Autoinak.sk

Vynovené modely BMW M5 a BMW M5 Competition

Vynovené BMW M5

Po nedávno predstavenom faceliftovanom modeli BMW radu 5 prišiel na rad aj výkonový vrchol tohto modelového radu v podobe verzii z divízie M. Decentné dizajnové zmeny pozostávajú z vynovených obličiek zasadených hlbšie do nárazníka. Ich spoločné chrómované orámovanie vytvára z tohto elementu jednodielny dizajnový prvok masky chladiča, podľa ktorého je možné nový model rýchlo identifikovať. Svoje nezastupiteľné a správne miesto majú aj špecifické dvojité M lamely a znak M. Predný nárazník má výraznejšie kontúry a väčšie otvory na vstup vzduchu po stranách. Tenšie steny špeciálnych M dvojitých koncoviek výfukového potrubia vytvárajú presvedčivejší pocit technologickej výnimočnosti. Svalnatý zadný nárazník so širším difúzorom prešiel dizajnovými zmenami a získal priestorovo stvárnené LED svetlá.

Vynovené BMW M5

Verzia BMW M5 Competition dostala čierne doplnky, ktoré podčiarkujú jej výnimočné postavenie. Okolie BMW obličiek na mriežke chladiča, výplet mriežky, kryty vonkajších spätných zrkadiel a dodatočný spojler na batožinovom priestore dostali vysoko lesklú čiernu farbu a v zadnom nárazníku sa nachádzajú čierne doplnky. Čierne znaky M5 Competition skrášľujú obličky mriežky chladiča, mriežky na bokoch a veko batožinového priestoru, zatiaľ čo prahy dverí dostali ich osvetlenú verziu. Koncovky štandardne dodávaného výfukového potrubia M Sport majú čierny chrómový povrch.

Interiéru dominuje väčší displej a nový koncept ovládania s režimami M

Zapracovanie nového konceptu ovládania a väčšia stredová obrazovka Control Display s uhlopriečkou 12,3 palca znamená, že interiér nových modelov BMW M5 a BMW M5 Competition sa zameriava na vodiča viac ako kedykoľvek predtým. Dve nové tlačidlá na stredovej konzole, rovnako ako tie, ktoré sa nachádzajú v modeli BMW M8, poskytujú priamejší prístup k systémovým nastaveniam a k viacerým zobrazeniam na prístrojovej doske a na Head-up displeji. Po stlačení tlačidla M Mode môže vodič jednoducho prepínať medzi nastaveniami ROAD a SPORT.

Interiér nového BMW M5

V základnom nastavení ROAD sú všetky štandardne aj na požiadanie dodávané asistenčné systémy vodiča plne aktivované. Po zapnutí nastavenia SPORT začnú aktívne asistenčné systémy vodiča (na základe vodičovej konfigurácie) prenášať iba výstrahy spojené s rýchlostnými a predbiehacími obmedzeniami. Tento režim umožňuje vypnúť všetky zásahy do brzdenia a riadenia okrem tých, ktoré sa týkajú prednej kolíznej výstrahy s brzdným zásahom a Asistenta vyhýbania. Spolu s režimom SPORT sa prístrojová doska aj Head-up displej prepnú do špeciálneho zobrazenia M View.

Špičkový výkon vysokootáčkového motora V8

Motor V8 pod kapotou modelov BMW M5 a BMW M5 Competition dodáva svoj výkon v pretekárskom vysokootáčkovom štýle. Model BMW M5 dodáva výkon 441 kW (600 k) pri 6 000 ot./min, zatiaľ čo v prípade modelu BMW M5 Copmetition je to až 460 kW (625 k) pri 6 000 ot./min. Obe vozidlá dosahujú krútiaci moment 750 Nm už od 1 800 ot./min. a ten je dostupný až po 5 600 ot./min. Prejavy motora sa môžu meniť na základe povelu tlačidla zo základného režimu EFFICIENT do režimov SPORT a SPORT+. Výsledkom sú potom svižnejšie a ochotnejšie reakcie na pohyby akcelerátora. BMW M5 šprintuje z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy, čím sa dostáva do teritória superšportových vozidiel. Na dosiahnutie rýchlosti 200 km/h potrebuje 11,1 sekundy. BMW M5 Competition zvláda obe úlohy o zlomok rýchlejšie: na rýchlosti 100 km/h je za 3,3 sekundy, na 200 km/h za 10,8 sekundy.

Unikátny 8-valec modelového radu BMW M5

Oba modely BMW M5 aj BMW M5 Competition dosahujú maximálnu rýchlosť 250 km/h, s balíkom prvkov M Driver’s Package dodávaným na želanie je to 305 km/h. Primeranú zvukovú kulisu potom v modeli BMW M5 vytvára klapkami ovládaný dvojvetvový výfukový systém. V modeli BMW M5 Competition ide o výfukový systém M Sport, ktorý taktiež využíva dve vetvy a ovládanie s klapkami. Výraznejší zvuk motora sa ozve po stlačení tlačidla M Sound Control. Štandardne dodávaná 8-stupňová automatická prevodovka M Steptronic prináša mimoriadne krátke časy radenia ako aj rýchle a precízne reakcie na každý pohyb akcelerátora. Kolískový prepínač Drivelogic na voliči automatickej prevodovky umožňuje tri režimy úsporného, športového alebo dynamicky intenzívneho jazdného zážitku, pričom posledný menovaný znamená extrémne rýchle radenie. Vodič môže na manuálne zásahy do radenia využívať volič prevodovky ako aj radiace páčky na volante.

Vynovené BMW M5

Medzi špeciálne prvky modelu BMW M5 Competition patrí aj na mieru vytvorené uchytenie motora s tuhšími pružinami. Pevnejšie spojenie pohonnej jednotky so štruktúrou vozidla je jasne rozoznateľné a výsledkom sú ešte rýchlejšie reakcie motora a okamžitý prenos jeho výkonu do pohonného reťazca. Vozidlo zároveň vďaka extra tuhým uloženiam motora vchádza do zákrut o poznanie presnejšie a precíznejšie.

Ceny sa v Nemecku začínajú od 120 900 eur za BMW M5 a od 129 900 eur za BMW M5 Competition. Na Slovensku by sa nový model mal objaviť už v priebehu niekoľkých mesiacov.

Zdroj: BMW

Exit mobile version