Autoinak.sk

Test: Renault Arkana E-Tech – Hybridné prekvapenie

Test Renault Arkana E-Tech 2023

Francúzsky Renault sa intenzívne sústredí na implementáciu novej stratégie s názvom Renaulution. Tá sa podľa očakávania orientuje na príchod koncepčne úplne nových modelov. Sem patrí napríklad plne elektrický kompakt Megane E-Tech Electric alebo nedávno testované a taktiež koncepčne úplne nové kompaktné SUV Austral. Paletu obľúbených modelov s vyššou výškou už onedlho rozšíri znovuzrodený Espace alebo vlajková loď Rafale. Pomyselná revolúcia sa s odmyslením si vyššie spomenutých noviniek sústredí aj na pohon a technológie. Čoraz viac sofistikované elektromobily na čele s pripravovaným modelom Renault 5, dopĺňajú investície do vodíkového pohonu ale aj čoraz efektívnejšie hybridy. K priekopníkom „novej éry“ značky Renault možno zaradiť aj obľúbené SUV-coupé Arkana. Tento imidžovo ladený a stále aj praktický automobil sme aktuálne preverili v kombinácii s inovatívnou hybridnou technológiou E-Tech.

Štýlový Renault Arkana s full-hybridnou zážihovou motorizáciou 1,6 E-Tech 145 (143 koní), skombinovaný s unikátnou multimódovou automatickou prevodovkou a vrcholnej výbavovej verzii E-Tech Engineered, nám na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky Renault.

Rýchle fakty:

Fotogaléria Renault Arkana E-Tech

Imidžovo postavené SUV-coupé Renault Arkana vo svojej pôvodnej podobe zažiarilo už v roku 2019. V tomto čase francúzsky automobilový gigant predstavil pôvodnú a koncepčne jednoduchšiu verziu určenú pôvodne pre východné trhy. Dizajnovo atraktívny model postavený na konštrukčnom základe B0, ktorý využíva napríklad aj Dacia Duster, neušiel pozornosti európskemu publiku. A to si príchod tohto štýlového automobilu doslova vyžiadalo.

Renault aj preto začal po debute pôvodného modelu pracovať aj na jeho technologicky sofistikovanejšej verzii určenej pre starý kontinent. Európsku a koncepčne úplne novú verziu modelu Arkana sme v premiére spoznali v roku 2020. Aj napriek rovnako pútavému dizajnu ide v tomto prípade po technickej stránke o úplne iný automobil. Testovaný model využíva obdobne ako napríklad aj Renault Captur moderný technický základ reprezentovaný platformou CMF-B.

SUV-coupé s logami značky Renault nesie označenie Arkana

Na rozdiel od svojho technologického súrodenca, ale ponúka Renault Arkana citeľne dlhší rázvor. Vďaka tomuto parametru už patrí po veľkostnej stránke k zástupcom kompaktného C-SUV segmentu. Moderný technický základ okrem vyšších bezpečnostných nárokov zohľadňuje aj prítomnosť moderných bezpečnostných a asistenčných asistentov. Ďalšou výhodou platformy CMF-B je možnosť zástavby elektrifikovaných pohonných jednotiek. Určitú formou elektrifikácie disponuje Renault Arkana v každej z dostupných verzií.

Vstupnou branou do sveta SUV-coupé značky Renault je už dôverne známy prepĺňaný benzínový 4-valec 1,33 TCe. Jeho slabšia výkonová verzia TCe 140 je vyladená na 140 koní. O niečo viac výkonu (158 koní) ponúka verzia TCe 160. Obe motorizácie sa kombinujú výhradne so 7-st. dvojspojkovým EDC automatom. Za výkladnú skriňu dostupných pohonov možno následne označiť testovanú full-hybridnú motorizáciu E-Tech 145 (143 koní). Plnohodnotný hybrid, ktorý je v Európe aj najžiadanejšou motorizáciou, spolupracuje s konštrukčne unikátnou tzv. multimódovou automatickou prevodovkou. Daná koncepcia disponuje štyrmi prevodmi pre spaľovaciu časť a dvoma prevodmi vyhradenými pre elektrickú časť hybridu. Len prednedávnom Francúzi predstavili už aj ľahko modernizovanú verziu testovaného modelu. Vynovená Arkana okrem inovačného fabrického loga a ďalších drobností prichádza aj s novou paletou výbav. Vrchol tu obdobne ako pri iných novinkách značky Renault, reprentuje dynamicky ladená verzia Esprit Alpine.

Technologický vrchol z palety dostupných motorizácii reprezentuje pri modeli Arkana full-hybrid E-Tech

Atraktívne SUV-coupé bez kompromisov

Na prvý pohľad tak trochu iracionálny koncept karosérie, ktorý v sebe kombinuje vyššiu SUV stavbu s elegantnými a emočne ladenými krivkami coupé modelov pôvodne spopularizovali zástupcovia z vyšších tried. Od tých čias sa tzv. SUV-coupé nádychom snaží zaujať drvivá väčšina automobiliek. Za plnohodnotného priekopníka danej karosárskej verzie v cenovo dostupnejšom balení možno napriek tomu označiť až model Renault Arkana. Francúzom sa vo finále podarilo stvoriť jedného z karosársky najemočnejších zástupcov kompaktného SUV segmentu. Testovaný exemplár ešte viac vyšperkovala temperamentná výbava E-Tech Enginnered.

Aerodynamicky strihnutej prednej časti dominuje efektný a dynamický náboj. Jednoznačnú príslušnosť k rodine Renault tu už z diaľky pripomínajú vizuálne atraktívne svetlomety s typickým bumerangovým výbežkom denného svietenia, ktorý zabieha pomerne výrazne do modulu nárazníka. Full LED technológia je v prípade modelu Arkana k dispozícii už v úplnom základe. Z hľadiska dostupného svetelného výkonu testovaný exemplár v optike dnešnej doby rozhodne nesklame, no na druhej strane ani vyslovene nenadchne. Absentujúcu funkciu tieňovania čiastočne kompenzuje dobre fungujúce automatické prepínanie diaľkového módu. Dynamicky ladenou výbavou R.S. Line je v tomto prípade inšpirovaný aj športový predný nárazník s atraktívnym výpletom a decentne naznačeným splitterom v spodnej časti. Špecialitou špičkovej verzie E-Tech Enginnered je fabrické logo v kompletne čiernom prevedení, ako aj početné optické doplnky v zlatej farbe. Tie vpredu najviac evokuje kontrastná lišta inšpirovaná svetom F1.

Renault Arkana patrí celkom jednoznačne k dizajnovo najemočnejších zástupcom C-SUV segmentu

Plnohodnotnú príslušnosť ku kategórii SUV-coupé pripomína Renault Arkana pri pohľade z profilu. Vo všeobecnosti svalnaté a zároveň atletické línie s decentne vytiahnutými blatníkmi tu dopĺňa emočne ladená silueta postupne klesajúcej línie strechy. Celkovo temperamentný nádych tu ešte viac umocňujú drobné detaily na čele s čiernymi krytmi spätných zrkadiel či orámovaní bočných okien v identickej farbe. Testovaný exemplár bol lakovaný v príplatkovej sivej metalíze s matným nádychom. Efektný farebný kontrast aj pri profile vozidla dotvárajú doplnky v zlatej farbe. Tie si okrem plastového ochranného modulu v spodnej časti dverí našli svoje miesto aj na špeciálnych 18-palcovýchh diskoch kolies, resp. dizajnovom ozvláštnení predných blatníkov. Danému prvku zároveň sekunduje nálepka pripomínajúca hybridnú technológiu E-Tech Enginnered v útrobách vozidla.

Športovo elegantný nádych kraľuje aj zadným partiám testovaného SUV-coupé s logami značky Renault. K tradične prepracovaným dizajnovým prvkom francúzskej automobilky možno aj v tomto prípade zaradiť atraktívny LED podpis koncových svetiel. Jeho vzájomnému prepojeniu zamedzuje prítomnosť fabrického loga, ktoré je aj spolu s označením modelu vyhotovené v dynamicky čiernom prevedení. K ďalším autentickým prvkom vrcholnej výbavy E-Tech Enginnered sa radí aj prítomnosť zadného spojleru na odtrhovej hrane dverí batožinového priestoru alebo zlaté zvýraznenie dvojice žiaľ len falošných výfukových koncoviek.

Efektnú siluetu SUV-coupé ozvláštňujú v prípade testovaného exempláru vo vrcholnej výbave aj decentné športové doplnky

Interiér s až nečakane praktickou orientáciou

V porovnaní s emočne ladeným karosárskym konceptom SUV-coupé sa Renault Arkana vo svojom interiéri už prioritne sústredí, na čo najprívetivejšiu užívateľskú stánku. Oproti koncepčne novším modelom Austral či Megane Electric využíva testovaný exemplár už evolučne staršiu architektúru palubnej dosky. Danému usporiadaniu napriek tomu nemožno uprieť koncepčne moderný nádych, ktorý ešte viac zvýraznila prítomnosť ambientného podsvietenia či digitálnych hračiek.

Temperamentnú atmosféru výbavovej verzie E-Tech Enginnered s kontrastnými detailmi v zlatej farbe aj v kabíne ešte viac vyšperkovali viaceré športové doplnky. S odmyslením si optimálne tvarovaného trojramenného volantu sa do tejto kategórie radí aj tmavé čalúnenie stropu, kovové pedále či centrálna výplň palubnej dosky pripomínajúca karbónovú štruktúru.

Palubná doska SUV-coupé Renault Arkana

Palec hore si Arkana vo všeobecnosti zaslúži aj za použité materiály a kvalitné dielenské opracovanie. To dopĺňa pomerne precízna ergonómia rozmiestnenia jednotlivých ovládacích prvkov. Pochvalu si v tomto kontexte zaslúži napríklad tlačidlový modul vľavo pod volantom. Vďaka tomuto riešeniu je okrem regulácie intenzity podsvietenia a vyhrievania volantu stále takpovediac „po ruke“ aj regulácia nastavenia asistenta monitorujúceho jazdné pruhy. Z užívateľskej stránky nie je čo vytknúť ani už notoricky známej klasike so samostatným a zároveň prehľadným ovládaním klimatizácie. Pre značku Renault tradičné, resp. autentické riešenia najviac pripomína ovládanie audia prostredníctvom modulu v pravej časti stĺpika riadenia.

Plne grafický prístrojový panel ponúka príjemne jemnú grafiku s prehľadným usporiadaním údajov. Vodič má k dispozícii dve variácie prevedenia „budíkov.“ Priamo na prístrojovom paneli je zároveň možné vyobraziť aj mapový podklad. Dnes tak preferované digitálne trendy kopíruje aj centrálna časť palubnej dosky s pomerne veľkou dotykovou obrazovkou s vertikálnou orientáciu. Z funkčného hľadiska dávam palec hore aj decentnému nakloneniu centrálnej časti palubnej dosky v smere na vodiča. Francúzi si dali taktiež záležať na racionálnom koncepte reálne využiteľných odkladacích priečinkov.

Plne digitálny prístrojový panel ponúka jemnú a prepracovanú grafiku

Domovské rozhranie infotainmentu Easy link je inšpirované logikou ovládania mobilných zariadení. Preferované usporiadanie vyobrazovaných údajov sa dá subjektívne prispôsobiť podľa dostupných widgetow. Z užívateľskej stránky chválim dostupnosť online pripojenie s množstvo užitočných aplikácií. Okrem počasia sa sem radia napríklad aj ceny palív na staniciach v okolí vozidla alebo aktuálna dopravná situácia pri využívaní navigácie. Vstavaný navigačný modul je dostupný už od druhého stupňa výbavy. Hybridnému pohonu E-Tech bola prispôsobená samostatná záložka. V danom prostredí sa okrem monitorovania toku energie vyobrazujú aj reálne štatistické údaje, vrátane monitoringu prejdenej vzdialenosti len na elektrickú energiu.

Renault Arkana dokáže zaujať aj v disciplíne vnútorného priestoru. V princípe vzdušný pocit z kabíny pocitovo najviac limituje o niečo skromnejšia vnútorná šírka. V danom parametri je testovaný exemplár porovnateľný s hierarchicky nižšie postaveným modelom Captur. Za vyslovene dospelé, tu naopak, považujem dostatočne nadimenzované a zároveň komfortné predné sedačky, ktorým nechýba ani decentný náznak bočného vedenia.

Centrálny infotainmet Easy Link disponuje užitočnými aplikáciami s pripojením na internet

Príjemne vyvýšený posed približne zodpovedá zaužívanému štandardu v triede kompaktných SUV. Palec hore dávam aj užitočnému detailu v podobe dôrazu na prekrytie prahov dverí. Z vyššej pozície za volantom logicky ťaží rozhľad z vozidla. Pohľad v šikmom smere čiastočne obmedzuje uchytenie spätných zrkadiel. Niektorých z nás môže pri cúvaní v zhoršených poveternostných podmienkach čiastočne limitovať absentujú zadný stierač.

Aj napriek efektne tvarovanej karosérii v štýle SUV-coupé testovaný exemplár prekvapuje aj reálnym priestorom v druhom rade. Francúzi si tu aj napriek klesajúcej línii strechy dali záležať na nadimenzovaní, čo najväčšieho vstupného otvoru. Vzadu sa aj vďaka tomu adekvátne pohodlne odvezie aj dvojica urastenejších dospelých. Napriek tomu by som v tomto priestore pri dlhších presunoch ocenil o niečo dlhší tvar lavice. S ponukou priestoru pre hlavu som bol reálne spokojný aj pri svojej výške cca 185 cm. Imidžové karosárske riešenie tak bude z hľadiska priestoru pre hlavy reálne obmedzovať len vyslovených dlháňov. Cestovný komfort v druhom rade spríjemňuje prítomnosť samostatných výduchov ventilácie, ako aj zdrojových USB koncoviek.

Ozdobou modelu Renault Arkana sú okrem iného aj dospelé predné sedačky

Nároky bežnej rodiny dokáže Renault Arkana pokryť aj z hľadiska kapacity batožinového priestoru. V porovnaní s mild-hybridným prevedením ponuka verzia E-Tech len o symbolických 33 litrov menší objem, ktorý sa odzrkadlil v zredukovanom priestore pod dvojitou podlahou. Základná prepravná kapacita testovaného exempláru napriek tomu dosahuje solidných 480 litrov. Z praktickej stránky mi tu najviac chýbali háčiky resp. iné kotviace pomôcku slúžiace na fixáciu tašiek a drobných predmetov. Urastenejší jedinci sa tu vzhľadom na výšku otvorenia dverí kufra zároveň musia mať na pozore aj pred nechceným úrazom hlavy. Polohovateľná medzipodlaha umožňuje vytvorenie optimálnej roviny pri konfigurácii s maximálnou prepravnou kapacitou a sklopenými sedačkami v druhom rade. Palec hore dávam aj dostupnosti rezervnej pneumatiky. Tá je v opcii k dispozícii aj pre full-hybridný model.

Testovaná Arkana vo verzii E-Tech Enginnered reprezentuje výbavový vrchol. Daná výbava je logicky naviazaná len na full-hybrid. Okrem autentického dizajnového stvárnenia obohateného o športové doplnky stojí v tomto smere za zmienku aj automatická prítomnosť pestrej škály asistenčných systémov vrátane parkovacieho asistenta, koženého čalúnenia, vyhrievanie predných sedadiel s elektrickým nastavením či funkcia indukčného dobíjania telefónu. Už v nižších výbavách sú pritom k dispozícii full LED svetlomety, parkovacia kamera alebo automatická klimatizácia. Z prvkov v opcii stojí za zváženie príplatok za slušne hrajúce audio značky Bose s deviatimi reproduktormi.

V druhom rade je vzhľadom na SUV-coupé koncept stále reálne k dispozícii adekvátny priestor

Zmysluplný hybrid

Renault Arkana chce byť aj napriek svojmu neodškriepiteľnému emočnému náboju stále prioritne racionálnym spoločníkom. K danej filozofii v sumári pristane aj koncept sofistikovaného full-hybridného pohonu E-Tech, ktorý po technologickej stránke patrí na vrchol ponuky dostupných pohonov.

Vyvážený a princípe aj príjemný mix šoférskych emócií a racionality ponúka SUV-coupé s logami značky Renault už pri vyladení podvozka. Ozdobou klasického konštrukčného základu s jednoduchším uchytením zadnej nápravy je takpovediac univerzálne vyladenie pruženia. Arkana zvláda v režime bežnej jazdy suverénne a bez problémov odfiltrovať bežné nerovnosti našich ciest. Svojou troškou sa pod to podpísali aj stále prioritne racionálne 18-palcové disky kolies s pneumatikami sa adekvátnou výškou bočného profilu. Pri nezaťaženej zadnej časti sa z času na čas, ale môže pri svižnejších prejazdoch cez priečne nerovnosti, v kombinácii so zákrutou, dostaviť mierne „znervóznenie“ zadnej časti.

Vyladenie podvozka možno v prípade testovaného modelu označiť ako príjemne univerzálne

Druhú stranu mince univerzálne vyladeného podvozka v prípade testovaného exemplára demaskujú povrchy s kvalitným asfaltom. SUV-coupé s logami značky Renault sa v daných podmienkach aj napriek svojej vyššej stavbe nebojí ani svižných prejazdov cez zákruty. Okrem plne akceptovateľných náklonov karosérie chce v daných podmienkach pochváliť aj pocitovo veľmi príjemnú agilitu. Reálne komunikatívnemu riadeniu sekunduje príjemná ľahkosť. Aj napriek sofistikovanejšej elektrifikovanej zástavbe dosahuje pohotovostná hmotnosť verzie E-Tech stále sympatickú hodnotu cca 1550 kg.

V disciplíne odhlučnenia priestoru pre posádku je vítaným dopingom práve prítomnosť full-hybridu. Model Arkana E-Tech možno v tejto disciplíne označiť ako automobil dvoch tvárí. Príjemnej akustickej pohode v meste, resp. nižších rýchlostiach sekunduje o niečo hlučnejší prejav pri diaľničnom tempe. Pod daný prvok sa svojou mierou pričinil aj atmosférický motorový základ, ktorý v daných podmienkach logicky pracuje vo vyššej sfére otáčok.

Full-hybridný pohon sa aj v tomto prípade snaží čo najviac využívať jazdu na elektrickú energiu

Nepriamo sme sa prepracovali k hybridnému pohonu E-Tech. Jeho spaľovacím základom je konštrukčne odolný atmosférický 4-valec o objeme 1,6 litra, nepriamym vstrekom paliva a samostatným výkonom 94 koní. Elektrifikovanú časť full-hybridu značky Renault reprezentujú hneď dva elektromotory. Slabší s výkonom 20 koní tu plní primárnu úlohu veľmi hladko pracujúceho štartér-generátora. Primárny, resp. trakčný elektromotor s výkonom 49 koní je integrovaný priamo do unikátnej multimódovej prevodovky.

Tá si práve vďaka elektrickej nadstavbe vystačí aj bez klasickej spojky. Za jej hlavnú zaujímavosť, ale možno označiť prevodový koncept zohľadňujúci štyri samostatné prevody pre spaľovací motor a dva prevody pre elektromotor. Multimódový efekt tu v sumári ťaží so vzájomného prepojenia, resp. naprogramovania prevodovky, ktoré zohľadňuje až 15 módov. Na prvý pohľad zložitý koncept funguje v praxi veľmi hladko a prirodzene. Testovaný model Arkana musím pri porovnaní s mojimi prvotnými skúsenosťami s konceptom multimódovej prevodovky pochváliť aj za celkovo citeľné sofistikovanejšie zladenie. Vzájomné prechody medzi elektrickým a benzínovým pohonom sú v tomto prípade už prakticky nepostrehnuteľné. Nielen prevodovke, ale aj filozofii pohonu je najviac „proti srsti“ agresívnejší štýl jazdy s plynovým pedálom na podlahe, kedy už automaticky treba počítať aj vytočeným spaľovacím motorom.

Charakter jazdy dokáže aj v tomto prípade ovplyvniť zvolený jazdný režim

Dôležitým komponentom full-hybridného pohonu E-Tech je v neposlednom rade aj akumulátor s kapacitou 1,2 kWh umiestnený v zadnej časti vozidla. Batéria slúži ako primárny zdroj energie pre trakčný elektromotor. Vďaka pomerne kompaktnej veľkosti je akumulátor možné úplne nabiť napríklad aj pri o niečo dlhšie trvajúcej jazde zo snahu. Klasickým brzdám napomáha aj dostupnosť regeneračného módu B na voliči prevodovky. Z užívateľského hľadiska tu chcem pochváliť takpovediac prirodzené vyladenie rekuperácie. Aj vďaka tomu sa z módu B stáva v prípade hravého vodiča z hľadiska efektivity prevádzky sofistikovaná hračka nielen v meste, ale aj pri ostatnom spomaľovaní.

Racionálne nastavený systémový výkon full-hybridu dosahuje pri modeli Arkana hodnotu 143 koní. Vďaka vyladeniu s prakticky výhradnou preferenciou elektrických rozjazdov a okamžitej reakcii pedála akcelerátora pôsobí testovaný exemplár prioritne v mestskej zástavbe pocitovo energickejším dojmom ako predostierajú oficiálne čísla. Pri pružných zrýchleniach už ale pocitová akcelerácia zodpovedá výrobcom deklarovaných parametrov. Tie testovaný exemplár neposúvajú do pozície tzv. trhača asfaltu. Prioritou tu za každých okolností ostáva už viackrát spomínaná racionalita.

Najväčšou zaujímavosťou hybridu Renault E-Tech je tzv. multimódová prevodovka

Charakter jazdy tu v pomerne citeľnej miere dokáže ovplyvniť voľba jazdného režimu. Klasiku v podobe šetriaceho módu Eco a impulzívnejšieho nastavenia Sport dopĺňa aj v decentnej miere konfigurovateľný režim My Sence.

Za najväčší benefit full-hyridu E-Tech značky Renault považujem v sumári príjemne nízku spotrebu paliva. To platí za prakticky v akýchkoľvek podmienok. Sofistikovanosť systému spočíva v čo najčastejšej preferencii elektrického pohonu. Tá sa podľa údajov z palubného počítača v mojom prípade pohybovala na konci testu na úrovni cca 40%. Ešte podstatne vyššiu čisto elektrickú efektivitu dosahuje francúzsky hybrid v meste. Aj vďaka tomu sa nameraná mestská spotreba ustálila len na hodnote 4,2 l/100 km. Pri následnej preferencii okresných ciest palubný apetít vzrástol na rovných 5-litrov. Za najväčšie hybridné prekvapenie, ale považujem diaľničný priemer, s hodnotou len 6,7 l/100 km.

Prítomnosť 1,2 kWh batérie hybridu ovplyvnila batožinový priestor len v symbolickej rovine

Výsledná kombinovaná spotreba sa na konci testu ustálila na hodnote 5,2l/100 km. Pri prioritne defenzívnejšom prejave nie je veľmi náročné tento parameter stlačiť aj tesne pod 5-litrovú hranicu. Bez akéhokoľvek podvedomého snaženia sa kombinovaný priemer následne ustálil na stále sympatickej hodnote 5,5 litra.

Všeobecnú vyspelosť a univerzálnosť modelu Renault Arkana E-Tech podčiarkuje nielen vyššia svetlosť podvozka postačujúca s rezervou aj na zvolávanie lesných ciest, resp. ľahšieho terénu, ale aj precízne vyladenie asistenčných systémov. V tejto súvislosti dávam palec hore prirodzene pracujúcemu adaptívnemu tempomatu. Pri jazde na diaľnici sa namiesto zbytočného a častokrát aj panického brzdenia správal až nečakane efektívne. To sa premietlo predovšetkým do prirodzeného priblížením sa k vpredu idúcemu vozidlu.

Renault Arkana E-Tech v teste okrem spotreby paliva prekvapil aj vyladením asistenčných systémom

A celkový dojem?

Imidžovo navrhnutý Renault Arkana priniesol už aj do segmentu cenovo dostupnejších automobilov plnohodnotný koncept populárnej karosérie typu SUV-coupé. Sympatické zároveň je, že francúzska automobilka tu v sumári nemyslí len na štýl a imidž a testovaný exemplár je v sumári aj stále príjemne praktickým. Do konceptu prioritnej racionality ideálne zapadá aj nový a zároveň reálne úsporný full-hybridný pohon Renault E-Tech.

Autor: Peter Hlačik/ Foto: Filip Lehotský

Testovací diár:

Model: Renault Arkana1,6 E-Tech full hybrid 145 E-Tech Engineered
Dĺžka: 4 568 mm
Šírka: 1 821 mm
Výška: 1 576 mm
Rázvor: 2 720 mm
Objem kufra: 480 litrov
Motor: zážihový full-hybrid
Pohon: predný
Počet valcov: 4
Systémový výkon kW/koní: 105/143
Krútiaci moment Nm: 148 /205
Pohotovostná hmotnosť: 1510-1576 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 172
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 10,8 s
Prevodovka: automatická multimódová
Počet stupňov: 4 spaľovací +2 elektromotor
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 4,8 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 5,2 / 100 km
Pneumatiky: Kumho Ecsta

Verzia/akciová cena
Renault Arkana 1,6 E-Tech full hybrid 145 E-Tech Engineered (testovaný model) od 31 600 €
Renault Arkana 1,33 mild hybrid 140 Equilibre od 24 900 €

Exit mobile version