Autoinak.sk

Test: MG 4 Electric – Elektrické ambície

Test MG 4 Electric

Znovuzrodenej automobilke MG sa vstup do kontinentálnej Európy vydaril. Slávna britská manufaktúra, ktorá je už nejaký čas súčasťou ambiciózneho koncernu SAIC odštartovala v našom priestore svoju modelovú ofenzívu už v minulom roku, v podobe dvojice klasických SUV modelov ZS a HS. S prispením čínskeho kapitálu a silnej orientácie miestneho automobilového priemyslu smerom na elektrický pohon má ten istý výrobca nemalé ambície aj v segmente batériových modelov. V súčasnosti má MG na našom trhu v ponuke už dva čisté elektromobily. Horúcu novinku v podobe koncepčne zaujímavého elektrického kombi MG 5 Electric dopĺňa aj atraktívny batériový hatchback MG 4 Electric. Ten sa okrem odvážneho dizajnu môže pochváliť, vysokou efektivitou pohonu, zaujímavou technikou a zároveň aj férovou cenovkou. V našom prvom teste sme preverili aktuálny výbavový vrchol skombinovaný už automaticky s väčšou kapacitou akumulátora a silnejším elektromotorom.

Nový model MG 4 Electric s elektromotorom o výkone 204 koní, 64 kWh batériou, pohonom zadných kolies a vyššej výbavovej verzii Elegance, nám na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky MG.

Rýchle fakty:

Fotogaléria MG 4 Electric

História značky MG (Morris Garages) sa datuje už od roku 1924. Pôvodná britská éra tejto automobilky vyvrcholila v roku 2005, kedy výrobca formálne zanikol. Práva na užívanie značky získal čínsky konglomerát SAIC Motor, ktorý slávneho výrobcu formálne reinkarnoval už v roku 2006. Aj napriek súčasnému vlastníkovi sa značka stále hrdo hlási k svojmu pôvodnému britskému dedičstvu. O nemalých ambíciách automobilky najlepšie vypovedá aj postupná európska expanzia na trhy mimo Veľkej Británie.

V danej optike možno MG v posledných mesiacoch označiť aj jednu z najprudšie rastúcich automobiliek v Európe. Pod masívnu expanziu na prakticky všetkých dôležitých trhoch starého kontinentu sa vo výraznej miere zaslúžili elektrifikované, resp. 100% elektrické modely. Vôbec prvým MG s čisto batériovým pohonom bola elektrická veria aj u nás známeho malého SUV modelu ZS EV. Skúsenosti s prudkým rozvojom elektromobility na najväčšom trhu našej planéty ale koncern SAIC Motor naplno zúročil až pri premiére testovaného modelu, ktorý už od začiatku vznikal výhradne ako elektromobil.

Nové MG 4 Electric boduje sofistikovanou technikou

V minulom roku automobilka oficiálne predstavila koncepčne úplne nový model MG 4 Electric. V porovnaní s koncepčne starším elektrickým SUV ZS EV je novinka postavená na úplne novom a čisto elektrickom základe MSP (Modular Scalable Platform). Tá je do budúcna pripravená aj na podporu 800V infraštruktúry. Zaujímavosťou a výhodou novej platformy je využívanie konštrukčne tenkých a tým pádom priestorovo a hmotnostne šetrnejších batérií s výškou len 110 mm. Samozrejmosťou je nezávislé zavesenie všetkých kolies. Nové MG 4 Electric sa na svojich európskych konkurentov už doťahuje aj pestrou paletou asistenčných systémov zabalených v rozhraní MG Pilot.

Pohon elektrickej novinky, ktorá z rozmerového hľadiska patrí do kompaktnej triedy na našom trhu aktuálne zastrešujú dve výkonové verzie. Zadné kolesá na cenovo dostupnejšej verzii roztáča synchrónny elektromotor o výkone 170 koní, ktorý čerpá energiu z 51 kWh batérie. Testovaný výkonnejší variant využíva rovnako pohon zadných kolies. Jeho elektromotor je ale vyladený na výkon 204 koní a energiu čerpá z kapacitne väčšej 64 kWh batérie. Neskôr by mala ponuku dostupných modelov rozšíriť ešte výkonnejšia 245 koňová verzia s 77 kWh akumulátorom. Okrem bežných verzii MG už stihlo predstaviť aj impozantný elektrický hot-hatch. Dvojmotorový model s pohonom všetkých kolies a dovetkom XPower disponuje výkonom až 435 koní.

Aj keď je priestor pod prednou kapotou vyplnený komponentmi pohonu, tak trakčný elektromotor sa nachádza až na zadnej náprave

Originálny dizajn

V porovnaní s princípe konzervatívnymi SUV súrodencami, ktorí sa nesnažia nevytŕčať z davu dostal nový elektromobil s logami MG už výrazne odvážnejší dizajn. Zaujímavosťou je, že aerodynamické krivky a ostro rezané línie modelu 4 Electric sa rodili nielen v domácom Šanghaji, ale aj v rodisku ikonickej značky. Pod originálny a v princípe nezameniteľný vzhľad testovaného exempláru sa podpísala aj londýnska univerzita College od Art. Okrem logického prispôsobenia línií karosérie čo najefektívnejšiemu obtekaniu vzduchu (Cx 0,27), zaujme batériová novinka aj mnohými prepracovanými detailmi s citeľne dynamickým nádychom.

Uhladené predné partie s postupne stúpajúcou aerodynamickou siluetou si vystačia aj bez tradičnej masky, ktorej chladiace prieduchy sú v prípade batériových modelov zbytočné. Rozmerovo dominantné logo automobilky v pochromovanom prevedení si aj z tohto dôvodu našlo svoje miesto v module pod spodnou líniou kapoty. Medzi emočné detaily patrí aj atypický centrálny prelis prednej kapoty, ktorý opticky nadväzuje na dynamicky tvarované predné svetlomety. Samotná svetelná technika MG 4 Electric potešila aj funkčnosťou. Stretávacie aj diaľkové svetlá využívajú za tmy adekvátne výkonnú LED techniku obohatenou o automatické prepínanie diaľkového módu. Úsmevne pri testovanej výbave na druhej strane pôsobia smerovky zastrešené klasickými žiarovkami. Emočný nádych čelných partií dotvára „agresívny“ nárazník s opticky výraznými postrannými prieduchmi ako aj efektným náznakom splittera v kontrastne tmavom prevedení. Výbava Elegance už disponuje aj vizuálne atraktívnou aktívnou mriežkou, ktorá sa pri jazde stará o optimálny termomanažment batérie.

Nové MG 4 Electric zaujme originálnym dizajnom s neodškriepiteľným športovým nádychom

Dôraz, na čo najefektívnejšiu aerodynamiku je viditeľný aj pri pohľade z profilu. Testovaný exemplár lakovaný v prenikavej modrej farbe Brighton Blue si napriek tomu vystačí so stvárnením kľučiek dverí. Užívateľská racionalita zvíťazila aj pri „len“ 17-palcových diskoch kolies, na ktorých sú obuté pneumatiky s dostatočnou výškou bočného profilu. Zliatinový základ zdobí, tak ako je to dnes v móde aj aerodynamická puklica. Bočný modul karosérie ozvláštňujú efektné prelisy. Dynamický nádych formuje aj postupne sa zužujúca línia bočného presklenia. Za zaujímavý dizajnový prvok tu možno označiť aj oplastovanie prahov, resp. spodnej línie dverí, ktoré je inšpirované vo svete SUV.

Najfuturistickejšie pôsobí nové MG 4 Electric zozadu. Dôraz, na čo najlepšiu aerodynamiku spojenú s efektívnym odvádzaním kvapôčok vody zo zadného skla pripomína náznak strešného spojlera s centrálne umiestneným tretím brzdovým svetlom. Danému elementu sekunduje rozmerovo výrazná odtrhová hrana, ktorej zadnú líniu zdobí efektne zakomponované fabrické logo. Optickou súčasťou zadného spojlera sú aj postranné koncové svetlá s výrazným dizajnom a zároveň efektným svetelným podpisom. Pomerne masívny zadný nárazník v kontrastnej tmavej farbe zdobí okrem centrálnej hmlovky aj optický náznak difúzora.

Vizuálne najfuturistickejšie pôsobí zadná časť s dominantnou odtrhovou hranou

Moderný minimalistický interiér

Zaujímavý a inovatívny prístup si značka MG zvolila aj pri interiéri svojho nového modelu 4 Electric. Už na prvý pohľad minimalistický a zároveň aj moderný koncept usporiadania optimálne sekunduje plne elektrickému pohonu v útrobách vozidla. Batériový hatchback v porovnaní s mnohými konkurentmi s identickým pohonom zároveň ťaží s už spomínanej ultratenkej konštrukcii akumulátora. Podpísal sa pod to prirodzený, resp. klasicky nižší posed za volantom, ktorý v princípe zodpovedá zaužívaným zvyklostiam v kategórii kompaktných vozidiel.

MG treba v interiéri aj prípade elektrickej novinky pochváliť za prijemne hodnotný nádych. Pri stvárnení tvarovo jednoduchej palubnej dosky sa na použitých materiáloch, ktoré dostali v mnohých prípadoch mäkčený povrch v princípe nešetrilo. Ešte prísnejšie kritériá znesie precízna kvalita dielenského opracovania, ktorá sa môže porovnávať s európskym štandardom. Celkový dojem v tomto kontexte čiastočne kazí len do priestoru vystúpený segment s voličom prevodovky. Jeho lesklý a na odtlačky prstom náchylný povrch dopĺňajú pomerne ostré postranné hrany, ktoré ma pri mojej výške cca 185 cm pri dlhšej jazde už nepríjemne tlačili do kolena.

Koncepčne jednoduchá palubná doska nového modelu MG 4 Electric

Z ergonomických riešení na palube jednoznačne víťazia digitálne hračky, ktoré zastrešujú väčšinu ovládacích funkcii. Zaujímavosťou je v tomto kontexte jednoduchá regulácia sklonu svetlometov. Tá sa spolu so zrkadlami ovláda klasicky prostredníctvom modulu vľavo pod volantom. Funkčnou zaujímavosťou nového MG 4 Electric je úplná absencia „štartovacieho“ tlačidla. Systém elektrického pohonu sa automaticky prebudí po usadnutí za volant a následnom zošliapnutí brzdového pedála. Vypnutie vozidla sa realizuje po jazde najjednoduchšie prostredníctvom jeho uzamknutia. V prípade dlhšieho státia je ale systém možné vypnúť aj v menu infotainmentu v záložke bezpečnosť.

V rámci digitálnych hračiek je aj v tomto prípade k dispozícii dvojica displejov s peknou grafikou a dobrým rozlíšením. Obrazovka pred vodičom vyobrazuje v prehľadnej a schematickej podobe všetky dôležité údaje. Minimálna miera jej konfigurácie spočíva v možnosti prepínania údajov palubného počítača. Na tom istom mieste sa realizujú aj základné nastavenia na čele s intenzitou podsvietenia prístrojov.

Plne digitálny prístrojový panel ponúka veľmi prehľadnú schému vyobrazovaných údajov

V porovnaní so svojimi koncepčne staršími SUV súrodencami zaznamenal nový model 4 Electric veľký pokrok aj v prevedení prístrojového panela. Prepracovanú a detailnú grafiku dopĺňajú citeľne pohotovejšie reakcie na dotyk. V tejto disciplíne ale novinka s logom MG napriek tomu stále mierne zaostáva za dnes už zaužívaným štandardom. Multimediálne rozhranie MG iSmart Lite musím pochváliť za komunikáciu v slovenskom jazyku, ako aj za v princípe jednoduché a intuitívne usporiadanie. Palec hore dávam aj prepracovanej záložke elektrického vozidla s mnohými štatistickými údajmi o pohone. Chybičkou krásy, sú tu naopak, častokrát veľmi malé ikony prislúchajúce želaným funkciám, resp. nastaveniam do ktorých sa počas jazdy triafa pomerne obtiažne.

Prostredníctvom infotainmentu sa ovláda aj klimatizácia, resp. termomanažment vozidla. Skratka k rýchlemu vstupu do daného prostredia si ale našla svoje miesto aj v spodnej lište pozostávajúcej z klasických tlačidiel s najdôležitejšími funkciami. Už typický neduh značky MG v podobe absencie snímača vonkajšej teploty si zachoval aj model 4 Electric. Určitým snímačom vonkajšej teploty novinka napriek tomu disponuje. Presvedčil som sa o tom pri chladných ranných štartoch, pri ktorých sa na prístrojovom paneli už rozsvietila známa ikonka, ktorá vodiča upozorňuje na nízku teplotu či potenciálne riziko námrazy.

Gro funkcii vozidla a ovláda prostredníctvom nového palubného infotainmentu MG iSmart Lite

Aj napriek nateraz najvyššej verzii Elegance testovaný model nedisponuje prvkami ako je vstavaná navigácia či cúvacia kamera. Za danú výbavu si zároveň nie je možné doplatiť ani v opcii. V budúcnosti by ich však už mala zohľadniť nová výbavová verzia, ktorá sa zaradí na vrchol ponuky. Náhradou navigácie je už aj v prípade testovaného exemplára podpora modernej mobilnej konektivity fungujúcej klasicky cez kábel. Vítaným spestrením života s elektromobilom MG 4 je taktiež veľmi dobre spracovaná mobilná aplikácia.

Novinka s logami MG si zaslúži pochvalu aj za rozumne navrhnutý koncept odkladacích priečinkov. Ako prvá padne v tomto smere do oka vtipná polička pre smartphone, ktorá ale neponúka funkciu indukčného nabíjania. Ku koncepčne zaujímavým prvkom modelu 4 Electric sa radí aj pomerne masívny dvoj-ramenný volant asymetrického tvaru s klasickými ovládacími prvkami, cez ktorý sa vodič pozerá na grafický prístrojový panel.

Predné sedačky s prirodzeným posedom disponujú prijemne mäkkým čalúnením

Už spomenutý príjemný a prirodzený posed predných pasažierov dopĺňajú dostatočne nadimenzované sedadlá s látkovým prevedením a príjemne mäkkým čalúnením. Aj napriek jednoznačnej orientácii na komfort ponúkajú sympatický náznak bočného vedenia, ktorý ale neobmedzuje ani objemnejšie postavy. Pod širokú škálu možnosti nastavenia sa podpísalo aj klasické manuálne ovládanie, ktoré na konci dňa v symbolickej rovine šetrí finálnu hmotnosť vozidla. Reálne spokojný som bol aj s výhľadom. Pomerne masívnu spodnú časť predných stĺpikov tu kompenzuje uchytenie spätných zrkadiel na tzv. stračej nôžke.

Klasických zástupcov kompaktného c-segmentu kopíruje testovaný model aj z hľadiska priestorových pomerov v druhom rade. Vzadu panuje aj napriek skosenej vrchnej časti vstupného otvoru dostatok miesta aj pre dvojicu urastenejších dospelých. Vzhľadom na batériový koncept pohonu musím aj v tomto priestore vyzdvihnúť až nečakane nízke uchytenie zadnej lavice. Potencionálneho prostredného pasažiera bude obmedzovať len minimalistický naznak stredového tunela. To, že je ale MG 4 Electric určené prioritne pre dvojicu zadných pasažierov pripomína chýbajúca prostredná hlavová opierka. Absencia centrálnej lakťovej opierky, ako aj samostatných výduchov ventilácie pre druhý rad tu zároveň pripomína štandard zaužívaný vo veľkostne menšej kategórie automobilov. Danú situáciu aspoň čiastočne zachraňuje prítomnosť jednej USB zdrojovej koncovky pre zadných pasažierov.

Priestor v druhom rade zodpovedá zaužívaným štandardom kompaktnej triedy

S prihliadnutím na koncept pohonu „všetko vzadu“, možno ako príjemné prekvapenie modelu 4 Electric označiť aj v princípe adekváktny batožinový priestor so základnou kapacitou 363 litrov. Jeho symetrické tvarovanie, ako aj solidné obloženie bočných stien, dopĺňajú základné fixačné pomôcky na čele s háčikom na tašky. Pod podlahou si napriek prítomnosti elektromotora našla svoje miesto opravná sada či ťažné oko. Na nabíjacie káble je prioritne určená brašna s logami MG. Pod prednou kapotou sa nenachádza žiadny dodatočný úložný priestor. Základnú prepravnú kapacitu je ale možné výrazne navýšiť prostredníctvom sklopenia delených zadných operadiel. Následnú prítomnosť nepraktického schodíka nepovažujem v tejto kategórii vozidiel za výrazný nedostatok.

Prioritná orientácia, na čo najlepší pomer medzi vstupnou cenou a následne nadobudnutou hodnotou sa premietla aj do filozofie aktuálne dostupných výbavových verzií. Už v úplnom základe s prívlastkom Emotion s 51 kWh batériou je k dispozícii veľmi pestrá paleta bezpečnostných a asistenčných systémov MG Pilot, zahŕňajúcich aj adaptívny tempomat, ďalej zadné parkovacie senzory, bezkľúčový prístup a štartovanie či automatickú klimatizácii. Testovaná výbava Elegance k tomu okrem väčšej kapacity batérie pridáva aj výkonnejšiu 11 kW palubnú nabíjačku, kožený volant či podporu funkcie V2L. Pod danou skratkou sa ukrýva funkcia záložného zdroja energie pre napájanie bežných elektrospotrebičov. Ako nevýhodu tu možno označiť praktický nulové možnosti voľby opciových prvkov. Okrem už spomenutej parkovacej kamery a vstavanej navigácie by som v tejto kategórii privítal napríklad aj dostupnosť vyhrievania predných sedadiel, čo je pri väčšine elektromobilov obľúbeným funkčným prvkom.

Batožinový priestor ponúka v základnom usporiadaní dostatočný objem 363 litrov

Sofistikovaná a efektívna elektromobilita

Svoje najväčšie tromfy z rukáva vyťahuje testovaný exemplár až pri samotnej jazde. V tejto disciplíne nový model MG 4 Electric potvrdil všeobecne komunikovaný trend, ktorý predpovedá čínskym elektromobilom veľmi svetlú budúcnosť. Veľmi sympatická je tu zároveň aj všeobecná racionalita. Batériová novinka sa totiž zbytočne nenaháňa za dych berúcimi výkonovými parametrami alebo za extrémnou kapacitou akumulátora. Namiesto toho vsádza na celkovú vyváženosť, ktorej sekunduje aj prijateľná cenovka.

Ešte pred zhodnotením parametrov elektrickej jazdy musím novinku pochváliť aj ako automobil vo všeobecnosti. Za zmienku v tomto kontexte určite stoja precízne vyladené jazdné vlastnosti. Pod na v nemalej miere pričinila sofistikovaná konštrukcia podvozka s nezávislým zavesením všetkých kolies a 5-prvkovým uchytením zadnej nápravy. Vyladenie pruženia predstavuje ideálny kompromis medzi zážitkami a očakávaným komfortom. Aj s prispením racionálnym pneumatík dokáže MG 4 Electric bezproblémov a s veľkou istotou odfiltrovať bežné nedokonalosti našich ciest.

Nové MG 4 Electric prekvapilo precíznym vyladením podvozka

Ten istý podvozok zvláda aj temperamentnejší štýl jazdy nielen na obľúbených okresných cestách, ale pokojne aj na technickejších tratiach. Pod až nečakane neutrálne správanie spojené so skvelou ovládateľnosťou, precíznym držaním jazdnej stopy a len minimálnymi náklonmi karosérie sa podpísalo nízke ťažisko. Výhodou ambiciózneho čínsko-britského nováčika je aj príjemne nízka hmotnosť. S váhou cca 1,7 tony sa testovaný exemplár radí medzi najľahšie elektromobily kompaktnej veľkosti.

Pohon zadnej nápravy prenáša deklarovaný výkon na vozovku veľmi efektívne. Pri zhoršených adhézii vozovky, ako aj pri vyslovene temperamentnej jazde posádku zároveň strážia pomerne prísni „elektronickí anjeli.“ Testovaný model ale v prípade dostatočnej odvahy ponúka aj možnosť vypnutia ESP. V tomto nastavení už dokáže model 4 Electric napríklad na uzavretej trati potešiť aj takpovediac „odistenou“ zadnou časťou.

Vodič má k dispozícii široké možnosti nastavenia jazdných režimov ako aj funkcie rekuperácie

Výhodou konceptu „všetko vzadu“ je aj skvelá obratnosť spojene s príjemným manévrovaním v tesných priestoroch. Všeobecný komfort na palube dotvára precízne odhlučnenie priestoru pre posádku. O tepelný komfort sa pri výbave Elegance už automaticky stará tepelné čerpadlo. Pri už reálne chladných ranných štartoch počas testovacieho týždňa ma ale v tejto súvislosti prekvapil o niečo pomalší a pozvoľnejší nábeh vykurovania.

Pohon novinky s logami značky MG zastrešuje vyspelý trojfázový synchrónny elektromotor s permanentnými magnetmi umiestnený priamo na zadnej náprave. Pri testovanej konfigurácii Elegance je automaticky vyladený na výkon 204 koní, resp. 250 Nm. Deklarované výkonové parametre s okamžitým nástupom sily sú v praxi zárukou veľmi príjemnej jazdnej dynamiky. To platí aj pri obsadenom vozidle. Model 4 Electric, ale na druhej strane z hľadiska ponúkanej dynamiky nepatrí medzi vyslovene výbušné, resp. impulzívne elektromobily. V tejto disciplíne sa automobilka vybrala radšej cestou vyváženej a užívateľsky príjemnej racionality.

Pohon vozidla sa ovláda prostredníctvom otočného voliča

Charakter jazdy dokáže v citeľnej miere ovplyvniť zvolený jazdný režim. Východiskové nastavenie Normal dopĺňa klasika v podobe citeľne impulzívnejšieho nastavenia Šport resp. komótnejšieho ekologického módu. Ešte defenzívnejšou alternatívou pohonu je snehový režim vhodný do podmienok s horšou adhéziou. Vítaným spestrením ponuky jazdných režimov je aj personálne nastavenie s možnosťou prispôsobenia výkonu pohonnej jednotky, odozvy riadenia či spätnej väzby pedála akcelerátora.

Obdobne široké variácie nastavenia umožňuje aj sofistikovaná brzdná rekuperácia. Tú si je možné prostredníctvom palubného infotainmentu regulovať v troch úrovniach intenzity, ako aj nadstavbou v podobe dobre fungujúceho tzv. adaptívneho módu. Práve ten som počas testu využíval suverénne najviac. Pri spomaľovaní, resp. úplnom zastavení chcem pochváliť aj veľmi prirodzený chod brzdového pedála. Konštruktéri sa tu príkladne vyhrali s precíznym zladením rekuperácie a samotných kotúčových bŕzd.

Maximálny nabíjací výkon dosahuje hodnotu 140 kW

Zdrojom energie je vzhľadom na koncepciu vozidla adekvátne veľká batéria s kapacitou 64 kWh. V prípade dlhých presunov je k dispozícii nabíjací DC výkon s jednosmerným prúdom s hodnotou 140 kW. S približným parametrom je v optimálnom nabíjacom okrem batérie možné reálne počítať aj v praxi. MG 4 Electric zároveň prakticky pri každom testovacom nabíjaní disponoval príkladne vyváženou krivkou, kde nabíjací výkon začal výrazne klesať pri kapacite cca 85% batérie. Na zotavenie akumulátora z cca 10 na 80 % pri využití adekvátnej infraštruktúry reálne stačí časový interval cca 30 minút. Testovaná verzia Elegance zároveň už automaticky disponuje aj výkonnejšou 11 kW vstavanou nabíjačkou. Pri vhodných domácich podmienkach je tak možné batériu nabiť na plnú kapacitu za cca 6,5 hodiny.

Vyspelý elektrický základ sa v praxi premietol do až nečakane úspornej prevádzky. Výsledný kombinovaný priemer sa počas testovacieho jesenného týždňa s už chladnými ránami a večermi ustálil na sympatickej hodnote 17,0 kWh/100 km. Daný parameter zodpovedá teoretickému maximálnemu dojazdu 380 km. Ešte výrazne úspornejšie je na tom testovaný exemplár v takpovediac klasickom prostredí kompaktného hatchbacku. S odmyslením si dlhých diaľničných presunov a simulovaní klasického dochádzania do práce v meste s nájazdom cca 70 kilometrov denne sa výsledný priemer ustálil len na hodnote 14,7 kWh/100 km. To už zodpovedá dojazdu viac ako 430 km.

MG 4 Electric na konci testu prekvapilo príjemne nízkou spotrebou elektrickej energie

Čisto v mestskom prostredí klesol apetít na hodnotu 12,1 kWh. Na okresných komunikáciách vyobrazil palubný počítač rovnako impozantných 15,8 kWh na každých 100 km. Sklamaním tu z hľadiska spotreby nebola ani diaľnica. Pri dodržiavaní rýchlostných limitov sa diaľničný priemer ustálil na hodnote 22,8 kWh, čo zodpovedá teoretickému dojazdu 280 km.

Všeobecný progres značky MG okrem špičkového technologického základu pripomína model 4 Electric aj širokou škálou bezpečnostných a asistenčných systémov MG Pilot so širokým spektrom osobného prispôsobenia. Najvyššiu inštanciu v podobe adaptívneho tempomatu skombinovaného so sledovaním jazdných pruhov som napriek tomu v praxi aj na diaľnici využíval len minimálne. V porovnaní s najlepšími sa „autopilot“ testovaného exempláru vyznačoval predsa len o niečo „trhavejším“ a impulzívnejším vyladením.

Rozhranie ponúka taktiež širokú škálu možnosti osobného prispôsobenia

A celkový dojem?

Nové MG 4 Electric ideálne zosobňuje nemalé ambície tejto tradičnej značky v európskom priestore. V segmentu batériových automobilov kompaktnej veľkosti sme sa dočkali technologicky vyspelého nováčika. Testovaný exemplár ponúka v dizajnovo zaujímavom balení adekvátne výkonové parametre ako aj skvelú efektivitu, ktorá sa premietla nízkej spotreby energie a zároveň veľmi zaujímavého dojazdu. Pomyselnou čerešničkou je v danom segmente vozidiel taktiež férová a akceptovateľná cenovka.

Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský

Testovací diár:

Model: MG 4 Electric 64 kWh Elegance
Dĺžka: 4 287 mm
Šírka: 1 836 mm
Výška: 1 504 mm
Rázvor: 2705 mm
Objem kufra: 363 litrov
Motor: elektrický
Pohon: zadných kolies
Kombinovaný výkon kW/koní: 150/204
Krútiaci moment Nm: 250
Pohotovostná hmotnosť: 1726 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 160
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 7,9 s
Prevodovka: automatická
Počet stupňov: 1-stupňová
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 16,0 kWh na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 17,0 kWh/100 km
Dojazd podľa výrobcu: 450 km
Výkon rýchlonabíjania: 140 kW
Pneumatiky: Continental PremiumContact

Verzia/cena
MG 4 Electric 64 kWh Elegance (testovaný model) od 37 490 €
MG 4 Electric 51 kWh Emotion od 32 990 €

Exit mobile version