a postranných ukazovateľov stavu paliva a teploty chladiacej kvapaliny. Aj napriek digitálnemu princípu ponúka prístrojový panel s odmyslením si variácii vyobrazenia palubného počítača len minimálne zmeny grafického layoutu. Tie sú naviazané prioritne na zvolený režim jazdy. Reálnu výčitku tu ale smerujem až k intuitívnosti drobných detailov. Údaj o priemernej spotrebe sa tu napríklad nuluje paradoxne v menu infotainmentu.

Obrovský digitálny progres pre značku Lexus, naopak, znamená príchod koncepčne nového palubného rozhrania Lexus Link Pro s veľkorysou dotykovou obrazovkou. Infotainment okrem reálne intuitívnej orientácii v položkách menu poteší aj bleskurýchlymi odozvami na dotykové povely. V princípe vysokú kvalitu ponúka aj grafická stránka. Potvrdzuje to napríklad aj detailne a vyobrazenie kamerového náhľadu na okolie vozidla. Subjektívne až príliš jednoducho a prázdno tu na mňa na druhej strane pôsobia niektoré záložky podmenu na bielom, resp. tmavom podklade. O niečo sofistikovanejšie animácie by pristáli taktiež napríklad grafike s funkciou hybridného systému či práce pohonu všetkých kolies. Moderná mobilná konektiva v prípade môjho zariadenia Android fungovala „len“ cez káblové prepojenie. Naopak, len chválu smerujem k modulu vstavanej navigácie fungujúcej v reálnom čase či intuitívnemu vyvolaniu aplikácii s ovládaním dôležitých funkcií vozidla s príjemne veľkými ikonami.

Grafika prístrojového panela sa mení len minimálne

Sofistikovanosť značky Lexus sa prejavila naplno aj pri vyladení klimatizácie. Už spomínané intuitívne ovládanie, vyobrazené permanentne v spodnej časti obrazovky dopĺňajú ergonomicky príjemne otočné ovládače na reguláciu teploty. Inteligencia termomanažmentu sa v automatickom móde vzťahuje aj na príjemne jemnú reguláciu vyhrievania, resp. odvetrávania sedadiel meniacej sa v závislosti od vonkajšej teploty.

Za prémiové riešenie možno označiť aj grafické stvárnenie Head-un displeja. Lexus sa v minulosti pomerne hľadal pri koncepte ovládania infotainmentu prostredníctvom združeného ovládača. Nový model NX už úplne upustil od dotykového touchpadu. Veľkú inováciu, ktorú postupne preberajú ostatné nové modely značky predstavuje koncepčne nový multifunkčný volant. Klasické ovládacie tlačidlá dopĺňa aj ich virtuálna nadstavba reagujúca na dotyk. V rámci novej filozofie značky s názvom „ruky na volante“ je množstvo dôležitých funkcií ovládania, vďaka spolupráci multifunkčného volantu a grafického Head-up displeja.

Pýchou značky Lexus je nový infotainment Link Pro

Výhodou daného konceptu je absencia nutnosti odvracania zraku od vozovky. Na využitie jeho plného potenciálu rozhrania je potrebný určitý grif. Ten som subjektívne nadobudol už po pár testovacích dňoch. Vycibriť mi ostávalo už len z času neplánované zásahy do menu, pod ktoré sa podpísala kombinácia citlivých virtuálnych tlačidiel v kombinácii s impulzívnou prácou s volantom, napríklad pri potrebe pohotového otočenia, resp. tesného manévrovania.

Ďalšou možnosťou ovládania početnej škály funkcií je až nečakane vyspelé hlasové ovládanie „Hey Lexus“, fungujúce v slovenskom jazyku. V tejto disciplíne patrí prémiová automobilka z Japonska v súčasnosti medzi najlepších. Komplexnú vyváženosť kompaktnej SUV novinky dotvárajú užívateľsky príjemne navrhnuté odkladacie priečinky, vrátane výkonnej indukčnej nabíjačky pre smartphone. K dokonalosti tú chýba snáď už len čalúnená výstelka odkladacích boxov vo dverách.

Predné sedačky sú prijemne komfortné

Aj napriek príjemne vyvýšenému SUV posedu, možno Lexus NX označiť až ako nečakane šoférsky. Okrem proporčne prakticky dokonalého volantu a možností širokého nastavenia optimálneho posedu sa pod to podpísali aj dostatočne nadimenzované a zároveň pohodlné predné sedačky. Tie aj pri testovanej luxusnej verzii Prestige Top disponujú sympatickým náznakom bočného vedenia.

Príjemne priestorové pomery v druhom rade kopírujú dnes zaužívané štandardy rozmerovo kompaktných SUV modelov. Okrem detí sa v druhom rade pohodlne odvezie aj dvojica urastenejších dospelých. Pri svojej výške cca 185 cm som mal po usadnutí za seba vzadu stále dostatočnú priestorovú rezervu pre hlavu i kolená. Cestovný komfort v druhom rade podľa očakávania vylepšujú samostatné výduchy ventilácie, prítomnosť zdrojových koncoviek či decentná možnosť polohovania zadných operadiel.

Priestorová ponuka v druhom rade uspokojí aj dvojici urastenejších dospelákov

Z hľadiska rodinného potenciálu nesklame nový Lexus NX ani pri batožinovom priestore. Základná prepravná kapacita testovanej full-hybridnej verzie s pohonom všetkých kolies dosahuje veľmi slušnú hodnotu 549-554 litrov, v závislosti od pozície zadných operadiel. Pomerne symetrickému tvarovaniu ložnej plochy sekunduje precízne čalúnenie bočných stien. V rámci precízneho odhlučnenia si Lexus mohol dovoliť aj použitie koncepčne jednoduchého krycieho plata, ktoré je možno zložiť a uskladniť v priestore pod podlahou. Do praktického organizéra pod podlahou sa zmestí aj povinná výbava, opravná sada a ďalšie drobnosti. Po sklopení delených zadných operadiel je k dispozícii takmer ideálna rovina s maximálnou prepravnou kapacitou 1436 litrov. Za drobný praktický nedostatok pri testovanom exemplári považujem absenciu otvoru na prepravu dlhých predmetov, či možnosť „odpálenia“ zadných operadiel priamo z kufra. Svoj japonský pôvod nový Lexus NX v prípade urastenejších osôb pripomína aj pomerne nízkou výškou elektronického otvárania piatych dverí.

Testovaný exemplár vo výbave Prestige Top reprezentuje z pestrého spektra dostupných výbavových svetov približný stred. Na reálne bohatej výbave, ktorá efektívne sekunduje prémiovej cenovke si Japonci dávajú záležať už v úplnom základe. Už vo verzii Comfort sú k dispozícií prvky ako adaptívny tempomat, automatické prepínanie diaľkového módu, zadná parkovacia kamera, dvojzónová automatická klimatizácia či vstavaná navigácia. Skúšaná výbava k tomu pridáva už záplavu asistenčných systémov, vrátane asistovanej zmeny jazdného pruhu, Quad-LED svetlomety, protihlukové sklá, kožené čalúnenie, elektricky nastaviteľné predné sedadlá s vyhrievaním a odvetrávaním, elektricky nastaviteľný volant, bezkľučový prístup a štartovanie, Head-up displej či ambientné podsvietenie. Škoda len, že tradičná pýcha značky Lexus v podobe špičkového audia značky Mark Levinson so 17- reproduktormi je viazaná len na dve najvyššie výbavy Luxury a F Sport.

Batožinový priestor disponuje v základe v 549-554 litrov

Príjemný spoločník

Lexus pri novej generácii SUV modelu NX venoval veľkú pozornosť autentickému vyladeniu jazdných vlastností, ktoré sa ladili aj na domácom okruhu Šimojama. Výsledkom danej snahy je napríklad precíznejšie rozloženie hmotnosti s nižšie položeným ťažiskom alebo upravený podvozok s upraveným rozchodom kolies.

Prácu podvozka s nezávislým zavesením všetkých kolies možno označiť za jednu z najväčších prednosti testovaného full-hybridu. Vyladením pruženia sa Japonci snažili trafiť optimálny kompromis medzi komfortom a jazdnými zážitkami. Testovaný model NX 350h vo výbave Prestige má v tomto smere o niečo bližšie ku komfortnému prejavu. Zaujímavosťou je, že adaptívne tlmiče sú výsadou len športovo ladených výbav F-Sport.

Vyladenie podvozka patrí k ozdobám testovaného exemplára

SUV novinka dokáže v praxi s veľkou istotou a precíznosťou odfiltrovať bežné nedokonalosti našich ciest, a to aj v kombinácii s efektnými 20-palcovými kolesami. Pravovernú prémiovú DNA som v tomto smere ocenil napríklad pri príkladnej poslušnosti a precíznej ovládateľnosti na ceste s horším povrchom, resp. pri prejazde série za sebou nasledujúcich nerovností.

O ten istý podvozok sa je možné oprieť aj pri dynamickejšej jazde. Pri svižných prejazdoch cez dlhšie zákruty sa v pozitívnej miere prejavil aj vyššie spomínaný dôraz na rozloženie hmotnosti. Nové NX je aj napriek miernym náklonom karosérie aj v tomto režime jazdy prostredníctvom volantu stále príkladne ovládateľné. Limity nedotáčavosti sú aj v kontexte s pohotovostnou hmotnosťou cca 1,8 tony reálne ďalej, ako ich vodič pri rodinne orientovaného hybridného SUV prvoplánovo očakáva.

Funkciu hybridného pohonu je možné sledovať aj v grafickej podobe

Aj napriek schopnému podvozku s talentom na temperamentnejšiu jazdu testovanému modelu najviac svedčí racionálny spôsob používania. Práve v tomto smere dokonale vyniká reálne precízne odhlučnenie priestoru pre posádku. Na palube nového modelu NX je príjemné ticho aj pri dlhých presunoch v diaľničnom tempe. Symbiózu precízneho odhlučnenia pri dynamickej jazde v štýle „plyn na podlahe,“resp. prudkých akceleráciách čiastočne narúša atmosférický benzínový motor pracujúci vo vyšších otáčkach. O niečo živelnejší, no rozhodne nie nepríjemný zvukový prejav spaľovacieho motora, mi k všeobecnej charakteristike testovanej konfigurácie koncepčne príliš nezapadá.

Samotný hybridný reťazec verzie NX 350h AWD pozostáva z trojice motorizácii. Pri bežnom používaní, príkladne kultivovaný benzínový 4-valec o objeme 2,5 litra, so samostatným výkonom 192 koní, dopĺňa dvojica elektromotorov. Prednosťou full-hybridu značky Lexus je výkonný predný elektromotor (182 koní), ktorému pri verzii s pohonom všetkých kolies sekunduje aj zadný elektromotor s výkonom 54 koní. Prídavný elektromotor sa stará výhradne o pohon zadnej nápravy. Nový model NX tak využíva tzv. elektrickú „štvorkolku“ bez mechanického prepojenia oboch náprava. O precízne a kultivované zladenie celej hybridnej sústavy sa stará elektronicky riadená e-CVT prevodovka.

O súhru hybridného pohonu sa stará automatická e-CVT prevodovka

V princípe spokojný som bol pri testovanom exemplári aj s ponúkanou jazdnou dynamikou. S prispením elektrického dopingu zvláda full-hybridné SUV značky Lexus s prehľadom aj pružné zrýchlenia vo vyššom tempe, resp. bezpečné predbiehacie manévre. Skúsenosti značky Lexus s hybridmi sa premietli aj do pohotových reakcií pohonnej sústavy. Vďaka výkonnej elektrickej nadstavbe zvláda hybridný model NX bežnú akceleráciu častokrát aj bez podpory spaľovacieho motora. Čisto na elektrinu je možné s odmyslením si klasického plachtenia v bežnej premávke opakovane absolvovať aj dlhšie úseky. V čisto mestskom prostredí dokáže testovaný exemplár viac ako polovicu času jazdiť dokonca len na elektrinu.

Charakter jazdy dokáže ovplyvniť aj voľba jazdného režimu. Východiskovému nastaveniu Normal sekunduje komótnejší režim Eco, ako aj impulzívnejší športový mód. Určitú športovú atmosféru dotvára aj možnosť manuálneho radenia simulovaných prevodov, ktorú som reálne príliš nevyužíval. V prípade dostatočne nabitej batérie je možné nepevno aktivovať aj elektrický režim jazdy. V tomto móde som s NX350h v mestskom tempe viackrát prekonal aj vzdialenosťou jedného kilometra.

Charakter jazdy dokáže ovplyvniť voľba jazdného režimu

Poslednou možnosťou ovplyvnenia jazdy, je prednastavenie pohonu všetkých kolies do terénneho módu. Aj vzhľadom na svoje zameranie a prémiovú orientáciu nový Lexus NX logicky nemá žiadne prehnané offroad ambície. Bežné terénne nástrahy vrátane ľahkého kríženia náprav pre testovaný exemplár, na druhej strane nepredstavujú vôbec žiadny problém. Silnou stránkou japonskej novinky, je vysoký dôraz kladený na bezpečnosť. Vodič si daný fakt podvedome uvedomuje aj na základe reálne precízneho a nie otravného vyladenia prakticky všetkých vyspelých asistenčných systémov.

Kompaktná SUV novinka z krajiny vychádzajúceho slnka v teste nesklamala ani z hľadiska nárokov na spotrebované palivo. Pri rozvážnom štýle jazdy tu nie je problém dosiahnuť výsledný priemer tesne nad hranicou 6-litrov. Obdobnú hodnotu 6,3 l/100 km si testovaný exemplár pripísal aj na okreskách. V čisto mestskom prostredí vyobrazil palubný počítač hodnotu 5,9 l/100 km Pri temperamentnejšom jazdnom štýle stúpne priemerná spotreba približne o liter (7,5 l/100 km). Na diaľnici palubný počítač vyobrazil stále akceptovateľnú hodnotu 7,9 l/100 km.

Ľahký terén nepredstavuje pre testovaný Lexus NX žiadny problém

A celkový dojem?

Obľúbené SUV so skratkou NX je pre značku Lexus dôležitým modelom, čo sa naplno prejavilo aj pri teste reálne vycibrenej druhej generácii. Tradične ostrý dizajn kombinuje novinka s adekvátne priestranným interiérom a množstvom technologických inovácií. Výhodou testovaného a cenovo dostupnejší full-hybrid vo verzii NX 350 h s pohonom všetkých kolies, je aj celková SUV komplexnosť.

Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský

Testovací diár:

Model: Lexus NX 350h AWD Prestige Top
Dĺžka: 4 660 mm
Šírka: 1 865 mm
Výška: 1 670 mm
Rázvor: 2 690 mm
Objem kufra: 549 litrov
Motor: zážihový full hybrid
Pohon: všetkých kolies
Počet valcov: 4
Kombinovaný výkon kW/koní: 178/242
Krútiaci moment Nm: 239/270
Pohotovostná hmotnosť: 1790-1870 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 200
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 7,7 s
Prevodovka: automatická
Počet stupňov: e-CVT
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 5,9-6,4 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 6,7l/100 km
Pneumatiky: Bridgestone Alenza

Verzia/cena
Lexus NX 350h AWD Prestige Top (testovaný model) od 69 000 €
Lexus NX 350h FWD Comfort od 42 990 €

Exit mobile version