Autoinak.sk
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
Autoinak.sk
No Result
View All Result
Home Zaujímavosti

Dacia si pri svojich modeloch zakladá na odolnosti

od Peter Hlačik
26. apríla 2022
v Zaujímavosti
100
A A
0
Dacia si pri svojich modeloch zakladá na odolnosti

Dacia si pri svojich modeloch zakladá na odolnosti

25
SHARES
2.5k
VIEWS
Zdieľaj na FacebookuZdieľaj na Twitteri

Pôvodne rumunskej automobilke Dacia sa v novodobej ére pod krídlami francúzskej skupiny Renault podaril z hľadiska vyváženého modelového portfólia doslova malý zázrak. Automobily Dacia sú spájané najmä s cenovou dostupnosťou a spoľahlivosťou. Automobilka si tiež mimoriadne zakladá na výrobe z pevných dielov. Logan či Duster najazdia bežne státisíce kilometrov. Dlhá životnosť automobilov Dacia zostáva dobre stráženým tajomstvom, ktoré poznajú len v laboratóriách v Technickom centre Titu. Titu sa nachádza 45 minút severozápadne od Bukurešti v Rumunsku. Inžinieri značky Dacia podrobili vnútorné a vonkajšie časti všetkých modelov prísnym testom, aby skontrolovali ich kvalitu a pevnosť, pretože chcú zaručiť zákazníkom, že ich auto obstojí v skúške času.

Ako môžete zaručiť vodičom, že nové auto zostane v najlepšej forme aj v nasledujúcich rokoch a dokonca aj po stotisíc kilometroch? Dacia ponúka odpoveď na otázku v Titu, kde sa každoročne vykonávajú tisíce testov na kontrolu pevnosti plastových a kovových dielov používaných na modeloch Sandero, Duster a Jogger. Dve laboratóriá sú vybavené mnohými nástrojmi na starnutie a koróziu, na simuláciu rôznych spôsobov používania vozidiel a skutočných poveternostných podmienok, s ktorými sa môžu vodiči stretnúť.

Súčasne modelové portfólio značky Dacia

Technické centrum Titu sa nachádza neďaleko Bukurešti. V srdci rumunského vidieka stojí ultramoderný komplex, ktorý sa otvoril v roku 2010. 600 ľudí, 350 hektárov testovacích plôch a sieť vonkajších testovacích dráh. V centre sú dve laboratóriá venované odolnosti materiálu, kde každý model prechádza celým radom testov zrýchleného starnutia. V priebehu niekoľkých týždňov testy odrážajú roky reálneho starnutia a rôzne poveternostné podmienky. Odborníci potom dôkladne analyzujú vzorku každého materiálu.

3 000 HODÍN POD SLNKOM

Každý deň je v laboratórnych testovacích komorách množstvo vzoriek vystavených UV žiareniu, celkovo až 3 000 hodín. Časti sú vystavené takým úrovniam žiarenia, aké by vydržali počas niekoľkých rokov vystavenia slnku. Vzorky tiež strávia niekoľko týždňov v poveternostných komorách, ktoré vytvárajú extrémne teplotné a vlhkostné podmienky v rozsahu od -40 °C do +100 °C. Cieľom je otestovať odolnosť dielov vo všetkých prostrediach. Po návrate sa modely analyzujú a porovnajú s nezostarnutou kontrolnou vzorkou.

Testy odolnosti vykonáva Dacia v rumunskom laboratóriu v Titu

Jednoduché používanie auta môže mať negatívny vplyv aj na vzhľad plastových dielov. Napríklad bicykel, kľúče alebo prsteň môžu spôsobiť poškodenie, ktoré zanechá trvalé stopy na karosérii či interiéri auta. Všetky plasty prechádzajú testovaním poškriabaním. Konkrétne povedané, kovová skrutka niekoľkokrát poškriabe vybrané vzorky po dĺžke aj šírke. Škrabance, ktorým sa nedá vyhnúť, by mali byť povrchové a nemali by meniť vlastnosti plastu. Časti sa môžu časom skrútiť, zvlniť alebo dokonca zlomiť. V laboratóriu sa na test odolnosti polymérov a tekutín používa trakčný stroj na natiahnutie plastu, aby sa otestoval jeho bod zlomu.

KOV, KTORÝ ODOLÁVA KORÓZII

Korózne centrum sa otvorilo v roku 2015 a je druhým unikátnym laboratóriom v Titu. Všetky kovové časti prechádzajú triediacimi procesmi v komore zrýchlenej korózie. Farba chráni kovové časti na nových autách, ale nehoda alebo škrabanec, ktorý poškodí lak a odkryje kov pod ním, znamená väčšie riziko korózie.

Dacia si pri svojich modeloch zakladá na odolnosti

Okrem malých vzoriek sa testujú aj celé diely ako kapota, dvere batožinového priestoru, dvere a podvozok. Chrómované a pozinkované diely, ako sú brzdové bubny a kotúče, skrutky a emblémy sa tiež testujú. Sú ponorené do koróznej komory, kde sú vystavené extrémnym poveternostným podmienkam s rozdielmi v zložení teploty, vlhkosti a kvality vzduchu. Okrem tejto simulácie sa testy používajú na analýzu vplyvu chemikálií na karosériu. Vedľa koróznej komory sa používa špecifický test na vystavenie kovových častí chemikáliám, ako je kvapalina do ostrekovačov čelného skla alebo slaná nemrznúca zmes. Zostávajúce testy prebiehajú v ďalšej miestnosti, v štrkových komorách. Táto metóda zahŕňa striekanie častí vysokotlakovým štrkom, aby sa zistilo, aké poškodenie môže spôsobiť kovovej karosérii vozidla.

Až po úspešnom absolvovaní celej série skúšok sú diely a materiály schválené a vybrané na používanie do úplne nových vozidiel Dacia, takže každý majiteľ môže dosiahnuť hranicu milióna kilometrov so vztýčenou hlavou.

Dacia si pri svojich modeloch zakladá na odolnosti
Dacia si pri svojich modeloch zakladá na odolnosti

Zdroj: Dacia

Tags: DaciaDacia Slovensko
Share10Tweet6Send

Mohlo by vás zaujímať

Volvo XC60
Zaujímavosti

Volvo XC60 sa stáva najpredávanejším modelom značky v histórii

10. júla 2025
2.5k
Ford Transit oslavuje 60 rokov
Zaujímavosti

Ford Transit oslavuje 60 rokov

2. júla 2025
2.5k
SEAT oslavuje 75 rokov od svojho vzniku
Zaujímavosti

SEAT oslavuje 75 rokov od svojho vzniku

28. mája 2025
2.5k
Next Post
Koncept Mercedes-Benz VISION EQXX

Koncept Mercedes-Benz VISION EQXX posúva efektivitu elektrického pohonu na novú úroveň

Test Citroën ë-SpaceTourer XL

Test: Citroën ë SpaceTourer XL – Zrkadlo doby

Nový modelový rad Ford E-Transit

Nový Ford E-Transit

Najčítanejšie články

  • Bestseller zo Žiliny prichádza v modernejšej verzii

    Vynovená Kia Sportage

    48 shares
    Share 19 Tweet 12
  • Test SEAT Leon Sportstourer – Vyvážená voľba

    30 shares
    Share 12 Tweet 8
  • Test: Peugeot 508 PSE SW – Leví kráľ

    28 shares
    Share 11 Tweet 7
  • Test: Suzuki Swift – Vernosť tradícii

    28 shares
    Share 11 Tweet 7
  • Test: Škoda Superb Combi – Posúva vlastné hranice

    28 shares
    Share 11 Tweet 7
  • Auto inak – moderný automobilový magazín
  • Auto inak – moderný automobilový magazín
  • Články
  • Kontakt
  • Zásady ochrany osobných údajov

© 2023 Autoinak.sk - Novinky zo sveta automoto. All Rights Reserved. – Powered by Eshop od GBD Creative Studio

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt

© 2023 Autoinak.sk - Novinky zo sveta automoto. All Rights Reserved. – Powered by Eshop od GBD Creative Studio

Súbory cookie: Ukladáme z vášho zariadenia údaje, ktoré nie sú citlivé, a získavame k nim prístup (napríklad súbory cookie alebo jedinečný identifikátor zariadenia). Okrem toho tiež spracúvame osobné údaje, ako sú IP adresy a identifikátory cookie, aby sme mohli spracúvať údaje, napríklad zobrazovať prispôsobené reklamy, merať preferencie našich návštevníkov atď. Svoje preferencie môžete kedykoľvek zmeniť v našich pravidlách ochrany súkromia na tomto webe.
Prijať cookies
Prečítať viac
Nastavenie cookies
Okno s nastavením cookie
Okno s nastavením cookie

Nastavenie súkromia

Rozhodnite sa, ktoré cookies chcete povoliť. Toto nastavenie môžete kedykoľvek zmeniť. Môže sa ale stať, že niektoré funkcie už nebudú dostupné. Pre informácie o zmazanie cookies, sa obráťte na nápovedu vášho prehliadača.

Pomocou posuvníka môžete povoliť alebo zakázať rôzne typy cookies:

  • Zablokovať všetko
  • Základná
  • Funkcionality
  • Analytics
  • Reklamná

Táto stránka bude

Táto stránka nebude

  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
  • Pamätajte si svoje prihlasovacie údaje
  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
Uložiť a zatvoriť