Autoinak.sk

Toyota Corolla Touring Sports – Priestor a výkonný hybrid

Legendárny model s označením Corolla je nielen historicky najpredávanejším vozidlom značky Toyota ale aj celosvetovo najpredávanejší automobil vôbec. Doteraz sa z neho minulo už viac ako 46 miliónmi kusov! Najnovšia Toyota Corolla prichádza po rokoch a v plnej sile s troma samostatnými verziami aj k nám do Európy. Priamy nástupca modelového radu Auris okrem slávneho mena vsádza aj na moderné technológie. Atraktívny dizajn všetkých troch karosárskych verzii doprevádza moderne koncipovaný interiér. Mimoriadne dôležitým faktorom sú špičkové jazdné vlastnosti. O tom sme sa na vlastnej koži presvedčili len prednedávnom pri teste “hatchbacku” so základným prepĺňaným motorom. Pri druhom zoznámení sa nám dostala do rúk verzia z opačného konca cenníka. Priestranné rodinné kombi s označením Touring Sports, tentokrát dopĺňa najnovšia evolúcia legendárneho hybridného pohonu značky Toyota.

Nové kombi Toyota Corolla Touring Sports, v špičkovej verzii 2,0 Hybrid Dynamic Force, skombinované tradične s automatickou e-CVT prevodovkou, a v top výbave Executive nám na test zapožičala spoločnosť AT a.s. Žilina, autorizovaný predajca vozidiel Toyota v žilinskom regióne.

Rýchle fakty:

Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Dynamic Hybrid Force 2,0 Nová Toyota Corolla Touring Sports

Už v roku 1966 sa zrodil legendárny model Toyota Corolla. Zaujímavosťou je že praktickejší karosársky variant kombi, sa dostal do predaja s krátkym časovým odstupom po uvedení “základnej” karosérie. V tých časoch šlo o úžitkovú verziu s prívlastkom Estate, neskôr Station Wagon, s netradičným 3-dverovým prevedením. S nástupom modelu Auris sa následne v našom priestore Corolla predávala len s karosériou typu sedan. Všetko sa zmenilo predstavením najnovšej, už 12. generácie modelu Toyota Corolla. Pevnou súčasťou nového modelového radu je znovu i praktické kombi s prívlastkom Touring Sports.

Toyota súčasne so znovuzrodeným modelom Corolla prehlásila, že už nebude vyrábať „nudné“ auta. Tejto výzve jasne zodpovedá atraktívny a neopozeraný dizajn nových modelov s logom najväčšej japonskej automobilky. Dynamické krivky karosérie si zároveň doslova pýtajú tomu odpovedajúce jazdné vlastnosti. Zárukou zážitkov spoza volantu je pri modeloch z rodiny Corolla nová platforma TNGA. Tá sa vyznačuje podvozkom s nezávislým zavesením všetkých kolies. A čo je ešte dôležitejšie, dovoľuje aj zástavbu modelov s hybridnou technológiou.

K hybridným modelom značky Toyota patrí aj logo v modrom prevedení

Značka Toyota je nielen priekopníkom hybridnej technológie ale aj globálnym lídrom v predaji vozidiel s týmto typom pohonu. Dlhoročným vývojom sa automobilke podarilo túto technológiu vyladiť do podoby, že hybridy pri klasických osobných modeloch s logom Toyota, poslali do úplného zabudnutia alternatívu naftové verzie. Technologický pokrok hybridných modeloch Toyota najlepšie demonštruje práve aktuálna Corolla. Prepĺňané, resp. atmosférické motorizácie spaľujúce len benzín sa tu dostali do pozície akéhosi základu, nad ktorým figurujú úsporné a výkonné hybridy.

Základnou pohonnou jednotku pri testovanom kombi Corolla Touring Sports je prepĺňaný 4-valec 1,2 Turbo s výkonom 116 koní. Kombinovať ho je možné buď so 6-st. manuálnou prevodovkou, alebo automatom Multidrive S. Väčšiu efektivitu ako aj viac výkonu následne ponúkajú dve hybridné verzie. Už dobre známu verziu, ktorá kombinuje atmosférický motor 1,8 s elektromotorom a výkon sústavy dosahuje 122 koní, dopĺňa nami testovaný Hybrid s prívlastkom Dynamic Force. Hybridná novinka prichádza s kombináciou atmosférického 2-litra s elektromotorom a maximálnym výkonom až 180 koní! Obe hybridné motorizácie sa zakaždým kombinujú výhradne s automatickou e-CVT prevodovkou.

Výkonný Hybrid Dynamic Force kombinuje elektromotor s atmosférickým 2-litrom

Hybrid so športovým „lookom“ v praxi

Od hybridnej technológie každý z nás očakáva predovšetkým čo najnižšiu spotrebu paliva. Všetko ostatné by podľa tohto vzorca malo byť “až” na druhom mieste. Toyota sa pri novom modeli Corolla rozhodla ísť tak trochu proti zaužívanému prúdu a k úspornej hybridnej technológii dodala aj atraktívny dizajnový „kabátik.“

Novinka pôsobí aj vo verzii Touring Sports mimoriadne dynamicky. Opticky nízka Corolla je na prvý pohľad akoby „prilepená“ k zemi. Predná časť sa vyznačuje obrovskou maskou chladiča a originálne tvarovanými svetlami. Toto riešenie prakticky kopíruje verziu hatchback. Nečakane “ostrý” nádych dodáva prednej časti i športový nárazník. Hybridnú verziu identifikujete veľmi ľahko, podľa fabrického loga v modrom prevedení.

Dynamika určite nechýba ani praktickej verzii Touring Sports

Sebavedomo a vyvážene pôsobí praktický člen rodiny Corolla aj pri pohľade z profilu. Touring Sports je oproti základnému modelu dlhší až o 28 cm. Efektné klesajúcu líniu bočných okien dopĺňajú svalnaté blatníky, ktoré v prípade testovaného exempláru ukrývali kolesa s priemerom 18 palcov. Detailistov chytí za srdce aj akýsi fabrický tuning v podobe výrazných bočných prahov.

Zadná časť kombinuje dynamické línie s praktickými riešeniami. Koncové svetlomety pôsobia v tomto prípade o niečo štíhlejším dojmom. Na praktickú stránku odkazujú veľké piate dvere, zarezané hlbšie do zadného nárazníka. Jasným dôkazom toho, že aj hybrid môže sršať emóciami je funkčná dvojitá koncovka výfukového systému. Za takúto odvahu dávame novinke veľký palec hore. Pod pozitívny dojem z dynamického dizajnu Toyota Corolla Touring Sport sa v neposlednom rade podpísal aj atraktívny výrazný karmínovo červený farebný odtieň.

Funkčnú koncovku výfukov by sme v dnešnej dobe pri hybride rozhodne nečakali

Doménou kombi sa stáva vnútorný priestor

Interiér kombi podľa očakávania vychádza zo základného modelu. Identická koncepcia palubnej dosky prichádza s mnohými modernými riešeniami. Minimálne rovnakú pozornosť púta nový interiér aj po kvalitatívnej stránke. Použité materiály ako ich dielenské zapracovanie pôsobia v danej kategóriu takmer až luxusným dojmom.

Stvárnenie palubnej dosky so svojimi odvážnymi tvarmi odkazuje na dynamický zovňajšok. Vzdušnejšiu atmosféru, ktorú okrem iného privíta pravé koleno vodiča, navodzuje opticky chýbajúce prepojenie palubnej dosky so stredovou konzolou. Tento priestor využila Corolla šikovné, na priečinok pre smartphone, ktorému v našom prípade nechýbala funkcia indukčného dobíjania. Spoločnosť mu tu robí “koliskové” ovládanie vyhrievania sedadiel, v tak trochu retro štýle.

Pohľad na palubnú dosku nového modelu Toyota Corolla Touring Sports

Dominantou palubnej dosky ostáva monitor multimediálneho rozhrania Toyota Touch s priemerom 8 palcov. Jeho funkčná stránka nikoho neurazí, ale zároveň ani extra nenadchne. Pri hybridnej verzii v menu pribudol tzv. monitor energie, kde je možné okrem iných údajov sledovať aktuálnu prácu hybridného systému. Opakovanú pochvalu adresujeme samostatnému module klimatizácie s klasickými hardwarovými tlačidlami.

Funkcii hybridnému pohonu sa prispôsobil aj prístrojový panel. Prehľadné analógové “ručičky” po stranách dopĺňa uprostred veľký TFT displej s integrovaným rýchlomerom. Okrem tradičného „analógového“ usporiadania ho je možné prepnúť aj do akéhosi 3D režimu, kde sú v prehľadnej podobe vyobrazené všetky dôležité údaje. Stredovú konzolu vypĺňa volič e-CVT prevodovky a prepínač režimov jazdy. K ergonomickej dokonalosti nám tu okrem dostatočne veľkej schránky v lakťovej opierke a boxu na nápoje, chýbal ešte aspoň jeden samostatný priečinok, prípadne prelis na drobnosti.

Pohľad na stredovú konzolu s dominantným voličom e-CVT prevodovky

Základom príjemne športového posedu za volanom sú veľkorysé predné sedačky so zaujímavým dizajnom. V praxi predstavujú ideálny prienik pohodlia a komfortu so športovým bočným vedením. Tú správnu „šoférsku“ atmosféru tu dotvárajú príjemný volant a predovšetkým solídny rozhľad z kabíny, pod ktorý sa podpísali rozumne navrhnuté predné stĺpiky.

Zásadný a citeľný rozdiel medzi karosériami hatchback a kombi sa dostavil v druhom rade. Testované kombi Touring Sports ponúka v porovnaní so základným modelom o 6 cm dlhší rázvor náprav. Citeľný nárast sa pozitívne prejavil v priestorovej ponuke druhého radu. Nárast priestoru sa v porovnaní s hatchbackom dostavuje predovšetkým v oblasti pre kolená. Sedáky v druhom rade sú pocitovo ukotvené o niečo vyššie. Podpísalo sa pod to umiestenie batérií hybridnej sústavy. Tie sú umiestnené práve pod zadnými sedadlami. Ani urastenejší pasažieri sa napriek tomu nebudú sťažovať na nedostatok priestoru pre hlavu. Vtipným detailom testu „krátkej“ verzie boli priečinky na nápoje v bočných opierkach na zadných dverách. Aktuálne testované kombi o túto „výchytávku“ prišlo. Daný priestor totiž pri lepšie vybavených verziách vypĺňa elektrické ovládanie vyhrievania zadných sedadiel.

Priestor v druhom rade si v porovnaní s hatchbackom citeľne polepšil

Lepšími priestorovými pomermi v druhom rade sa výhody rodinnej verzie Touring Sporst ani zďaleka nekončia. Najväčší tromf vyťahuje kombi z rukáva pri batožinovom priestore. Hneď na úvod konštatujeme, že hybridná technológia má len minimálny dopad na praktickú stránku. „Obyčajnejšie“ verzie Corolla kombi disponujú kapacitou kufra na úrovni 596 litrov. Testovaný výkonný hybrid na tento údaj stráca len symbolických 15 litrov. Výslednú hodnotu na úrovni 581 litrov preto stále možno považovať za nadštandardnú.

Pozitívny dojem z praktického využitia začína už pri dostatočne veľkom nakladacom otvore. Kufor mimo toho ponúka symetrické tvarovanie. Variabilnú medzipodlahu, ktorá umožňuje dosiahnuť ideálu rovinu pri konfigurácii so sklopenými sedačkami v druhom rade (1591 litrov), je možné ukotviť v dvoch polohách. V priestore pod podlahou pritom stále ostáva objemná schránka na ďalšie drobnosti. Rezerva v tomto prípade nie je k dispozícii ani za príplatok. Z užitočných vecí pochvalné tiež elektrické otváranie piatych dverí, alebo aj možnosť „odpáliť“ sedačky druhého radu priamo z kufra. Ešte viac si nás ale získal jednoduchý a zároveň praktický detail. Reč je o obojstranne navrhnutej medzipodlahe kde spodná strana dostala praktický plastový povrch, ktorý je možné veľmi ľahko vyčistiť.

Batožinový priestor hybridná technológia prakticky vôbec neobmedzuje

Nielen po výkonovej stránke ale aj z hľadiská výbavy sme na test mali k dispozícii špičkovú verziu. Zo všetkých dostupných prvkov testovanej výbavy Executive vypichnime napríklad: maticové Bi-LED svetlomety s funkciou automatického prepínania, vyhrievanie všetkých štyroch sedadiel, kožené čalúnenie interiéru, prepracovaný Head Up displej alebo kompletný balík veľmi dobre fungujúcich jazdných asistentov.

Športový Hybrid!

Pod pôsobivý jazdný zážitok pri teste „krátkej“ verzie nového modelu Corolla sa podpísal predovšetkým špičkovo naladený podvozok. Aj vďaka tejto skutočnosti sme sa už nevedeli dočkať testu verzie s vyšším výkonom.

Výrobca pri verzii Hybrid Dynamic Force deklaruje výkon až 180 koní. Tento údaj budí rešpekt aj z titulu, že ešte v minulej dekáde sa podobnými parametrami pýšili modely z kategórie Hot hatch. Naladenie podvozka ako aj komunikatívne riadenie nesklamali ani pri karosérii Touring Sports. Subjektívne jazdné vlastnosti testovaného kombi prekonali všetky moje očakávania. V určitej miere sa pod tento pocit podpísal aj dlhší rázvor. Výhodou hybridu je predovšetkým pri dynamickej jazde v zákrutách prekvapivá stabilita spojená s nízkym ťažiskom. Pod tento stav sa do istej miery podpísali aj batérie umiestnené približne na úrovni podlahy. Na druhej strane, nevýhodu toho istého hybridu je pocitovo vyššia hmotnosť. Testovaná Corolla Touring Sports, v kombinácii s 18 palcovými diskami kolies, preto veľmi neobľubuje nešetrné prejazdy cez hrubé nerovnosti. Naopak, drobné nerovnosti, ako aj „vlnky“ na cestách, dokáže podvozok s nezávislým zavesením všetkých kolies „vyžehliť“ skutočne presvedčivo.

Maximálne využitie batožinového priestoru

Samotná testovaná hybridná sústava pozostáva z atmosférického benzínového 2-litra o výkone 153 koní a elektromotora. Ich vzájomná súhra poskytuje spomínaný výkon 180 koní. Konštrukčne ide o tzv. samonabijací hybrid. Elektrická energia do batérii sa dostáva buď činnosťou spaľovacieho motora alebo výhodnejším spôsobom, ktorým je rekuperácia. Tá zužitkúva energiu získanú pri brzdení alebo pri prudšom klesaní, ktorú následne ukladá do batérie.

Hneď na začiatok je potrebné vyzdvihnúť praktiky dokonalú súhru hybridnej sústavy. Vodič mimo monitoru energie nijako nevníma jednotlivé prechody, kedy sa batéria dobíja alebo naopak svojou energiou zásobuje elektromotor! V minulosti sa hybridy značky Toyota vyznačovali tzv. „vysávačovým“ efektom, kedy bezstupňová e-CVT prevodovka držala motor príliš dlho vo vysokých otáčkach. Najnovšia generácia hybridov s logom Toyota prichádza s oveľa lepšie zvládnutých zladením pohonnej jednotky s prevodovkou. Bezstupňový e-CVT automat disponuje pri Hybride Dynamic Force, dokonca 6 virtuálnymi stupňami. Prostredníctvom pádiel pod volantom sa skokovito menia otáčky motora, čo navodzuje dojem reálneho preradenia.

Monitor energie hybridnej sústavy

Vo finále si nás testovaný Hybrid ale najviac získal pocitovo výbornou dynamikou. Toyota dodržala sľub a postavila hybrid z ktorý má určité športové ambície a ktorý principiálne nie je určený len do mestskej premávky. Zážihový motor sa odpája bleskurýchlo a za každých možných okolností. Iniciátorom tohto procesu môže byť len krátke uvoľnenie plynového pedála, pokojne aj vo vyššej rýchlosti. Corolla Touring Sports okrem toho disponuje troma nastaviteľnými režimami jazdy, Eco, Normal a Sport. Ich zmena sa najvýraznejšie prejavuje v odozve plynového pedála. Tlačidlom EV si je možne „natvrdo“ aktivovať čisto elektrický režim. Pri dostatočne nabitej batérii a v pokojnom tempe sa dá takto prejsť bez problémov niekoľko stoviek metrov.

V rámci testu sme boli mimoriadne zvedaví na výslednú spotrebu paliva. Výrobcom deklarovanú hodnotu na úrovni 3,9 l/100 km sa nám reálne nepodarilo dosiahnuť. Napriek tomu považujeme dosiahnutý priemer na úrovni 5,4 l/100 km podľa palubného počítača, vzhľadom na možnosti vozidla za veľmi dobrý výsledok. S modelom Corolla Touring Sports sme pritom nejazdili len v meste ale aj po okresných cestách a nevynechali sme ani dynamickú skúšku na diaľnici.

A náš celkový dojem ?

Toyota v prípade nového Corolla Touring Sports Hybrid Dynamic Force postavila zmysluplný hybrid. Jeho prioritou je aj naďalej spotreba paliva a ekonomika prevádzky. Okrem toho ale vďaka špičkovému výkonu 180 koní ponúka až prekvapivú porciu jazdných emócii. Naviac karoséria Touring Sports, si napriek zástavbe hybridnej technológie nevyžiadala žiadne priestorové kompromisy.

Testovací diár:

Model: Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Dynamic Force Executive
Motor: hybrid (benzín + elektrina)
Pohon: predný
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 132/180
Krútiaci moment Nm: 190
Pohotovostná hmotnosť: 1370-1560 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 180
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 8,1 s
Prevodovka: automatická e-CVT
Počet stupňov: –
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 3,7-3,9 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 5,4 / 100 km
Pneumatiky: Falken Ziex

Cena
Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Dynamic Force Executive (testovaný model) od 29 600 €
Toyota Corolla Touring Sports 1,2 Turbo Active od 18 890 €

Klikni na konfigurátor Toyota Corolla Touring Sports

Kontakt/ testovacia jazda

Klady +++

Jazdné vlastnosti
Hybridná technológia
Priestrannosť a výbava

Zápory – – –

Infotaiment

Cena

Exit mobile version