Autoinak.sk

Značka Cupra naznačila svoju budúcnosť prostredníctvom konceptu Tavascan

Nie je to tak dávno čo sa z divízie Cupra, v rámci značky SEAT, stala samostatná značka. Prvé sériové modely, ako napríklad Cupra Ateca, boli aj preto výkonne verzie odvodené od modelov SEAT. V rámci prechodu od konvenčného pohonu do sveta elektrifikácie značka Cupra nanovo definovala svoje zameranie na výkonnosť. Po premiére štúdie Cupra Formentor s pohonom plug-in hybrid na jar tohto roku značka postúpila o krok ďalej víziou plne elektrického športového automobilu v podobe štúdie Cupra Tavascan.

Atraktívny dizajn štúdie Cupra Tavascan

Jedinečná a špecializovaná značka teraz spojila svoju športovú DNA s najmodernejším elektrickým pohonom a sofistikovaným, emocionálnym, expresívnym dizajnom. Koncept Tavascan je prvým modelom značky Cupra s plne elektrickým pohonom, kombinuje siluetu päťdverového crossovera s eleganciou športového kupé. Meno Tavascan je prevzaté z dediny v Pyrenejach, ktorá sa vyznačuje fascinujúcou scenériou a okolitou prírodou.

Dizajn karosérie prináša do segmentu ekologických vozidiel atletický vzhľad a dynamiku. Prúdenie vzduchu je pri štúdii elementom zásadného významu. Atleticky modelované blatníky zakrývajú 22-palcové pneumatiky na diskoch z ľahkej zliatiny turbínového tvaru, umožňujúce optimálne obtekanie kolies s minimálnym odporom. Na zadnej časti karosérie zlepšuje aerodynamiku funkčný difúzor , ktorý súčasne evokuje pocit výkonnosti.
Modelované línie karosérie štúdie reflektuje aj kabína posádky. Interiér kombinuje materiály a technologické koncepcie s otvoreným priestorom.

https://www.youtube.com/watch?v=b7NLfmFWesA
Promo video štúdie Cupra Tavascan

Štúdia Cupra Tavascan pod atraktívnou karosériou sa skrýva elektrický systém pohonu s vysokým výkonom, tichým chodom a vysokou účinnosťou. Dva elektromotory – jeden na prednej náprave a druhý na zadnej – spolu poskytujú systémový výkon 225 kW (306 k), ktorý sa adaptívne prenáša na všetky kolesá. Štúdia CUPRA Tavascan zrýchľuje z pokoja na tempo 100 km/h za menej ako 6,5 sekundy. Pozoruhodný je aj dojazd na úrovni až 450 km podľa novej metodiky WLTP, ktorý umožňuje lítiovo-iónová akumulátorová batéria pohonu s kapacitou 77 kWh. Batéria je umiestnená v podlahe medzi nápravami a nízke ťažisko prispieva k vysokej dynamike jazdy.

Zdroj: Cupra

Exit mobile version