Autoinak.sk

Toyota Corolla – Veľkolepý návrat

Pre automobilku Toyota je rok 2019 veľmi významný. V Európe, a teda aj na našom trhu, Japonci postupne uvedú do predaja hneď 7 dôležitých modelov. Mnohé z nich sú v tomto čase už v predaji. Okrem novej generácie SUV RAV4 či manažérskej limuzíne Camry, púta veľkú pozornosť aj nový modelový rad Corolla. Legenda sa na náš trh aktuálne vracia v plnej sile. Doteraz predávaný sedan, dopĺňa v novej generácii už aj hatchback a kombi, ktoré nahradili terajší model Auris. Okrem označenia sa pri novinke zmenilo aj všetko ostatné. Nové modely vďaka originálnemu dizajnu, odteraz ešte viac útočia na naše emócie. Zmeny sa dotkli aj techniky. Okrem novej podvozkovej platformy, tu vyniká predovšetkým ďalšia evolúcia dnes už legendárneho hybridného pohonu „Made in Toyota“. My sme aj napriek tomuto veľkému lákadlu siahli pri našom prvom zoznámení po pomyselnej vstupnej bráne do sveta Corolla, ktorou je moderný prepĺňaný benzínový 4-valec.

Nový model Toyota Corolla s karosériou typu hatchback, prepĺňaným zážihovým 4-valcom 1,2 Turbo, skombinovaným so 6 st. manuálnou prevodovkou, a v prostrednej výbave Comfort, nám na test zapožičala spoločnosť AT a.s. Žilina, autorizovaný predajca vozidiel Toyota v žilinskom regióne.

Rýchle fakty:

Toyota Corolla 1,2 TurboFoto Toyota Corolla, autor Filip Lehotský

V historickom ponímaní neexistuje vo svete automobilov väčší fenomén ako Toyota Corolla. Práve tomuto modelu patrí aktuálne prvenstvo s vôbec najväčším počtom predaných automobilov! Prvá Toyota Corrola uzrela svetlo sveta už v roku 1966. Postupom času sa z nej stal celosvetový bestseller. Najnovšie vydanie legendy sme po prvýkrát mohli obdivovať na autosalóne v Paríži na jeseň minulého roka. V tomto prípade ide už o 12 generáciu tohto modelu.

Príznačným synonymom pre model Corolla je už od jeho vzniku tradičná japonská spoľahlivosť. Najväčšia automobilka z krajiny vychádzajúceho slnka dala aktuálnej generácii okrem toho do vienka aj poriadnu porciu emócii. V prvom rade sa pod ne podpísal atraktívny dizajn. Po technickej stránke sa novinka môže pochváliť medzigeneračne nižšou hmotnosťou. Za odľahčenie vďačíme novej platforme TNGA, s nezávislým zavesením kolies na oboch nápravách, známej napríklad už z modelu Prius. Technologické trendy a inovácie zvýrazňujú hneď dve verzie hybridného pohonu. Mimo toho sú k dispozícii aj klasické benzínové motory. Zaujímavú odlišnosť v tomto smere nachádzame pri jednotlivých karosárskych verziách. Kým hatchback a kombi preferujú prepĺňanie turbodúchadlom, tak sedan vsádza na tradičnú „atmosféru“.

Autentické video z testu Toyota Corolla

Toyota zároveň zdôrazňuje osobitý charakter každej karosárskej verzie modelu Corolla, s čím sa nedá nesúhlasiť. Testovaný hatchback možno považovať za dizajnovo najodvážnejší a zároveň najšportovejší. Nemenej atraktívne Kombi, s označením Touring Sports, má v hľadáčiku praktické zameranie ako aj požiadavky rodiny. Konzervatívne ladený sedan možno v tomto smere považovať za najelegantnejšu alternatívu. Okrem toho Toyota do budúcna avizuje i odvodené verzie. O niekoľko mesiacov do ponuky pribudne „outdoorové“ kombi s prívlastkom Trek a tešiť sa môžeme aj na športový look pri verziách GR Sport.

Nová Corolla z hľadiska motorov vsádza výhradne na benzín resp. hybrid. Nami testovaná verzia hatchback môže mať pod prednou kapotou základný prepĺňaný 4-valej 1,2 Turbo s výkonom 116, skombinovaný buď so 6-st. manuálom alebo automatom Multidrive S. Vyšší výkon potom ponúkajú dve hybridné alternatívy. Verzia 1,8 Hybrid produkuje 122 koní a špičkový 2,0 Hybrid následne až 180 koní. Hybridné motorizácie sa v oboch prípadoch kombinujú výhradne s automatickou e-CVT prevodovkou.

Legendárny model hlása v plnej sile návrat do Európy

Odvážny dizajn priťahuje pozornosť

V minulosti bola Toyota častokrát kritizovaná za príliš fádny a konzervatívny dizajn svojich modelov. Symbolického dizajnového prelomu sme sa dočkali pri príchode odvážneho modelu C-HR. Od tejto chvíle to už rozhodne nie je žiadna nuda a Toyota nám ponúkla hneď niekoľko dizajnovo atraktívnych modelov.

Presne do tejto kategórie radíme aj testovanú novinku. Corolla je bezpochyby odvážna a zároveň neopozeraná, za čo si od nás vyslúžila veľký palec hore. Poriadna porcia dynamiky srší predovšetkým z predných partií. Mohutná maska chladiča v kombinácii so športovým nárazníkom vozidlo opticky rozširuje a „tlačí k zemi“. Zaujímavým tvarom sa môžu pochváliť aj predné svetlomety. Okrem efektného podpisu denného svietenia, disponovali v našom prípade už full LED technológiou s veľmi slušným svetelným účinkom.

Dizajn je originálny a neopozeraný

Športový „look“ nechýba ani bočnej siluete. Okrem svalnatých blatníkov a niekoľkých prelisov, ktoré karosériu zoštíhľujú, nás zaujal fabrický tuning v podobe veľmi pekných bočných prahov. Dynamický šmrnc poskytujú kolesá umiestnené takmer až v rohoch karosérie. V našom prípade s elegantnými diskami o priemere 17 palcov.

Odvážna je podľa očakávania i zadná časť. Pozornosť tu púta predovšetkým skutočne masívny a zároveň športový nárazník lakovaný z časti v čiernej farbe. Koncovka výfukového systému je pri testovanej motorizácii neviditeľná, presnejšie ukrytá v spodnej časti nárazníka. Atypický dizajn dostali aj koncové svetlá. Práve vďaka nim bude nová Corolla ľahko rozoznateľná aj v tme.

Dynamická bočná silueta

Zaujímavým dizajnovým spestrením novej generácie modelu Corolla je tiež možnosť siahnuť po efektnom dvojfarebnom lakovaní s kontrastne čiernou strechou. Nami testovaný exemplár si napriek tomu vystačil aj s na prvý pohľad nenápadným, ale neopozeraným bronzovým odtieňom.

Interiér zdobí prívlastok moderný a veľmi kvalitný

Z nášho pohľadu s ešte výraznejším medzigeneračným skokom, akým je zovňajšok, zaznamenala nová Toyota Corolla v interiéri. Už na prvý pohľad, či dotyk musí je nad slnko jasné, že Japonci si v tomto prípade dali mimoriadne záležať na dojme z kvality. Použité materiály oproti modelu Auris zaznamenali skutočne citeľný pokrok. Špičkovú úroveň podľa očakávania dosahuje aj dielenské spracovanie, resp. lícovanie jednotlivých dielov. Akúsi čerešničku na torte predstavuje v tomto smere vizuálne moderné stvárnenie palubnej dosky.

Úplne nová palubná doska

Pozícia za volantom je vďaka širokej škále výškovo nastaviteľného sedadla vodiča príjemne šoférska. Vodič sa už pri prvom posadenísa za volant, cíti s novým modelom prijemne zžitý. Na druhej strane tu odpadá akýsi čiastočne “klaustrofóbický” pocit, príznačný pre niektorých z konkurentov v kompaktnej triede. Výhľad z vozidla, predovšetkým v smere šikmo dopredu, dokonca vďaka pomerne tenkému stĺpiku a šikovnému uchyteniu spätného zrkadla prekonal naše očakávania. Rovnako dôležité je že rozhľad z pozície vodiča neobmedzuje ani výrazne do priestoru vystúpená obrazovka multimediálneho rozhrania. Samotné sedadlá s príjemným látkovým čalúnením možno označiť za optimálny kompromis medzi komfortom a športovým bočným vedením. Výborný je aj na prvý pohľad pomerne nenápadný volant s optimálnou hrúbkou venca, ktorý teraz disponuje už aj tlačidlami s ovládaním adoptívneho tempomatu.

Na aktuálne zaužívané módne trendy grafických prístrojových panelov zareagovala už aj Toyota. Prístrojový panel sa môže pochváliť veľmi pekne zapracovaným 7 palcovým TFT displejom palubného počítača. Ten po bokoch ale stále dopĺňajú tradičné analógové ukazovatele všetkých dôležitých údajov, čo mnohí z nás určite ocenia. Palubný počítač sa okrem veľmi peknej grafiky vyznačuje aj autentickým dizajnom meniacim sa v závislosti na zvolenom jazdnom režime. Monitor infotaimentu Toyota Touch s priemerom 8 palcov dostal oproti minulosti lepšie a atraktívnejšie užívateľské rozhranie. Páči sa nám vyvedenie klasických hardwarových tlačidiel po jeho stranách, slúžiacich na okamžitý návrat do želaného rozhrania. Výhrady nemáme ani k logike ovládania, či odozve na dotyk. Na druhej strane celkovou intuitívnosťou systému Toyota, podobne ako väčšina japonských automobiliek, za Európskou špičkou ešte mierne zaostáva.

Sedačky ponúkajú správny kompromis medzi športom a komfortom

Našu tradičnú pochvalu venujeme samostatnému panelu klimatizácie s intuitívnym ovládaním. Aj ostatné rozmiestnenie ovládacích prvkov je navrhnuté prívetivo a intuitívne. Volič jazdných režimov sa nachádza na stredovej konzole. Spoločnosť mu robí tradičné “japonské” ovládanie vyhrievania sedadiel s „len“ dvoma polohami. Vtipne a účelne Toyota naopak zakomponovala funkciu núdzového volania e-CALL. Jej tlačidlo je šikovne chránené čírym plastovým krytom, čím sa eliminuje možnosť neželanej aktivácie SOS volania.

Dostatočne množstvom odkladacích priečinkov nachádzame na miestach, kde ich podvedome očakávame. Zaujímavo je v tomto smere vyriešený šikovný priestor pre mobilný telefón. Prístroj nie je zbytočne na očiach a zo svojej pozície určite nevypadne ani pri „ostrejšej“ jazde. netradične a vtipne dizajnéri značky zakomponovali odkladacie priečinky na nápoje pre zadných pasažierov. Nachádzame ich netradične priamo vo výplniach zadných dverí. Samostatným priestorom v druhom rade sa radí Corolla skôr k priemeru svojo segmentu. Testovaný hatchback disponuje o niečo kratším rázvorom ako jeho súrodenci. Pocit z priestoru čiastočne skresľuje menší vstupný otvor zadných dverí, ako aj masívne operadlá predných sedadiel. Zdanie v tomto prípade čiastočne klame. V skutočnosti to s priestorom v druhom rade nie je až tak „kritické“ ako naznačuje vizuálny pohľad. Reálne sa tu za seba pomerne pohodlne usadí dvojica priemerne urastených dospelých. Ľudia s výškou cez 180 cm ale už môžu pociťovať priestorový deficit v oblasti pre kolená.

Interiér zdobia niektoré vtipné detaily

V celku príjemné prekvapenie ponúka batožinový priestor. Nami testovaná “nehybridná” verzia, ponúka v základnom usporiadaní slušných 361 litrov. To vzhľadom na prítomnosť nezávislého zavesenia zadných kolies považujeme za slušná hodnota. Efektnému dizajnu so spomenutým masívnym zadným nárazníkom treba prepáčiť aj o niečo vyššiu nakladaciu hranu. V prípade prepravy väčších predmetov je možné objem dodatočne navýšiť sklopením zadných operadiel. v takom prípade dokáže Corolla ponúknuť prepravnú kapacitu až 1052 litrov. Určitú nevýhodu predstavuje pomerne výrazný schodík, ktorý v tomto prípade nie je možné eliminovať ani prostredníctvom absentujúcej medzipodlahy. Z hľadiska praktických riešení má v rodine v tomto smere celkom jasne navrch kombi Touring Sports.

Nová Toyota Corolla nás vo všeobecnosti pozitívne šokovala svojou bohatou výbavou. Na test sme mali pritom k dispozícii „len“ prostredný výbavový stupeň Comfort obohatený o niektoré z výhodných príplatkových paketov. Za všetku výbavu spomeňme napr.: automatickú 2-zónovú klimatizáciu, cúvaciu kameru, parkovacie senzory, parkovací asistent, adaptívny tempomat, automatické prepínanie diaľkových svetiel, či kompletný balík jazdných asistentov dostupných už v základnej verzii, ako aj mnoho iného.

Jazdnými vlastnosťami patrí k špičke

Úplne na začiatok pár slov k celkovej filozofii dostupných pohonných jednotiek nového modelového radu Corolla. Kým v minulosti bol hybrid považovaný skôr za doplnok pri modeli Auris, dnes je rovnaká technológia, z logických dôvodov, považovaná už za ťažisko modelového radu Corolla. O to zaujímavejšie si bolo pre nás v prvom teste vyskúšať prakticky základnú motorizáciu, ktorou je dnes benzínové turbo. Po prvýkrát sa v ponuke značky Toyota objavilo už pred rokmi, práve s faceliftom druhej generácie modelu Auris. Toyota, na rozdiel od mnohých konkurentov, využíva aj v tomto prípade bezpochyby kultivovanejšie riešenie v podobe 4-valcovej konštrukcie. Pre automobilku ostáva stále a logicky mimoriadne dôležitá spoľahlivosť. Pravdepodobne aj preto ponúka Corolla napríklad turbodúchadlo chladené vodou!

Nová Toyota Corolla

Testovaná motorizácia sa vyznačuje pomerne lineárnym nástupom výkonu. Motor aj na dnešné pomery pôsobí v pomerne ľahkej novinke až prekvapivo živým dojmom. Okrem kultivovaného prejavu ponúka agregát pocitovo solídnu dynamiku. V nemalej miere sa pod ňu podpísala aj rozumne odstupňovaná manuálna prevodovka so 6-stupňami. Výrobcom deklarovaných 116 koní, modelu Corolla v každodennom živote s rezervou postačuje. Na druhej strane si celkovým nastavením podvozka nová Corolla doslova pýta aj na podstatne väčšiu porciu konských síl, ktorú ponúka napr. špičková hybridná verzia. Pri testovanej prepĺňanej motorizácie treba zároveň počítať s výslednou spotrebou paliva priamo úmernou aktuálnym nárokom vodiča. Pri pokojnej a predvídavej jazde s ľahkou nohou, sa nie je problém pohybovať približne v medziach udávaných výrobcom. Pri plne zaťaženom vozidle, presunoch v rýchlom tempe, alebo pri vyslovene dynamickej jazde, sa naopak, výsledný priemer pokojne môže priblíž aj k 8 litrom na každých 100 km.

Ako sme už naznačili, veľmi silnú stránku novinky predstavujú špičkové jazdné vlastnosti. Technický základ spätý s novou platformou TNGA sme už v minulosti ocenili napríklad pri modelov Prius či C-HR. Nadanie podvozka s nezávislým zavesením všetkých kolies v tomto prípade ešte viac vynikne práve v “šoférsky” zameranom hatchbacku s nižším ťažiskom! Doslova pozitívny šok sa dostavil už pri prvom prejazde cez tiahlu zákrutu. Takú výraznú ochotu a nadanie pri držaní zvolenej jazdnej stopy sme v zákrutách doposiaľ ešte pri žiadnom kompaktnom modeli s logom Toyota nezažili! Inými slovami podvozok dokáže veľmi precízne reagovať na pokyny od vodiča, ktoré dostáva prostredníctvom dostatočne strmého riadenia. To by na druhej strane mohlo mať o niečo menej preposilovaný charakter, čím by bol zážitok z jazdy ešte pôsobivejší. Volič jazdných módov disponuje režimami Eco, Normal a Sport. Najvýraznejšiu zmenu sme pri jednotlivých režimoch zaznamenali v „citlivosti“ plynového pedála.

Základnou motorizáciou je benzínové Turbo

Opomenúť nemožno ani veľmi dobre fungujúce jazdné asistenty. Aj pri verzii s manuálnou prevodovkou, nás príjemne prekvapila funkcia adaptívneho tempomatu, kde sa stačí koncentrovať len na optimálny moment preradenia rýchlostného stupňa. Priestor pre posádku je oproti modelu Auris výrazne lepšie odhlučnený. Typickú chybičku na kráse predstavujú v našich podmienkach slabšie odhlučnené podbehy kolies, ktoré sú akusticky náchylnejšie na nárazy kamienkov odskakujúcich od kolies.

A náš celkový dojem ?

Toyota Corolla sa medzi kompaktné hatchbacky vrátila skutočne vo veľkom štýle. Okrem atraktívneho dizajnu a kvalitne spracovaného interiéru si nás novinka získala predovšetkým svojimi špičkovými jazdnými vlastnosťami. V tomto smere sa v redakcii už teraz veľmi tešíme na test niektorej z hybridných verzii.

Autor: Peter Hlačik/ Foto: Filip Lehotský

Testovací diár:

Model: Toyota Corolla 1,2 Turbo Comfort
Motor: zážihový (benzín)
Pohon: predný
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 85/116
Krútiaci moment Nm: 185
Pohotovostná hmotnosť: 1240-1380 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 200
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 9,3 s
Prevodovka: manuálna
Počet stupňov: 6
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 5,6-5,8 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 6,3 / 100 km
Pneumatiky: Falken Ziex ZE914
Cena
Toyota Corolla 1,2 Turbo Comfort (testovaný model) od 20 500 €
Toyota Corolla 1,2 Turbo Active od 18 900 €

Klikni na konfigurátor Toyota Corolla

Kontakt/ testovacia jazda

Klady +++

Kvalitný interiér + bohatá výbava
Jazdné vlastnosti
Dizajn

Zápory – – –

Infotaiment

Priestor v druhom rade


Exit mobile version