Autoinak.sk

Test: Škoda Enyaq Coupé RS iV – Výkladná skriňa z Mladej Boleslavi

Test Škoda Enyaq Coupé RS iV 2023

Škoda má za sebou pomerne komplikované obdobie. Do značnej bolo ovplyvnené globálnymi problémami, ktoré sa na strane zákazníkov premietli do pomerne dlhých čakacích lehôt na najobľúbenejšie modely. Česká automobilka má aj napriek tomu veľmi dobre našliapnuté do svetlej budúcnosti. Vo výraznej miere sa pod to podpísal úspešný debut plne elektrického SUV Škoda Enyaq. Vôbec najžiadanejší elektromobil nášho trhu si aj napriek konceptu pohonu dokázal zachovať typické prednosti pre automobily z Mladej Boleslavi. Už po debute pôvodného SUV, okrídlený šíp avizoval príchod druhého karosárskeho variantu v podobe SUV coupé. Dizajnovo atraktívny derivát znamená návrat značky Škoda do sveta automobilov s efektnou siluetou strechy a zároveň sa pýši hneď niekoľkými naj. Enyaq Coupé dostal ako prvý elektromobil značky Škoda dynamicky a temperamente ladenú verziu RS. Vďaka tomu sa z atraktívnej novinky stala zároveň aj vôbec najvýkonnejšia produkčná Škoda v histórii!

Atraktívny a výkonný model Škoda Enyaq Coupé RS iV v top batériovej verzii s 82 kWh akumulátorom dúpneným o pohon všetkých kolies, nám na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky Škoda.

Rýchle fakty:

Fotogaléria Škoda Enyaq Coupé RS iV

Prvú ochutnávku elektrickej budúcnosti nám Škoda predstavila v podobe konceptu Vision E v roku 2017. O dva roky neskôr ho nasledovala ďalšia štúdia s názvom Vision iV, ktorá v sérií do značnej miery inšpirovala aj testovanú novinku. Úplne prvým elektromobilom z Mladej Boleslavi bol napriek tomu malý model Škoda Citigo-e iV, predstavený v roku 2019. Plnohodnotnú elektrickú revolúciu prinieslo o rok neskôr predstavenie od podlahy nového SUV Škoda Enyaq iV, ktoré vznikalo už od počiatku bez kompromisov, teda ako „čistý“ elektromobil.

Technickým základom je v tomto prípade moderná platforma MEB, vyvinutá špeciálne pre modely s batériovým pohonom. Identickú techniku využíva aj štýlová novinka v podobe súrodeneckého SUV-coupé Enyaq Coupé. Druhý karosársky variant bol oficiálne predstaveného v úvode minulého roka. Škoda sa vďaka novinke vracia ku štýlovej karosérii typu coupé po dlhých rokoch. Za duchovného coupé predchodcu tu možno označiť model Rapid, ktorého výroba sa skončila v roku 1990.

Novinkou modelovej rodiny Škoda Enyaq je atraktívne SUV-coupé

Spolu so štýlovou karosériou a množstvom softwarových inovácií automobilka v premiére predstavila zároveň svoj prvý RS model s elektrickým pohonom. Ozdobou novinky je zároveň aj množstvo pokrokových technológií. Pestrú paletu asistenčných systémov tu v opcii dopĺňa napríklad aj sofistikovaný parkovací asistent, ktorý si dokáže zapamätať uloženú parkovaciu pozíciu! Karosársky coupé derivát využíva, na rozdiel od svojho súrodenca s SUV-siluetou, za každých okolností len najväčšiu 82 kWh batériu. Základom je v tomto prípade verzia Enyaq Coupé iV 80 s výkonom 204 koní a pohonom len zadnej nápravy. Univerzálnejšiu voľbu reprezentuje derivát Enyaq Coupé iV 80x, s pohonom všetkých kolies a dvojicou elektromotorov, ktoré generujú výkon až 265 koní.

Na našom trhu automobilka Škoda ale aktuálne ponúka výhradne len vrcholnú verziu Enyaq Coupé RS iV. Z 82 kWh batérie čerpá aj v tomto prípade energiu hneď dvojica elektromotorov. Tie poháňajú všetky kolesá a generujú spoločný kombinovaný výkon až 299 koní. Z testovaného modelu sa stáva vôbec najvýkonnejšia sériová Škoda v histórii! Pre úplnosť dodajme, že temperamentná verzia RS je už k dispozícii aj pre klasický SUV model Enyaq.

V útrobách modelu Škoda Enyaq Coupé RS iV pracujú dva elektromotory so spoločným výkonom až 299 koní

Najkrajšia Škoda súčasnosti

Aj keď si veľmi dobre uvedomujem, že dizajn je vysoko subjektívnou záležitosťou, tak napriek tomu si dovolím tvrdiť, že väčšina publika mi dá za pravdu a potvrdí, že coupé novinka je jednoznačne o vizuálnych emóciách. Už v štandarde atraktívne SUV Enyaq zdobí v prípade druhého karosárskeho variantu nielen atraktívna silueta strechy, ale aj ďalšie drobné detaily. Ešte viac optickej dynamiky v sumári pridáva temperamentný RS kabátik s čiernymi doplnkami.

V rámci racionalizácie výroby sa na prvý nemusí ani zdať, že Coupé má s „bežným“ modelom Enyaq zhodné karosárske diely prakticky až po stredový stĺpik. Efektnú atmosféru modelu z dielne RS dotvára pri predných partiách športový predný nárazník s kontrastne čiernymi postrannými aerodynamickými lamelami. Čierny lem dostala tradične aj maska. Tá je v prípade testovanej špičkovej verzie za tmy zdrojom ešte väčšieho záujmu okolia. Postarala sa o to efektná frajerinka v podobe tzv. Crystal Face so 131 svietiacimi diódami. Na základe svetelnej stopy je možné elektromobil značky Škoda za tmy bezpečne identifikovať už z diaľky. Svetelný zážitok ešte viac umocňujú výkonné full LED svetlomety obohatené o precízne fungujúcu funkciu tieňovania okolitých objektov. Tvar spodnej línie masky s negatívnym odklonom sa ako nie príliš praktický prejavil pri diaľničných jazdách. Už aj jemné sneženie dokáže z hľadiska prichytenej snehovej vrstvy na maske spôsobiť deaktiváciu, inak skvelých pomocníkov pre asistovanú jazdu.

Zážitok z dizajnových emócii vyšperkovala ešte viac svietiaca maska Šoda Crystal Face

Najväčšiu porciu dizajnových zážitkov ponúka nová Škoda Enyaq Coupé pri pohľade z profilu. Atraktívna silueta SUV-coupé dokáže chytiť za srdce. Všeobecne dynamický nádych tu ešte viac vyšperkovali pomerne krátke previsy karosérie. Pre verziu RS je okrem efektného štítku na predných blatníkoch príznačný čierny lem na obvode vonkajšieho presklenia, resp. spätné zrkadlá v rovnakej farbe. Elektromobilu s efektnými proporciami dokonale pristane aj niektorý z výrazných farebných odtieňov. Testovaný exemplár zdobila príplatková a prenikavá zelená farba s prívlastkom Mamba Green. Vo farbe karosérie sú lakované aj lemy blatníkov a bočné prahy. V nich sa ukryvajú štandardne dodávané kolesá o priemere 20-palcov. Za príplatok, ale môže byť Coupé RS obuté až na 21-palcových kolesách.

Mimoriadne atraktívne pôsobí nový Enyaq Coupé aj pri pohľade zozadu. V princípe uhladené karosárske proporcie s efektne klesajúcou líniou strechy zdobí na dverách batožinového priestoru decentná odtrhová hrana. Aj toto riešenie sa v sumári podpísalo po precíznu aerodynamiku. Testovaný exemplár dosahuje ešte lepší aerodynamický koeficient odporu ako sesterské SUV. Novinku opticky rozširujú a zároveň pritláčajú smerom k vozovke úzke koncové svetlá s pútavým LED podpisom. Pre verziu RS sú príznačné nápisy v čiernom fonte či odrazová plocha prechádzajúca naprieč celým nárazníkom.

Škoda sa ku karosárskemu variantu coupé vracia v sériovej podobe po dlhých rokoch absencie

Štýlový a stále praktický

Ešte pred vstupom na palubu chcem nový Enyaq Coupé RS pochváliť za užitočné a zároveň stále aj tak trochu prémiové riešenie v podobe bezkľúčového prístupu dostupného na všetkých dverách. Vozidlo zároveň reaguje odomknutím už aj po priblížení sa k vozidlu. Elektrický pohon sa aktivuje automaticky po zatlačení brzdového pedála. Za miernu chybičku krásy možno v rámci prístupu v sumári označiť neúplné prekrytie nástupných prahov na dverách.

Koncept interiéru podľa predpokladov kopíruje súrodenecký model Enyaq SUV. Moderná architektúra sa vyznačuje dizajnovým minimalizmom. Ako silnú stránku testovanej novinky možno označiť aj precízne dielenské opracovanie a skladbu hodnotných materiálov. Osobitú atmosféru na palube dotvára temperamentná verzia RS. Športový akcent v podobe rovnomenných emblémov, tmavého čalúnenia stropu a kovových pedálov dotvárajú obkladové lišty imitujúce karbón či na dotyk príjemné čalúnenie Alcantarou s efektným zeleným stehom. Za vrchol dynamickej atmosféry na palube možno v sumári označiť športový volant a športové predné sedačky.

Palubná doska nového modelu Škoda Enyaq Coupé RS iV

Na už spomenutý dizajnový minimalizmus v praxi odkazuje, na pomery značky Škoda, malý prístrojový panel. Vodič má na displeji aj napriek kvalitnej grafike k dispozícii vždy len to najdôležitejšie. Na rozdiel od ostatných súrodencov s klasickým virtuálnym kokpitom tu absentuje aj možnosť nastavenia vyobrazovacieho layoutu, k čomu je ale paradoxne svojim ovládacím konceptom prispôsobený multifunkčný volant. Z funkčnej stránky by som v rámci prístrojového panela najviac privítal záložku s údajmi palubného počítača, resp. spotrebami. Tie je v prípade modelu Enyaq možné sledovať len na centrálnej obrazovky infotainmentu.

Koncept minimalistického prístrojového panela z funkčnej stránky kompenzuje veľký Head-up displej, ukrytý za efektnou tieniacou lištou na palubnej doske. Kvalitné vyobrazovanie dôležitých údajov o jazde je doplnené nadstavbou v podobe rozšírenej reality súčinnej s asistenčnými systémami a navigáciou. Gro funkcií testovanej novinky sa už podľa podvedomého očakávania ovláda prostredníctvom rozmerovo veľkorysej centrálnej dotykovej obrazovky.

Atmosféru na palube ešte v prípade testovaného exemplára ešte viac vyšperkovali športové doplnky

Infotainment svojou filozofiou, resp. logikou ovládania kopíruje prostredie známe už aj z evolučne starších modelov značky Škoda. Precíznej grafickej stránke s pestrými farbami sekundujú pohotové reakcie na dotyk. Celkovej intuitívnosti prostredia napomáhajú aj akceptovateľne veľké ikony, do ktorých sa počas jazdy pomerne dobre triafa. Palec hore dávam permanentnej prítomnosti spodnej lišty s možnosťou regulácie teploty a pohotovým aktivovaním vyhrievania sedadiel.

Nielen konzervatívnejšie orientovaní používatelia s určitosťou ocenia prítomnosť ovládacej lišty s klasickými tlačidlami. Tie okrem zastrešenia aktivácie najdôležitejších funkcií slúžia aj ako skratky pre záložky s klimatizáciou, nastavením vozidla či zmenou jazdného režimu. Rozmerovo veľkú obrazovku palubného systému, ktorá reálne neprekáža vo výhľade z vozidla chválim okrem bezkáblovej funkcie modernej mobilnej konektivity aj za kvalitné vyobrazenie príplatkového panoramatického kamerového systému.

Gro funkcií vozidla sa ovláda prostredníctvom veľkej dotykovej obrazovky

Vrcholný model značky Škoda aj napriek efektnej SUV-coupé siluete stále bojuje aj svojou praktickou stránkou. Vo všeobecnosti veľmi dobre využiteľné odkladacie priečinky dopĺňa rozmerná schránka pod tzv. plávajúcou stredovou konzolou. Príjemným spestrením sú aj v tomto prípade mnohé šikovné riešenia z dielne „simply clever“ na čele s dáždnikmi vo dverách.

K ďalším prednostiam Enyaq Coupé RS iV radím vyvýšený posed za volantom, ktorému zároveň nechýba ani temperamentný náboj. Pod ten sa podpísali primárne športové sedačky s integrovanou opierkou hlavy a s dobrou fixáciou tela pri svižnejšej jazde. Sedačkám pri každodennom používaní nechýba ani optimálny komfort. Všeobecne dobrý výhľad z vozidla ešte viac vyšperkovali až nečakane veľké spätné zrkadlá.

Športové predné sedačky ponúkajú bočné vedenie a zároveň sú vhodné aj na každodenné používanie

Praktickú orientáciu si nová Škoda Enyaq Coupé až nečakane suverénne obhájila aj v druhom rade. Reálne vzdušný koncept interiéru dokáže vzadu s rezervou uspokojiť aj dvojicu urastenejších dospelých pasažierov. Veľkorysej rezerve pre kolená sekundovala pri mojej výške cca 185 cm stále aj rezerva v oblasti pre hlavu. Zážitok z priestoru tu ešte viac vyšperkovala obrovská panoramatická strecha, ktorá je pri testovanom modeli už súčasťou sériovej výbavy.

Efektnému preskleniu na druhej strane absentuje tieniaca roletka. Automobilka jej absenciu obhajuje použitím špeciálneho determálneho skla, ktoré eliminuje prehrievanie. Možnosť prekrytia strechy by som tu aj napriek tomuto tvrdeniu s určitosťou privítal. Realitu skutočného termokomfortu v praxi najlepšie preveria horúce letné dni. V zime príde aj v druhom rade z hľadiska pohodlia posádky vhod vyhrievanie krajných pozícií, ako aj samostatné výduchy ventilácie.

Prijemný prekvapením verzie coupé sú nadštandardné priestorové pomery v druhom rade

Enyaq Coupé z praktickej stránky prekvapuje aj z hľadiska veľkorysej kapacity batožinového priestoru. Veľmi dobre prístupný kufor ponúka už v základe objem až 570 litrov. To je mimochodom len o 15 litrov menej ako v prípade súrodenca s tradičnou siluetou karosérie. Výbornej ergonómii s háčikmi a ďalšími kotviacimi pomôckami sekundujú aj veľké boxy pod podlahou. Sem sa okrem nabíjacích káblov reálne zmestí aj pestré spektrum ďalších drobností. Priamo v piatych dverách je v rámci elektromobilu z pochopiteľných dôvodov ukrytá aj už tradičná Škoda pomôcka v podobe škrabky na ľad. Po sklopení delených zadných operadiel prevezie novinka s efektnou karosériu už aj reálne veľké predmety. Maximálna prepravná kapacita s takmer ideálnou rovinou dosahuje 1610 litrov.

Pozíciu vlajkovej lode a zároveň aktuálne najdrahšieho modelu značky podčiarkuje Enyaq Coupé vo verzii RS bohatou výbavou na palube. Už v základe je v tomto prípade k dispozícii napríklad: ambientné podsvietenie, akustické bočné okná, športový podvozok, množstvo asistenčných systémov, adaptívny tempomat, full LED svetlomety, elektrické otváranie dverí batožinového priestoru, zadná parkovacia kamera, troj-zónová klimatizácia, bezkľučový prístup a štartovanie, vyhrievanie predných sedadiel a mnoho ďalšieho. Z prvkov dostupných v opcii by som okrem panoramatického náhľadu na okolie zainvestoval aj do balička ktorý obsahuje Head-up displej, audio značky Canton či prípravu na ťažné zariadenie. Elektromobil značky Škoda dokáže ťahať nebrzdený príves s hmotnosťou 750 kg.

Batožinový priestor ponúka v základe objem až 570 litrov

Elektrické emócie

Špičková Škoda Enyaq Coupé RS iV je z historického hľadiska nateraz vôbec najvýkonnejší model s okrídleným šípom v znaku. Na druhej strane nie je tým najrýchlejším. Maximálna rýchlosť sa tu z pochopiteľného dôvodu pri použití jednostupňovej prevodovky ustálila pod úrovňou 200 km/h, presnejšie na hodnote 180 km/h. Svojim konceptom tak aj prvá ostrá Škoda s plne elektrickým pohonom kopíruje filozofiu ostatných členov rodiny RS. Aj napriek nemalému výkonovému potenciálu automobilka namiesto nekompromisného športového elektromobilu postavila skôr veľmi dynamický, no prioritne stále praktický a rodinne orientovaný automobil.

Aj napriek tejto definícii dokáže novinka takmer určite uspokojiť dynamické nároky drvivej väčšiny bežných užívateľov. Predpokladom k zvládnutiu takmer 300-koňového výkonu je precízne vyladenie podvozka. Testovaný exemplár s prispením adaptívnych tlmičov možno pokojne označiť ako automobil viacerých tvárí. Pocitový rozdiel medzi najmäkším a najnekompromisnejším nastavením podvozka tu zároveň nie je vyslovene priepastný.

Výkonu takmer 300 koní skvele sekunduje precízne vyladený podvozok s adaptívnymi tlmičmi

Pri bežnej jazde v komfortnom nastavení som bol aj napriek 20-palcovým kolesám doslova unesený zo schopnosti, akou dokáže Enyaq Coupé filtrovať bežné nerovnosti našich ciest. Viac obozretnosti aj vzhľadom na riziko poškodenia disku je potrebné mať na zreteli prioritne pri prejazde cez vyslovene veľké krátery. Nechcené „trafenie“ prepadnutého kanalizačného poklopu spôsobí logickú reakciu v podobe prenosu energie do skeletu karosérie.

Prvé elektrické RS-ko je z hľadiska podvozka v našich podmienkach plne použiteľné aj pri tuhšom športovom nastavení. O 15 mm znížený podvozok v kombinácii s nízkym ťažiskom a skvelým rozloženým váhy som si logicky najviac užíval na kvalitnom povrchu. Aj s prispením skvelého progresívneho riadenia pôsobí testovaný Enyaq Coupé z poza volantu, aj na kľukatých okresných komunikáciách, pocitovo ako o triedu menší elektromobil. Nadanie pre svižnú jazdu v zákrutách ešte viac vyšperkovalo skvelé držanie stopy. Adhézny limit počas testovacích dní predstavovali skôr zimné pneumatiky. V situáciách blížiacich sa k limitu, treba mať zároveň na zreteli aj pohotovostnú hmotnosť viac ako 2,2 tony.

K dispozícii je pestré spektrum jazdných režimov

V nastavení najostrejšieho člena rodiny Enyaq je k dispozícii aj tzv. športové vyladenie elektronickej stabilizácie. Ani v tomto prípade tu ale rozhodne nemožno očakávať divokú jazdu bokom. Bezpečnosť ostáva na prvom mieste a k ľahkému hodeniu zadkom som testovaný exemplár vyprovokoval prakticky len ceste so zbytkami drobných kamienkov zo zimného posypu.

Precízny dôraz, na čo najlepšiu aerodynamiku sa v sumári premietol do skvelého odhlučnenia priestoru pre posádku. Identické konštatovanie platí aj pre svižnejšiu jazdu, vrátane diaľničných presunov. Ako primárny zdroj určitého hluku som počas testu identifikoval až zimné plášte značky Continental.

Pohon sa ovláda prostredníctvom minimalistického voliča

Sofistikovaný a inteligentný pristúp si Škoda v prípade elektrickej vlajkovej lode zvolila aj z hľadiska pohonu. Enyaq Coupé RS je už automaticky k dispozícii s pohonom všetkých kolies, ktoré pokrýva dvojica elektromotorov. Primárnym zdrojom trakcie je vždy výkonnejší synchrónny elektromotor na zadnej náprave. Predný asynchrónny elektromotor sa bleskurýchlo automaticky pripája až v prípade potreby čím sa šetrí spotreba energie. Okrem maximálnej trakcie s „nohou na podlahe“, je testovaný exemplár permanentnou štvorkolkou, napríklad v terénnom móde Traction, a to do rýchlosti 20 km/h. Veľkým prekvapením bolo brodenie hlbokými a mokrým snehom, ktoré novinka zvládla s nečakanou ľahkosťou. Elektrický pohon 4×4 si v prípade nutnosti dokáže poradiť aj s bežným krížením náprav.

Kombinovaný výkon pohonnej sústavy je vyladený na pre značku rekordnú hodnotu 299 koní. Viac ako presvedčivá jazdná dynamika je vďaka krútiacemu momentu 460 Nm k dispozícii nielen pri energických zrýchleniach z miesta, ale aj pri suveréných pružných zrýchleniach. Bezpečné predbiehacie manévre sú pre testovaný exemplár aj z tohto dôvodu hračkou.
Pri ponúkanom výkone vyvolávajú určite otázniky bubnové brzdy na zadnej náprave, ktoré si zachovala aj verzia RS. Problém s nedostatkom brzdného účinku som počas testu, ale nezaznamenal ani po opakovaných prudkých brzdeniach z vyššej rýchlosti. Pre nekompromisnú jazdu na okruhu na druhej strane testovaný elektromobil skonštruovaný nebol.

Spotreba elektrickej energie sa odvíja od preferovaného štýlu jazdy

Zážitok zo sofistikovaného pohonného reťazca som si dokonale užíval aj pri bežnej, resp. šetriacej jazde v ekologickom móde. Spomaľovanie vozidla je možné prostredníctvom pádiel pod volantom regulovať vo viacerých úrovniach, od takmer úplného plachtenia až po pomerne intenzívne rekuperovanie. V praxi som si napriek tomu najviac obľúbil „inteligentný“ mód rekuperácie. Ten intenzitu spomaľovania pred zákrutou automaticky prispôsobí jej polomeru vďaka spolupráci s mapovým podkladom. Pri dlhšej jazde napríklad so svahu je možné využiť intenzívnejší rekuperačný mód B, ktorý ponúka volič jazdných režimov.

Jednou z najdiskutovanejších tém pri každom elektromobile je reálny dojazd. Tento parameter súvisí úzko so spotrebou elektrickej energie. Škoda Enyaq Coupé RS iV využíva to najlepšie aj v rámci konštrukcie batérie. Jej kapacita dosahuje až 82 kWh, z čoho je použiteľných 77 kWh. Výrobcom deklarovaný dojazd na úrovni viac ako 500 km sa v zimnom období javí až ako príliš optimistický. Pri vyslovene defenzívnej a pohodovej jazde je napriek tomu možné aj v zime absolvovať na jedno nabitie viac ako 400 km vzdialenosť. Ak si bude vodič viac užívať ponúkanú dynamiku, tak sa stále môže spoľahnúť na dojazd viac ako 300 km.

Škoda Enyaq Coupé RS iV je štýlové, výkonné a zároveň stále prijemne univerzálne SUV-coupé

Nameraná spotreba elektrickej energie dosiahla počas testu v stále chladnom zimnom období s využívaním ponúkaného tepelného komfortu sympatické hodnoty. V meste bol nameraný priemer 20,9 kWh/100 km. Ešte citeľne úspornejší je štýlový karosársky variant modelu Enyaq so spotrebou 18,4 kWh/100 km na okreskách. Sklamaním nebolo ani diaľničné tempo, so spotrebou 26,4 kWh/100 km. To zaručuje diaľničný akčný rádius na úrovni necelých 300 km.

Výhodou elektrickej platformy je možnosť dodatočných vylepšení prostredníctvom aktualizácii softwaru. Aj vďaka tomu podporuje testovaný model nabíjaciu rýchlosť prostredníctvom jednosmerného DC prúdu až 135 kW. To, pri dostatočne výkonnej infraštruktúre znamená dobitie akumulátora z 10 na 80 % za cca 40 minút. Vstavaná AC nabíjačka v kombinácii s wallboxom s výkonom 11 kW nabije batériu pohodlne na plnú kapacitu napríklad počas noci. Daný proces trvá približne 7,5 hodiny.

Na približne 300 km dojazd sa je možné spoľahnúť aj na diaľnici

A celkový dojem?

Nová Škoda Enyaq Copué RS iV predstavuje pre českú automobilku významný míľnik s hneď niekoľkými naj. Okrem toho, že ide o vôbec prvý elektrický model s emblémami RS, je novinka aj vôbec najvýkonnejšou a zároveň najdrahšou Škodou v histórii. Na konci dňa tu všetci majitelia môžu stále počítať aj s vysokou mierou pridanej hodnoty. Atraktívna dizajnová hračka dokáže reálne prekvapiť svojim vzdušným a priestranným konceptom interiéru. Za dospelý, univerzálny a v princípe plne použiteľný tu možno označiť aj výkonovo atraktívny elektrický pohon.

Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský

Testovací diár:

Model: Škoda Enyaq Coupé RS iV 82 kWh
Dĺžka: 4 653 mm
Šírka: 1 879 mm
Výška: 1 608 mm
Rázvor: 2 768 mm
Objem kufra: 570 litrov
Motor: elektrický
Pohon: všetkých kolies
Kombinovaný výkon kW/koní: 220/299
Krútiaci moment Nm: 460
Pohotovostná hmotnosť: 2264-2374 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 180
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 6,5 s
Prevodovka: automatická
Počet stupňov: jednostuňová redukčná
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 16,7 – 17,5 kWh na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 23,1 kWh/100 km
Dojazd podľa výrobcu: 502 – 522 km
Výkon rýchlonabíjania: 135 kW
Pneumatiky: Continental Winter Contact

Verzia/cena

Škoda Enyaq Coupé RS iV 82 kWh (testovaný model) od 62 890 €

Exit mobile version