Autoinak.sk

Veľké porovnanie: Hyundai Ioniq Plug-In vs Toyota Prius Plug-In – „modrý“ duel

Za posledné obdobie prešlo našimi rukami mnoho automobilov, o ktorých sme si mohli vytvoriť vlastný názor. Tento test je však prvý svojho druhu. Po prvýkrát sa nám podarilo zrealizovať priame porovnanie dvoch konkurenčných automobilov! Do testu sme vybrali dve horúce novinky z potencionálne veľmi zaujímavého segmentu. Automobilový priemysel zažíva v poslednom období veľmi krušné časy. Verejnosťou prednedávnom otriasol známy emisný škandál. Ešte donedávna veľmi obľúbené dieselové motory sa pomaly dostávajú do nemilosti. Tlak na znižovanie škodlivých emisií, resp. skleníkových plynov je pri nových automobiloch obrovský. Aj vďaka tomu zažíva „boom“ fenomén znižovania objemu spaľovacích motorov zvaný downsizing.

Zdá sa však, že ani downsizing nie je z dlhodobého hľadiska určite riešením. Ďalšia dekáda bude pravdepodobne patriť elektrine. Veľa v tomto smere napovedal aj nedávno skončený frankfurtský autosalón. Tu sme sa mohli sami presvedčiť, že na elektrickom pohone horlivo pracujú všetci významní automobiloví hráči. Samozrejme, aj v tomto smere sa vytvára množstvo otáznikov. Odhliadnuc od dojazdu elektrických áut a potrebnej infraštruktúry nabíjacích staníc sa čoraz viac hovorí aj o „pôvode“ elektrickej energie, ktorú budeme v budúcnosti „tankovať“ do automobilov. Či a do akej miery sa týmto krokom zmiernia dopady na životne prostredie, ukáže pravdepodobne až čas. 

[photo]19525[photo]

Avšak byť ekologickejší je možné aj dnes. Aj na našom trhu už existuje početná skupina vozidiel, ktorá svojím spôsobom predbehla dobu. Sú to vozidlá s hybridným pohonom. Vývoj tejto skupiny zaznamenal v poslednom období citeľný pokrok. Najlepším dôkazom toho sú aj obe vozidlá zastúpené v našom teste. Pre úplnosť dodajme, že v oboch prípadoch máme k dispozícii aktuálnu špičku v hybridnej technológii, teda vozidlá typu Plug-In Hybrid.

Do pozície vyzývateľa sme postavili nový Hyundai Ionig Plug-In Hybrid. Vozidlo nám na test zapožičala spoločnosť ALTERIA MOTOR, s. r. o., autorizovaný predajca vozidiel Hyundai v našom regióne. Jeho súperom je nová Toyota Prius Plug-In, teda akési synonymum pre všetky hybridné vozidlá. Toto vozidlo nám na test zapožičala spoločnosť AT a. s., Žilina, autorizovaný predajca vozidiel Toyota v našom regióne.

Kde sa vlastne vzali? 

Ako je dobre známe, značka Toyota je už niekoľko rokov po sebe najhodnotnejším „brandom“ automobilového priemyslu. Práve táto automobilka patrí ku globálnym lídrom v mnohých oblastiach. V Japonsku začali s hybridnou technológiou experimentovať už pred viac ako 20 rokmi. Následne sme sa v roku 1997 dočkali príchodu pôvodného modelu Toyota Prius. Šlo zároveň aj o prvý sériovo vyrábaný hybridný automobil na svete! Neskôr sa hybridná technológia veľmi úspešne rozšírila naprieč takmer celým modelovým spektrom Toyota.

Pozícia hybridov je pri značke Toyota dokonca natoľko silná, že hybridy postupne v ponuke nahradili naftové verzie, a to takmer pri všetkých modeloch najväčšej japonskej automobilky. Aktuálne existuje Toyota Prius už vo svojej štvrtej generácii. Modelový rad Prius na Slovensku len prednedávnom rozšírila práve nami testovaná verzia Prius Plug-In. Pre úplnosť doplňme, že v prípade verzie Plug-In môžeme hovoriť o jej druhej generácii. Pre zaujímavosť dodajme aj to, že Toyota nezaspala na vavrínoch. Nedávno si pripísala ďalšie prvenstvo v podobe predstavenia modelu Mirai, ktorý je opäť prvým sériovo vyrábaným modelom. Tentokrát na vodíkový pohon.

[photo]19535[photo]

Kórejský koncern Hyundai-Kia je doslova hladný po úspechu. Práve skupina na čele s automobilkou Hyundai zaznamenáva v posledných rokoch azda najväčšiu expanziu vo svete automobilov. V Kórei sú čoraz ambicióznejší a postupne sa výraznejšie presadzujú aj v segmentoch, kde v minulosti nemali vôbec zastúpenie. S hybridným pohonom Hyundai, samozrejme, experimentoval už aj pred uvedením modelu Ioniq. Za oceánom bol napr. k dispozícii v hybridnej verzii model Hyundai Sonata. Avšak až model Ioniq možno v tomto smere označiť za revolučný.

Podobne ako Toyota pri Priuse, aj Hyundai pri modeli Ioniq vsádza na novú platformu vyvinutú špeciálne pre tento typ vozidiel. Hyundai Ioniq so základným hybridom sa na Slovensku objavil už v minulom roku. Aktuálne ponuku doplnila práve nami testovaná verzia v podobe modelu Ioniq Plug-In. Pre úplnosť treba dodať, že modelový rad Ioniq má oproti modelu Prius tromf v rukáve vďaka tretiemu modelu. Tým je 100 % elektromobil Hyundai Ioniq Electric.  

Dizajn

Vonkajšie proporcie oboch vozidiel sú svojím spôsobom rovnaké, ale pritom značne odlišné. Prius minulých generácií pravdepodobne poslúžil ako vzor pri návrhu karosérie modelu Ioniq. Obe vozidlá ponúkajú totožnú karosériu typu liftback s veľmi dobre prístupným batožinovým priestorom. Dôležitým aspektom bol i čo najnižší koeficient aerodynamického odporu vzduchu, nakoľko obe vozidlá dosahujú špičkové hodnoty. Tu niekde sa ale spoločné prvky končia. Toyota vsádza na veľmi originálny a rozhodne i odvážny dizajn exteriéru. Naproti tomu Hyundai sa snaží byť rozhodne nenápadnejším. Inými slovami, Toyote sa veľmi dobre darí upútať pozornosť. Línie modelu Prius zaujmú asi každého.

[photo]19527[photo]

Takmer každý sa za ním otočí. Zato Ioniq je podstatne menej nápadný a konzervatívnejší. V Hyundai si pravdepodobne povedali, že ich vozidlo nemusí za každú cenu kričať do sveta: „Som iný, som hybrid!“ Oba modely Prius, či už klasický hybrid alebo testovaný Plug-In, od seba veľmi ľahko odlíšite vďaka dizajnovo zásadne prepracovanej prednej a zadnej časti. Model Ioniq vo verzii hybrid, resp. Plug-In od seba, naopak, odlišuje len pár drobných detailov, ktoré si na prvý pohľad ani nemusíte všimnúť. Aj keď je dizajn do značnej miery subjektívny, za „krajšie“ auto považujeme takmer jednohlasne Hyundai Ioniq. Paradoxom pritom je, že väčšina ľudí, ktorí prišli s testovanými autami do styku, pozorovala dlhšie línie modelu Prius. No nakoniec za jednoznačne krajší automobil označili Ioniq. V nasledovnom prehľade prinášame priame porovnanie celkových rozmerov testovaných vozidiel.

Celková dĺžka 4 470 mm 4 645 mm
Celková šírka 1 820 mm 1 760 mm
Celková výška 1 460 mm 1 490 mm
Rázvor náprav 2 700 mm 2 700 mm
Koeficient odporu vzduchu 0,24 cx 0,25 cx 

Interiér

Rozdiely v podobnom duchu ako prináša vzhľad exteriéru, nachádzame aj v interiéri, resp. vo vodičovej zóne. Prius aj v tomto smere pôsobí výrazne futuristickejšie. Ioniq sa, naopak, snaží čo najviac podobať na „bežné“ vozidlá. Môžeme dokonca povedať, že pôsobí všedne, čo ale v tomto smere nemusí byť nevýhoda. Toyota dáva už pri prvom usadnutí za volant pocítiť, že ide o špičkový hi-tech model pripomínajúci model Toyota Mirai na vodíkový pohon. V interiéri zaujme hneď niekoľko vecí. Centrálne umiestnený prístrojový panel je kompletne digitálny. Efekte pôsobí zaujímavá animácia, ktorá sprevádza každé naštartovanie vozidla. Prístrojový panel okrem toho zobrazuje širokú škálu najrôznejších údajov, ktoré súvisia s funkciu hybridného systému, ekonomiky prevádzky a podobne. Pri tomto všetkom kvitujeme stále dostatočnú prehľadnosť, ako aj intuitívnosť ovládania. Prístrojový panel Hyundai Ioniq je umiestnený konvenčne, teda v zornom poli vodiča. Na pohľad pôsobí o niečo jednoduchšie ako ten pri modeli Prius. Aj v tomto prípade ide z veľkej časti o digitálny displej, ktorý celkom šikovne predstiera klasické analógové ukazovatele. V štandardnom režime dominuje prístrojom „analógový“ rýchlomer, ktorý sa po aktivovaní športového režimu premení na otáčkomer.

[photo]19544[photo]

Ďalšie dôležité údaje, ako je stav nabitia batérie či činnosť hybridnej sústavy sú aj v tomto prípade spracované veľmi prehľadne. Body za prístrojový panel od nás získava Toyota Prius. Prius ďalej disponuje centrálnym monitorom s priemerom 8 palcov multimediálneho rozhrania Toyota Touch 2 s navigáciou. Funkcie infotainmentu, ako aj logika ovládania sú už dobre známe z ostatných modelov značky. Vzhľadom na celkový technologický nádych vozidla je v tomto smere možno na škodu veci, že práve model Prius nedostal o niečo modernejší infotainment, povedzme s krajším grafickým spracovaním. Rovnako 8-palcovým dotykovým rozhraním disponuje aj Hyundai Ioniq. Infotainment ponúka množstvo zaujímavých funkcií či štatistík, ktoré súvisia práve s funkciou hybridného systému. Palec hore si zaslúži detail v podobe prednastavenej funkcie navigácie s možnosťou vyhľadania najbližšej dobíjacej, resp. čerpacej stanice. Ionig v porovnaní s Priusom o niečo detailnejšie a ostrejšie vyobrazuje tiež obraz cúvacej kamery. Grafikou, ako aj svojimi funkciami preto v tejto disciplíne víťazí Hyundai Ionig. Z hľadiska ergonómie a rozmiestenia ovládacích prvkov sa dá na obe vozidlá veľmi rýchlo zvyknúť. Toyota boduje určite originalitou a nápaditosťou. V tomto smere spomeňme napr. veľmi zaujímavo spracovaný minimalistický ovládač voliča prevodovky.

Páčia sa nám tiež vizuálne detaily, ako je napr. nápis Prius na výduchoch ventilácie. Užitočná i praktická je možnosť aktivovania klimatizácie prostredníctvom kľúčika diaľkového ovládania napr. v čase, keď je vozidlo pripojené k elektrickej sieti. Ioniq je, naopak, viac európsky. Po usadnutí do jeho interiéru sa vodič veľmi rýchlo zorientuje. Skrátka, všetko je presne tam, kde sa to podvedome i očakáva. Nič tu nepôsobí vyslovene rušivo či prehnane nápadito. Spoza volantu v Hyundai Ioniq nie je na prvý pohľad dokonca ani veľmi badať, že ide o ekologické vozidlo s hybridným pohonom. V tomto smere je preto vyslovene na každom z nás, čo preferuje. Či dáva prednosť originalite a nápaditosti, s ktorou prichádza Prius, alebo mu je skôr bližšia konzervatívnosť bez výstrelkov, s ktorou prichádza Ioniq.  

[photo]19545[photo]

Praktická stránka

V parametri posed za volantom, resp. výhľad z vozidla sú si obe testované vozidlá vzácne vyrovnané. Palec hore si zaslúži i dostatočné množstvo odkladacích priečinkov v oboch vozidlách. Spoločnú majú oba automobily dokonca aj modernú funkciu bezdrôtového dobíjania mobilného telefónu. Citeľné rozdiely, naopak, badať v druhom rade. Tu si ide každý svojou vlastnou cestou. Prius pôsobí v druhom rade pocitovo o niečo vzdušnejším dojmom. Kráľovská je tu predovšetkým priestorová rezerva pre nohy a kolená, a to aj v prípade, že sa dopredu posadí nadpriemerne urastený vodič, resp. spolujazdec. Prius je však homologizovaný ako 4-miestny automobil. Priestor medzi zadnými krajnými miestami tak v tomto prípadne vypĺňa luxusne dimenzovaná lakťová opierka s odkladacím priestorom.

Vyšší pasažieri sa na nedostatok miesta nemôžu sťažovať ani pri usadnutí do druhého radu v Hyundai Ionig, i keď pocitovo tu je o niečo menšia priestorová rezerva v oblasti pre kolená ako ponúka model Prius. Avšak Hyundai vzadu ponúka klasickú lavicu homologizovanú pre 5 osôb. V tomto smere je to opäť o prioritách a osobných preferenciách. Ak máte rodinu s troma deťmi, riešením je Hyundai Ioniq. Ak pre vás tri miesta v druhom rade nie sú priorita a potrpíte si, naopak, na väčší cestovný komfort, tak vás Toyota Prius určite nesklame. A čo batožinový priestor? V tomto prípade platí niečo za niečo. Toyota Prius aj vďaka viac ako 20-ročným skúsenostiam disponuje o niečo vyspelejšou hybridnou technológiou. K tomu sa podrobne ešte dostaneme ďalej v texte. Väčšie batérie pri modeli Prius citeľne viac obmedzujú batožinový priestor v porovnaní s modelom Ioniq. Inými slovami, kufor modelu Prius pôsobí už na pohľad oveľa plytším dojmom. Situáciu pri preprave objemnejších predmetov zachraňuje možnosť sklopenia zadných sedadiel.

[photo]19548[photo]

V tejto konfigurácii vzniká dokonca negatívny schod, keď je podlaha kufra vyššia ako podlaha sklopených sedadiel. Pre objektívnosť však dodajme, že aj základný objem s hodnotou 360 litrov s rezervou postačuje na drvivú väčšinu každodenných nákupov. Batožinový priestor Hyundai Ioniq ponúka v základnom usporiadaní prekvapivo až 446 litrov. V tomto prípade kufor svojím tvarovaním prakticky nijako nezaostáva za inými konvenčnými liftbackmi tejto veľkostnej kategórie. Pod podlahou v priestore za batériou má Hyundai dokonca ešte dostatočne objemnú schránku vhodnú na odloženie dobíjacieho kábla, resp. povinnej výbavy či iných drobností. Menšie schránky pod podlahou batožinového priestoru, po obvode batérií, ponúka aj Toyota. Do tej najrozmernejšej je pri troche snaženia taktiež možné odložiť nabíjací kábel. V oboch prípadoch si celkom logicky nie je možné doobjednať rezervnú pneumatiku. Jej funkciu supluje opravná sada. Naším víťazom v praktickosti sa vďaka 5-miestnemu interiéru a predovšetkým využiteľnejšiemu batožinovému priestoru stáva Hyundai Ioniq.

Základný objem kufra 446 litrov 360 litrov 
Maximálny objem kufra 1401 litrov
Objem palivovej nádrže 43 litrov 43 litrov

Hybridná funkcia

Samozrejme, logicky najviac sme pri oboch testovaných vozidlách boli zvedaví na jazdu a prípadné rozdiely vo fungovaní hybridného systému. Obaja výrobcovia vo svojich technických údajoch hovoria o elektrickom dojazde na úrovni viac ako 50 km. Spotreba paliva sa pritom má pohybovať na úrovni cca 1 litra na 100 km. V oboch prípadoch ide skutočne o impozantné a zaujímavé hodnoty. 

Aká je realita?

Najskôr si bližšie predstavme samotný koncept hybridného vozidla s technológiou Plug-In. Pre čo najjednoduchšie vysvetlenie môžeme povedať, že klasickému spaľovaciemu motoru pomáha pri pohone vozidla elektromotor. Ten potrebnú elektrickú energiu čerpá z batérií. Verzia Plug-In navyše prináša možnosť jazdiť určitý čas len na elektrinu z batérií. Batérie je možné dobíjať z externého zdroja, napr. domácej siete, resp. rýchlonabíjacej stanice. Obe testované vozidlá vsádzajú na rovnaký koncept s atmosférickým benzínovým motorom, ktorému pomáha spomínaný elektromotor. Podrobnejšie rozdiely, ako aj ďalšie parametre jednotlivých vozidiel uvádzame ďalej v podrobnom prehľade.

Toyota vsádza na osvedčenú technológiu s 1,8-litrovým atmosférickým zážihovým motorom, ktorému pomáha elektromotor. Súčinnosť oboch pohonných jednotiek koordinuje tradičná planetová e-CVT prevodovka. Hyundai vsádza rovnako na atmosférický benzínový motor s o niečo menším objemom, 1,6 litra. Najzásadnejší rozdiel však predstavuje prevodovka. Ioniq totiž spolupracuje s dvojspojkovým automatom so 6 stupňami. Hyundai dokázal z hybridnej sústavy vyťažiť taktiež o niečo vyšší kombinovaný výkon – 141 koní. Prius si musí vystačiť s výkonom 122 koní. Aj napriek výkonovému hendikepu môžeme konštatovať, že pri značke Toyota je cítiť 20-ročné skúsenosti so stavbou hybridných vozidiel.

Z hľadiska celkového hodnotenia hybridného pohonu je preto z nášho pohľadu Prius Plug-In o pomyselný krôčik ďalej ako Hyundai Ioniq. Rozdiely sú to však pomerne tesné. Pri nabitých batériách sa snaží Prius jazdiť výhradne na elektrickú energiu.

[photo]19528[photo]

V teste sa nám to darilo napĺňať takmer na 100 %. Spaľovací motor „pomohol“ elektromotoru len pri dlhotrvajúcom stúpaní do strmého svahu. Inak dokáže Prius jazdiť výhradne len na batérie pokojne aj diaľničným tempom 130 km/h. Len na batérie sa nám dokonca podarilo prejsť o niečo väčšiu vzdialenosť ako deklaruje výrobca. Konkrétne 56 km. V Hyundai Ioniq si je možné po „naštartovaní“ vozidla zvoliť jazdný režim tlačidlom pri voliči automatickej prevodovky. Znamená to, že aj pri plne nabitých batériách je možné jazdiť v klasickom hybridnom režime s pomocou spaľovacieho motora.

Aj Hyundai Ioniq dokáže prejsť na batérie vzdialenosť viac ako 50 km. Avšak oproti modelu Prius sa aj v elektrickom režime  k slovu z času na čas dostáva spaľovací motor. Vozidlu pomáha najmä pri jazde do strmého svahu, resp. pri prudkej akcelerácii. Mimochodom, batériám v oboch vozidlách príliš „nevonia“ dlhé státie s „naštartovaným“ motorom, rozsvietenými svetlami, prípadne zapnutou ventiláciou. V oboch prípadoch sa po niekoľkých minútach státia automaticky aktivoval spaľovací motor. To preto, aby mohli palubné systémy aj naďalej bezproblémovo pracovať.

A čo výsledná spotreba paliva?

S obidvoma vozidlami sme jazdili súčasne v rovnakých podmienkach. Menili sa v nich vodiči a okrem mestskej premávky sme skúšali i dynamickú jazdu vyšším tempom, spomínané výjazdy do strmého svahu, resp. opakovanú prudkú akceleráciu z pokoja a podobne. Čiže autá dostali zabrať o niečo viac ako obvykle. Svoje urobilo tiež daždivé a chladné počasie. Príjemným prekvapením je i napriek tomu dosiahnutá priemerná spotreba paliva. Na konci testu ukazoval palubný počítač Hyundai Ioniq priemernú spotrebu 2,8 l/100 km a pri Toyota Prius dokonca len 2,5 l/100 km. Samozrejme, pre úplnosť dodajme, že po vybití energie z batérií dokážu obe vozidlá aj naďalej fungovať v klasickom hybridnom režime.

Aj tu sa však čo najviac snaží dostať k slovu len jazda na elektrinu. Tá sa aj po vybití batérií získava naspäť predovšetkým rekuperáciou spojenou s brzdením. Toyota Prius dokonca na voliči prevodovky ponúka i intenzívnejší rekuperačný mód „B“, vhodný napr. na jazdu dole strmým svahom. Dobíjanie batérií je v oboch prípadoch možné realizovať prostredníctvom rýchlonabíjacej stanice, prípadne s využitím klasickej „domácej“ siete s napätím 230 V. Doba nabíjania sa pri oboch vozidlách pohybuje na úrovni cca 3 hodín. Naším víťazom s prihliadnutím na hybridnú, resp. Plug-In Hybridnú funkciu sa stáva Toyota Prius. 

Jazda

Okrem spomínanej funkcie hybridnej sústavy pripájame ešte ostatné pocity z jazdy. V oboch prípadoch je možné konštatovať, že sa Prius, resp. Ioniq jazdným prejavom veľmi približujú k svojim kompaktným súrodencom. Najzásadnejší pocitový rozdiel v porovnaní s modelom Auris, resp. i30 predstavuje citeľne vyššia hmotnosť oboch Plug-in hybridov. Veď len samotné batérie logicky niečo vážia. Toyota s kilami navyše bojuje aj s konštrukčnou zaujímavosťou. Dvere batožinového priestoru sčasti tvorí karbónové vlákno, ktoré sa okrem nízkej hmotnosti vyznačuje tiež mimoriadnou pevnosťou.

Od vozidla s ekologickým zameraním bude pravdepodobne len málokto požadovať športové jazdné vlastnosti. V tomto smere ale v praxi rozhodne nejde o čistú utópiu. Obe vozidlá dostali až prekvapivo schopný podvozok. Hyundai k tomu pridáva ešte aj čerešničku na torte v podobe o niečo viac športového riadenia ako má Toyota, a to predovšetkým v dynamickom móde. V rámci testu sme vyskúšali i priamy súboj v šprinte.

[photo]19536[photo]

Obe vozidlá mali vďaka elektrickému motoru takmer okamžitý nástup maximálnej porcie krútiaceho momentu. Na našej testovacej dráhe s mokrým a hrboľatým povrchom mali aj preto obe vozidlá problém s prenosom trakcie na vozovku. Inými slovami, pri „kick-downe“ v oboch prípadoch pri štarte prešmykovali kolesá. Tesným víťazom sa aj napriek papierovo nižšiemu výkonu stal Prius. Tu sa na naše prekvapenie ako výhoda javila paradoxne i prítomnosť CVT prevodovky. Tá za daných podmienok dokázala v porovnaní s dvojspojkovým automatom v modeli Ioniq preniesť na vozovku o niečo lepšie maximálny výkon hybridnej sústavy.

Vzácne vyrovnane na tom boli oba testované exempláre i pri teste obratnosti spojenej s polomerom otáčania. Bežný používateľ ale pravdepodobne dokáže i napriek tomu najviac oceniť celkový komfort jazdy. Ako aj v oboch prípadoch veľmi precízne odhlučnený interiér. 

Spaľovací motor Zážihový 4-valec 1,6 GDi Zážihový 4-valec 1,8 Hybrid
Max. výkon spaľovacieho motora 105 koní/147 Nm 98 koní/142 Nm
Max. výkon elektromotora 61 koní/170 Nm 72 koní/- Nm
Max. výkon hybridnej sústavy 141 koní/265 Nm 122 koní/- Nm
Maximálna rýchlosť 178 km/h 162 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 10,6 s 11,1 s
Dojazd na batériu 63 km 50 km
Priemerná spotreba paliva podľa výrobcu 1,1 l/100 km 1,0 l/100 km
Priemerná spotreba paliva v teste podľa palub. počítača 2,8 l/100 km 2,6 l/100 km
CO2 26 g/km 23 g/km
Pohotovostná hmotnosť 1495 – 1550 kg 1530 – 1550 kg
Pneumatiky Toyo Nanoenergy Michelin Energy Saver

Pohľad do cenníka

Dostupná ponuka, resp. variovanie výbavových prvkov je pri oboch modeloch značne obmedzená. Inými slovami platí, že potencionálny záujemca sa pri kúpe jedného, resp. druhého vozidla v jeho cenníku zorientuje veľmi rýchlo. Oba modely sú na našom trhu dostupné len v jednej výbave. Cenovo výhodnejší je Hyundaj Ioniq Plug-In Hybrid. Jediná dostupná výbava sa nazýva Style a obsahuje prakticky všetko, čo môže tento modelový rad ponúknuť. Priplatiť si je možné už len metalický lak, prípadne paket Prémium (Premium Pack).

Aktuálne Hyundai ponúka pre tento model akciovú cenu zníženú o 2000 eur. Prehľad cien oboch modelov prinášame opäť v tabuľke pod článkom. Rovnako jediná dostupná výbava modelu Prius Plug-In Hybrid nesie označenie Executive. Okrem toho si je možné k vozidlu priplatiť ešte prípadne jeden z dvoch ponúkaných výbavových paketov. Každopádne Toyota Prius Plug-In je o niečo drahšia ako jej kórejský konkurent.

Na druhej strane musíme objektívne dodať, že reálne aj ponúka o niečo bohatšiu výbavu. Na rozdiel od Ioniq má Prius napr. adaptívne Bi-LED predné svetlomety s funkciou automatického prepínanie diaľkových svetiel, čítačku dopravných značiek, programovateľnú klimatizáciu a podobne. Cenovým víťazom sa aj napriek tomu stáva dostupnejší Hyundai Ioniq Plug-In. Potešujúci je ale fakt, že v oboch prípadoch si je možné pri kúpe Hyundai Ioniq Plug-In, resp. Toyota Prius Plug-In ešte stále uplatniť štátnu dotáciu na ekologické vozidlá, ktorá sa pri Plug-In hybridoch pohybuje na úrovni 3000 eur.

Model Hyundai Ioniq Plug-In Style Toyota Prius Plug-In Executive
Základná cena testovaného modelu 31 990 € s DPH 35 390 € s DPH
Konfigurátor http://www.hyundai.sk/konfigurator/ioniq https://www.toyota.sk/konfigurator/prius
Testovacia jazda http://alteria.hyundai.sk/predaj-a-sluzby/testovacia-jazda https://demojazda.toyota.sk/zilina/

A náš celkový dojem?

Na úplný záver nášho porovnania môžeme s trochou nadhľadu konštatovať, že jednoznačným víťazom nášho súboja sa stáva určite automobil modrej farby. Ani pri jednom či druhom vozidle rozhodne nestúpi jeho budúci majiteľ vedľa. V prospech modelu Prius hovoria jednoznačne viac ako 20-ročné skúsenosti s výrobou hybridných vozidiel. Toyota skrátka postavila o niečo vyspelejší hybrid. Zabudnúť pritom všetkom nemôžeme ani na povesť, resp. renomé značky Toyota.

Ambiciózny vyzývateľ z Kórey každopádne dokázal veľmi pozitívne šokovať. V jeho prospech hovorí praktickejšia stránka, ako aj výhodnejšia cena. Samozrejme, Plug-in hybridná technológia dáva zmysel a je plne funkčná aj v tomto prípade. Víťazom nášho testu sa aj preto stáva v prvom rade Plug-in hybridná technológia. Tá dáva nielen ekologický, ale aj ekonomický zmysel. Toto riešenie preto odporúčame otestovať každému, komu „jeho domáca infraštruktúra“ umožňuje dobíjanie batérií a kto denne s autom absolvuje vzdialenosť okolo 50 km, napr. pri dochádzaní do práce.

Exit mobile version