V kuloároch sa už dlhšiu dobu špekulovalo o ďalšej generácii tohto obľúbeného japonského kompaktu. Dočkali sme sa, oficiálna premiéra nového modelu Honda Civic bude už o pár dní v Paríži. Ako to už v týchto prípadoch býva, fotky a základné informácie o novinke vyplávali na povrch už pred samotnou premiérou.
Po predkrme v podobe verzie pre americký trh už niečo vieme aj o pre nás zaujímavejšej, európskej verzii. Aj Civic číslo 10 bude dizajnovo veľmi výrazný zástupca v triede kompaktov. Na druhej strane, „nešokuje“ tak výrazným dizajnom, ako tomu bolo napríklad pri „ufoidnej“ ôsmej generácii.
Dôležitejšie je to, že nový CIVIC sa celkovými proporciami radí medzi najväčších, a teda aj najpriestrannejších, zástupcov vo svojej triede. Priestoru a cestovnému pohodliu padli za obeť dokonca i originálne kúzelné sedačky, ktoré už nový model neponúka. Zážitok z jazdy pravdepodobne ešte viac umocní nezávislé zavesenie všetkých štyroch kolies, ku ktorému sa Civic po rokoch vracia. Z ponuky motorov sa podľa očakávania úplne vytratili atmosférické motorizácie.
V duchu dnešnej doby ich nahrádzajú prepĺňané agregáty menšieho objemu. Podobne ako u mnohých konkurentov, aj tu bude základnou pohonnou jednotkou maloobjemový zážihový trojvalec s prepĺňaním 1,0 VTEC a výkonom 130 koní. Ten dopĺňa nový štvorvalec 1,5 VTEC Turbo (182 koní). Ponuku kompletizuje osvedčený a úsporný turbodiesel 1,6 i-DTEC (120 koní).
Nový model aktuálne štartuje svoj predaj, zatiaľ však len na americkom trhu. Tu sa v ponuke prvýkrátobjavuje aj s karosériou typu hatchback. Spustenie predaja európskej špecifikácie je naplánované na začiatok budúceho roka. Zatiaľ nie je jasné, či sa na starom kontinente okrem tradičného hatchbacku objavia aj ostatné karosárske verzie.