• Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
štvrtok, 2 februára, 2023
Autoinak.sk
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
Autoinak.sk

Honda Civic Type R oslavuje 25 rokov existencie

23. augusta 2022
in Zaujímavosti
117
0
50
SHARES
2.5k
VIEWS
Zdieľaj na FacebookuZdieľaj na Twitteri

Populárny a ikonický modelový rad Honda Civic oslavuje tento rok dve výročia. K 50 rokom nepretržitej výroby sa pridáva ešte 25 rokov vysoko výkonného, pretekmi inšpirovaného variantu Type R, ktorý započal novú éru vysokovýkonných hatchbackov. Napriek tomu, že boli navrhnuté ako dostupnejšie vozidlá Type R, varianty Civic maximálne stelesňujú filozofiu Type R: maximum zážitkov vďaka vynikajúcej technike a pútavej dynamike. Počas šiestich generácií sa TypeR vyvíjal tak, aby zákazníkom prinášal špičkový výkonný hatchback s motorom vpredu a pohonom predných kolies. Auto pohodlne zvládne každodenné dochádzanie do práce od pondelka do piatku a cez víkendy môže vyraziť na okruhy.

EK9 (1997-2000): Cenovo dostupný a prístupný Type R pre všetkých

Označenie Type R pochádza z modelu Honda NSX Type R z roku 1992, ktorý zvýšil latku výkonu a dynamických schopností, ale bol k dispozícii len v extrémne obmedzenom počte kusov. Uplatnenie filozofie Type R v modeli Civic sa riadilo podobnými inžinierskymi princípmi ako v modeloch Integra a NSX s cieľom ponúknuť pútavú a uspokojujúcu jazdu. Model EK9 sa ponúkal iba na japonskom trhu a mal špičkové špecifikácie: 1,6-litrový motor DOHC VTEC, ľahkú karosériu so zvarovanými švami, ktorá prispela k celkovej hmotnosti vozidla len 1050 kg, a to všetko doplnené diferenciálom s obmedzeným preklzom (LSD) a jedinečnými komponentmi zavesenia, ktoré úplne zmenili jazdné vlastnosti. Model EK9, ktorý bol uvedený na trh s vynikajúcimi ohlasmi, naštartoval snahu o vytvorenie špičkového výkonného hatchbacku s motorom vpredu a pohonom predných kolies.

Honda Civic Type R EK9

EP3 (2001 – 2005) Uvedenie Type R v Európe

Vďaka obrovskému úspechu prvej generácie sa druhá generácia začala ponúkať v celej Európe. Čiastočne aj vďaka tomu, že sa začala vyrábať v Spojenom kráľovstve. Nové vozidlo prinieslo úplne nový a dnes už ikonický 2,0-litrový motor DOHC i-VTEC radu „K“, ktorý nanovo definoval možnosti dvojlitrového motora s prirodzeným nasávaním. Okrem toho mal vylepšené brzdy, jemne odstupňovanú šesťstupňovú prevodovku a karosériu, ktorá vo veľkej miere využívala vysokopevnostnú oceľ na zvýšenie torznej statickej tuhosti oproti modelu EK9 o 80 %. Predné zavesenie so zbiehavými vzperami a dvojité lichobežníkové zavesenie s reaktívnym ramenom vzadu, v kombinácii s novým elektrickým posilňovačom riadenia (EPS) a variabilným prevodovým pomerom (VGR) pre veľmi príjemný pocit z riadenia a spätnú väzbu.

Honda Civic Type R EP3

FN2/ FD2 (2007-2011) Type R – dve verzie

Tretia generácia modelu Civic Type R bola jedinečná tým, že európske a japonské modely sa výrazne odlišovali. Európa dostala hatchback na báze FN2, ktorý si zachoval osvedčený 2,0-litrový motor, ale priniesol nový podvozok s palivovou nádržou presunutou pod predné sedadlá s cieľom zlepšiť vnútorný priestor a flexibilitu. Japonským zákazníkom namiesto toho Honda priniesla sedan FD2, ktorý ponúkal ešte sústredenejší zážitok z jazdy vďaka ďalším prvkom, ako sú výkonnejší motor K20A, diferenciál LSD a výkonné brzdy Brembo. Zvýšená hmotnosť sedanu bola zmiernená rozsiahlym použitím konštrukčných lepidiel namiesto zvárania a hliníka v podvozku aj paneloch.

Honda Civic Type R FD2/FN2

FK2 (2015-2017) Uvedenie VTEC Turbo

Keďže sa zmenili očakávania trhu a regulačných orgánov, prechod na turbo preplňovanie bol nevyhnutný. Inžinieri spoločnosti Honda usilovne pracovali na vývoji preplňovaného 2,0-litrového motora K20C1, ktorý ponúka výbušný výkon vďaka sile 310 koní. Na lepšie ovládanie tohto výrazného nárastu výkonu predstavila spoločnosť Honda dvojosové vzperové zavesenie s diferenciálom s obmedzeným preklzom na potlačenie prenosu krútiaceho momentu do riadenia, aké sa používa vo vozidlách s vysokým výkonom a pohonom predných kolies. Civic Type-R 2015 zvládol zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy a bol vybavený prednými kotúčmi s veľkým priemerom (351 mm), ktoré boli súčasťou vysokovýkonného brzdového systému Brembo. Model FK2 sa ukázal ako impozantný základ pre pretekárske vozidlo, ktoré získalo niekoľko titulov TCR Touring Car po celom svete.

Honda Civic Type R FK2

FK8 (2017-2022) Hatchback Ultimate Sports

Verzia FK8, ktorá prišla v roku 2017, bola konečnou evolúciou modelu Civic Type R. Výrazným vývojom verzie FK2 získal nový automobil množstvo nových mechanických prvkov, ako sú adaptívne tlmiče a ďalšie úpravy motora K20C1, ktoré zvýšili výkon na 320 koní. Model do rovnice pridal aj prítlak pre ešte intenzívnejšiu jazdu. Vonkajšia aerodynamika pracovala v súčinnosti s pokročilým, takmer plochým podvozkom, aby aktívne prispievala k negatívnemu vztlaku. Model bol po prvýkrát predstavený aj v Spojených štátoch a región sa stal lídrom v celosvetovom predaji vozidla.

Honda Civic Type R FK8

FL5 (2022-) Ultimate Sports 2.0

Úplne nová generácia vozidla, ktorá príde na trh koncom tohto roka, ďalej rozvíja a zdokonaľuje technológie, ktoré boli vyvinuté v priebehu niekoľkých generácií. Hoci nové technológie a zdokonalená aerodynamika pomohli opäť posunúť latku vyššie, rodokmeň možno jasne vystopovať až ku generácii FD2, pretože jej postupné revízie priniesli vznik najrýchlejšieho, najvýkonnejšieho a najnávykovejšieho modelu Civic Type R, aký bol kedy vyrobený. Civic Type R z roku 2022, ktorý už sa stal držiteľom traťového rekordu v Suzuke, je vhodný spôsob, ako osláviť 30 rokov existencie modelu Type R.

Honda Civic Type R FL5

Zdroj: Honda

Tags: HondaHonda CivicHonda Civic Type RHonda Slovensko
Share20Tweet13Pin5
Previous Post

Test: Ford Explorer – Impozantný obor

Next Post

Budúcnosť značky ŠKODA priblíži štúdia VISION 7S

Related Posts

Pre značku Toyota bol rok 2022 z hľadiska trhového podielu rekordný

Pre značku Toyota bol rok 2022 z hľadiska trhového podielu rekordný

Škoda dodala v roku 2022 globálne 731 300 automobilov

Škoda dodala v roku 2022 globálne 731 300 automobilov

Hyundai predal v roku 2022 vyše 3,94 milióna vozidiel

Hyundai predal v roku 2022 vyše 3,94 milióna vozidiel

CUPRA Formentor VZ5

CUPRA Formentor a emocionálne srdce verzie VZ5

Rok 2022 na autoinak.sk

Rok 2022 na autoinak.sk

Ford podporuje Svetielko nádeje

Ford podporuje Svetielko nádeje

  • Trending
  • Comments
  • Latest
Test Nissan Townstar 2022

Test: Nissan Townstar – Ideál pre rodinu i na prácu

Test Jeep Compass Hybrid 2022

Test: Jeep Compass – Prispôsobil sa dobe

Test Citroen C5 X 2022

Test: Citroën C5 X – Návrat ku koreňom

Test Citroën ë-Berlingo 2022

Test: Citroën ë-Berlingo – Koncepčná premena

Test Hyundai Santa Fe PHEV 2022

Test: Hyundai Santa Fe Plug-in – Sofistikovaný multitalent

Nová MAZDA CX-90

Nová MAZDA CX-90

Renault pracuje na novom modeli Espace

Renault pracuje na novom modeli Espace

Test Opel Astra 2023

Test: Opel Astra – Tradícia pokračuje

Volvo C40 Recharge

Elektrické modely Volvo C40 a XC 40 Recharge dostali pohon zadných kolies, dlhší dojazd a rýchlejšie nabíjanie

Slovenským autom roka 2023 je nová Honda Civic

Slovenským autom roka 2023 je nová Honda Civic



  • Kontakt
  • Zásady ochrany osobných údajov

© 2019 All Rights Reserved. PH Media s.r.o. Autoinak.sk
Powered by GBD Creative Studio.

  • Login
No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt

© 2019 All Rights Reserved. PH Media s.r.o. Autoinak.sk
Powered by GBD Creative Studio.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Táto webová stránka používa cookies. Pokračovaním v používaní tejto webovej stránky dávate súhlas s používaním súborov cookie. Navštívte našeCookies a Pravidlá ochrany osobných údajov .
Súbory cookie: Ukladáme z vášho zariadenia údaje, ktoré nie sú citlivé, a získavame k nim prístup (napríklad súbory cookie alebo jedinečný identifikátor zariadenia). Okrem toho tiež spracúvame osobné údaje, ako sú IP adresy a identifikátory cookie, aby sme mohli spracúvať údaje, napríklad zobrazovať prispôsobené reklamy, merať preferencie našich návštevníkov atď. Svoje preferencie môžete kedykoľvek zmeniť v našich pravidlách ochrany súkromia na tomto webe.
Prijať cookies
Prečítať viac
Nastavenie cookies
Okno s nastavením cookie
Okno s nastavením cookie

Nastavenie súkromia

Rozhodnite sa, ktoré cookies chcete povoliť. Toto nastavenie môžete kedykoľvek zmeniť. Môže sa ale stať, že niektoré funkcie už nebudú dostupné. Pre informácie o zmazanie cookies, sa obráťte na nápovedu vášho prehliadača.

Pomocou posuvníka môžete povoliť alebo zakázať rôzne typy cookies:

  • Zablokovať všetko
  • Základná
  • Funkcionality
  • Analytics
  • Reklamná

Táto stránka bude

Táto stránka nebude

  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
  • Pamätajte si svoje prihlasovacie údaje
  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
Uložiť a zatvoriť