Autoinak.sk

Úplne nové BMW radu 5

V oficiálnej podobe bol predstavený nový model BMW radu 5 Sedan. Nová generácia modelu ponúkne na celom svete plne elektrický pohon a v závislosti od regiónu a trhu aj plug-in hybridné systémy, ako aj mimoriadne úsporné benzínové a naftové motory vrátane 48-voltovej mild hybridnej technológie. Rovnako ako všetky predchádzajúce generácie modelov, aj nová verzia BMW radu 5 Sedan sa vyrába v závode spoločnosti BMW Group v Dingolfingu, kde sa zároveň vyrábajú aj elektromotory a vysokonapäťové batérie pre model BMW i5.

Športová elegancia

Športovú eleganciu a neprehliadnuteľnosť nového modelu BMW radu 5 Sedan zdôrazňuje jasný a redukovaný dizajnový jazyk. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou narástla nová verzia do dĺžky o 97 milimetrov na 5 060 milimetrov, do šírky o 32 milimetrov na 1 900 milimetrov a do výšky o 36 milimetrov na 1 515 milimetrov. Rázvor sa popri tom predĺžil o 20 milimetrov na 2 995 milimetrov. Pohľadu na nový model BMW radu 5 Sedan spredu dominuje moderná interpretácia dvojitých svetlometov a ľadviniek masky chladiča BMW. Takmer vertikálne usporiadané LED prvky slúžia ako smerovky a denné svetlá. Ľadvinky masky chladiča BMW, ktoré vyčnievajú ďaleko dopredu, dostali široký rám a na požiadanie dodávané obrysové osvetlenie BMW Iconic Glow.

Pri pohľade zboku formujú atletickú karosériu vozidla vysoká línia ramien, energicky navrhnuté povrchy a dve presne načrtnuté bočné prelisy označované aj ako charakterové línie. Medzi ďalšie pútavé prvky patria čierne bočné prahy, zapustené kľučky dverí a číslo vyrazené 5 na spodnej časti C-stĺpika. Dynamicky natiahnuté proporcie prechádzajú do mohutnej zadnej časti. Ploché zadné svetlá rozdelené chrómovou lištou expresívne interpretujú charakteristický tvar písmena L.
Radosť z jazdy a komfort cestovania v kombinácii s inovatívnym vkusom.

Nové BMW radu 5 Sedan ponúka ideálne podmienky na vychutnávanie si pre značku BMW typickej radosti z jazdy a to aj v každodennej premávke. Dopĺňa ju vysoká úroveň komfortu pri cestách na dlhé vzdialenosti. Atmosféru v jeho interiéri charakterizujú veľkorysý priestor, moderná funkčnosť, vysoká úroveň akustického komfortu, ako aj kvalitné, precízne spracované materiály, jemné spracovanie a pokročilé digitálne služby.

Kokpit nového modelu BMW radu 5 má v porovnaní s predchádzajúcou generáciou výrazne nižší počet tlačidiel a ovládacích prvkov. To sa podarilo dosiahnuť dôslednou digitalizáciou funkcií. Zakrivený displej BMW Curved Display nanovo interpretuje charakteristickú predstavu značky o zameraní na vodiča. Plne digitálny zobrazovací systém pozostáva z 12,3-palcovej prístrojovej dosky Information Display a 14,9-palcového stredového displeja Control Display. Úpravami prešiel aj volant so sploštenou spodnou časťou a haptickou odozvou na ovládacích paneloch, ako aj voliaca páka na stredovej konzole. Ďalšiu zaujímavosť predstavuje na požiadanie dodávaná ovládacia lišta BMW Interaction Bar. Efektne podsvietený funkčný celok s kryštalickou povrchovou štruktúrou zaberá celú šírku prístrojovej dosky, siaha až do výplní dverí a zahŕňa dotykové ovládacie panely.

Prvý raz v BMW: Plne vegánsky interiér

Súčasť štandardnej výbavy tvoria novo navrhnuté športové sedadlá. Na požiadanie dodávané komfortné sedadlá ponúkajú široké možnosti elektricky ovládaného nastavenia. Nový model BMW radu 5 Sedan je prvým vozidlom značky, ktoré sa štandardne dodáva s plne vegánskym interiérom. To zahŕňa poťahy sedadiel, palubnej dosky, výplne dverí a prvýkrát aj volant. Sedacie plochy vo verzii Veganza s vlastnosťami podobnými koži sa na požiadanie dodávajú aj s ozdobnou perforáciou. Ďalšia voliteľná výbava zahŕňa kožené čalúnenie BMW Individual Merino v niekoľkých dvojfarebných variantoch.

Plne elektrická verzia BMW i5 M60 xDrive ako top model

Plne elektrická verzia v podobe modelu BMW i5 využíva výrazne vylepšenú technológiu pohonu BMW eDrive piatej generácie a prichádza na trh vo dvoch verziách. Ako model BMW i5 M60 xDrive kombinuje výkon 442 kW (601 k) s typickým M výkonom a špecifickými dizajnovými prvkami. Elektrický pohon všetkých kolies tvoria dve vysoko integrované pohonné jednotky na prednej a zadnej náprave. Systém pri aktivovaných funkciách M Sport Boost alebo M Launch Control generuje krútiaci moment s hodnotou až 820 Nm. To umožňuje modelu BMW i5 M60 zrýchliť z nuly na 100 km/h za 3,8 sekundy, jeho maximálna rýchlosť je elektricky obmedzená na 230 km/h.

Priestorovo úsporná vysokonapäťová batéria sa nachádza v spodnej časti vozidla a poskytuje využiteľnú energiu 81,2 kWh. K dlhému dojazdu prispieva okrem účinných elektromotorov aj najnovšia verzia adaptívnej rekuperácie a inteligentná kombinácia technológie tepelného čerpadla na vykurovanie a chladenie interiéru, pohonu a vysokonapäťovej batérie. Príslušné hodnoty WLTP sú 455 – 516 kilometrov pre BMW i5 M60 xDrive a 477 – 582 kilometrov pre BMW i5 eDrive40. Nová funkcia MAX RANGE dokáže obmedzením výkonu a rýchlosti a deaktiváciou komfortných funkcií v prípade potreby zvýšiť dojazd až o 25 percent.

Nové benzínové a naftové motory so 48-voltovou mild hybridnou technológiou

Ponuka benzínových a naftových motorov z novej modulárnej generácie motorov BMW Group Efficient Dynamics sa prispôsobuje konkrétnym trhom. Po novom využívajú 48-voltovú mild hybridnú technológou a na radenie prevodových stupňov slúži nová 8-stupňová automatická prevodovka Steptronic Sport.
V Európe prídu na trh štvorvalcové modely BMW 520i Sedan s výkonom 153 kW (208 k), BMW 520d Sedan a BMW 520d xDrive Sedan, každý s výkonom 145 kW (197 k). Ostatné benzínové motory so štyrmi a šiestimi valcami sa predávajú na trhoch mimo Európy. Modelový rad doplnia na jar 2024 dve verzie s plug-in hybridnými pohonmi najnovšej generácie. Od roku 2024 bude pre BMW radu 5 Sedan k dispozícii aj nový radový šesťvalcový naftový motor. V priebehu roka 2024 príde na trh aj ďalšia verzia modelu BMW i5 s elektrickým pohonom všetkých kolies.

Jedinečná rovnováha medzi dynamikou jazdy a komfortom cestovania

Charakteristická rovnováha modelu BMW radu 5 Sedan medzi maximálne športovými vlastnosťami a vysokým komfortom na dlhé vzdialenosti sa v novom vydaní opäť posunula na vyššiu úroveň. Prispieva k tomu najdlhší rázvor v segmente vozidiel vyššej strednej triedy, zväčšený rozchod kolies prednej aj zadnej nápravy, takmer dokonale vyvážené rozloženie zaťaženia náprav v pomere 50 : 50, inteligentná ľahká konštrukcia a zvýšená tuhosť spojenia karosérie a podvozku.
Rozsiahle pokročilé technológie podvozka, podobne ako riadiace systémy, sa v tomto modeli prispôsobili vyváženiu hmotnosti súvisiacej s konkrétnou technológiou pohonu. Štandardne obsahuje priamo ovládané obmedzenie preklzu kolies, integrovaný brzdový systém a športové riadenie s variabilným prevodom riadenia.

Na želanie je k dispozícii M športový podvozok, M športový brzdový systém a adaptívny podvozok Adaptive Suspension Professional (štandardne v modeli BMW i5 M60 xDrive) s elektronicky riadenými tlmičmi, Integral Active Steering a nový manažment vertikálnej dynamiky. Na požiadanie dodávaný adaptívny podvozok M Suspension Professional zahŕňa aj aktívnu stabilizáciu nakláňania s funkciou Active Roll Comfort. Disky kolies z ľahkej zliatiny s 18- alebo 19-palcovým priemerom (BMW i5 a plug-in hybridné modely) tvoria súčasť štandardnej výbavy. V ponuke výbavy dodávanej na želanie sa nachádzajú disky kolies z ľahkej zliatiny až do priemeru 21 palcov a výkonné pneumatiky.

Intenzívny zážitok z automatizovanej jazdy: Nový diaľničný asistent Highway Assistant, jedinečný asistent aktívnej zmeny jazdného pruhu Active Lane Change Assistant

Pre nový model BMW radu 5 Sedan je štandardne alebo voliteľne k dispozícii výrazne rozšírená ponuka asistenčných systémov pre autonómnu jazdu a parkovanie. Inovatívna technologická výbava vytvára podmienky pre ich vynikajúcu funkčnosť. Na vrchole ponuky sa nachádza na požiadanie dodávaný systém Driving Assistant Professional obsahujúci asistenta riadenia a ovládania jazdy v jazdnom pruhu Steering and Lane Control Assist a ovládania vzdialenosti Distance Control s funkciou Stop & Go. Na automobilových trhoch v USA a Kanade, ako aj v Nemecku, sa v ponuke nachádza aj diaľničný asistent Highway Assistant, ktorý odbremení vodiča od riadenia na diaľniciach so štrukturálne oddelenými smerovými pruhmi. Pri rýchlostiach do 130 km/h môže zložiť ruky z volantu, pričom stačí, aby vodič pozorne sledoval premávku.

Svetovú novinku v novom modeli BMW radu 5 teraz predstavuje systém asistenta aktívnej zmeny jazdného pruhu Active Lane Change Assistant s aktiváciou zrakom. Tento komfortný prvok teraz dosahuje novú úroveň interakcie medzi vodičom a vozidlom. Vozidlo navrhne zmenu jazdného pruhu a túto zmenu možno prvýkrát potvrdiť pohľadom do vonkajšieho zrkadla. Ak to dopravná situácia dovoľuje, tak Aktívny asistent zmeny jazdného pruhu Active Lane Change Assistant automaticky vykoná potrebné pohyby riadenia.

Nový model BMW radu 5 Sedan je štandardne vybavený parkovacím asistentom Parking Assistant vrátane asistenta pri cúvaní Reversing Assist. S voliteľným parkovacím asistentom Parking Assistant Professional možno ovládať automatické parkovanie a manévrovanie až do vzdialenosti 200 metrov a to buď priamo vo vozidle, alebo pomocou smartfónu mimo vozidla.

Úplne nové BMW radu 5

Zdroj: BMW

Exit mobile version