Francúzky Renault sa nikdy nebám experimentovať a do automobilovej histórie sa zapísal mnohými inovatívnymi riešeniami. Silnú tradíciu majú pri tejto značke aj modely Coupé.
Renault 15 Coupé a Renault 17 Coupé vydláždili v 70-tych rokoch cestu pre nový modelový rad Fuego. Atraktívne kupé bolo postavené na podvozku Renaultu 18. Porušenie tradície pomenovávať modely Renault číslami, zvýraznilo medzinárodný charakter aj dynamiku modelu Fuego.
Dizajn auta zvýrazňoval rýchlosť. Široké dvere uľahčili vstup na zadné sedadlá. Oficiálny debut nového modelu Fuego sa uskutočnil v marci 1980 na salóne v Ženeve. Z technického hľadiska bolo Fuego až po B stĺpik takmer totožné s karosériou modelu Renault 18. Výrazne zmeny ale priniesla zadná časť karosérie.
Napriek športovej línii nebola štvormiestna karoséria Fuego ukrátená o praktickosť. Veľké panoramatické zadné sklo uľahčilo nakladanie väčších predmetov, a zadné sedadlá boli sklápateľné. Objem kufra – 375 litrov sa v tých časoch nelíšil od štandardov v automobiloch označovaných ako rodinné kompakty.
Vo vnútri boli k dispozícii anatomické predné sedadlá inšpirované svetom stíhačiek. Za príplatok mali vodiči k dispozícii aj otáčkomer. Najvyššia výbava modelu Fuego poskytovala naviac elektrické okná, čalúnenie s velúrom, posilňovač riadenia a zelené tónované okná.
Prvý automobil s diaľkovým ovládaním centrálného zamykania
Najdrahšia verzia Fuego GTX sa zapísala do histórie, ako prvý sériovo vyrábaný automobil s diaľkovým ovládaním centrálneho zamykania. Kľúč vysielal infračervený signál, ktorý slúžil na odomknutie auta na diaľku. Na danú dobu to bola špičková technológia.
Model Fuego sa mal stať vozidlom pre všetkých zákazníkov bez ohľadu na to, aký mali rozpočet. Z tohto dôvodu sortiment zahŕňal základnú verziu TL, ako aj model Turbo, verzie GTL, TS, GTS, TX, GTX. K dispozícii bola aj turbo verzia s naftovým motorom. Objem motora sa pohyboval od 1400 do 2000 cm3.
Iba v Európe bola ponúknutá verzia Fuego Turbodiesel s motorom s kapacitou 2068 cm3 a výkonom 88 koní. Výkon prvého turbo dieselového kupé bol vynikajúci. Maximálna rýchlosť bola 177 km / h, zrýchlenie 0 – 100 km/h za 13,2 s, spotreba v priemere asi 8 litrov nafty na 100 km. Renault Fuego Turbodiesel bol do jari 1983 najrýchlejším dieselovým automobilom na svete. Mimo Francúzska bolo auto populárne napríklad aj v Belgicku a Taliansku. S uvedením modelu 25 (v roku 1984) bolo doplnkové vybavenie Fuego okrem iného vylepšené inovatívnym ovládaním zvuku na volante, elektrickým nastavovaním zrkadiel a palubným počítačom.
Verzia GTS bola najväčšou spomedzi 226 000 vyrobených modelov Fuego počas piatich rokov. V roku 1997 predstavil Renault Megane Coupé, auto, ktoré možno považovať za nástupcu Fuego.
Zdroj: Renault