Autoinak.sk

Test: Mercedes-Benz C 400e – Symbióza dvoch svetov

Test Mercedes-Benz C 2023

Trojcípa hviezda je okrem lákavej noblesy symbolom samotného automobilizmu. Na piedestál sa modely tejto značky nedostali náhodou. Pre Mercedes-Benz boli vždy príznačné technologické inovácie. Táto značka je častokrát v pozície merítka, podľa ktorého sa posudzuje konkurencia. V Štuttgarte sa vďaka modelom z rodiny EQ už niekoľko rokov veľmi svedomito pripravujú na výzvy, ktoré so sebou prináša elektrická budúcnosť. Sympatické zároveň je, že Mercedes-Benz rozhodne nezanevrel ani na „starý“ svet, ktorý ho v minulosti katapultoval na dnešné pozície. Okrem obľúbených SUV má stále v ponuke aj pestré spektrum klasických sedanov. Komerčne najžiadanejšou hviezdou tejto kategórie je dlhodobo trieda C, ktorej najnovšiu evolúciu sme spoznali približne pred dvoma rokmi. V redakčnom teste sme mali možnosť preveriť koncepčne zaujímavý sedan s označením C 400e. Nové „Céčko“ v tomto prípade veľmi sofistikovane kombinuje spaľovaciu klasiku s modernou elektrifikáciou, pod ktorú sa pričinil vyspelý plug-in hybrid.

Nový Mercedes-Benz tiedy C v plug-in hybridnej verzii 400e, ktorá pozostáva z prepĺňaného benzínového 2-litra a výkonnej elektrosústavy so systémovým výkonom až 381 koní, skombinovaný s 9-st. automatom, pohonom všetkých kolies 4 Matic a dynamicky ladenej výbavovej verzii AMG Line, nám na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky Merceedes-Benz.

Rýchle fakty:

Fotogaléria Mercedes-Benz C 400e

Mercedes-Benz sa už od svojho vzniku pri osobných modeloch orientoval prakticky výlučne na luxusné a športové automobily. Ešte na začiatku 80-tych rokov minulého storočia bol vstupnou bránou do tohto sveta model W123. Model známy aj pod prezývkou Piano bol predchodcom súčasnej triedy E. V roku 1982 spôsobila automobilka šok v podobe predstavenia úplne nového a hierarchicky menšieho modelu Mercedes-Benz 190. Malá limuzína, resp. zástupca nižšej strednej triedy dostal dobovú prezývku „baby Benz“ a veľmi rýchlo sa z neho stal veľmi úspešný automobil. Priamy nástupca obľúbeného modelu debutoval v roku 1993. Podľa novej logiky značenia šlo o v tomto prípade zároveň aj o prvú generáciu triedy C. Medzi zákazníkmi znova mimoriadne obľúbený automobil sa prepracoval medzi najpredávanejšie modely značky. Daný status si trieda C udržala počas celej svoje histórie.

Najnovšiu a v celkovom poradí piatu generáciu rovnomenného modelu s interným označením W206, sme spoznali v roku 2021. Prestíž nového „céčka“ postaveného na najnovšej evolúcii platformy MRA s klasickým konceptom, podčiarkuje množstvo technológií prevzatých priamo z vlajkového modelu triedy S! Za všetky sa patrí spomenúť dostupnosť natáčania zadnej nápravy, špičkové digitálne svetlá či inteligentný palubný infotainment MBUX s prvkami virtuálnej reality. Za špecialitu triedy C možno označiť aj pneumatické odpruženie zadnej viacprvkovej nápravy. Po rozmerovej stránke novinka medzigeneračne podrástla, čím sa citeľne priblížila k stále aktuálnej triede E. Na rozdiel od minulosti si nová generácia musí vystačiť s menším počtom karosárskych verzií. Z ponuky vypadlo coupé aj kabriolet. Tradičný sedan a kombi pri praktickejšie ladenej karosérii dopĺňa aj outdoorová alternatíva s prívlastkom All-Terrain.

Plug-in hybridná motorizácia C 400e disponuje systémovým výkonom až 381 koní.

Nová trieda C priniesla zásadnú evolúciu aj pri stále mimoriadne pestrej palete dostupných pohonných jednotiek. Všetky motorizácie už disponujú určitým stupňom elektrifikácie a štandardom všetkých verzií sa stala spolupráca s 9-st automatickou prevodovkou. Benzínovým základom je verzia C 180. Prepĺňaný mild-hybridný 4-valec o objeme 1,6 litra ponúka maximálny výkon 193 koní. Identickú techniku využíva aj verzia C 200 s maximálnym výkonom 227 koní. Okrem pohonu zadných kolies je v tomto prípade k dispozícii aj konfigurácia C 200 4Matic s pohonom všetkých kolies. Ešte výkonnejšia zážihová verzia C 300 (281 koní) využíva mild-hybridný prepĺňaný 2-liter. Okrem pohonu zadnej nápravy je k dispozícii aj s pohonom 4×4 ako C 300 4Matic. Naftovým základom je za každých okolností mild-hybridný 2-litrový turbodiesel. Vo verzii C 200d ja naladený na výkon 186 koní. Silnejší variant C 220d, resp. C220d 4Matic disponuje výkonom 220 koní. Vznetovým vrcholom sú verzie C 300d a C300d 4Matic s výkonom 288 koní.

Ešte viac elektrifikácií ponúkajú sofistikované plug-in hybridy. Zaujímavosťou je prítomnosť čoraz vzácnejšieho naftového PHEV variantu C 300de a C 300de 4Matic s výkonom až 326 koní. Benzínový plug-in hybrid základ predstavuje model C 300e a C300e 4Matic vyladený na maximálny výkon 333 koní. Najvýkonnejšou voľbou z „klasického“ sveta triedy C je testovaný model C 400e 4Matic s výkonom až 381 koní. Hierarchicky nad ním sú umiestnené už len dva modely z rodiny AMG. „Slabší“ Mercedes-AMG C43 4 Matic využíva prepĺňaný benzínový 4-valcový mild-hybridný 2-liter s výkonom 408 koní. Už onedlho do ponuky pribudne aj top plug-in hybridná verzia Mercedes-AMG C63 S E Performance. Kultový 8-valec pri novinke nahradí nateraz najvýkonnejší sériový 4-valec ladený v spolupráci s tímom F1. Vďaka elektrickému dopingu dokáže top motorizácia generovať výkon až 680 koní!

Pod prednou kapotou testovaného exempláru pracuje prepĺňaný benzínový 2-liter, ktorému vypomáha výkonná elektrosústava

Elegantný atlét

Dizajn je silnou stránkou prakticky všetkých nových modelov značky Mercedes-Benz. Dôkazom toho je aj testovaný exemplár. Nová trieda C v sebe veľmi pútavo kombinuje dva odlišné svety. Na noblesu a eleganciu trojcípej hviezdy odkazujú konzervatívne línie, ktoré si vystačia aj bez prehnaných optických výstrelkov. Druhým dizajnovým elementom je podprahovo vnímaná dynamika. Podpísala sa pod to optický široká karoséria typu sedan, ktorá „céčko“ takpovediac lepí k vozovke. Daný efekt pri testovanom exemplári ešte viac vystupňovali športové doplnky verzie AMG Line v kombinácii s čiernym optickým balíkom Night.

Na podprahovú dynamiku pri skúšanom exemplári odkazuje aj pomerne nízko posadená predná časť. Jej dominantou je tradične veľká maska s rovnakým dominantným fabrickým logom. Zaujímavosťou je, že oproti minulosti má novinka trojcípu hviezdu v každej verzii zakomponované priamo v maske. Pútavým doplnkom verzie AMG Line je štruktúra výplne masky, ktorá pozostáva z miniatúrnych hviezd. Výkonný potenciál novinky ešte viac umocňuje športový predný nárazník s naznačenými postrannými prieduchmi a decentným splitterom v spodnej časti. Technologickou pýchou značky Mercedes-Benz sú sofistikované LED svetlá Digital Light. Tie sa za tmy pri zachovaní najlepšieho svetelného výkonu neustále prispôsobujú okoliu a ostatným účastníkom cestnej premávky. Pomyselnou čerešničkou je funkcia premietania piktogramov priamo na vozovku, ktorá sa dostane k slovu napríklad pri neplánovanom opustení jazdného pruhu. Z hľadiska svetelnej účinnosti ide zároveň o špičku súčasných automobilov.

Nová trieda C prináša po dizajnovej stránke vyvážený mix dynamiky a elegancie

Pri pohľade z profilu zaujme nová trieda C typickou sedan siluetou s pomerne dlhou kapotou a kratučkým predným prevysom. Toto riešenie pripomína preferenciu pohonu zadnej nápravy. Uhladené karosárske línie so špičkovým aerodynamickým indexom Cx 0,24 postupne prechádzajú zo svalnatejšej zadnej časti. Balík Night sa v prípade testovaného exemplára v atraktívnej príplatkovej tmavomodrej „kavansitovej“ metalíze podpísal pod čierne orámovanie okien či krytov spätných zrkadiel v rovnakej farbe. Za zaujímavý a zároveň pútavý dizajnový prvok tejto konfigurácie možno označiť aj 18-palcové AMG disky kolies, kde je ich športový akcent doplnený o aerodynamickú obruč.

Dynamicky a zároveň elegantne pôsobí testovaný sedan aj pri pohľade zozadu. Nová trieda C tu po prvýkrát v histórii siahla po tzv. delených zadných svetlách, ktorých efektný dizajn novinku ešte viac rozširuje. Zaujímavým prvkom v tomto priestore je taktiež decentná odtrhová hrana na veku batožinového priestoru. Športový akcent nechýba ani zadnému nárazníku s naznačeným difúzorom a dvojicou žiaľ falošných výfukových koncoviek. Plug-in hybridnú techniku v útrobách vozidla okrem dvojice postranných „tankovacích“ dvierok najviac demaskuje typové označenie s písmenkom e.

Klasickú koncepciu pohonu pri testovanej triede C podvedome pripomína aj svalnatá zadná časť

Špičkový interiér s woow efektom

Inšpiráciu vo vlajkovej triedy S nezaprie nová generácia „Céčka“ ani v interiéri. Ešte pred prvým usadnutím a podrobnejšom preskúmaní kabíny dokáže testovaný exemplár v každom nezainteresovanom vyvolať nefalšovaný woow efekt. Modernú architektúru palubnej dosky dopĺňa pútavá estetická skladba použitých materiálov. Digitálne hračky v kombinácii so sofistikovane zapracovaným ambinentným podsvietením, s obrovskou škálou dostupných farieb, tu zároveň reprezentujú úplne nový rozmer automobilovej moderny.

Cenovka testovaného exempláru v kombinácii so statusom značky Mercedes-Benz sa prirodzene premietla aj do využívania hodnotných a na dotyk príjemných materiálov s veľmi precíznym dielenským opracovaním. Takmer až ako umelecké dielo možno v tomto kontexte označiť napríklad stvárnenie výduchov ventilácie. Moja subjektívna výčitka tu na druhej strane smeruje k až príliš obyčajným plastovým dotykovým plôškam, ktoré prekrývajú multifunkčné ovládače na inak fantasticky tvarovanom AMG športovom volante. Naopak, palec hore dávam efektnému, no zároveň na poškodenie odolnejšiemu materiálu, pripomínajúcom kov, ktorý v rámci stredovej konzoly opticky nadväzuje na displej infotainmentu. V rámci konfigurátora ide o alternatívu k vysokolesklému čiernemu prevedeniu.

Palubná doska novej generácie Mercedes-Benz triedy C

Modely s logom Mercedes-Benz sa na piedestál súčasných automobilov radia aj vďaka moderným digitálnym hračkám. Nová trieda C využíva najnovšiu evolúciu multifunkčného rozhrania MBUX. Do konceptu moderného interiéru prirodzene zapadá efektný a plne grafický prístrojový panel, ktorý si vďaka špičkovému rozlíšeniu a jemnému vykresľovaniu vystačí aj bez tieniacich elementov. Prostredie ponúka pestrú škálu vyobrazovacích layoutov.

Základ v podobe veľmi prehľadnej simulácie klasických budíkov alternatívne dopĺňa dynamický resp. decentný mód vhodný napríklad na nočnú jazdu. Ďalšie možnosti reprezentuje napríklad aj detailne vyobrazenie mapy či náhľad asistenčným systémov. Všetky zmeny rozhrania sa ovládajú pomerne intuitívne prostredníctvom virtuálnych tlačidiel v ľavej časti multifunkčného volantu.

Prístrojový panel ponúka aj možnosť vyobrazenia mapového podkladu

Srdce sofistikovaného rozhrania MBUX reprezentuje obrazovka centrálneho infotainmentu s rovnakou špičkovou grafikou. Z ergonomického hľadiska chcem pochváliť veľmi dobrú pozíciu dotykovej obrazovky a to vrátane jej skonu. Samostatný modul klimatizácie tu už tradične nahrádza z funkčnej stránky takmer rovnako prívetivý spodný riadok displeja s príjemne veľkými ikonami. Pýchou palubného infotainmnetu značky Mercedes-Benz je s odmyslením si špičkového grafického sveta aj sofistikovaná online nadstavba s množstvom zaujímavých aplikácií.

Veľký palec hore dávam v tomto kontexte napríklad inteligentnej navigácii. Tá na zvolenej trase veľmi spoľahlivo pracuje napríklad s dopravnými informáciami v reálnom čase! Na mape sa naviac automaticky vyobrazujú nabíjacie stanice v okolí vozidla aj s ich ponúkaným výkonom. Moderná mobilná konektivita tu podľa očakávania funguje bez nutnosti káblového prepojenia.

Pestré variácie vyobrazenia ponúka aj panoramatický kamerový nahľaď

Pýchou infotainmentu je taktiež kvalitný panoramatický kamerový náhľad na okolie vozidla či bleskurýchle reakcie na dotyk. Výnimkou bolo v tomto smere len pomalšie načítavanie zábavných aplikácii ako je pexeso, resp. sudoku. Tie dokážu posádke spríjemniť čas napríklad pri nabíjaní vozidla. Rozhranie je možné okrem dotyku ovládať aj v pravej časti volantu. Určitú alternatívu predstavuje hlasové ovládanie, ktoré pri testovanom exemplári fungovalo len v anglickom jazyku. Praktickou nadstavbou palubného infotainmentu je v sumári aj mobilná aplikácia Mercedes Me.

Pod obrazovkou si našla svoje miesto štýlová lišta s najdôležitejšími skratkami, vrátane prepínania jazdných režimov. Na identickom mieste sa nachádza aj decentný scanner odtlačkov prsta, ktorý vozidlo automaticky nastaví podľa osobnej preferencie konkrétnej osoby. Nová trieda C dokáže zaujať taktiež autenticky šoférskou atmosférou, pod ktorú sa podpísal posed za volantom s precíznymi možnosťami osobného prispôsobenia.

Predné sedačky sú komfortné a zároveň dobre fixujú telo

V princípe pohodlné predné sedačky s príjemným koženým čalúnením disponujú vďaka bočnému vedeniu aj veľmi dobrou fixáciou tela. K výhľadu z vozidla nemám aj s prispením pomerne tenkých áčkových stĺpikov žiadne zásadné výhrady. V sumári však zodpovedá štýlovej karosérii typu sedan. Za vtipnú a užitočnú pomôcku pri zastavení na svetelnej križovatke aj preto považujem, automatickú aktiváciu kamery s čelnom skle, ktorá sníma vyvýšené semafory.

Medzigeneračný nárast rozmerov vrátane rázvoru náprav sa v pozitívnej miere premietol do priestoru v druhom rade. Aj napriek o niečo menšiemu vstupnému otvoru sa v novej triede C za seba adekvátne pohodlne posadia aj dvaja urastenejší dospelí. Pri výške cca 185 ma v tomto kontexte prekvapila určitá priestorová rezerva pre hlavu. Cestovný komfort v druhom rade okrem samotného tvaru lavice a operadiel vylepšujú tiež samostatné výduchy ventilácie a zdrojové USB koncovky.

V druhom rade novej generácie Mercedes-Benz triedy sa pohodlne odvezie aj dvojica urastenejších dospelákov

Prítomnosť plug-in hybridného pohonu sa v rámci praktickej stránky premieta do o niečo diétnejšieho batožinového priestoru. Externe nabíjateľná verzia si oproti klasickému sedanu pohoršila o 140 litrov. Základná prepravná kapacita verzie C 400e dosahuje 315 litrov. Pevná podlaha je v tomto prípade citeľne vyššie, takmer až na úrovni nakladacej hrany. Palec hore si napriek tomu zaslúži príkladne symetrické tvarovanie batožinového priestoru. Bežný život spojený s klasickou réžiou aj vďaka tomu testovaný sedan hravo zvládane. Identický model, ale logicky nie je príliš vhodný na prepravu veľkých a neforemných predmetov. Prepravnú kapacitu je možné navýšiť po sklopení delených zadných operadiel. Daný úkon je možné uskutočniť priamo z kufra. Vo finále tu rovnako poteší prítomnosť háčikov a ďalších kotviacich pomôcok. Na odloženie nabíjacích káblov slúži originálna brašňa.

Svoj prémiový rodokmeň pripomína tetovaný Mercedes-Benz triedy C aj z hľadiska širokých variácií výbavy v opcii. Už v princípe bohatá základná výbava zahŕňajúca pestré spektrum asistenčných systémov, výkonné full-LED svetlomety, automatickú klimatizáciu, bezkľučové štartovanie, ale aj plne digitálny svet MBUX s navigáciou. Z pestrej škály doplnkovej výbavy stojí v prípade testovaného exemplára za zmienku zimný balík pozostávajúci z vyhrievaných a odvetrávaných predných sedadiel a vyhrievaného volantu, špičkové digitálne svetlá, nadstavba asistenčných systémov vrátane adaptívneho tempomatu, rozšírená realita navigačného modulu, bezkľučový prístup alebo náladová funkcia klimatizácie Energizing Air Control.

Batožinový priestor plug-in hybridnej verzie disponuje základným objemom 315 litrov

Špičkový výkon a výnimočný plug-in hybrid

Plug-in hybridný pohon sa v časoch dôrazu smerom na produkované emisie javí v papierovej rovine takmer ako zázrak. Reálna prax je v mnohých prípadoch v porovnaní s teóriou, ale predsa len odlišná. Zázračné parametre spotreby tejto technológie spravidla vyprchajú po vybití batérie. Tu sa už o slovo z hľadiska ekonomiky prevádzky prihlási logicky vyššia hmotnosť akumulátora.

Mercedes-Benz napriek tomu dokázal plug-in hybridný pohon posunúť do takpovediac novej dimenzie. Nová trieda C sa aj pri tejto technológii inšpirovala pri vlajkovej lodi trojcípej hviezdy. Testovaná verzia C 400e má z tohto dôvodu vo svojich útrobách zabudovanú pomerne veľkú batériu. Aj s prispením skvelej aerodynamiky tu preto nie je čisto elektrický dojazd na magickej úrovni 100 km žiadnou scify utópiou!

Okrem pohonu sú veľkou ozdobou modelu Mercedes-Benz C 400e aj všeobecné jazdné vlastnosti

Testovaný exemplár dokáže aj napriek špičkovej elektrickej nadstavbe zaujať aj klasickými prednosťami. Konštruktérom sa podarilo bravúrne trafiť vyladenie podvozka. Pruženie ponúka ideálny kompromis medzi zážitkami a jazdným komfortom. Veľmi spokojný som v tomto smere s ochotou akou dokáže podvozok v kombinácií s 18- palcovými kolesami odfiltrovať väčšinu bežných nerovností našich ciest. Pocitovo nepríjemný prenos kinetickej energie do karosérie tu nastáva až pri nechcenom trafení veľkej prepadliny.

Pri svižnej jazde na zakrútených cestách dokáže ten istý podvozok zároveň veľmi dobre maskovať pohotovostnú hmotnosť viac ako 2,1 tony. Na vyslovene zážitkovú jazdu sa verzia C 400e aj napriek špičkovému výkonu v princípe predsa len nehodí. V limitných situáciách, resp. na vyslovene technických tratiach sa tu o slovo pomerne skoro prihlási prirodzená nedotáčavosť. Tú ešte viac v prípade testovaného exempláru „vylepšilo“ zimné obutie.

O precíznu súhru benzínového a elektrického pohonu sa aj v prípade verzie PHEV stará 9-st. automat

Všeliekom na fyzikálne limity v sumári nie je ani pohon všetkých kolies, ktorý predovšetkým v športovom režime decentne preferuje zadnú nápravu. Práve v tomto natavení je najviac cítiť impozantný systémový výkon až 381 koní. Tu už ide o parameter, ktorým je verzia C 400e pomerne blízko k vyslovene zážitkovému modelu AMG C43. Okrem pohotovej odozve na povely pedála akcelerátora je veľmi autentický aj kopanec o ktorý sa postará krútiaci moment až 650 Nm. S odmyslením si príkladne dynamických rozjazdov z miesta je pre testovaný exemplár hračkou aj presvedčivé pružné zrýchlenie, resp. bezpečné predbiehanie.

Východiskovým režimom výkonného plug-in hybridu je inteligentný hybridný mód. Pohonná sústava tu mimo extrémnych situácií preferuje pri nabitej batérii vždy jazdu na elektrinu. Full-hybridný režim ma celkovou vyspelosťou s častým zapájaním elektromotora paradoxne ešte viac prekvapil pri jazde z vybitou batériou. Okrem osobne personalizovateľného nastavenia I, je ďalšou alternatívou režim B, ktorý šetrí elektrickú energiu v batérii. Opozitným riešením je plne elektrický mód EL. Testované „Céčko“ dokáže na elektrinu reálne uháňať až rýchlosťou 140 km/h. Automobil je napriek tomu vybavený senzorom, ktorý pri „kickdowne“ z hľadiska bezpečnosti spustí aj v tomto režime spaľovací motor, čím má vodič k dispozícii plný výkon.

Najväčší zážitok zo systémového výkonu 381 koní je podľa očakávania k dispozícii v športovom móde

Samostatný spaľovací motor pozostávajúci s prepĺňaného benzínového 2-litra generuje maximálny výkon 252 koní. Ďalších 129 koní pridáva, v prípade potreby plne samostatne pracujúci elektromotor. O príkladnú súhru oboch pohonov sa stará precízne a hladno pracujúca 9-st. automatická prevodovka. Prémiovú atmosféru na palube evokuje aj prvotriedne odhlučnenie priestoru pre posádku. V tejto disciplíne patrí Mercedes-Benz už tradične medzi absolutnu špičku.

Výkonný elektromotor čerpá energiu z až 25,4 kWh batérie uloženej v zadnej časti vozidla s dôrazom, na čo najlepšie rozloženie hmotnosti. Okrem samotnej kapacity akumulátora vyniká PHEV technológia značky Mercedes-Benz nad konkurenciou aj v disciplíne rýchlosti nabíjania. Pre plug-in hybridy typické AC nabíjanie striedavým prúdom disponuje vstavaná nabíjačka s výkonom až 11 kW. To pri adekvátnom waallboxe reprezentuje plné nabitie za približne dve hodiny. Ďalším esom v rukáve je aj prítomnosť CCS konektora pre jednosmerný prúd. V danom režime sa dokáže model C 400e nabíjať rýchlosťou až 55 kW! Daná technológia tak dáva reálny zmysel aj pri návštevách výkonnejších nabíjacích staníc, kde si možné nabiť batériu na plnú kapacitu za menej ako pol hodinu.

Pýchou PHEV technológie Mercedes-Benz je okrem klasického AC pripojenia aj prítomnosť výkonného CCS konektora pre jednosmerný prúd

Vyspelosť elektrickej sústavy podčiarkuje aj efektívna brzdná rekuperácia. Okrem automatického módu je možné jej intenzitu pri jazde v troch stupňoch regulovať aj pádlami pod volantom. Výnimkou je v tomto smere len športový mód, kde na moje potešenia plnia pádla svoju pôvodnú funkciu manuálneho radenia prevodov. Na funkciu rekuperácie pri spomaľovaní nadväzuje práca samotnej brzdovej sústavy. Moja mierna výčitka v tomto kontexte smeruje k až príliš gumovému, resp. necitlivému chodu brzdového pedála pri prechode z rekuperácie k činnosti samotných bŕzd. Pre objektívnosť dodávam, že obdobný neduh je typický pre väčšinu dnešných plug-in hybridov.

K výkladnej technologickej skrini značky Mercedes-Benz možno zaradiť precízne fungujúce asistenčné systémy. Zaujímavou nadstavbou prepracovaného adaptívneho tempomatu je možnosť využívania automatického preradenia z pruhu do pruhu pri predbiehanom manévri. Najväčším benefitom plug-in hybridnej technológie testovaného modelu je čisto elektrický dojazd. Samotná automobilka deklaruje v tomto smere veľmi ambicióznu hodnotu 110 km. Sľubovaný parameter rozhodne nie nesplniteľný. Pri meranej simulácii v teste prešiel model C 400e v relatívne chladnom počasí a na zimných pneumatikách v kombinovanej prevádzke na elektrinu až 92 km, so spotrebou 20,9 kWh/100 km! Spotreba benzínu na zvyšnom 100 km úseku sa ustálila na fantastickej hodnote 1,0 l/100 km. Pri menej predvídavej jazde vrátane diaľničného presunu to bolo stále veľmi slušných až 76 čisto elektrických kilometrov. Kto si každý deň vystačí s identickým, resp. nižším nájazdom bude testovaný exemplár využívať prioritne ako elektromobil.

Spotreba a elektrický dojazd si v prípade modelu C 400e nevyžadujú ďalší komentár

Nameraná kombinovaná spotreba benzínu s vybitou batériou dosiahla stále sympatickú hodnotu 7,1 l/100 km. Pri čisto mestskej prevádzke, resp. na diaľnici treba počítať s približne o liter vyšším apetítom. Finálna spotreba na konci testu s nájazdom cca 900 kilometrov a čo najčastejším nabíjaním dosiahla skvelú hodnotu 5,6 l/100 km.

A celkový dojem?

Najnovšie vydanie obľúbeného modelu Mercedes-Benz triedy C, medzigeneračne citeľne dospelo. Vyspelosť testovaného sedanu ešte viac podčiarkuje množstvo technológií prevzatých z vrcholnej triedy S. Dôležitosť tohto modelu podčiarkuje aj veľmi pestrá paleta dostupných pohonných jednotiek. Testovaná verzia C 400e zaujme nielen špičkovým výkonom, ale aj dnes prakticky bezkonkurenčnou plug-in hybridnou technológiou so špičkovým parametrom čisto elektrického dojazdu.

Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský

Testovací diár:

Model: Mercedes-Benz C 400e 4Matic AMG Line
Dĺžka: 4 751 mm
Šírka: 1 820 mm
Výška: 1 437 mm
Rázvor: 2 865 mm
Objem kufra: 315 litrov
Motor: zážihový plug in hybrid (benzín+ elektrika)
Pohon: všetkých kolies
Počet valcov: 4
Systémový výkon kW/koní: 280/381
Krútiaci moment Nm: 650
Pohotovostná hmotnosť: 2130 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 250
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 5,4 s
Prevodovka: automatická
Počet stupňov: 9
Elektrický dojazd: 110 km
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 0,6 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 1,0/100 km (5,6 l/100 km)
Pneumatiky: Nokian WR Snowproof

Verzia/cena
Mercedes-Benz C 400e 4Matic AMG Line (testovaný model) od 73 038 €
Mercedes-Benz C 180 od 51 084 €

Exit mobile version