Autoinak.sk

Test: Škoda Enyaq iV – Revolucionár

Test Škoda Enayaq iV

Česká Škoda si u nás vzhľadom na historické väzby drží neohrozenú pozíciu predajného lídra. Aj okrídlený šíp ale musí neustále reagovať na zákaznícke preferencie, nové trendy či budúce výzvy. Spomenuté prúdy v sebe odzrkadľujú dve najhorúcejšie novinky. Kým nová generácia obľúbeného modelu Fabia má jednoznačne bližšie k automobilovej klasike, tak služobne o niečo málo starší model Enyaq iV predstavuje plnohodnotnú vstupenku značky Škoda do čisto elektrickej budúcnosti. Sympatické je, že mladoboleslavská automobilka aj tu vo finále dokázala veľmi umne prepojiť elektrický koncept pohonu s pre značku Škoda, typickou racionalitou a rodinnou orientáciou. Najlepšie sme sa o tom presvedčili v rámci redakčného testu špičkovej verzie modelu Enyaq iV s najvýkonnejšou batériou.

Nové elektrické SUV Škoda Enyaq iV 80, v top batériovej verzii s akumulátorom s kapacitou 82 kWh a atraktívnej uvádzacej výbavovej línii First Edition Plus, nám na test zapožičala spoločnosť IMPA Žilina.

Rýchle fakty:

Fotogaléria Škoda Enyaq iV

Prvú ochutnávku svojej elektrickej budúcnosti nám značka Škoda poodhalila už v roku 2017. Postaral sa o to koncept Škoda Vision E. Za približne tri roky od predstavenia štúdie, sa vízia premietla do sériovej reality. Tú reprezentuje vizuálne atraktívny model Škoda Enyaq iV, ktorý sme v oficiálnej podobe spoznali v minulom roku. Novinka bola už od počiatku vyvíjaná, bez kompromisov, teda ako čistý elektromobil. Súhra okolností to ale nakoniec zariadila tak, že Enyaq iV sa nestal prvým sériovým elektromobilom značky Škoda. Predbehol ho malý mestský model Citigo, vo svojej elektrickej verzii Citigo-e iV.

Testovaná novinka okrem technológií, celkovej vyspelosti a vzhľadu zaujme aj svojim názvom. Označenie Enyaq, je inšpirované írskym slovom „enya“, ktoré značí zdroj života. Písmenko Q na konci názvu, odkazuje na príslušnosť ku kategórii modelov s vyššou svetlou výškou. Na elektrický koncept pohonu okrem úvodného písmena odkazuje aj už známy prívlastok iV.

Názov Enyaq symbolizuje nielen elektrický pohon, ale zároveň aj príslušnosť ku kategórii SUV.

Po technologickej stránke je nový model postavený na podvozkovej platforme MEB, vyvinutej špeciálne pre automobily s elektrickým pohonom. Dôraz sa v tomto prípade logicky kládol predovšetkým, na čo priestorovo najúspornejšie umiestnenie batérií a elektromotorov. Zaujímavosťou novinky je aj koncept pohonu. Pri odmyslení si špičkových verzií s pohonom všetkých kolies a dvoma elektromotormi, sa totiž značka Škoda pri modeli Enayaq iV opäť symbolicky vracia k usporiadaniu všetko vzadu – teda pohon zadných kolies + motor umiestnený v zadnej časti vozidla.

Novú filozofiu reprezentuje Enyaq aj v rámci svojho konfigurátora. Okrem celkového výkonu a typu pohonu, bude v tomto smere patriť medzi najzásadnejšie prvky stvárnenie interiéru. Škoda tu má v ponuke hneď niekoľko konceptov s autentickou atmosférou. Dostupné výkonové varianty sa najviac odlišujú kapacitou batérií, a tým pádom aj celkovým dojazdom. Úplným základom je verzia Enyaq iV 50 s 55 kWh batériou, výkonom 148 koní a výrobcom deklarovaným dojazdom na úrovni 352-362 km. Silnejšia verzia Enyaq iV 60 dostala akumulátor s kapacitou 62 kWh a výkon 180 koní. Normovaný dojazd sa v tomto prípade pohybuje na úrovni 393 – 414 km.

Elektromotor sa pri modeli Enyaq iV s pohonom zadnej nápravy paradoxne nenachádza pod prednou kapotou, ale je ukrytý vzadu pod batožinovým priestorom.

Ešte výkonnejšiu voľbu reprezentuje testovaný model Enyaq iV 80 s 82 kWh batériou, výkonom 204 koní a deklarovaným dojazdom 399-538 km. Výkonovú špičku následne reprezentuje model Enyaq iV 80x s identickou kapacitou batérie, ale už aj pohonom všetkých kolies, dvoma elektromotormi a systémovým výkonom 265 koní. Do ponuky dostupných modelov už onedlho pribudne aj tradičná top verzia reprezentovaná modelom Škoda Enyaq RS iV, so systémovým výkonom až 306 koní. A plánovanou budúcou čerešničkou na torte modelového radu Enyaq iV bude aj druhý karosársky variant v štýle SUV-coupé!

Elektrický športovec

Dynamický vzhľad patrí celkom iste medzi najväčšie prednosti modelu Škoda Enayq iV. Podľa mnohých je testovaná novinka dokonca najkrajšou súčasnou „Škodovkou.“ Kúzlo spočíva v tom, že česká automobilka sa okrem dôrazu na čo najlepšiu aerodynamiku so špičkovým koeficientom cx 0,27, sústredila na športové detaily. Toto platí už aj pri „civilných verziách“ bez aplikácie ešte dynamickejšieho kabátika reprezentovaného napríklad modelom Sportline.

Na elektrické pomery pôsobí Škoda Enyaq iV mimoriadne dynamicky a športovo.

Športová atmosféra vyžaruje predovšetkým z prednej časti. Ostrými krivkami aj Enyaq iV zapadá do rodiny nových modelov značky Škoda. Obzvlášť dynamicky pôsobí predný nárazník s výrazným splitterom, resp. „lízatkom“ v spodnej časti. Ostré línie ponúkajú následne aj predné svetlomety, s pre značku typickými dizajnovými prvkami inšpirovanými českým kryštálom. Tie pri testovanom modeli disponovali naviac špičkovou full LED Matrix funkciou. Okrem svetelného výkonu a funkcie tieňovania chcem v tomto smere vyzdvihnúť aj tvar svetelného kužeľa s adekvátnym nasvietením bočnej krajnice. Modernú interpretáciu ponúka elektrická novinka aj v rámci naznačenej masky chladiča, vrátane efektných optických prieduchov. Skúšaný exemplár v tomto smere disponoval jednoduchou verziou masky. Pri špičkových verziách je ale za príplatok k dispozícii aj jej imidžové stvárnenie, v podobe efektného LED podsvietenia.

Pri pohľade z profilu novinka zaujme nielen celkovými proporciami, ale opäť aj naznačenými prieduchmi na predných blatníkoch. Elektrickú platformu prezrádzajú predovšetkým kratučké previsy karosérie. Aj keď je Enyaq iV citeľne kratší ako napríklad model Kodiaq, tak elektrický koncept mu umožnil čarovať s dĺžkou rázvoru. Toto sa logicky pozitívne premietlo aj do vnútorného priestoru pre posádku. SUV efekt aj tu pripomína výrazne ochranné oplastovanie spodnej časti karosérie. K najvýraznejším dizajnovým prvkom sa vo finále radia tiež štýlové disky kolies. Testovaný model v tomto smere disponoval dokonca ich vrcholným rozmerovým prevedením s priemerom až 21 palcov!

K najvýraznejším dizajnovým prvkom testovanej konfigurácie patria bezpochyby až 21 palcové disky kolies.

Dizajnovo najuhladenejšie pôsobí elektrická novinka v rámci zadnej časti karosérie. Čisté línie s testovanou bielou Moon metalízou a štýlovým centrálnym nápisom Škoda, ozvláštňujú koncové svetlá s efektným svetelným podpisom. Na celkový športový akcent aj v tomto priestore nadväzuje decentný náznak strešného spojlera.

Moderný interiér s tradičnou atmosférou

Nová Škoda Enyaq iV aj napriek svojmu elektrickému pohonu prichádza v rámci interiéru s kombináciou klasickej architektúry a moderných prvkov. Inými slovami, kabína v tomto prípade nepôsobí vyslovene futuristicky, a to dokáže určite oceniť nielen konzervatívnejšie orientovaná klientela. Aj keď automobilka v prípade novinky hovorí aj o značnom ekologickom prístupe a využití recyklovaných materiálov ako sú PET fľaše, tak interiér testovaného exempláru v prevedení Suite, v sumári rozhodne nepôsobí „recyklovaným“ dojmom. Po kvalitatívnej stránke sa naopak Enyaq iV radí k tomu najlepšiemu, čo dnes značka Škoda ponúka!

Palubná doska nového modelu Škoda Enyaq iV.

Finálna atmosféra interiéru sa v značnej miere odvíja od voľby niektorého výbavového štýlu. Tie sú spravidla inšpirované moderným bytovým dizajnom. K hlavným prvkov vyhotovenia Suite sa aj preto radí príjemná koža, ale aj efektné, no zároveň na odtlačky náchylné obkladové lišty „piano black.“ Vystúpená centrálna časť palubnej dosky je podobne, ako pri iných modeloch značky Škoda, inšpirovaná výbežkom na prednej kapote. Aj napriek minimalistickému voliču jazdných režimom pôsobí centrálny tunel mimoriadne masívne. Okrem pohodlnej kolennej opierky je výhodou konceptu aj praktické dvojúrovňové usporiadanie odkladacích priečinkov.

Na minimalistický štýl nadväzuje až prekvapivo malý a plne grafický prístrojový panel. Na rozdiel od ostatných „moderných“ súrodencov odpadáva v tomto prípade pestrá ponuka dostupných vyobrazovacích layoutov. Vodič tu má, naopak, v troch prehľadných moduloch vždy k dispozícii len tie najdôležitejšie údaje o jazde. Za technologicky pýchu novinky možno celkom iste označiť moderný Head-up displej. Okrem širokej uhlopriečky ponúka aj funkciu tzv. virtuálnej reality. Ide o užitočné riešenie, využiteľné predovšetkým pri navigačných pokynoch v neznámom prostredí.

Centrom diania v princípe minimalistického interiéru je obrovská centrálna dotyková obrazovka.

Celkovo minimalistický koncept palubnej dosky narúša „obrovský“ dotykový displej centrálne umiestneného infotainmentu. Špičková grafika s pohotovými reakciami na dotyk, známa aj z iných modelov Škoda, je v tomto prípade obohatená o podrobnejšie funkcie súvisiace priamo s elektrickým pohonom. Klimatizácia sa aj na palube novinky ovláda už len prostredníctvom dotykového rozhrania. Okrem vystúpenej plochy vhodnej na opretie ruky pri manipulácií s displejom počas jazdy, dávam palec hore aj prítomnosti lišty s fyzickými tlačidlami a najdôležitejšími skratkami.

Enyaq iV ostal v princípe verný aj „Simply Clever“ filozofii značky Škoda. Notoricky známe dáždniky vo dverách čí ďalšie pestré spektrum obdobných prvkov dostupných v opcii, dopĺňajú rozumne navrhnuté odkladacie priečinky. Príjemnú atmosféru na palube podčiarkuje vyvýšený SUV posed s pohodlnými a veľkoryso navrhnutými prednými sedačkami. Vo finále som bol spokojný aj s celkovým výhľadom z vozidla.

Dostatočne nadimenzované predné sedačky sú zárukou príkladného cestovného komfortu.

Elektrická novinka neostáva nič dlžná povesti značky Škoda ani v rámci skutočne veľkorysého priestoru v druhom rade. S veľkou priestorovou rezervou pre nohy a hlavy sa vzadu pohodlne odvezie aj dvojica urastenejších dospelých. Priestorový limit pre hlavy v tomto smere nepredstavuje ani veľkorysé strešné okno, ktorým testovaný model disponoval. Výhodou konceptu elektrického pohonu je aj prakticky rovná podlaha bez stredového tunela. Cestovný komfort v druhom rade okrem samostatných výduchov klimatizácie ešte viac znásobuje aj vyhrievanie dvoch krajných sedadiel či prvky modernej konektivity.

Na praktickú rodinnú orientáciu plynule nadväzuje aj batožinový priestor so základnou kapacitou na úrovni 585 litrov. V priestore pod podlahou zostalo aj napriek prítomnosti elektromora miesto na odloženie drobností, vrátane nabíjacích káblov. Silnou stránkou značky Škoda sú tradične aj rôzne háčiky, úchyty a iné kotviace segmenty. Na vnútornej výplni dverí batožinového priestoru si pri modeli Enyaq iV našla svoje miesto aj tradičná škrabka na ľad. Dané umiestnenie má, v porovnaní s klasickou pozíciou na „tankovacom“ viečku, svoje rácio predovšetkým z dôvodu nechceného odcudzenia plastovej pomôcky, napríklad v čase nabíjania na verejnom priestranstve.

Veľkorysé priestorové pomery ponúka model Enyaq iV aj v druhom rade

Za užívateľsky veľmi sofistikované riešenie tu považujem aj veľmi dobre vyriešené osvetlenie batožinového priestoru. Praktické svetielka osvetľujú aj priestor za zadným nárazníkom! Z praktickej stránky dokáže Enyaq iV, okrem maximálnej prepravnej kapacity na úrovni 1710 litrov pri sklopených zadných sedačkách, potešiť aj potencionálnou schopnosťou ťahania prívesného vozíka s hmotnosťou cca 1,4 tony.

Nová Škoda Enayaq kompenzuje vyššiu cenovku technologicky vyspelého elektromobilu veľmi bohatou výbavou dostupnou už v základe. Testovaná verzia First Edition Plus k tomu podľa očakávania pridáva množstvom zaujímavých prvkov, bez nutnosti ďalšieho príplatku. Za zmienku v tomto smere stojí napríklad panoramatická strecha, Head-up displej z rozšírenou realitou či kamerový nahľad na okolie vozidla. Už v nižšej výbave Plus sú bez nutnosti príplatkov, pritom k dispozícii full LED Matrix svetlomety, ambientné osvetlenie, akustické okná, prakticky všetky asistenčné systémy, parkovacie senzory, bezkľúčový prístup a štartovanie, navigácia alebo tepelné čerpadlo.

Batožinový priestor ponúka v základe kapacitu 585 litrov.

Dospelý elektromobil

Okrem efektného pozlátka smerujú pri revolučnom modeli Škoda Enyaq iV obrovské očakávania logicky aj smerom k jeho reálnemu využitiu či jazdným vlastnostiam ako takým. Hneď na úvod tejto časti testu priznávam, že elektrické SUV z Mladej Boleslavy patrí k vôbec najlepším a najvyspelejším automobilom na baterky, aké som mal doteraz možnosť otestovať.

Atraktívny koncept pohonu s hnanou zadnou nápravou v tomto prípade neplní primárne zábavnú, ale racionálnu funkciu. Elektromotor na zadnej náprave je v rámci elektromobilu efektívnejší, predovšetkým pri dynamických rozjazdoch, kedy na kvalitnom povrchu nedochádza k neželanému preklzu hnacej nápravy. A tým pádom ani k nechcenému opotrebeniu pneumatík. Predná náprava ponúka zároveň lepšiu možnosť natočenia kolies, spojenú s lepšou obratnosťou v meste alebo iných stiesnených priestoroch.

Vďaka veľmi dobre fungujúcim adaptívnym tlmičom je Enyaq iV vskutku univerzálnym elektromobilom.

Za jedno z najväčších prekvapení testovanej konfigurácie s adaptívnymi tlmičmi považujem celkové vyladenie podvozka. Efektné 21-palcové disky kolies, spôsobujú vzhľadom na stav našej cestnej infraštruktúry, prvoplánovo logické obavy. Realita ale predčila všetky moje očakávania! Enyaq iV dokáže aj v testovanej konfigurácii s veľkým prehľadom a istotou odfiltrovať väčšinu bežných nerovností našich ciest. Daný efekt je najviac citeľný v režime Comfort. Samozrejme aj v tomto prípade vo finále platí, že ani adaptívny podvozok nedokáže zázraky. Veľké jamy, resp. hrubé prepadliny nie sú testovanému modelu logicky príliš po chuti.

Ďalším benefitom dobre fungujúceho adaptívneho pruženia je schopnosť maskovania reálnej hmotnosti. Vo finále sa vďaka veľmi dobrému rozloženiu hmotnosti, nízkemu ťažisku a minimálnym náklonom karosérie dá aj s Enyaq iV až nečakane dobre povoziť aj na zakrútených okreskách alebo kľukatých horských prechodoch. Vďaka riadeniu s progresívnou funkciou, možno testovaný model v športovom móde označiť aj ako až nečakane šoférsky elektromobil! Samozrejme fyzika sa ani v tomto prípade oklamať nedá a v hraničných situáciách tu treba preto myslieť na pohotovostnou hmotnosť na úrovni cca 2,3 tony.

Najdôležitejšie údaje o jazde sú k dispozícii na minimalistickom prístrojovom paneli.

Skúšaná konfigurácia s prívlastkom 80 disponuje 82 kWh batériou umiestnenou v podlahe. Reálne využiteľná kapacita akumulátora dosahuje hodnotu 77 kWh. Maximálny výkon elektromotora dosahuje 204 koní. Vďaka okamžitému nástupu krútiaceho momentu ponúka elektrické SUV s logom Škoda veľmi slušnú jazdnú dynamiku, a to nielen pri rozjazdoch, ale aj pružných zrýchleniach prakticky až do u nás oficiálne povoleného diaľničného tempa. Enyaq iV, ale napriek tomu ostáva aj po výkonovej stránke stále racionálne a rodinne orientovaným modelom. Pri nešetrnom zošliapnutí pedála akcelerátora sa preto netreba obávať efektu „lámača väzov.“

Celková technologická vyspelosť modelu Enyaq iV sa okrem výkonových parametrov a schopného dojazdu ukrýva aj v ďalších drobnostiach. Subjektívne sa mi páčilo, že Enyaq iV automaticky „ožije“, hneď po usadnutí na miesto vodiča s kľúčikom vo vrecku. Odpadá tu tak nutnosť manuálneho stláčania pohonnej jednotky prostredníctvom tlačidla.

Maximalizmu sa drží aj volič jazdných režimov.

Elektrická Škoda zároveň dostala precízne zladenie funkcie pohonného reťazca s mapovými podkladmi, resp. topografiou terénu. Táto hi-tech hračka príde v praxi vhod predovšetkým v súčinnosti s prepracovanou funkciou rekuperácie. Enyaq iV pri aktivovanom tempomate dokáže veľmi pekne pracovať s čítačkou dopravných značiek a pri spomaľovaní, čo najefektívnejšie rekuperovať. To iste platí aj pri spontánnom spomalení vozidla pred nájazdom do prudkej zákruty, resp. príjazdom na kruhový objazd či inú križovatku.

Intenzitu rekuperácie si môže vodič regulovať prostredníctvom pádiel pod volantom. Pri jazde v meste alebo dolu prudkým svahom je vítaným pomocníkom aj mód B, na voliči prevodovky, s najintenzívnejším stupňom účinnej rekuperácie. Vďaka vyššie spomenutým vlastnostiam si novinka po konštrukčnej stránke s prehľadom vystačí dokonca s „len“ bubnovými brzdami na zadnej náprave. Luxusný zážitok z jazdy, okrem špičkovo vyladenej rekuperácie, umocňuje aj precízne odhlučnenie priestoru pre posádku. Pri vyššom rýchlostnom tepme sa tu stáva prvým decentne rušivým zvukovým parametrom, paradoxne, až zvuk odvaľujúcich sa pneumatík.

Spotreba elektrickej energie sa odvíja predovšetkým od jazdného štýlu.

Aj keď sú doménou testovaného modelu Škoda Enyaq iV asfaltové komunikácie, tak vďaka svetlej výške 188 mm je možné sa z času na čas vybrať aj do ľahšieho terénu. Pri fotení v prírode som bol v tomto kontexte prekvapený reálnou terénnou výhodou pohonu zadnej nápravy. Aj napriek eko-pneumatikám testovaný model nakoniec zvládol aj pomerne prudké terénne stúpanie na blatistom podklade. V teréne sa limitiujúcim javilo, paradoxne, veľmi prísne vyladenie ESP, ktoré v žiadnom režime príliš nepodporuje preklz kolies. V tomto konštatovaní som sa utvrdil aj pri neúspešných pokusoch o zábavnú jazdu bokom na mokrej tráve.

Na záver to najdôležitejšie. Samotný výrobca pri testovanej verzii deklaruje dojazd na úrovni 399 – 538 km. Daný údaj v princípe korešponduje s realitou. Celkový dojazd sa ale aj v tomto prípade odvíja primárne od spôsobu používania. Najmenej efektívny je Enyaq iV logicky na diaľnici, kde sa nemôže príliš oprieť o vyspelú funkciu rekuperácie. Spotreba energie pri diaľničnom tempe dosahovala v mojom prípade 23,2 kWh/100 km, čo zodpovedá maximálnemu diaľničnému dojazdu na jedno nabitie, na úrovni cca 330 km. S obdobnou spotrebou elektrickej energie treba zároveň počítať aj pri zážitkovej jazde.

Najvhodnejšou voľbou v rámci nabíjania nového modelu Škoda Enyaq iV je domáci wallbox.

V rámci priemernej spotreby, aj vďaka rekuperovaniu, bola novinka najúspornejšia v meste. Tu sa v teste priemer ustálil na hodnote 14,7 kWh/100km. Daný odber zodpovedá teoretickému maximálnemu dojazdu na jedno nabitie až 523 km! Nameraná spotreba mimo mesto prakticky kopírovala celkový priemer, ktorý sa na konci testu ustálil na sympatickej hodnote 16,9 kWh/100 km. A tento parameter zodpovedá maximálnemu dojazdu veľmi slušných 455 kilometrov! Pre úplnosť dodávam, že počas testovaných dní panovalo príjemné letné počasie s teplotou nad 25 stupňov Celzia a v automobile bola takmer počas celej doby, v permanencii aj klimatizácia, ktorá nemá zásadný vplyv na celkový dojazd.

V rámci nabíjania predstavuje pre nový model Enyaq iV najvhodnejšiu voľbu domáci AC wallbox. Pri podporovanom nabíjacom výkone 11 kW je možné novinku nabiť za približne 7 hodín. Elektrická Škoda samozrejme podporuje aj rýchlonabíjanie na DC stojanoch. Štandardnú rýchlosť 50 kW je možné v opcii, pri optimálnom pásme nabíjacieho cyklu a adekvátne výkonnom stojane navýšiť až na rýchlosť 125 kW. Práve táto funkcia robí z testovaného modelu aj „cestovateľský“ elektromobil, ktorý je pri efektívnom plánovaní dobíjania vhodný aj na zdolávanie veľkej porcie diaľničných kilometrov. Pre úplnosť dodávam, že pri pripojení na bežnú domácu sieť s napätím 230V a optimálnom prietokom trvá proces nabíjania batérie viac ako 35 hodín.

Vďaka vyššej svetlej výške zvládane Škoda Enyaq iV v prípade potreby aj ľahší terén.

A náš celkový dojem?

Nový model Škoda Enyaq iV možno právom označiť ako revolučný. Česká automobilka vďaka nemu vstupuje do modernej elektrickej éry. Vo finále je veľmi sympatické, že novinka si aj napriek technológiám na palube, špičkovému pohonu, precíznym jazdným vlastnostiam a schopnému dojazdu dokázala stále zachovať tradičnú DNA značky Škoda s prioritnou rodinnou orientáciou.

Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský

Testovací diár:

Model: Škoda Enyaq iV 80 First Edition Plus
Dĺžka: 4 649 mm
Šírka: 1 879 mm
Výška: 1 620 mm
Rázvor: 2 765 mm
Objem kufra: 585 litrov
Motor: elektrický
Pohon: zadný
Výkon kW/koní: 150/204
Krútiaci moment Nm: 310
Pohotovostná hmotnosť: 2107-2308 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 160
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 8,7 s
Prevodovka: automatická
Počet stupňov: jednostupňová redukčná
Dojazd podľa výrobcu: 399-538 km
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 16,6 – 18,1 kWh na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 16,9 kWh/100 km
Pneumatiky: Pirelli Scorpion

Verzia/cena

Škoda Enyaq iV 80 First Edition Plus (testovaný model) od 62 130 €
Škoda Enyaq iV 50 Studio (55 kWh + 148 koní) od 35 250 €

Recenzia

Škoda Enyaq iV 80 First Edition Plus

92% Skóre

Dĺžka: 4 649 mm Šírka: 1 879 mm Výška: 1 620 mm Rázvor: 2 765 mm Objem kufra: 585 litrov Motor: elektrický Pohon: zadný Výkon kW/koní: 150/204 Krútiaci moment Nm: 310 Pohotovostná hmotnosť: 2107-2308 kg Maximálna rýchlosť km/h: 160 Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 8,7 s Prevodovka: automatická Počet stupňov: jednostupňová redukčná Dojazd podľa výrobcu: 399-538 km Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 16,6 – 18,1 kWh na 100 km Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 16,9 kWh/100 km Pneumatiky: Pirelli Scorpion

Výhody

  • Atraktívny dizajn + priestor na palube
  • Jazdné vlastnosti
  • Celková technologická vyspelosť + schopný dojazd na jedno nabitie

Nevýhody

  • Príliš jednoduchý prístrojový panel, absencia väčšiny údajom palubného počítača
  • Ovládania prakticky všetkých funkcii vozidla cez centrálny infotaiment
  • Výsledná cenovka (na pomery značky Škoda)

Recenzia

  • Dizajn 100%
  • Interiér 90%
  • Praktická stránka 100%
  • Jazdné vlastnosti 90%
  • Pohonná sústava 90%
  • Cena 80%

Škoda Enyaq iV 80 First Edition Plus DEALS

Zhromažďujeme informácie z mnohých obchodov za najlepšiu dostupnú cenu

Najlepšia cena

35250€
Exit mobile version