Autoinak.sk

Test: Mazda CX-60 – Premiant

Test Mazda CX-60 2023

Hirošimská automobilka sa v posledných rokoch preslávila odvahou robiť veci inak. Kým drvivá väčšina konkurencie postupne prechádzala na maloobjemové motorizácie s prepĺňaním, tak Mazda aj naďalej verila konštrukčne odolným a zároveň moderným atmosféram s adekvátnym objemom. K ďalším pôsobivým míľnikom medzi motorizáciami patrí nasadenie technológie Skyactiv-X, ktorá pri benzínových motorizáciách využíva takpovediac naftový princíp. Mazda si zvolila prioritne emočnú a priamočiaru stratégiu aj pri stavbe svojho prvého elektromobilu v podobe crossoveru MX-30. Jej modelové portfólio sa okrem jasne danej šoférskej orientácie začalo čoraz viac približovať k prémiovkám. K takpovediac plnohodnotnému prieniku do spomínanej kategórie Japoncom chýbala vlajková loď. To sa mení príchodom úplne nového SUV modelu Mazda CX-60. Nateraz najväčší model značky Mazda v európskom priestore sa pýši hneď niekoľkými naj. V prvom teste sme preverili sofistikovaný plug-in hybrid, ktorý je zároveň nateraz aj najvýkonnejší sériový model s logami Mazda!

Nový model Mazda CX-60 s top motorizáciou 2,5 e-Skyactiv PHEV, skombinovaným s novou 8-st. automatickou prevodovkou, pohonom všetkých kolies a druhej najhonosnejšej výbave Homura, nám na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky Mazda.

Rýchle fakty:

Fotogaléria Mazda CX-60

S odmyslením si v minulosti pomerne krátkej epochy nasadenia modelu CX-9, bol ešte donedávna najväčším európskym SUV značky Mazda obľúbený model CX-5. Dané status quo sa zmenilo v priebehu minulého roka, kedy Japonci oficiálne predstavili očakávanú vlajkovú loď Mazda CX-60.

SUV novinka je postavená na už vopred avizovanom a zároveň úplne novom technickom základe Skyactiv Multi-Solution Architecture s tzv. klasickým konceptom, teda prioritným pohonom kolies zadnej nápravy. Ambiciózna platforma bola zároveň už od počiatku prispôsobená na zástavbu nových spaľovacích motorizácií so 6-valcami v rade. A to je vzhľadom na plán plne elektrickej budúcnosti v tomto čase viac ako odvážny krok! Konštrukčný obdiv si zaslúži napríklad aj nezávislé zavesenie všetkých kolies, kde sa pri prednej náprave automobilka po čase vracia k sofistikovanej lichobežníkovej konštrukcii.

Novou európskou vlajkovou loďou značky Mazda je SUV CX-60

Spolu s novým modelom v Hirošime reálne predstavili aj nové 6-valcové motorizácie. Naftový ekvivalent je už dnes dostupný aj na našom trhu. Ozdobou veľkého SUV je aj nový benzínový 6-valec 3,3 Skyactiv-G Turbo, ktorého príchod do Európy je nateraz otázny. S odmyslením si motorových šperkov so šiestimi valcami sa pri testovanom modeli v sériovej podobe po prvýkrát objavuje aj výkonný plug-in hybrid! Automobilka si dala zároveň záležať aj na vyladení asistenčných systémov. Novinkou je v tomto smere napríklad palubná kamera, ktorá okrem sledovania pozornosti dokáže identifikovať vodiča a automaticky mu prispôsobiť nastavenie posedu. Emočne ladené SUV s 5-miestnym usporiadaním už onedlho doplní ešte väčší súrodenec so 7-miestnou kabínou. Ten ponesie označenie Mazda CX-80. Pre zaujímavosť dodajme, že za veľkou mlákou Japonci nedávno predstavili aj ešte väčšie SUV, ktoré využíva identický technický základ a nesie označenie Mazda CX-90.

Európsku novinku poháňajú úplne nové pohonné jednotky. Základom pre model CX-60 je prepĺňaný naftový 6-valec s mild hybridnou výpomocou – 3,3 e-Skyactiv D200 s výkonom 200 koní. Zaujímavosťou slabšej naftovej verzie je výhradný pohon kolies zadnej nápravy. Silnejší derivát turbodiesla nesie označenie 3,3 e-Skyactiv D254 a okrem výkonu 254 koní disponuje už aj pohonom všetkých kolies AWD. Výkonovým vrcholom z pomedzi pohonných jednotiek je testovaný plug-in hybrid 2,5 e-Skyactiv PHEV s kombinovaným výkonom až 237 koní. Jeho základom je atmosférická 4-valcová benzínová motorizácia o objeme 2,5 litra (192 koní), ktorej vypomáha elektrosústava elektromotorom o výkone 175 koní. Automobilka deklaruje čisto elektrický dojazd na úrovni 63 km. Všetky vyššie spomenuté pohonné jednotky spolupracujú štandardne s novou 8-st. automatickou prevodovkou.

Testovaný Plug-in hybrid s výkonom 327 koní je nateraz najsilnejšou sériovou motorizáciou značky Mazda

Obor s atletickými proporciami

Kým ostatné európske portfólio značky Mazda pôsobí už na pohľad ľahko a atleticky, tak SUV novinka sa ani po vizuálnej stránke paradoxne nesnaží nasilu maskovať svoju majestátnosť. Dynamický nádych, typický pre hirošimské modely je v tomto prípade skombinovaný s robustnosťou, ktorá budí prirodzený rešpekt. Vďaka mnohým autentickým dizajnovým riešeniam, ale aj celkovým proporciám si ju s menším modelom CX-5 rozhodne nikto nespletie.

Robustným predným partiám s prakticky kolmou siluetou a relatívne vysoko posadenou líniou prednej kapoty dominuje efektná maska s typickým tvarovaním a dynamickým výpletom. Nový tvar dostali vzhľadom na rozmery vozidla aj proporčne menšie predné svetlomety s full LED technológiou. Úzky výbežok denného svietenia, resp. smeroviek zabieha až do siluety masky, čo evokuje krídla. Svetlá musím s odmyslením si efektu pochváliť aj za tmy suverénny svetelný výkon za tmy. Palec hore tu dávam nielen dobré fungujúcej Matrix funkcii tieňovania ale aj špičkový dosvit diaľkového módu. Robustný no zároveň športový nádych predných partií dotvára jednoliaty tvar predného nárazníka s funkčnými postrannými prieduchmi.

Nová Mazda CX-60 je už na pohľad majestátne a robustné SUV

Jednoznačne najviac dynamiky z modelu Mazda CX-60 vyžaruje pri pohľade z profilu. Kratučký predný previs v kombinácii s dlhou prednou kapotou a dozadu posunutou kabínou jasne pripomína klasickú koncepciu s prioritným pohonom zadných kolies. Celkovo uhladené línie umožňujú ešte viac vyniknúť vytiahnutým blatníkom s ochrannými lemami lakovanými vo farbe karosérie. Pre značku Mazda typickú príplatkovú červenú metalízu Soul Red Crystal, pri testovanom exemplári dopĺňajú kontrastné čierne doplnky. Na lem bočného presklenia resp. zrkadla, nadväzujú rovnako čierne 20-palcové disky kolies s efektným dizajnom. Na sofistikovanú motorizáciu v útrobách vozidla odkazuje decentný štítok PHEV na predných blatníkoch.

Dynamicky, no zároveň uhladene pôsobí testované SUV aj pri pohľade zozadu. Dizajnový minimalizmus si v tomto priestore vystačil bez klasickej antény, resp. žraločej plutvy. Tá je zakomponovaná priamo v zadnom skle. Emócie a výkon v tomto priestore pripomína decentný strešný spojler a zároveň masívny zadný nárazník s dvoma pármi postranných výfukových koncoviek. Pri bližšom skúmaní je ale jasné, že už aj Mazda podľahla trendu dizajnových atráp. Reálne vyústenie koncoviek je pritom skryté na rovnakých miestach v priestore pod vozidlom. Medzí opticky dominantné prvky zadných partií sa radia koncové svetlá s efektným podpisom.

V princípe uhladený a jednoliaty dizajn novinky dopĺňajú mnohé prepracované detaily

Luxusný interiér s orientáciou na vodiča

Prioritnej prednosti, v podobe čo najdokonalejšieho prepojenia vodiča s automobilom ostal našťastie verný aj interiér nového modelu CX-60. V princípe jednoduchá architektúra palubnej dosky, ale aj ostatných ovládacích prvkov je aj v prípade novinky navrhnutá tak, aby vodiča už podvedome stiahla do deja zážitkov zo šoférovania. Ešte pred vstupom na palubu si zaslúži uznanie skutočne dôkladné prekrytie prahov dverí. V prípade vyššie nastavených predných sedadiel sa posadká musí mať na pozore pred nechceným kontaktom kolena s dizajnovým prvkom v podobe do priestoru vystúpených krajných výduchov ventilácie.

Okrem vzdušných priestorových pomerov na čele so skutočne veľkorysou vnútornou šírkou dáva o pozícii vlajkovej lode značky model CX-60 vedieť aj z hľadiska skladby materiálov. Prémiové dielenské opracovanie v tomto kontexte dopĺňajú na dotyk príjemné plochy, resp. obklady. V tomto kontexte chcem pochváliť aj absenciu v princípe lesklých plôch v štýle tzv. klavírneho laku. Ešte väčší zážitok z luxusu ako testovaná špecifikácia Homura poskytuje vrcholná výbava Takumi vo svetlom prevedení a mnohými odkazmi evokujúcimi domovinu značky.

Palubná doska nového modelu Mazda CX-60

Ďalšou prioritou značky Mazda je v rámci šoférskej orientácie aj dôraz, na čo najlepšiu ergonómiu. Japonci z tohto dôvodu v interiéri príliš nešetrili klasickými hardwarovými tlačidlami. Modul s dôležitými funkciami vľavo pod volantom dopĺňa z funkčnej stránky výborne zvládnutý modul klimatizácie. Palec hore si zaslúži aj stredový tunel s prehľadným združeným ovládačom palubného infotainmentu. Subjektívne som si na druhej strane musel o niečo dlhšie zvykať predovšetkým pri tesnom manévrovaní na ovládanie voliča prevodovky, ktorým sa novinka inšpirovala pri modeli MX-30.

Prvky dnes tak preferovanej automobilovej moderny sa pri testovanom exemplári premietli napríklad do plne digitálneho prístrojového panelu. Veľmi jemná a prehľadná grafika ponúka v princípe „len“ dva vyobrazovacie layouty. Klasiku v podobe prehľadných budíkov dopĺňa mód s dominantným vyobrazením asistenčných systémov. Prioritou automobilky je pred efektom aj v tomto kontexte šoférska orientácia. Dôležité údaje o jazde sa zároveň premietajú aj na čelné sklo prostredníctvom kvalitného head-up displeja.

Plne digitálny prístrojový panel ponúka dve základne schémy vyobrazenia

Rovnakého trendu s efektným no čo najmenej rozptyľujúcim grafickým minimalizmom sa drží aj centrálny infotainment. Pomerne vzdialená pozícia obrazovky už podvedome naznačuje, že dotykové ovládanie nie je prioritou. Aj napriek tomu obrazovka pri stojacom vozidle reaguje aj na dotyk. Prioritné ovládanie systému zastrešuje ergonomicky dobré zvládnutý ovládač na stredovej konzole. Na jeho logiku som si zvykol veľmi rýchlo a prakticky ani raz počas testovacieho týždňa som nemal nutkanie na kontakt prstu s obrazovkou v centrálnej časti palubnej dosky.

V rámci funkcionality tu chválim graficky decentné prostredie s čiernym podkladom. Celkovú prehľadnosť s množstvom nastavení dopĺňa podrobnú záložku monitorujúcu funkciou plug-in hybridu. Mazda pri novinke ako jeden z mála výrobcov z krajiny vychádzajúceho slnka už dnes disponuje aj bezkáblovo fungujúcou modernou mobilnou konektivitou pre obe platformy. Palec hore si zaslúži aj kvalitný a detailný kamerový nahľad na okolie vozidla. Celkový skvelý dojem tu z môjho pohľadu mierne kazia len zbytočne hrubé „čiary“ oddeľuje pohľady jednotlivých kamier.

Infotainmet sa ovláda prioritne nedotykovo, teda združeným ovládačom

Koncept vlajkovej lode okrem vzdušných priestorových pomerov v prednej časti kabíny pripomínajú aj sedačky. Prioritne ich možno označiť ako pohodlné kreslá s prakticky úplne absentujúcim bočným vedením. Pri dlhých presunoch by som v tomto kontexte predsa len ocenil o niečo dlhší sedák, ktorý si v prípade testovaného exempláru nie je možné predĺžiť ani manuálnym nastavením. Len pochvalu, si naopak, zaslúži výhľad z kabíny o ktorý sa pričinili tenké predne stĺpiky v kombinácii s uchytením spätných zrkadiel.

Priestorom v druhom rade dokáže model CX-60 bezproblémov zastrešiť potreby bežnej rodiny. Na druhej strane a s prihliadnutím na koncept pohonu, nie je medzi testovaným SUV a menším SUV-čkom CX-5 z hľadiska pozdĺžnej priestorovej rezervy vyslovene priepastný rozdiel. Novinke dávam palec hore za druhý par dverí, ktoré sa ovárajú prakticky do pravého uhla. Vzadu sa logicky pohodlne odvezie aj dvojica urastených dospelákov. V prípade vzrastovo menších jedincov tu nebude vyslovene nepríjemné dokonca ani cestovanie v trojici. Celkový komfort tu zvyšujú samostatné výduchy ventilácie, možnosť polohovania operadiel, zdrojové koncovky vrátane zásuvky na 220V či vyhrievanie krajných pozícií.

Predné sedadlá sú prioritne orientované na jazdný komfort

Rodinné nároky, nové SUV značky Mazda zastreší aj z hľadiska kapacity batožinového priestoru so symetrickým tvarovaním. Prepravná kapacita so základným objemom 570 litrov je identická v prípadne plug-in hybridu aj naftových motorizácií. Punc prémiovosti aj v tomto priestore deklaruje poctivé čalúnenie bočných sien. Priestor pod podlahou okrem komponentov pohonu vypĺňa aj subwoofer audia značky Bose. Napriek tomu sa sem okrem opravnej sady stále zmestí aj nabíjací kábel, resp. iné drobnosti.

Z užitočných riešení typických pre značku Mazda chcem vypichnúť sklápanie operadiel priamo z kufra a sofistikované uchytenie krycej roletky. Maximálna prepravná kapacita s prakticky ideálne rovnou podlahou dosahuje 1726 litrov. Aj v batožinovom priestore si našiel svoje miesto menič so zásuvkou na 220V.

Priestorové pomery v druhom rade ťažia z veľkorysej vnútornej šírky

Za mierny praktický nedostatok možno označiť absenciu väčšieho množstva háčikov, či iných fixačných pomôcok. Krajinu pôvodu značky Mazda pripomína aj inak užitočné elektrické otváranie dverí batožinového priestoru, kde sa pred nechceným úrazom hlavy musia mať na pozore osoby s výškou nad 180 cm.

Príslušnosť k prémiovému segmentu nová Mazda CX-60 pripomína prítomnosťou sofistikovaných výbavových prvkov. Veľmi pestré spektrum asistenčných systémov dostupných už v základe testovaná konfigurácia Homura vyšperkovala napríklad aj autentickým dizajnom s čiernymi doplnkami, hodnotným koženým čalúnením, elektrickým nastavením predných sedadiel s vyhrievaním i odvetrávaním či asistentom monitorujúcim vodiča zahŕňajúceho optimálne nastavenie pozície za volantom. V rámci príplatkových paketov testovanému exempláru pristane nadstavba v podobe kvalitného audia Bose, zahŕňajúca napríklad aj sústavu kamier monitorujúcich okolie vozidla.

batožinový priestor ponúka v základe objem 570 litrov

Temperamentné SUV

Pre európske portfólio modelov značky Mazda je príznačná tzv. ľahkonohosť. Dôraz, na čo najnižšiu hmotnosť v kombinácii s optimálnym rozložením váhy, dokážu ešte viac vyšperkovať precízne vyladené jazdné vlastnosti. Testovaná novinka je v tomto smere odlišná. Rozmerovo veľkorysá vlajková loď s plug-in hybridnou motorizáciou sa totiž prehnaným spôsobom nesnaží maskovať svoju reálnu hmotnosť, ktorá v pohotovostnom režime prekonáva dvoj-tonovú hranicu.

Robustné SUV s excelentne tuhou karosériou, vďaka svojej váhe zastrešuje potrebnú dávku istoty, napríklad aj pri rýchlej jazde v zlých poveternostných podmienkach na menej kvalitnej vozovke s vyjazdenými koľajami. Skvele vyladený podvozok s nezávislým zavesením všetkých kolies zároveň funguje až nečakane suverénne aj pri preferencii dynamického štýlu jazdy. Mazda CX-60 nedisponuje adaptívnym podvozkom. Vyladenie pruženia tu možno vo všeobecnosti označiť skôr tuhším dojmom. Bežné nedokonalosti našich ciest, vlajková loď napriek tomu filtruje s veľkou istotou. Palec hore podvozku dávam aj za suverénne prejazdy priečnych nerovností v kombinácii s vyšším rýchlostným tempom a zákrutou.

Aj napriek svojej veľkosti je model Mazda CX-60 skvele jazdiacim SUV

Aj keď majestátne SUV s plug-in hybridným pohonom nebolo prioritne skonštruované na vymetanie zakrútených okresiek, tak testovaný exemplár sa v prípade dostatočnej odvahy vodiča nezľakne ani tejto pozície. Sofistikované zavesenie všetkých kolies v kombinácii s relatívne nízkym ťažiskom a elektronickými hračkami s pribrzďovaním vnútorných kolies dokážu pri dynamickej jazde v zákrutách takmer zázraky. Len minimálne náklony karosérie doprevádza potrebná dávka istoty aj v situáciách, ak sa to s nájazdovým tempom do zákruty už zdanlivo preženie. Bravo Mazda, vyladenie podvozka modelu CX-60 s citeľnou preferenciou pohonu zadnej nápravy si zaslúži obdiv i pochvalu.

Vo finále treba mať však stále na zreteli živú váhu vozidla, s čím súvisí fakt, že zákonitosti fyziky platia aj v tomto prípade. Novinka sa aj z tohto dôvodu tak príliš nehodí na prioritne zážitkovú jazdu na vyslovene technických tratiach. Úsmev na tvári pri svižnej jazde v zákrutách, z času na čas, vyvolá dokonca aj decentné hodenie zadkom. Pri ostrej jazde som rovnako ocenil, aj na dnešné pomery pomerne tuhé vyladenie posilňovača riadenia.

Funkciu PHEV pohonu je možné monitorovať prostredníctvom infotainmentu

Status vlajkovej lode pripomína pomerne výrazné odizolovanie posádky od okolitého sveta. Príjemné odhlučnenie priestoru pre posádku zastrešuje Mazda CX-60 aj pri vyššom rýchlostnom tempe, resp. diaľničných presunoch. Do interiéru predovšetkým pri prudkej akcelerácii preniká zvuková farbička pohonného reťazca. Svojský prejav elektromotora dopĺňa autentický zvuk benzínovej atmosféry, ktorá sa v športovom režime rozhodne nestráni ani vyšších otáčok.

Pohonná sústava mimo atmosférického benzínového motora 2,5 e-Skyactiv pozostáva aj z výkonného elektromotora. Kombinovaný výkon pohonnej sústavy dosahuje pôsobivých 327 koní. Ozdobou precíznej jazdnej dynamiky so vskutku presvedčivými zrýchleniami je krútiaci moment s maximálnou úrovňou 500 Nm. Pri kontaktne pedála akcelerátora s podlahou je k dispozícii aj dodatočný elektrický „kopanec“, na čo vodiča upozorní aj piktogram boost na prístrojovom paneli.

O súhru oboch pohonov sa stará nová 8-st. automatická prevodovka

Pohon všetkých kolies v tomto prípade zastrešuje klasické mechanické spojenie prostredníctvom kardanu a pohotovým pripájaním kolies prednej nápravy. Charakter správania vozidla v pomerne výraznej miere ovplyvňuje zvolený jazdný režim. Východiskový a zároveň aj univerzálny mód Normal dopĺňa zážitková a výrazne citlivejšia konfigurácia Sport. Prostredníctvom režimu EV je v prípade dostatočne nabitej batérie možné využívať výhradne jazdu na elektrickú energiu. Poslednou možnosťou je nastavanie offroad, ktoré precízne pracuje s optimálnym záberom kolies s momentálne najlepšou trakciou.

Benzínový motor a elektromotor vzájomne spolupracujú vďaka novej 8-st- automatickej prevodovke. Pri celkovom vyladení oboch pohonov je tak trochu cítiť, že toto je vôbec prvý plug-in hybrid značky Mazda. Prechod medzi elektrickým režimom a spaľovacím pohonom predovšetkým pri pozvoľných rozjazdoch je z času na čas o niečo kostrbatejší, resp. doplnený o nie príliš uchu lahodiaci zvukový prejav. Ako mierne váhavú možno z času na čas občas označiť aj prácu prevodovky. Ozdobou automatu, je naopak, precízna poslušnosť na povely prostredníctvom pádiel. Veľké SUV samovoľne nepreradí ani pri dlhšej jazde na obmedzovači!

Reálny dojazd 17,8 kWh batérie predstavuje cca 50 elektrických kilometrov

Výhodou samostatnej elektrickej časti pohonnej sústavy plug-in hybridu je možnosť využívania veľkého SUV v čisto elektrickom režime. Po nočnom nabití batérie Mazda CX-60 prakticky vždy fungovala ako elektromobil, vrátane ranných štartoch s nízkymi teplotami. Len na elektrickú energiu je možné jazdiť aj v diaľničnom tempe. Výrobcom udávaný plne elektrický dojazd na úrovni 63 kilometrov bol počas zimného testu až príliš optimistický. V osobnom rekorde som pri predvídavom štýle jazdy či sto na elektrinu absolvoval 48 kilometrov.

Pri nešetrnom správaní je ale 17,8 kWh batériu možné na druhej stane „vybiť“ aj za menej ako 30 km. Palubná nabíjačka ponuka výkon 7,2 kW, čo pri adekvátne výkonnom wallboxe predstavuje nabíjací čas cca 2,5 hodiny. Počas noci je batériu možné bezproblémov nabiť aj z klasickej 230 V siete. Batériu je možné nabíjať aj činnosťou spaľovacieho motora, na čo slúži špeciálne tlačidlo na stredovom tuneli. V tomto režime, ale treba počítať s citeľne vyššou spotrebou benzínu.

K dispozícií sú celkovo štvorica jazdných režimov

Po vybití batérie, resp. presnejšie po minutí elektrického dojazdu, Mazda CX-60 aj vďaka zostatkovej energii v batérii pracuje ako klasický full hybrid. Plachtenie len na elektrinu je tu veľmi častým javom predovšetkým v mestskej premávke. Japonskí konštruktéri si zaslúžia pochvalu za precízne vyladenie rekuperácie. Tú je možné nastaviť v menu infotainmentu v dvoch úrovniach. Takmer až klasické plachtenie tu dopĺňa výrazne intenzívnejší mód, kedy dokáže Mazda efektívne zužitkovať veľké množstvo kinetickej energie.

Pozíciu vlajkovej lode si testovaný exemplár obhájil aj vďaka sofistikovanej funkcii asistenčných systémov. Kamera monitorujúca vodiča je v tomto smere náchylná aj na krátkodobé odvracanie zraku napríklad za účelom kontroly notifikácie na smartphone. SUV univerzálnosť podčiarkuje až nečakane dobre vyladený pohon 4×4. V režime offroad si Mazda CX-60 hravo poradila aj s pripraveným krížením náprav. Do náročnejšieho terénu sa veľké SUV napriek tomu nehodí, pod čo sa okrem celkového imidžu podpísala prioritne svetlá výška na úrovni cca 17 cm.

Inteligentný pohon 4×4 si hravo poradí aj s krížením náprav

Ako je na tom novinka z hľadiska spotreby paliva? Simulovaný 100 km úsek s plne nabitou batériou zvládlo veľké SUV so sympatickým výsledkom 4,3 l/ 100 km. Identický úsek s vybitou batériou testovaný exemplár absolvoval za 9,1 l/100 km. S obdobným apetítom treba počítať aj pri dlhých diaľničných presunoch. V hybridnom režime v meste a na okreskách sa spotreba ustálila na hodnote 7,4 l/100 km. Celkový kombinovaný priemer na konci testu v chladnom zimnom období, ktorý okrem pravidelného nočného nabíjania zahŕňal aj dlhé diaľničné presuny a výjazdy do terénu, sa nakoniec podľa palubného počítača ustálil na hodnote 7,9 l/100 km.

A celkový dojem?

Japonská Mazda sa vďaka novému veľkému SUV CX-60 už môže porovnávať aj s takpovediac dospelými prémiovými modelmi. Robustný a majestátny automobil s tzv. klasickým konceptom pohonu budí prirodzený rešpekt. Mazda sa aj naďalej nebojí robiť množstvo vecí, takpovediac, po svojom. Pre hirošimskú automobilku ide v tomto prípade nielen o vôbec prvý plug-in hybrid, ale zároveň aj nateraz najvýkonnejší sériový automobil.

Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský

Testovací diár:

Model: Mazda CX-60 2,5 e-Skyactiv PHEV Homura
Dĺžka: 4 745 mm
Šírka: 2 134 mm
Výška: 1 686 mm
Rázvor: 2 870 mm
Objem kufra: 570 litrov
Motor: zážihový plug-in hybrid (benzín)
Pohon: všetkých kolies
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 241/327
Krútiaci moment Nm: 500
Pohotovostná hmotnosť: 2052-2072 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 200
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 5,8 s
Prevodovka: automatická
Počet stupňov: 8
Elektrický dojazd: 63 km
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 1,5 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 4,3 / 100 km (7,9 l 100 km)
Pneumatiky: Pirelli Scorpion Winter

Verzia/akčná cena
Mazda CX-60 2,5 e-Skyactiv PHEV Homura (testovaný model) od 56 360 €
Mazda CX-60 3,3 e-Skyactiv D200 Prime Line (naftový motor) od 44 390 €

Exit mobile version