Autoinak.sk

Test: Volkswagen ID. Buzz Pro – Kultový odkaz v modernom prevedení

Test Volkswagen ID. Buzz 2023

Volkswagen sa medzi automobilové ikony zaradil nielen z hľadiska úspešnosti predaja svojich produktov, ale aj vďaka tomu, že mnoho z jeho modelov si vydobilo status automobilových legiend. Do tejto kategórie sa radí napríklad pôvodný symbol značky, model Käfer (chrobák), taktiež Golf alias zakladateľ kompaktného segmentu alebo model Passat. V súvislosti so značkou VW nemožno rozhodne opomenúť ani segment veľkopriestorových rodinných automobilov. Na jeho počiatku bol pri tejto značke ikonický mikrobus s označením T1. Z pôvodného modelu sa postupom času vyvinulo v súčasnosti už siedme pokračovanie, ktoré v prípade verzie Multivan už tradične určuje laťku v danom segmente. Pôvodný model z 50. rokoch minulého storočia sa Nemci rozhodli oživiť v modernej podobe. Duchovným nástupcom kultového Bulliho sa dnes stal plne elektrický model Volkswagen ID. Buzz, ktorý sme mali možnosť preveriť v rámci redakčného testu.

Nový Volkswagen ID. Buzz v osobnej verzii Pro RWD, skombinovanej s nateraz dostupnou základnou dĺžkou karosérie 82 kWh batériou a elektromotorom o výkone 204 koní, ktorý poháňa výhradne kolesá zadnej nápravy, nám na test zapožičala spoločnosť Galimex.

Rýchle fakty:

Fotogaléria Volkswagen ID. Buzz

Druhým sériovo vyrábaným modelom značky Volkswagen sa po extrémne úspešnom „chrobákovi“ stal v roku 1950 automobil s interným označením Type 2. Pod daným kódom sa ukrývala úžitková dodávka ale aj rodinný mikrobus. Z oboch variantov už pod označením T1 vznikla dodnes mimoriadne silná tradícia T modelov s logami VW. Pôvodná verzia bola aj vďaka postupne sa rozrastajúcim karosárskym variáciám v rôznych častiach sveta známy aj pod prezývkami Bulli, Camper alebo Bus. Zaujímavosťou dobovej legendy bol aj koncept pohonu „všetko vzadu,“ inšpirovaný chrobákom. Pôvodná verzia T1, sa v Brazílii sériovo vyrábala až do roku 1975! Priamymi nástupcami Bulliho sa stali taktiež úspešné modely z rodiny T so vzostupným číslovaním. Od minulého roku je na trhu k dispozícii už siedma generácia (T7), ktorá je vo svojej najluxusnejšej bežnej verzii známa pod označením Multivan.

Volkswagen sa napriek úspechu moderných derivátov v minulosti už viackrát pohrával s myšlienkou reinkarnácie pôvodnej predlohy Bulliho. Realistickou a logickou vstupenkou pre návrat legendy sa stal čoraz pokrokovejší batériový pohon. Elektromobilita sa už dnes minimálne v európskom priestore nachádza v koncepčného hľadiska v pozícii dominantného „paliva“ budúcnosti. Po prvej ochutnávke štýlového retro konceptu z roku 2017 sme sa v minulom roku dočkali oficiálneho predstavenia sériovej verzie plne elektrického modelu Volkswagen ID. Buzz.

Nový Volkswagen ID. Buzz možno označiť za duchovného nástupcu pôvodného Bulliho

Elektrická novinka je po technickej stránke postavená na najnovšej evolúcii batériovej platformy MEB. Identický základ dnes úspešne využíva pestrá škála súrodeneckých elektromobilov z rodiny Volkswagen ID. Veľkou výhodou testovaného exempláru je fakt, že už od počiatku vývoja vznikal ako čistý elektromobil, teda bez nutnosti konštrukčných kompromisov. Napriek rozdielnemu palivu spája nový model ID. Buzz so svojou historickou predlohou spája aj koncept pohonu „všetko vzadu.“ Elektromotor v zadnej časti roztáča rovnako ako v minulosti kolesa zadnej nápravy kolies. Okrem 5-miestnej osobnej verzie s dovetkom Pro, je novinka v dispozícii a v úžitkovej verzii ako ID. Buzz Cargo. Testovanú základnú karosériu už onedlho doplní už predstavená predĺžená verzia so 7-miestym interiérom výkonnejším elektromotorom a väčšou batériou. Do ponuky pribudne taktiež očakávaný pohon všetkých kolies. Potvrdená je aj luxusná cestovateľská chuťovka Volkswagen ID. Buzz s dovetkom California, ako aj výkonovo ostrá verzia GTX.

O pohon aktuálne dostupnej verzie modelu ID. Buzz RWD sa stará výhradne elektromotor s výkonom 204 koní, ktorý svoju silu posiela na zadnú nápravu. Zásobárňou elektrickej energie je v tomto prípade 82 kWh batérie (využiteľná časť 77 kWh), umiestnená priestorovo úsporne a zároveň ergonomicky v podlahe vozidla.

Pod prednou kapotou sa nachádza napríklad hrdlo na dolievanie kvapaliny do ostrekovačov, samotný elektromotor je v zadnej časti vozidla

Dokonalé moderné retro

Pokus o modernú interpretáciu retra je pre dizajnérsky tím vždy obrovskou výzvou. Mnohé automobilky sa na danom zadaní dokázali v minulosti aj popáliť. Volkswagen ID. Buzz je opačným prípadom. Tu sa koncept moderného automobilu podarilo vkusne a vyvážene skombinovať s historickou predlohou. A aj keď je dizajn vo všeobecnosti veľmi subjektívnou záležitosťou, tak testovaná novinka má v mojom ponímaní obrovský potenciál osloviť množstvo zákazníkov. Mnohí z nich si novinku pravdepodbne zaobstarajú už len preto ako vyzerá. Najlepšie to potvrdili testovacie dni, kedy sa rodinný elektromobil s logom VW po zastavení na rušnejšom mieste stal vždy takmer okamžite centrom diania.

Dizajnovo veselé a zároveň aerodynamické predné partie dokážu vo väčšine z nás už podvedome navodiť úsmev na tvári. Ich optickou dominantou je silueta prednej kapoty v tvare písmena V. Inšpirácia v historickej predlohe vynikne ešte viac pri konfigurácií s príplatkovým dvojfarebným lakovaním. Typickým prvkom spoločným s prvou generáciou T1 je aj rozmerovo veľké fabrické logo VW v bielom prevedení. K dokonalému efektu v rozmere dnešnej doby tu za tmy chýba snáď už len jeho LED podsvietenie. Elektrická novinka v rámci svetelnej techniky využíva najnovšiu evolúciu full LED technológie. Tú v prípade testovaného exempláru vyšperkovala príplatková funkcia tieňovania svetiel IQ Matrix so suverénnym svetelným účinkom. Na dynamický podtón predných svetlometov optimálne nadväzuje modul nárazníku s neprehliadnuteľnou štruktúrou a postrannými prieduchmi. Pozornému oku zároveň neunikne ani zaujímavý konštrukčný detail v podobe „krabičky“ s kamerami, a ostatnými bezpečnostnými senzormi umiernenej netradične v spodnej línii čelného skla. Tu jej potenciál optimálnej zvyšuje pracovná plocha oboch stieračov.

Dizajn modelu Volkswagen ID. Buzz sa jednoznačne vydaril

Dôraz, na čo najlepšiu aerodynamiku modelu Volkswagen ID. Buzz je citeľný aj pri pohľade z profilu. Pričinil sa pod prioritne tvar skosenej prednej časti. Elektrická novinka okrem toho zaujme aj svojimi kratučkými karosárskymi prevismi. Odkaz pôvodného modelu T1 tu pripomína prípadné okno v prednom stĺpiku karosérie, ako aj tri dizajnové elementy na zadnom stĺpiku. Tie vizuálne evokujú inšpiráciu v pôvodných chladiacich prieduchov spaľovacieho predchodcu. Testovaný exemplár lakovaný celoplošne v efektnej príplatkovej zelenej metalíze „Bay Leaf“ disponoval v rámci individuálnej výbavy aj dynamicky ladenými 20-palcovými diskami kolies. Palec hore tu napriek tomu dával použitiu pneumatík so stále racionálnou výškou bočného profilu. Z funkčného hľadiska si pochvalu zaslúži aj prítomnosť nabíjacieho konektora v pravej zadnej časti vozidla. Daná pozícia počas nabíjania zároveň neobmedzuje otváranie zadných posuvných dverí.

Na prvý pohľad dizajnovo jednoduché a takmer kolmé zadné partie nového Volkswagen ID. Buzz okrem centrálneho označenia modelu a veľkého fabrického loga ozvláštňuje svetelný podpis. Dynamicky úzke koncové svetlá sú s prispením LED technológie vzájomne efektne prepojené svietiacou linkou. Jemný dynamický nádych zadných partií v sumári dotvára decentný strešný spojler, ktorého hlavnou doménou je podľa očakávania aerodynamický efekt.

Tri dizajnové segmenty na zadnom stĺpiku evokujú chladiace prieduchy pôvodného spaľovacieho modelu

Moderný a priestranný interiér

Plne elektrická novinka je po rozmerovej stránke už poriadny kus auta. ID. Buzz sa v tejto disciplíne môže porovnávať s najnovšou evolúciou modelu Multivan. Aj keď je testovaný exemplár citeľné kratší, tak svojho súrodenca postavenom na spaľovacom základe dorovnáva v dĺžke rázvoru náprav. Proporčná výhoda modernej platformy MED je priestorovo úsporne zapracovanie komponentov elektrického pohonu, čo v sumári navodzuje príjemne vzdušnú atmosféru interiéru.

O komfortný prístup do vyššie posadenej kabíny v „dodávkovskom“ štýle sa v prípade predných aj zadných pasažierov starajú široké schodíky s odolnou povrchovou úpravou. Výškou posedu a precíznym výhľadom z kabíny ID. Buzz reálne zahanbí drvivú väčšinu SUV modelov. Pomerne dlhá vzdialenosť palubnej dosky od čelného skla, ktorú zdobí efektná viacúčelová lišta ambientného podsvietenia tu na druhej strane pripomína klasické osobné automobily.

Palubná doska nového modelu Volkswagen ID. Buzz

Koncept architektúry palubnej dosky svojim minimalizmom v princípe opäť pripomína pôvodný model Bulli. Po dizajnovej stránke je tu na druhej strane citeľná jasná inšpirácia ostatnými modelmi z elektrickej rodiny Volkswagen ID. Silnou stránkou nemeckej automobilky je aj v tomto prípade dôraz kladený na špičkové dielenské opracovanie. Reálne spokojný som bol aj s materiálovou stránkou. Farebne fádnejší, no na druhej strane útulný koncept klasického látkového čalúnenia dokážu v prípade sympatie za príplatok nahradiť hodnotnejšie variácie vrátane farebne pestrejších prevedení.

Silnou stránkou kabíny elektrickej novinky je vo všeobecnosti cit pre detail. Pozitívne emócie v tomto kontexte navodzujú napríklad piktogramy na pedáloch, silueta ID Buzz viditeľná na obkladoch v zadnej časti kabíny alebo aj úsmevná drobnosť v podobe „smajlíka“, ktorý prekrýva skrutky vo vnútorných kľučkách predných dverí.

Rozmerovo menší prístrojový panel zobrazuje v prehľadnej podobe tie najdôležitejšie údaje

Už spomínaný minimalizmus sa premietol do konceptu ovládacích prvkov. Väčšinu klasických funkcií, vrátane ovládania klimatizácie, tu nahrádza dotyková alternatívna v podobe záložky palubného infotainmentu. Na moderné digitálne trendy reaguje aj rozmerovo menší prístrojový panel. Celková prehľadnosť a intuitívnosť vyobrazovaných údajov v tomto prípade ustúpila niekedy až zbytočne prekombinovaným vyobrazovacím layoutom. Možnosť jednoduchého usporiadania najdôležitejších vyobrazovaných údajov v tomto prípade s veľkou pravdepodobnosťou ocenia nielen konzervatívnejšie orientovaní používatelia.

Funkčný koncept inšpirovaný ovládaním smartphonnu si po vzore ostatných členov rodiny Volkswagen osolil aj centrálny infotainment s do priestoru vystúpenou dotykovou obrazovkou, ktorý zároveň podporuje aj určitý stupeň hlasového ovládania. Vítaným spestrením je možnosť personálneho prispôsobenia úvodných obrazoviek. Reálne spokojný som bol aj adekvátne rýchlymi reakciami na dotykové povely. Okrem základných nastavení vozidla, prispôsobenia asistenčných systémov či ovládania klimatizácie, je tu k dispozícii aj pestré spektrum aplikácií s potencionálnou on-line nadstavbou prostredníctvom Volkswagen konta.

Palubný infotainment svojou logikou kopíruje ostatných členov rodiny Volkswagen

Palec hore dávam aj bezdrôtovej funkcii modernej mobilnej konektivity, ktorá môže okrem iného kompenzovať aj vstavanú navigáciu. Pýchou značky Volkswagen je aj v tomto prípade kvalitný panoramatický kamerový náhľad. Teplotu resp. hlasitosť audia je možné už tradične regulovať aj prostredníctvom pomerne intuitívnej dotykovej lišty priamo pod obrazovkou. Všeobecnej orientácii v už pomerne zložitom menu s určitosťou napomáhajú aj o úroveň nižšie situované najdôležitejšie skratky.

Okrem príjemne vzdušného interiéru je prednosťou interiéru Volkswagen ID. Buzz aj koncept odkladacích priečinkov. Zaužívanú klasiku tu dopĺňajú prídavné poličky v predných dverách. Predný spolujazdec má práve v tomto priestore šikovne umiestnenú aj zdrojovú USB koncovku pre nabíjanie mobilného zariadenia. Vodičovi pre tento účel slúži priestorovo skvele navrhnutá „šachta“ s indukčným dobíjaním vpravo pod volantom, doplnená o prítomnosť USB koncoviek. Palec hore dávam aj „ukrytým“ držiakom na nápoje v centrálnej časti palubnej dosky, ktoré je možné vysunúť v prípade potreby reálneho využitia. Obdobnú stratégiu novinka využíva aj pri rozumne navrhnutej schránke medzi prednými sedačkami. Tzv. ID Buzz box je možné v prípade potreby jednoducho vybrať a naplniť v pohodlí domova, napríklad pred dlhším rodinným výletom.

Prijemne vyvýšenému posedu sekunduje precízny jazdný komfort

Ergonomickou zaujímavosťou je ovládanie pohonu. To si svoje miesto našlo v pôvodnej pozícii predných stieračov. Ich funkcia sa logicky presunula na opačnú stranu, teda na „páčku“ s ovládaním smeroviek. Ako Volkswagen klasiku tu možno označiť aj multifunkčný volant s logický rozmiestnenými virtuálnymi ovládacími tlačidlami. Precízny jazdný komfort okrem už spomenutého vyššieho posedu so skvelým výhľadom dopĺňajú v prípade testovaného exempláru dostatočne nadimenzované predné sedačky s príjemným mäkkým čalúnením. Drobnú výhradu z hľadiska cestovného komfortu smerujem k „autobusovo“ úzkym lakťovým opierkam uchyteným priamo o modul operadla predných sedačiek.

Svoj nadštandardný rodinný potenciál potvrdil čisto elektrický ID. Buzz aj v druhom rade. Prístup sem v prípade testovaného exempláru výrazne zjednodušilo príplatkové elektrické ovládanie bočných posuvných dverí. Na nedostatok priestoru sa vzadu rozhodne nebudú sťažovať ani urastenejší dlháni. Vďaka nadštandardnej vnútornej šírke, ideálne rovnej podlahe a tvarovaniu zadnej lavice sa vzadu dokážu adekvátne pohodlne odviesť aj traja dospelí pasažieri. Ponúkanú variabilitu okrem výklopných stolíkov zlepšuje možnosť nezávislého posúvania delenej zadnej lavice v pomere približne dve a jedna tretina. Škoda len, že úchytmi ISO-fix sú vybavené len krajné sedačky. Priestor vyberateľného ID Buzz boxu môžu zároveň pohodlne využívať aj cestujúci v druhom rade. Zdrojové USB koncovky sú aj tu šikovne ukryté priamo v bočných dverách. Mierna kritika, tu naopak, smeruje k absencii samostatných výduchov ventilácie, ako aj nemožnosti otvárania okien na posuvných dverách.

Z veľkorysej vnútornej šírky ťažia aj pasažieri v druhom rade

Ako nadštandardný možno pri testovanom exemplári označiť aj batožinový priestor so základnou kapacitou 1121 litrov. Okrem symetrického krabicového tvaru chválim aj adekvátne nízku nakladaciu hranu. Pod vo všeobecnosti dobrý prístup, sa pričinili aj elektricky otvárané piate dvere s za tmy precíznym osvetlením priestoru za zadným nárazníkom. K povesti dokonalého nemeckého perfekcionizmu mi, tu naopak, chýbajú vodiace koľajničky pri manipulácii s krycou roletkou.
Takmer bezkonkurenčnú prepravnú kapacitu doplnenú o základné kotviace pomôcky je v prípade potreby možné navýšiť sklopením delených zadných operadiel až na kapacitu 2205 litrov. Zadné sedačky na druhej strane nie je možné z interiéru potencionálne jednoduchým úkonom demontovať. Na vzniknutý schodík myslí ID. Buzz v rámci doplnkovej výbavy prostredníctvom medzipodlahy s vysokou nosnosťou. Tá dokáže poslúžiť aj ako núdzová posteľ.

Volkswagen si v prípade svojej elektrickej rodinne orientovanej novinky zvolil zaujímavú astratégiu z hľadiska dostupnej výbavy, kde absentujú zaužívané línie. Už reálne bohatý základ si je namiesto toho možno dovybaviť individuálne a podľa osobitných preferencií prostredníctvom pestrého spektra príplatkových položiek. Už v úplnom štandarde sú pri modeli ID. Buzz k dispozícii prvky ako: full LED svetlomety, bohatá paleta bezpečnostných a asistenčných systémov, parkovacie senzory po celom obvode vozidla, inteligentný tempomat spolupracujúci s čítačkou dopravných značiek, udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu, bezkľučový prístup a štartovanie, dvojzónová automatická klimatizácia či ambientné podsvietenie.

Batožinový priestor je už v základe doslova obrovský

Elektrická racionalita

Po technickej stránke využíva testovaný ID. Buzz už overený koncept elektrického pohonu známy aj z iných modelov Volkswagen. V sumári je sympatické, že Nemci sa pri rodinnej novinke zbytočne nezbláznili v disciplíne naháňania výkonových rekordov. Novodobý Bulli si z hľadiska naladenia pohonnej sústavy namiesto toho zvolil prioritne racionálnu cestu, ktorá optimálne zapadá práve do mozaiky rodinne orientovaného elektromobilu.

Podvozok po konštrukčnej stránke využíva sofistikované nezávislé zavesenie všetkých kolies. Aj keď testovaný ID. Buzz nateraz nedisponuje vzduchovým odpružením ani adaptívnymi tlmičmi, tak automobilke sa pri vyladení pruženia podarilo trafiť prakticky ideálny kompromis medzi jazdným komfortom a zážitkami. V praxi dokáže elektrická novinka aj v kombinácii s 20-palcovými diskami suverénne odfiltrovať bežné nedokonalosti našej cestnej infraštruktúry. Logickú výnimku tu reprezentujú hrubé nerovnosti, resp. veľké prepadliny. Pri ich zdolávaní je aj s prihliadnutím na nemalú hmotnosť vozidla na mieste o niečo viac opatrnosti.

Podvozok modelu ID. Buzz sa okrem adekvátneho komfortu nebojí aj svižnejšej jazdy

Druhú stranu mince precízne vyladeného podvozka reprezentuje až nečakaná suverenita v móde svižnej jazdy. V tejto disciplíne dokáže elektromobil s prirodzene nízkym ťažiskom a optimálnym rozložením hmotnosti zahanbiť drvivú väčšinu obdobne veľkých konkurentov s klasickým, teda spaľovacím pohonom. V disciplíne zážitková jazda ID. Buzz výrazne prekonáva svoje primárne poslanie rodinného služobníka.

Aj napriek svojej vysokej stavbe ma novinka s logami VW pri svižných prejazdoch cez zákruty doslova nadchla a to nielen akceptovateľnými náklonmi karosérie, ale aj celkovou suverenitou a poslušnosťou. Ako limitný faktor tu možno označiť podľa očakávania pohotovostnú hmotnosť takmer 2,5 tony. Na druhej strane stále platí, že rodinná elektrický Bus rozhodne nebol prioritne skonštruovaný na „vymetanie“ zákrut.

Volič jazdných režimov vrátane intenzívnejšej rekuperácie je umiestnený vpravo pod volantom

S nemalými vonkajšími rozmermi nového Volkswagen ID. Buzz, v kombinácii s tesným manévrovaním v úzkych a preplnených uliciach našich miest súvisí aj ďalšia príjemná prednosť. Testovaný exemplár sa vďaka zadnému pohonu a veľkorysej možnosti natočenia predných kolies vyznačuje špičkovou obratnosťou. Praktické zážitky z testu v tomto kontexte dopĺňam údajom o polomere otáčania na úrovni len 11,1 m. Rodinnú orientáciu elektrická novinka podčiarkuje taktiež príjemnou akustickou pohodou na palube. Aj napriek v princípe príkladnému tichu, tu ale pri vyššej rýchlosti resp. diaľničnom tempe už treba predsa len počítať s určitým aerodynamickým šumom, pod čo sa prirodzene podpísala aj vyššia stavba karosérie.

Pohon testovaného exempláru zabezpečuje za každých okolností synchrónny elektromotor na zadnej náprave s maximálnym výkonom 204 koní. Ponúkaný výkonový potenciál aj vďaka okamžite dostupnému krútiacemu momentu 310 Nm s rezervou postačuje aj na plne naložený ID Buzz s hmotnosťou v okolí 3-tonovej hranice. Na pocitovo slušnú jazdnú dynamiku sa možno spoľahnúť nielen v mestskej premávke, ale aj pri pružných zrýchleniach, vrátane bezpečných predbiehacích manévroch. Chválim, že reakcie elektromotora nie sú v tomto prípade vyslovene ostré a to ani pri prudšom zatlačení pedála akcelerátora. Maximálna rýchlosť je v prípade rodinného elektromobilu obmedzená na racionálnych 145 km/h.

Charakter jazdného prejavu dokáže logicky ovplyvniť zvojený jazdný režim

Charakteristiku správania pohonného reťazca s prioritných prihliadnutím na, výkon resp. odozvu plynového pedálu dokáže ovplyvniť voľba jazdného režimu. Východiskové nastavenie Comfort dopĺňa impulzívnejší mód Sport, resp. benevolentnejšia a šetriaca Eco alternatíva. Poslednou možnosťou je režim Indivudual s osobne preferovaným prednastavením.

Celkovú vyspelosť každého elektromobilu dotvára brzdná rekuperácia. Volkswagen ID. Buzz sa pri spomaľovaní správa veľmi prirodzene. Alternatívou ku klasickému používaniu brzdového pedála je aj v tomto prípade výraznejší rekuperačný mód B, ktorý je možné aktivovať prostredníctvom voliča pohonu. Ani po jeho aktivácii, ale nie je možné novinku ovládať len prostredníctvom pedála akcelerátora. K dokonalosti mi v tomto smere chýba možnosť o niečo jemnejšieho odstupňovania rekuperačného účinku, napríklad prostredníctvom pádiel pod volantom.

Deklarovaný nabíjací výkon pri dlhých presunoch prostredníctvom CCS konektoru dosahuje slušných 170 kW

Najnovšia evolúcia elektrického pohonu značky Volkswagen už pri optimálnych podmienkach a použití adekvátne výkonného stojana podporuje nabíjaciu rýchlosť 170 kW. Pri dlhých presunoch si treba na nabitie batérie z cca 20 na 80 % vyčleniť približne pol hodinu. Ideálne prostredie pre nabíjanie vozidla reprezentuje aj v tomto prípade domáci wallboxu. Vstavaná AC nabíjačka disponuje výkonom 11 kW. To pri adekvátnej infraštruktúre znamená plné nabitie batérie za približne sedem a pol hodiny.

Za jedno z najväčších prekvapení nového modelu Volkswagen ID. Buzz považujem s prihliadnutím na jeho rozmery až nečakane nízky apetít. Aj napriek tomu, že redakčný test prebiehal v ideálnom letnom počasí, považujem výsledný nameraný priemer pod hodnotou 20 kWh/100 km za skvelý výsledok. Pri skôr pohodovej jazde sa výsledný priemer ustálil na hodnote 18,6 kWh/100 km, čo zodpovedá dojazdu ľahko cez 400 km. Pri o niečo svižnejšom a energickejšom tepme vzrástla výsledná spotreba elektrickej energie na hodnotu 19,5 kW/h. To stále zodpovedá maximálnemu dojazdu takmer 400 km.

Výsledná spotreba elektrickej energie bola pri letnom teste veľmi prijemným prekvapením

Cez kombinovanú hodnotu 20 kWh sa je . možné prehupnúť pri pohybe v topograficky členitom teréne alebo nešetrnom zaobchádzaní so zbytočnými akceleráciami. A to sa k DNA rodinného „busu“ už v princípe nehodí. Diaľničná spotreba sa ustálila na hodnote 25,2 kWh, čo postačuje na absolvovanie približne 300 km vzdialenosti.

Komplexnú sofistikovanosť nového modelu Volkswagen ID. Buzz pripomínajú aj vyspelé asistenčné systémy. Inteligentný tempomat vie aj v tomto prípade spolupracovať s mapovými podkladmi, čím sa automaticky zníži cestovná rýchlosť napríklad pri prejazde cez prudkú zákrutu. Vstavaná navigácia podľa očakávania mapuje dostupnosť nabíjacej infraštruktúry na zvolenej trase. Pred príjazdom za zvolený stojan si termomanažment vozidla batériu už automaticky predpripraví, na čo najefektívnejšie nabíjanie.

Pre nový Volkswagen ID. Buzz nie sú problémom ani dlhšie presuny

A celkový dojem?

Nový Volkswagen ID. Buzz má veľmi dobre našliapnuté na to, aby dokázal plynule nadviazať na kultový odkaz svojho duchovného predchodcu. Silnou zbraňou novinky je nielen pútavý retro dizajn v modernom balení, ako aj rodinne navrhnutý interiér. Spaľovací motor pôvodného modelu pri novinke nahrádza z hľadiska funkčnosti dospelá a technológiami nabitá elektrická sústava. vďaka ktorej sa štýlová novinka v princípe nestratí ani pri dlhších presunoch.

Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský

Testovací diár:

Model: Volkswagen ID. Buzz Pro RWD 82 kWh
Dĺžka: 4 712 mm
Šírka: 1 985 mm
Výška: 1 927- 1 951 mm
Rázvor: 2 989 mm
Objem kufra: 1121 litrov
Motor: elektrický
Pohon: zadných kolies
Výkon kW/koní: 150/204
Krútiaci moment Nm: 310
Pohotovostná hmotnosť: 2471 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 145
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 10,2 s
Prevodovka: automatická 1-stupňová redukčná
Kapacita batérie: 82 kWh
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 20,5 – 21,7 kWh na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 19,3 kWh/100 km
Dojazd podľa výrobcu: 402-423 km
Výkon rýchlonabíjania: 170 kW
Pneumatiky: Continental Eco Contact

Verzia/cena
Volkswagen ID. Buzz Pro RWD 82 kWh (testovaný model) od 65 976 €

Exit mobile version