Autoinak.sk

Test: RAM 1500 – Radosť z veľkých vecí!

Test RAM 1500 2021

Segment veľkých pick-upov patrí za „veľkou mlákou“ dlhodobo k najúspešnejším automobilovým segmentom. Za prenikavým úspechom truckov možno hľadať univerzálnosť, odolnosť či všestrannosť. Pick-up kategória zažíva v posledných rokoch boom aj v našom priestore. Drvivá väčšina európskeho portfólia automobilov tejto kategórie ale pozostáva z o triedu menších tzv. mid-size pick-upov. A potom je tu ikonická značka RAM. Tá daný segment aj na Slovensku spestruje legendárnym modelom 1500, patriacim do kráľovskej kategórie tzv. full-size pick-upov. Okrem vyššie spomenutých cností ponúka tento model aj nezameniteľný imidž a nečakaný luxus. Najnovšiu piatu generáciu amerického obra sme mali možnosť preveriť v redakčnom teste.

Nový RAM 1500 s kultovým atmosférickým benzínovým motorom 5,7 Hemi V8, skombinovaným s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, pohonom všetkých kolies a špičkovej výbavovej verzii Limited, nám na test zapožičala spoločnosť Todos Žilina.

Rýchle fakty:

Fotogaléria RAM 1500

I keď samostatná značka RAM Truck začala v princípe existovať „len“ v roku 2010, tak aj za týmto počinom možno nájsť veľmi silnú tradíciu a bohatú históriu. Motív barana v logu značky odkazuje na jasnú spojitosť s ikonickou americkou automobilkou Dodge. História výroby truckov s logom Dodge siaha až do 30. rokov minulého storočia! Označenie Dodge RAM, ako priamy pokračovateľ tradície pick-upov D-Serie, sa začalo používať od roku 1980. Najnovší model, oficiálne predstavený v roku 2018, je v celkovom poradí už piatou generáciou Dodge RAM a zároveň druhou generáciou nesúcou označenie RAM 1500.

V rámci segmentovej príslušnosti ide o typického predstaviteľa kategórie full-size pick-upov. Model 1500 je aj napriek svojej veľkosti stále len vstupnou bránou do sveta truckov značky RAM. Okrem testovaného modelu sa v USA tešia veľkej obľube ešte robustnejšie verzie s označením 2500 a 3500. Tie sú v princípe určené na ťahanie, resp. prevážanie už skutočne veľkých nákladov, na ktoré v našich podmienkach spravidla používame nákladné automobily. Testovaný model RAM 1500 je aj preto v prípade európskej verzie legislatívne prispôsobený celkovej maximálnej záťaži do 3,5 tony, aby zodpovedal limitom klasického vodičského preukazu skupiny B.

Označenie modelu a zároveň aj pripomenutie objemu motorizácie.

Automobily Dodge si z historického hľadiska vyslúžili rešpekt predovšetkým pre svoju odolnosť a predimenzovanosť najdôležitejších komponentov. Identickú filozofiu zdieľa aj najnovší model RAM 1500. Mechanická robustnosť je v aktuálnom modeli skombinovaná s bohatou výbavou, modernými technológiami a nečakaným luxusom na palube! Hlavným pilierom predimenzovanosti a zároveň aj symbolom vozidiel danej kategórie je kultový motor V8.

Modely RAM sú na slovenskom trhu k dispozícii výhradne s benzínovou atmosférou V8 5,7 Hemi a výkonom 401 koní. Alternatívou klasickej konštrukcie motora V8 je pri rovnakom výkone aj dostupnosť modernej mild-hybridnej technológie e-Torque. Pod úspornejšiu prevádzku sa tu pri nízkej záťaži podpísalo odpájanie 4-valcov. Úplnou samozrejmosťou u nás predávaných modifikácií je už v štandarde aj pohon všetkých kolies, vzduchový podvozok, resp. najčastejšie využívané usporiadanie kabíny typu Crew Cab. Zákazník si vo finále okrem typu motora vyberá jednu z piatich dostupných výbavových verzií.

Atmosférický motor V8 sa k charakteru veľkého pick-upu vyslovene hodí.

Zaujímavou novinkou modelového radu RAM 1500 na domácom americkom trhu je príchod extrémnej verzie RAM 1500 TRX. V prípade tohto športového super pick-upu značka reaguje na konkurenciu z „Jurského parku“. Vďaka prepĺňanému motoru 6,2 Hemi so silou 702 koní je model RAM 1500 TRX aktuálne najvýkonnejším sériovým pick-upom našej planéty!

Obor, ktorý budí rešpekt

RAM 1500 dostal vďaka svojim proporciám do vienka dnes už zriedkavejší jav, tzv. wow efekt, teda schopnosť zaujať okolie už na prvý pohľad. Testovaný exemplár to dokázal aj napriek tomu, že je to v princípe „len“ pick-up! Každý, kto má rád pozornosť okolia, si za volantom tohto mastodonta príde na svoje. Američan pritom pre to nemusí robiť nič špeciálne. Magnetom pre oči je v našom priestore už len jeho veľkosť a robustnosť, vďaka čomu je aj v premávke medzi ostatnými automobilmi jednoducho neprehliadnuteľný!

Masívna predná maska a svalnaté línie vzbudzujú prirodzený rešpekt.

Masívnej prednej časti s nezvyčajnou vysokou líniou prednej kapoty dominuje obrovská maska chladiča s dominantným označením výrobcu. Automobilka tu rozhodne nešetrila ani chrómovými dekórmi. Mimochodom, RAM 1500 bol prvý automobil svojej kategórie, ktorý v rámci aerodynamickej optimalizácie siahol po využití aktívnych lamiel. Optickou súčasťou predného „grilu“ sú v prípade najnovšieho modelu už aj presvedčivo výkonné svetlomety s LED technológiou. O niečo decentnejšie pôsobí pri testovanej výbave Limited so špecifikáciou Sport Line predný nárazník, ktorý je namiesto chrómu lakovaný vo farbe karosérie. Eleganciu testovaného kúsku podčiarkuje aj opticky menej nápadná metalíza s názvom Granite Crystal. Robustnosť a silu v priestore predného nárazníka podčiarkujú aj funkčné detaily v podobe dvojice masívnych ťažných ôk.

XXL rozmery vrátane už na pohľad obrieho rázvoru medzi nápravami dominujú aj bočným partiám. Vizuálne efektným voliteľným výbavovým prvkom verzie Limited boli v prípade skúšaného exemplára až 22-palcové disky kolies z ľahkých zliatin! V rámci celkových proporcií modelu RAM 1500 pôsobia aj kolesá daného rozmeru úplne prirodzeným dojmom. Na motorovú pýchu v útrobách upozorňuje sebavedomý štítok na prednej kapote. Ten okrem označenia modelu pripomína aj samotný objem motorizácie V8 Hemi!

V prípade modelu RAM 1500 pôsobia úplne prirodzene aj efektné 22-palcové disky kolies.

Dominantou zadnej časti každého pick-upu je úložný priestor. Aj ten možno v prípade modelu RAM 1500 považovať za nadštandardný. Zadné čelo zároveň opäť zdobí dominantný nápis RAM. Modernú dobu pripomínajú na danú kategóriu efektné koncové svetlá s LED svetelným podpisom. Výkonový potenciál pod prednou kapotou pripomína dvojica masívnych a reálne funkčných výfukových koncoviek.

Veľkorysý a luxusný interiér

V predchádzajúcej časti testu bola už viackrát zdôraznená celková veľkosť pick-upu RAM 1500. Mnohým v tejto súvislosti určite napadne, ako je vyriešený prístup na palubu pre deti či nižších dospelých. Američan v testovanej konfigurácii preto ponúka dodatočnú možnosť zníženia svetlosti pneumatického podvozka prostredníctvom kľúčika od zapaľovania. Ani to však vo väčšine prípadov nemusí stačiť. Funkčnou frajerinkou výbavy Limited sú preto užitočné elektricky výsuvné prahy, automaticky reagujúce na otvorenie dverí.

Automaticky vysúvateľné prahy značne uľahčujú prístup na palubu.

Toto riešenie pri jazde zároveň nijako neobmedzuje svetlú výšku, resp. priechodnosť v teréne. Práve offroad test potvrdil celkovú sofistikovanosť tohto riešenia. Tá spočíva aj v tom, že pri otvorení dverí, napríklad na výraznom terénnom zlome, sa prah pri náznaku kontaktu so zemským povrchom automaticky zasunie, čím sa eliminuje jeho poškodenie!

Testovaný RAM 1500 v praxi dokonale vyvracia z minulosti „zaužívané“ predsudky o kvalite interiérov amerických modelov. Pri skúmaní zákutí kabíny tohto pick-upu som bol pozitívne šokovaný nielen z výberu kvalitných a zároveň odolných materiálov, ale aj z reálne špičkovej kvality ich dielenského opracovania. Dokonalým príkladom robustnosti je v kabíne napríklad použitá koža. Dodge, resp. RAM v tomto smere spolupracujú s výrobcom tradičných konských sediel! Kvalitu materiálu je cítiť pri priamom kontakte s poťahom sedadiel. V tomto prípade sa už z hľadiska odolnosti jednoducho počítalo aj s hrubším či nešetrným zaobchádzaním.

Palubná doska modelu RAM 1500.

Palec hore si zároveň vyslúžila aj celková ergonómia s usporiadaním ovládacích prvkov do logických blokov. Typicky americká je v tomto smere len pozícia elektronického ovládania parkovacej brzdy vľavo pod volantom. Prístrojový panel ponúka kombináciu prehľadných analógových budíkov a veľkého grafického displeja palubného počítača uprostred. Okrem peknej grafiky palubný počítač tradične zaujme aj pestrou ponukou vyobrazovaných údajov a parametrov. Vodič tu má zároveň permanentne k dispozícii dokonca aj ukazovatele aktuálneho tlaku oleja, resp. stavu kapacity akumulátora!

Dominantou palubnej dosky je obrovský 12-palcový, vertikálne orientovaný dotykový displej infotainmentu. Logika ovládania rozhrania Uconnect 4 kopíruje trendy ostatných značiek z koncernu FCA, resp. po novom už Stellantis. Užívateľskú intuitívnosť, okrem užitočných postranných tlačidiel a potenciometrov s najdôležitejšími funkciami, zlepšuje aj funkcia predelenia obrazovky so súčasným vyobrazením posádkou preferovaných modulov. V prípade potreby si je možné želané rozhranie, napríklad mapu, vyobraziť aj na celú plochu obrazovky. Palec hore dávam aj prítomnosti kamerového náhľadu na okolie vozidla, čo v praxi značne uľahčuje manévrovateľnosť predovšetkým v stiesnených priestoroch.

Palubnej doske dominuje obrovská vertikálna obrazovka infotainmentu.

RAM 1500 prekonáva mnohé európske, rodinne sa tváriace automobily aj s koncepciou odkladacích priečinkov a celkovým cestovným komfortom. Pomerne dlho som v tomto smere objavoval dostupné variácie veľkorysej stredovej lakťovej opierky s množstvom užitočných zákutí.

Špičkový cestovný komfort na čele s elektricky nastaviteľnými veľkorysými prednými kreslami pri modeli RAM dopĺňa šokujúco aj luxusný prvok v podobe možnosti elektrického nastavenia pozície pedálov! Vzhľadom na celkové rozmery vozidla možno za optimálny označiť aj výhľad z vozidla vrátane prakticky väčšej plochy presklenia línie bočných okien.

Veľkorysé predné sedačky sú čalúnené špičkovou kožou.

V porovnaní s „európskymi“ pick-upmi budú až nečakaným cestovným komfortom rozmaznávaní aj pasažieri v druhom rade. Okrem obrovskej priestorovej rezervy vo všetkých smeroch a reálne komfortnej prepravy aj v prípade trojice cestujúcich, tu zaujme možnosť prednastavenia pozície sedenia spojená s funkciou vyhrievania, ale aj odvetrávania krajných sedadiel v druhom rade! Veľmi pestro je v danom priestore zastúpená aj dostupná konektivita. Dva páry oboch typov USB koncoviek tu dopĺňa americká koncovka na 230 V. Pri potrebe jej reálneho používania je v našom priestore nutné zainvestovať do kompatibilnej redukcie. V prípade cestovania vo dvojici je zároveň vďaka výklopnej lavici možné využiť priestor v druhom rade aj na uskladnenie veľkých predmetov. Drobnosti je možné uskladniť v skrytých schránkach situovaných na oboch stranách podlahy.

Korba, resp. vonkajší úložný priestor je ďalšou pýchou testovaného modelu RAM 1500. Okrem vyslovene odolného povrchu tu zaujme aj celková dĺžka na úrovni približne 1,8 metra. Medzi podbehy kolies sa tu s rezervou zmestí europaleta. Predovšetkým nežnejšie pohlavie ocení veľmi jednoduchú a ľahučkú manipuláciu s inak masívnym zadným čelom, ktorého deklarovaná nosnosť je cca 200 kg. Palec hore si zaslúžia aj kotviace úchyty či výkonné osvetlenie nákladného priestoru. Americkú posadnutosť elektrickými hračkami pri testovanom kúsku podčiarkovala elektricky ovládaná krycia roletka nákladného priestoru!

Luxusné cestovné podmienky panujú aj v druhom rade.

RAM v opcii ponúka množstvo užitočného príslušenstva slúžiaceho na fixáciu prepravovaného nákladu. Známe sú v tomto smere napríklad uzamykateľné postranné RAM boxy. V celkovom kontexte úžitkových vlastností sa ako mierne sklamanie javí celková nosnosť. Tá vďaka približnej záťaži na úrovni 1 tony kopíruje zaužívané zvyklosti pri o triede menších „európskych“ pick-upoch. Legislatívne limitujúcim faktorom je ale v tomto prípade celková hmotnosť vozidla. Tá v rámci kategórie osobných automobilov nesmie prekročiť hranicu 3,5 tony. RAM 1500 však vyniká ťažnou silou, ktorá sa v prípade prívesu pohybuje na hornej hranici až na úrovni 5,7 tony!

Výsadou modelu RAM 1500 v špičkovej verzii Limited sú už v základe výbavové prvky ako balík asistenčných systémov, adaptívny tempomat, vyhrievanie a odvetrávanie predných aj zadných sedadiel, zadné elektricky ovládané posuvné okno, bezkľúčový prístup a štartovanie + funkcia štartovania na diaľku, vyhrievaný volant, automatická dvojzónová klimatizácia, elektricky ovládaný bočný prah či kamerový náhľad na okolie vozidla. Z prvkov v opcii si okrem obrovskej panoramatickej strechy zaslúži pochvalu aj špičkové audio Harman/Kardon s 19 reproduktormi.

Nákladný priestor ponúka okrem iného mechanicky veľmi odolnú povrchovú úpravu.

Nefalšovaná chuť Ameriky

Po vizuálnom okúzlení skombinovaným s luxusom na palube smerovala moja zvedavosť pri modeli RAM 1500 aj k jeho jazdným vlastnostiam. Hneď na úvod treba zdôrazniť, že testovaný model ponúka pri porovnaní s tradičnou európskou pick-up scénou úplne inú dimenziu zážitkov!

Hlavným emočným ťahúňom je ikonický motor V8. Avšak v celkovom kontexte rozhodne nemožno vynechať ani ďalšie dôležité detaily, ktoré vo finále vytvárajú veľmi presvedčivý celok. Nosným pilierom jazdných zážitkov je pri modeli RAM vzduchový podvozok. Ten je možné prostredníctvom tlačidla na palubnej doske manuálne prednastaviť v piatich úrovniach s celkovým rozsahom približne 10 cm. Najnižšie pozície sú okrem prístupu na palubu vhodné aj na pohyb v podzemných garážach s nízkym stropom.

Pneumatický podvozok je možné prednastaviť vo viacerých úrovniach.

Najvyššie módy sú naopak určené na pomalé prejazdy cez výrazné terénne zlomy. Svetlosť podvozka sa zároveň automaticky prispôsobuje aj aktuálnej jazdnej situácii. V rámci testu som pri bežnej jazde najčastejšie využíval komfortný mód Aero, ktorý dokáže až s neuveriteľným prehľadom odfiltrovať pomerne výrazné nedokonalosti našej cestnej infraštruktúry. Špičkovým cestovným komfortom tak má model RAM 1500 paradoxne bližšie k svetu luxusných limuzín ako ku kategórii pracovných pick-upov!

Vzduchový podvozok sa zároveň stará aj o eliminovanie neželaných náklonov karosérie pri dynamickejšom prejazde cez zákruty. Pri bežnej jazde je možné spoľahnúť sa na podvozok aj v prípade prejazdov v zákrutách, čím sa rúca ďalší mýtus o amerických automobiloch. V celkovom kontexte je ale potrebné jedným dychom zdôrazniť, že testovaný model, vzhľadom na svoju hmotnosť a rozmery, nebol skonštruovaný na vymetanie ostrých zákrut na horských priechodoch.

RAM 1500 po jazdnej stránke prekvapil nielen na ceste, ale aj v teréne.

Skôr pohodovému jazdnému štýlu zodpovedá aj ľahučké vyladenie posilňovača riadenia. Pohodu na palube pri bežnej jazde podčiarkuje precízne odhlučnenie priestoru pre posádku. Pri decentnej jazde a doslovnom „hladkaní“ pedála akcelerátora nemá RAM na palube bez prílišného preháňania veľmi ďaleko dokonca ani od sveta eko hybridov. Pri každom prudšom zatlačení pedála akcelerátora dá o sebe vedieť v podobe charakteristicky rýdzeho zvuku motor V8. Jeho zvukový prejav ale vo finále zodpovedá kategórii testovaného vozidla. Od pick-upu RAM preto nemožno očakávať rovnako brutálny zvukový prejav, ako ponúkajú napríklad súrodenecké modely z divízie Dodge SRT.

Prednosťou testovaného motora V8 je okrem učebnicovej kultivovanosti bez akýchkoľvek vibrácií aj jeho brutálna sila. Vo všeobecnosti precízne radiaca 8-stupňová automatická prevodovka drží motor pri nízkej záťaži na neuveriteľne nízkych otáčkach a každé preradenie prevodového stupňa tu prebieha bez povšimnutia. Potenciál motora V8 ale nikdy nespí. Motor je v neustálej permanencii a vyslovene čaká a na impulz od vodiča v podobe zatlačení plynového pedála. Prevodovka neváha v momente podradiť pokojne aj o tri stupne a obrovský RAM 1500 pri rozjazde z križovatky či pružnom zrýchlení dokáže dokonale zahanbiť aj adepta na titul „hot hatch“ roka.

Nefalšovaný zážitok z motora V8 graduje spolu s jeho otáčkami.

Spomínaný úkon je pre každého petrolheada, ktorý miluje benzínové motory, prudko návykový a počas celej doby testu som sa tohto potenciálu nedokázal dostatočne nabažiť. Inými slovami, atmosférická motorizácia 5,7 Hemi s výkonom 401 koní dokáže veľký truck v momente vystreliť ďaleko za hranicu povolených hodnôt a šoférske emócie v tomto prípade gradujú spolu s pohybom ručičky otáčkomera.

To, akú obrovskú masu hmoty má vodič reálne v rukách, je následne najviac cítiť pri práci s brzdovým pedálom. Ku cti brzdnej sústavy testovaného kúsku slúži aj fakt, že podvedome očakávaný pocit vädnutia sa reálne nedostavil ani pri viackrát opakovej skúške prudkého spomalenia. Pri výkone brzdovej sústavy sa v tomto prípade počíta už aj so záťažou v podobe ťahaného prívesu.

Automatická prevodovka radí veľmi hladko a suverénne.

Po presvedčivých výkonoch na ceste som RAM 1500 musel preveriť aj v teréne. Pre dané podmienky je okrem dvoch módov redukcie k dispozícii aj uzávierka na zadnej náprave. Veľký pick-up sa reálne nezapotil ani s náročným krížením náprav. V tomto režime ma zaujala mimoriadna tuhosť rebrinového rámu, kedy sa na moje prekvapenie o slovo v podobe pazvukov neprihlásila ani veľká panoramatická strecha! Schopnosť pohonu som následne preveril aj pri zdolávaní mokrého jarného snehu. V tomto prípade RAM pri prudšom stúpaní zastavil prakticky až trakčný limit pneumatík.

Užitočnou pomôckou v ťažkých podmienkach je aj možnosť nastavenia limitu najvyššie povoleného prevodového stupňa. Z praktických riešení si palec hore zaslúži možnosť nezávislej deaktivácie predných a zadných parkovacích senzorov. Nakoľko pri manévrovaní v teréne a aktívnych zadných senzoroch sa k slovu veľmi rýchlo prihlási, v bežnom živote bezpochybne užitočná funkcia automatického zabrzdenia tesne pred prekážkou.

RAM 1500 ponúka v jednom balení kombináciu viacerých automobilov.

Poslednou nezodpovedanou otázkou ostáva spotreba paliva. Aj v tomto prípade treba jednoducho počítať s faktom, že RAM 1500 poháňa 8-valec. Pri vyslovene pokojnej jazde sa dá napriek tomu jazdiť z môjho pohľadu s plne akceptovateľným priemerom 13 l/100 km. Vďaka objemovej rezerve má testovaný model podobný apetít aj pri diaľničnom tempe. Naopak, v meste, resp. častejšom využívaní výkonového potenciálu pohonnej jednotky, výsledný priemer veľmi rýchlo prekoná hranicu 16 litrov. Pri jazde v teréne, ťahaní prívesu či inak náročných podmienkach treba reálne počítať s odberom viac ako 20 litrov na každých 100 km.

Ikonický motor V8 ale v sumári v mojich očiach rozhodne stojí za to. Určitý kompromis s výrazne nižšími nákladmi na prevádzku predstavuje originálna prestavba na LPG, ktorú na želanie aj s dodržaním záruky realizuje priamo spoločnosť Todos.

Odolný rebrinový rám zvláda veľmi dobre aj nástrahy terénu.

A náš celkový dojem?

Ram 1500 prináša do všedného sveta klasických „európskych“ pick-upov úplne nový rozmer zážitkov. Ide o dokonalý príklad automobilu viacerých tvárí. Na jednej strane mu nie je cudzia náročná práca a zároveň ponúka v tom istom balení aj neopakovateľný imidž! Americký model v sumári prekvapí nielen luxusom a bohatou výbavou na palube, ale aj suverénnymi jazdnými vlastnosťami. Ak k tomu všetkému pripočítame dnes už vyslovene raritný motor V8, tak možno vo finále za plne akceptovateľnú označiť aj jeho výslednú cenovku.

Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský

Testovací diár:

Model: RAM 1500 5,7 V8 Hemi 4×4 Crew Cab Limited
Dĺžka: 5916 mm
Šírka: 2084 mm
Výška: 1971 mm
Rázvor: 3672 mm
Objem kufra: 1526 litrov
Motor: zážihový (benzín)
Pohon: všetkých kolies
Počet valcov: 8
Výkon kW/koní: 295/401
Krútiaci moment Nm: 556
Pohotovostná hmotnosť: 2479 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 173
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: – s
Prevodovka: automatická
Počet stupňov: 8
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu: 14,6 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 18,4/100 km
Pneumatiky: Continental Winter Contact

Verzia/cena
RAM 1500 5,7 V8 Hemi 4×4 Crew Cab Limited (testovaný model): od 76 500 €
RAM 1500 5,7 V8 Hemi 4×4 Crew Cab Bighorn: od 64 500 €

Recenzia

RAM 1500 5,7 V8 Hemi 4x4 Crew Cab Limited

93% Skóre

Dĺžka: 5 916 mm Šírka: 2 084 mm Výška: 1 971 mm Rázvor: 3 672 mm Objem kufra: 1526 litrov Motor: zážihový (benzín) Pohon: všetkých kolies Počet valcov: 8 Výkon kW/koní: 295/401 Krútiaci moment Nm: 556 Pohotovostná hmotnosť: 2479 kg Maximálna rýchlosť km/h: 173 Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: - s Prevodovka: automatická Počet stupňov: 8 Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 14,6 l na 100 km Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 18,4 / 100 km Pneumatiky: Continental Winter Contact

Výhody

  • Imidž faktor
  • Priestor a luxus na palube
  • Jazdné vlastnosti na čele s motorom V8

Nevýhody

  • Vyššia spotreba paliva
  • Maximálna nosnosť európskej špecifikácie
  • Neuzamykateľná palivová nádrž

Recenzia

  • Dizajn 100%
  • Interiér 100%
  • Praktická stránka 90%
  • Jazdné vlastnosti 90%
  • Pohonná sústava 100%
  • Cena 80%

RAM 1500 5,7 V8 Hemi 4x4 Crew Cab Limited DEALS

Zhromažďujeme informácie z mnohých obchodov za najlepšiu dostupnú cenu

Najlepšia cena

64500€
Exit mobile version