Autoinak.sk

Test: Peugeot 3008 Hybrid4 – Pôsobivý vrchol ponuky

Test Peugeot 3008 Hyubrid4 2023

Peugeot žne v posledných rokoch obrovské úspechy aj vďaka popularite svojich SUV modelov. Francúzska automobilka je taktiež čoraz sebavedomejšia. Okrem pútavého dizajnu sa daný faktor premieta aj v mnohých koncepčne kreatívnych riešeniach a technológiách. Ideálnym predstaviteľom všetkých vyššie spomenutých atribútov je napríklad aj obľúbený kompaktný model s vyššou svetlosťou podvozka. V čase keď už pomaly, ale isto začína klopať na dvere úplne nová generácia modelu Peugeut 3008, sme v našom teste mali možnosť preveriť výbavový, ale predovšetkým aj technologický vrchol druhej generácie. Emočne zafarbenému dizajnu skombinovanému so stále originálnym konceptom interiéru i-cockpit, v tomto prípade sekunduje sofistikovaný plug-in hybridný pohon, pozostávajúci z celkovo troch troch motorizácií.

Koncepčne zaujímavý Peugeot 3008 Hybrid4 s výkonovo špičkovým plug-in hybridným pohonom pozostávajúcim z prepĺňanej benzínovej motorizácie 1,6 a dvojice elektromotorov, vo verzii s pohonom všetkých kolies a špičkovej výbave GT, nám na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky Peugeot.

Rýchle fakty:

Fotogaléria Peugeot 3008 Hybrid4

Aj keď sa to prvoplánovo nemusí zdať, tak aj značka Peugeot má s výrobou kompaktných SUV modelov už reálne bohaté skúsenosti. Na globálny boom danej kategórie vozidiel zareagovala automobilka s levom v znaku už v roku 2007 v podobe modelu 4007. Japonskou konštrukčnou výpomocou sa vyznačoval aj jeho rozmerovo o niečo menší nástupca s kódovým onačením 4008. V identickom roku 2007 Francúzi zároveň prišli aj s modelom z vlastného vývoja, ktorému prischlo číselné označenie 3008. Prvá generácia rovnomenného modelu reprezentovala v rozmerovo kompaktnom balení výhody priestranného MPV s určitým SUV nádychom, pod ktorý sa podpísala veľkorysejšia svetlosť podvozka.

Pomyselnú revolúciu priniesla až druhá a ešte stále aktuálna generácia predstavená v roku 2016. Atraktívne a temperamentné dizajnové línie pri druhom pokračovaní modelu 3008 už doprevádzal plnohodnotný SUV koncept. Renomé rovnomenného modelu o rok neskôr ešte viac zvýšilo aj prestížne ocenenie „Európske auto roka“. Ak by sa dalo francúzskemu SUV v prvých rokoch jeho produkcie reálne niečo vytknúť, tak by to bola absencia pohonu všetkých kolies. Riešeniu daného hendikepu napomohlo využitie technického základu v podobe platformy EMP-2. Tá už umožňuje aj zástavbu elektrifikovaných pohonných jednotiek. Ponuku motorových variácii tak o niečo neskôr doplnili aj o plug-in hybridné verzie. Ich vrcholom je derivát s pohonom 4×4, ktorú zastrešuje pre Peugeot tradičná technológia Hybrid4 fungujúca bez priameho mechanického prepojenia náprav.

Prostredným SUV-čkom v portfóliu značky Peugeot je dnes kompaktný model 3008

Plánovanú modernizáciu dopriala automobilka obľúbenému modelu 3008 v závere roka 2020. Facelift sa tu podľa očakávania niesol v znamení dobrusovania detailov. Prepracovanému dizajnu sekundujú vynovené digitálne hračky v interiéri, ako aj inovovaná bezpečnosť na čele s vylepšenými asistenčnými systémami. Zaujímavosťou je v tomto kontexte aj dostupnosť funkcie tzv. nočného videnia.

Motorovou vstupnou bránou do sveta Peugeot 3008 je čisto benzínový 3-valec 1,2 Pure Tech s výkonom 130 koní a v kombinácií so 6-st. manuálom alebo 8-st. meničovým automatom. O niečo viac výkonu ponúka novinka v podobe mild-hybridnej nadstavby 1,2 Hybrid (136 koní), kombinovaná výhradne s novým 6-st. automatom. Pre priaznivcov nafty má model 3008 stále v ponuke aj úsporný turbodiesel 1,5 BlueHDi s výkonom 130 koní, ktorý spolupracuje s 8-st. automatom. Technologickou špičkou je až trojica plug-in hybridov s možnosťou externého nabíjania. Najdostupnejší Peugeot 3008 1,6 Plug-in Hybrid s jedným prídavným elektromotorom disponuje výkonom 180 koní. Identickú technológiu využíva aj verzia vyladená na výkon 225 koní. Špičkou z hľadiska pohonu je testovaná motorizácia 1,6 Plug-in Hybrid4, s výkonom až 300 koní. Spaľovaciemu motoru tu sekundujú hneď dva samostatné elektromotory a zároveň ide aj o jediného člena rodiny, ktorý disponuje pohonom 4×4.

Motorový vrchol reprezentuje troj-motorový plug-in hybrid so systémovým výkonom 300 koní

Francúzsky dizajnový temperament

Dizajn je dnes pre mnohých záujemcov jedným z najdôležitejších atribútov spojeným s kúpou nového automobilu. Značka s levom v znaku zaznamenala v tejto disciplíne v poslednej dekáde reálne obrovský progres. Dnešné modely s logom Peugeot v sebe veľmi vyvážene kombinujú dravosť a eleganciou, čo podčiarkuje aj testovaný exemplár. Aj napriek tomu, že súčasný model 3008 je dnes už prakticky na konci svojho životného cyklu, tak po vizuálnej stránke dokáže stále zaujať.

Modernizácia z roku 2020 so sebou priniesla pomerne citeľne pozmenenú prednú časť. Veľmi originálne v tomto kontexte pôsobí predovšetkým maska bez klasického ohraničenia. Jej atraktívny výplet prirodzene zasahuje až do štruktúry nárazníka, vďaka čomu je vynovený model veľmi ľahko identifikovateľný. Levie logo, ešte v jeho pôvodnej verzii, je v prípade testovanej verzie GT stvárnené v čiernom prevedení. O tento temperamentný efekt sa spolu s ďalšími optickými doplnkami v identickej farbe pričinil príplatkový balík Black Tone. Športovo-robustný nádych tu svojim stvárnením zároveň dotvára aj samotný nárazník s ochranným oplastovaním v spodnej časti. K signifikantným prvkom modelov značky Peugeot sa tradične radí aj svetelný podpis s vertikálnym výbežkom denného svietenia. Vrcholná výbava ponúka najvyšší úroveň full LED svetlometov s automatickou reguláciu výšky a prisvecovaním do zákrut. Diaľkový a stretávací mód aj v tomto prípade oddeľuje jemná prechodová linia. Za tmy som bol napriek tomu reálne spokojný s dosvitom diaľkového módu, ako aj šírkou svetelného kužeľa. Adaptívnu, resp. Matrix funkciu kompenzuje dobre fungujúce automatické prepínanie diaľkového režimu.

Druhá generácia modelu Peugeot 3008 pôsobí aj na konci svojho životného cyklu stále sviežo a moderne

Celkovo atletický nádych evokuje Peugeot 3008 aj pri pohľade z profilu. Plnohodnotnú príslušnosť ku kategórii SUV modelov aj v tomto priestore pripomína pomerne masívne ochranné oplastovanie viditeľne na lemoch blatníkoch a prahoch karosérie. K dizajnovo originálnym detailom možno zaradiť opticky naznačený prieduch pod bočnou siluetou prednej kapoty. Na sofistikovaný pohon v útrobách odkazuje decentný štítok Hybrid4 na predných blatníkoch. Emočný náboj testovaného exempláru ešte viac vyšperkovalo dvojfarebné lakovanie v príplatkovej červenej perleti a názvom Ultimate a kontrastne čiernou strechou. Za racionálny vrchol z ponuky tu možno stále onačiť aj efektné a zároveň stále univerzálne 19-palcové disky z ľahkých zliatin.

Optickou ozdobou zadnej časti modelu Peugeot 3008 je po modernizácii prepracovaná svetelná technika s „ostrým“ LED podpisom. Funkčnú pochvalu si zaslúži denné svietenie dostupné automaticky aj pri koncových svetlách. Na zatmavený svetelný modul nadväzuje optické prepojenie v podobe lesklej čiernej línie s fabrickým logom uprostred. SUV odolnosť aj v tomto priestore pripomína masívny zadný nárazník, ktorý v prípade výbavy GT zároveň naviac zdobí aj dvojica z funkčného hľadiska falošných výfukových koncoviek.

Emočný efekt v prípade testovaného exempláru ešte viac vyšperkovalo dvojfarebné lakovanie ako aj ďaľšie čierne doplnky

Nadčasový a pútavý interiér

V dnešnej dobe postupnej unifikácie si Peugeot jednoznačne zaslúži pochvalu za svoju autenticitu a originalitu. Francúzska automobilka sa totiž pri svojich osobných modeloch už niekoľko rokov drží pomerné unikátneho konceptu usporiadania palubnej dosky i-cockpit. Jedným z priekopníkov daného prístupu bol v čase svojho debutu aj aktuálny model 3008.

Chvályhodné je, že automobilka aj napriek originálnemu receptu myslí stále aj na praktické využitie. Ako príklad tu poslúži aj dôkladné prekrytie prahov dverí. Stále sviežo a moderne pôsobí testovaný exemplár aj vďaka dôrazu na kvalitatívnu stránku. Francúzi si v prípade svojho kompaktného SUV dali záležať nielen na výbere na dotyk príjemných materiálov, ale aj na ich precíznom dielenskom opracovaní. Celkovo moderný efekt tu ešte viac umocňuje štýlové zapracované ambientné podnietenie v nemennej modrej farbe. To si pri testovanom exemplári okrem klasických miest decentne ozvláštňovalo aj modul okolia panoramatickej strechy.

Palubná doska modelu Peugeot 3008 s usporiadaním i-cockpit

Samotné usporiadanie i-cockpit sa vyznačuje malým volantom a vyvýšeným prístrojovým panelom. Ten vo svojej podstate nahrádza Head-up displej. Daná architektúra zároveň pri každej nezainteresovanej osobe už podvedome štartuje proces objavovania. Najkontroverznejšou a zároveň aj najviac diskutovanou témou je v tomto prípade celkom jednoznačne optimálny posed. Vo formáte kompaktného SUV sa optimálna pozícia za volantom nastavuje vo všeobecnosti citeľne ľahšie. Pri mojej výške cca 185 cm sa mi ju podarilo nakonfigurovať dokonca expresne rýchlo.

Moderný nádych kabíny s neodškriepiteľným woow efektnom v prípade modelu 3008 dotvárajú aj digitálne hračky. Prístrojový panel zaujme štýlovou grafikou na efektnom čiernom podklade. Vítaným užívateľským spestrením je aj dostupné spektrum jednotlivých zobrazení. Klasickú simuláciu budíkov dopĺňa napríklad aj monitorovanie asistenčných systémov, mapový podklad, činnosť plug-in hybridu či personalizovateľný layout vyobrazenia, ktory som počas testu využívaj najčastejšie.

K technologicky unikátnym prvkom výbavy modelu Peugeot 3008 sa radí aj tzv. nočné videnie

K technologickým highlightom francúzskej automobilky sa radí aj dostupnosť tzv. nočného videnia. Po aktivovaní funkcie infračervernej kamery v prednej maske sa medzi dostupnými layoutmi prístrojového panela už pri šere objaví aj dané vyobrazenie. Nočné videnie v praxi citlivo reaguje nielen na chodcov, ale aj menšie zvieratá. Z bezpečnostného hľadiska tak ide o veľmi vítanú pomôcku, do ktorej by som v prípade osobnej konfigurácie zainvestoval dodatočným 1300 eur.

V identickej výške ako prístrojový panel sa nachádza aj do priestoru vystúpená dotyková obrazovka centrálneho infotainmentu orientovaná v smere na vodiča. Rozhranie dostalo po facelifte prepracovanú grafickú stránku a väčší dotykový displej s pohotovejšími reakciami. Grafický motív s čiernym podkladom tu logicky nadväzuje na prístrojový panel. Prostredníctvom infotainmentu sa nastavujú prakticky všetky funkcie vozidla vrátane deaktivácie systému štart/stop alebo pre Peugeot už tradične regulácie termomanažmentu. Dizajnovo efektnou pomôckou je z funkčného hľadiska o úroveň nižšie situovaná hardwarová klávesnica so všetkými dôležitými skratkami.

Celkovo hodnotný nádych interiéru v sumári kazí pomerne slabé kamerové vyobrazenie

Aj keď infotainment v modeli 3008, dnes už celkom jednoznačne nepatrí medzi najsofistikovanejší výkvet automobilového priemyslu, tak užívateľské prostredie má v princípe prijemne funkčnú logiku a nechýba tu ani moderná mobilná konektivita fungujúca cez káblové prepojenie. Za jeho najväčšiu slabinu tu vzhľadom na výbavový status testovaného exempláru považujem reálne slabé kamerové rozlíšenie, pozostávajúce „len“ z prednej a zadnej kamery. Panoramatický náhľad sa následne nahráva pre značku Peugeot klasicky, teda pri pohybe vozidla.

Užívateľsky prívetivý koncept modelu 3008 dotvárajú aj adekvátne navrhnuté odkladacie priečinky. Obrovskému odkladaciemu boxu v priestore lakťovej opierky sekunduje napríklad aj prémiový detail v podobe čalúnenia priehradok vo dverách.

Predné sedačky sú aj napriek športovému nádychu stále prijemne komfortné

Ozdobou testovaného exempláru sú aj predné sedačky. Ich športovú atmosféru evokuje reálne dobrá fixácia tela, pod ktorú sa podpísal náznak bočného vedenia. Za ich hlavnú doménu možno napriek tomu slále označiť komfort. Efektné čalúnenie v tomto prípade pozostávalo z hodnotnej Alcantary. Vyvýšený posed je zárukou slušného výhľadu s výnimkou pomerne masívnej spodnej časti predného stĺpika.

Peugeot 3008 rozhodne nepatrí medzi rozmerovo najväčších zástupcov kompaktnej SUV triedy. To sa logicky odzrkadlilo aj v priestore v druhom rade. Dlháňov tu už bude limitovať s veľkou pravdepodobnosťou priestor pre kolená, ale aj hlavy. Pod to sa v prípade vrcholnej konfigurácie čiastočne pričinila aj príplatková panoramatická strecha. Z priestorového konceptu si tu, naopak, palec hore si zaslúži absencia stredového tunela. Cestovný komfort zadných pasažierov zlepšujú samostatné výduchy ventilácie a prítomnosť zdrojových koncoviek.

Priestorové pomery v druhom rade možno označiť ako adekvátne. Model 3008 v tejto disciplíne ale nepatrí k rekordérom segmentu

Požiadavky bežnej rodiny pokryje plug-in hybridný Peugeot 3008 aj v rámci batožinového priestoru. Jeho základná prepravná kapacita dosahuje v prípade vrcholnej verzie s pohonom 4×4 akceptovateľných 395 litrov. Prakticky symetrický tvar ložnej plochy kopíruje koncepčne jednoduchších súrodencov. Pod úbytok 125 litrov sa v porovnaní s konvenčnými motorizáciami s pohonom prednej nápravy podpísal priestor pod podlahou. Ten aj v prípade verzie Hybrid4 napriek tomu pozostáva z organizéra na drobnosti, kam sa okrem povinnej výbavy zmestí napríklad aj nabíjací kábel. Z praktickej stránky tu chválim aj prítomnosť ľahko udržiavateľnej plastovej vaničky. Dlhé predmety je možné prepraviť vďaka centrálnemu otvoru. K užívateľskému ideálu mi tu, naopak, chýbali háčiky na fixáciu nákupných tašiek. A pri mojej výške 185 cm taktiež aj o niečo vyššie sa otvárajúce dvere s inak rýchlim elektrickým pohonom. Po sklopení zadných operadiel vzniká „rovina“ s menším sklonom a maximálnou prepravnou kapacitou 1482 litrov.

Pomyselný vrchol reprezentuje testovaný Peugeot 3008 vo verzii GT aj z hľadiska dostupnej výbavy. Už bez nutnosti doplácania je v tomto prípade okrem optických doplnkov štandardom aj veľmi pestrá paleta asistenčných systémov. Už aj nižšie výbavy disponujú: bezkľúčovým prístupom a štartovaním, ambientným podsvietením, automatickou dvojzónovou klimatizáciou či vstavanou navigáciou. Z prvkov dostupných v opcii stojí okrem praktického nočného videnia za zváženia napríklad aj vrcholné audio značky Focal.

Batožinový priestor aj pri vrcholnom plug-in hybride disponuje stále prijemnou základnou kapacitou 395 litrov

Temperamentný hybrid

Zástavba plug-in hybridného pohonu posúva kompaktné SUV s logom leva v porovnaní s konvenčnými súrodencami do pozície tzv. výkladnej skrine. Pre mnohých tak dôležitú SUV univerzálnosť vyšperkovala testovaná konfigurácia naviac prítomnosťou pohonu všetkých kolies. Ešte o niečo viac záujmu, tu ale v sumári ako magnet priťahuje systémový výkon až 300 koní.

Konštruktéri značky Peugeot si zaslúžia uznanie za celkové vyladenie techniky. Okrem sofistikovaného pohonu púta v tomto kontexte pozornosť napríklad aj podvozok. Vyladenie klasického pruženia verzie Hybrid4 je prispôsobené na prenos spomenutého výkonu na vozovku. Kompaktné SUV je ale zároveň dokáže byť aj na 19-palcových diskoch stále adekvátne komfortné. Bežné nedokonalosti našich ciest absorbuje model 3008 s prehľadom a istotou. Na druhej strane, na rýchlu jazdu po rozbitých lesných cestách, už ale táto imidžová konfigurácia logicky určená nie je.

Vyladenie podvozka ponúka sj v prípade vrcholnej verzie kompromis medzi komfortnom a zážitkami

Peugeot 3008 Hybrid4 sa na kvalitnom povrchu rozhodne nebojí ani temperamentnejšej jazdy napríklad na po obľúbenej okresnej komunikácii plnej zákrut. Pod určitú emočnú farbičku sa v tomto kontexte už tradične podpísalo aj komunikatívne a predovšetkým strmé riadenie s miniatúrnym volantom. Plug-in hybridná batéria v podlahe tu aj napriek všeobecne vyššej stavbe vozidla v citeľnej miere vylepšila ťažisko. Autentické náklony v zákrutách aj z tohto dôvodu rozhodne nie sú rušivým, resp. nepríjemným elementom. Druhú stranu mince elektrifikovaného pohonu reprezentuje približne 2-tonová pohotovostná hmotnosť. Tá už v limitných situáciách prispieva v citeľnej miere k prirodzenej nedotáčavosti.

Testovaný exemplár aj z tohto dôvodu nemá žiadne prehnané športové ambície. Prirodzene mu najviac pristane pozícia rýchleho SUV s rodinným potenciálom. Spomínaný výkonový doping plug-in hybridu sa naplno rozvinie pri rýchlych presunoch medzi mestami alebo na diaľnici. V spomenutých prípadoch dokáže francúzske SUV dokonale zahanbiť aj mnoho klasických automobilov s nižšou svetlosťou podvozka.

Plug-in hybridný pohon v testovanom exemplári disponuje celkovo troma motorizáciami

Reálne spokojný som bol aj s pomerne precíznou úrovňou odhlučnenia priestoru pre posádku. Akustická pohoda na palube najviac logicky vynikne pri dostatočne nabitej batérii a plne elektrickej jazde. Silnou stránkou modelu 3008 ostáva aj pri jeho vrcholnej konfigurácii špičková obratnosť. Tú som počas testu neraz ocenil napríklad aj aj v stiesnených podmienkach manévrovania na podzemných parkovískách.

Základom elektrifikovaného pohonného reťazca s komerčným označením Hybrid4 je už dôverne známa prepĺňaná benzínová motorizácia o objeme1,6 litra. Spaľovací motor generuje samostatne výkon 200 koní. Ďalšiu citeľnú výkonovú porciu pridávajú hneď dva elektromotory. Predný s výkonom 110 koní je integrovaný priamo do 8-st. prevodovky. Pohon zadnej nápravy zastrešuje za každých okolností samostatný zadný elektromotor so silou 113 koní. Kombinovaný výkon celej pohonnej sústavy dosahuje už spomínanú hodnotu 300 koní. O veľmi prirodzenú súhru všetkých troch motorizácií sa stará 8-st. automat klasickej koncepcie. O niečo menej šetrené preradenia som počas testu z času na čas zaznamenal len pri temperamentnejšej jazde s vybitou batériou. V daných podmienkach už spaľovací motor logicky pracoval aj vo vyššom spektre otáčok.

O súhru pohonu sa aj v tomto prípade stará 8-st. automat

Prevodovka je aj v tomto prípade vybavená funkciou intenzívnejšieho brzdenia prostredníctvom rekuperačného módu B. Pri precíznom využívaní danej funkcie je možné v pomerne výraznej miere obmedziť využívanie klasického brzdového pedála. Silnou zbraňou testovaného exemplára sú vďaka maximálnemu krútiacemu momentu až 520 Nm svižné zrýchlenia. O bleskovú odozvu plynového pedála sa logicky starajú práve elektromotory. O špičkovej dynamike azda najlepšie vypovedá údaj o zrýchlení z pokoja na 100 km/h. Na tento úkon model 3008 Hybrid4 potrebuje len 5,9 sekundy. Dôležité je, že na deklarovaný systémový výkon sa je možné spoľahnúť aj pri bezpečných a suverénnych predbiehacích manévroch.

Funkcia hybridného systému v citeľnej miere ovplyvňuje voľbu jazdného režimu. Pri adekvátnej zásobe elektrickej energie preferuje SUV značky Peugeot vždy pohon na elektrickú energiu, resp. režim Electric. Zaujímavosťou je, že s ľahkou nohou a v bežných podmienkach spevnených komunikácií sa o elektrický pohon vozidla stará výhradne zadný elektromotor, resp. prioritne zadná náprava. Pri razantnejšom zrýchlení sa k zadnému pohonu v elektrickom móde vie v prípade nutnosti pripojiť aj predný elektromotor. Len na elektrickú energiu dokáže SUV 3008 Hybrid jazdiť až rýchlosťou 135 km/h. Po vybití využiteľnej časti 13,2 kWh batérie sa testovaný exemplár automaticky prepne do módu Hybrid. Vo full-hybridnej konfigurácii sa riadiaca jednotka stále snaží, čo najviac preferovať jazdu s vypnutým spaľovacím motorom, čo je najviac cítiť v prípade plachtenia. Potenciál priameho zapájania spaľovacej motorizácie tu v značnej miere ovplyvňuje aj intenzita stláčania pedála akcelerátora.

Charakter jazdy dokáže v citeľnej miere ovplyvniť aj voľba jazdného režimu

Deklarovaný výkon je najviac cítiť v režime Sport, kedy sú v plnej permanencii všetky tri motory a spaľovacia pohonná jednotka sa stará aj o výrobu elektrickej energie. Poslednou alternatívou pohonu, vhodnou do terénu resp. do podmienok so zhoršenou trakciou je pohon všetkých kolies 4WD, ktorý je vďaka sofistikovanému systému k dispozícii nielen pri nabitej batérii, ale aj situáciách bez elektrického dojazdu.

Z hľadiska offroad potenciálu Peugeot 3008 Hybrid4 približne kopíruje zaužívaný štandard v segmente klasických kompaktných SUV-modelov. Aj keď dostupný pohon 4×4 reálne nie je určený do náročného terénu, tak s bežnými nástrahami sa testovaný model vysporiadal až nečakane hladko. Okrem adekvátnej svetlej výšky som pri trakcii na mokrom, resp. blatistom podklade vnímal ako výhodu možnosť jemného dávkovania elektrickej sily. Tým dokáže skúsenejší vodič eliminovať neefektívny prekĺž kolies a potencionálne zahrabanie sa. Terény limit v prípade simulovaného testu už predstavoval prejazd cez výraznejšie zlomy spojený s náročnejším krížením náprav. Lepším riešením ako vyslovene trápiť systém pohonu všetkých kolies je v daných podmienkach efektívna práca s hybnosťou vozidla.

Elektrifikovaný pohon všetkých kolies verzie Hybrid4 v teréne rozhodne nesklamal

Najväčším technologickým benefitom každého plug-in hybridu je čisto elektrický rádius používania. Peugeot v prípade modelu 3008 Hybrid4 v tejto disciplíne deklaruje dojazd optimistických 58-64 km. O niečo menej optimizmu s hodnotou cca 46 km už po každom nabití vozidla reálne vyobrazoval samotný palubný počítač. Reálny elektrický dojazd je niekde uprostred. Počas testu v horúcom letnom počasí som v tejto disciplíne dosiahol najlepšiu kombinovanú hodnotu 54 km čisto na elektrinu. Pri nešetrnej jazde je ale možné 13,2 kWh batériu vybiť aj za cca 30 km.

Akumulátor v podlahe vozidla je možné pohodlne nabíjať počas noci aj z klasickej 230V siete. Daný úkon v mojom prípade zabral cca 7 hodín. Maximálny podporovaný AC výkon dosahuje hodnotu 7,4 kW. To pri využití adekvátneho wallboxu predstavuje časový interval cca 2 hodiny na plné nabitie. Peugeot 3008 Hybrid4 ponúka aj možnosť nabíjania plug-in hybridnej batérie činnosťou spaľovacieho motora. Pri danom úkone, už ale treba logicky počítať s citeľne vyššou spotrebou benzínu. Palec hore dávam aj funkcii šetrenia elektrickej energie na neskôr, ktorú som využíval napríklad pri dlhšej jazde na diaľnici.

Reálne spotreba sa aj v tomto prípade prioritne odzrkadľuje od ochoty nabíjania 13,2 kWh batérie

V pomere k dostupnému výkonu a pohon všetkých kolies sľubuje automobilka pre model 3008 Hybrid4 veľmi optimistickú spotrebu. Tak ako pri každom plug-in hybride aj v prípade testovaného exempláru platí, že výsledná spotreba je veľmi úzko spätá so spôsobom používania. Pri nájazde cca 40 km a následnom dobití batérie dokáže fungovať francúzske SUV aj ako „čistý“ elektromobil. Pri simulovanom nájazde 100 km s plne nabitou batériou sa výsledná spotreba ustálila na sympatickej hodnote 3,3 l/100 km. Pri ignorovaní nabíjania treba počítať s kombinovanou spotrebou cca 7 litrov na každých 100 km. Vzhľadom na schopnosti vozidla som bol spokojný aj s čisto diaľničnou spotrebou. Tá sa počas testu ustálila na hodnote 7,9 l/100 km. Samotná palivová nádrž disponuje nie úplne ideálnou kapacitou 43, čo je o približne 10 litrov menší objem ako ponúkajú spaľovací súrodenci. Na konci testu s nájazdom cca 800 km a snahou, o čo najpravidelnejšie nabíjanie akumulátora, vyobrazil palubný počítač sympatickú hodnotu 5,6 l/100 km.

SUV s logami značky Peugeot v teste potešilo aj pestrou paletou adekvátne fungujúcich asistenčných systémov, ktoré zahŕňajú aj adaptívny tempomat. Pri prioritne mestskej premávke mi tu k optimálnemu pohodliu chýbala funkcia Autohold. V danom segmente vozidiel, si naopak, veľkú pochvalu zaslúži prítomnosť tzv. nočného videnia. Počas nočných jázd po okresných komunikáciách som sa vždy presvedčil o tom, že senzory dokážu v tme zachytiť zviera alebo človeka už vo vítanom predstihu, teda ešte pred priamym vizuálnym kontaktom.

Plug-in hybridný Peugeot 3008 s pohon 4×4 v teste prekvapil výkonom i spotrebou paliva

A celkový dojem?

Obľúbený Peugeot 3008 prináša vo svojej vrcholnej verzii Hybrid4 veľmi zaujímavý mix SUV univerzálnosti a temperamentu. Štýlový dizajn aj v tomto prípade dopĺňa adekvátna rodinná orientácia. Najväčšou ozdobou testovanej konfigurácie je napriek tomu schopný a princípe aj úsporný plug-in hybridný pohon. Vyššiu nadobúdaciu cenu tu okrem bohatej výbavy kompenzuje aj špičkový výkon a dostupnosť pohonu všetkých kolies.

Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský

Testovací diár:

Model: Peugeot 3008 1,6 Plug-in Hybrid4 300k GT
Dĺžka: 4 447 mm
Šírka: 1 841 mm
Výška: 1 624 mm
Rázvor: 2 657 mm
Objem kufra: 395 litrov
Motor: hybridný (benzín + elektrina)
Pohon: všetkých kolies
Počet valcov: 4
Kombinovaný výkon kW/koní: 221/300
Krútiaci moment Nm: 520
Pohotovostná hmotnosť: 2000 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 240 (135 km/h v EV režime)
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 5,9 s
Prevodovka: automatická meničová
Počet stupňov: 8
Elektrický dojazd: 58-64 km
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 1,2-1,3 l na 100 km (7,0 l/100 km pri vybitej batérii)
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 3,3/100 km (kombinovaný 5,5 l/100 km)
Pneumatiky: Michelin e-Primacy

Verzia/akciová cena
Peugeot 3008 1,6 Plug-in Hybrid4 300k GT (testovaný model) od 47 990 €
Peugeot 3008 1,6 Plug-in Hybrid 180k Allure Pack (pohon predných kolies) od 39 990 €
Peugeot 3008 1,2 PureTech 130k Active Pack od 27 490 €

Exit mobile version