Najväčšia ruská automobilka sa v posledných rokoch tešila čoraz väčšej popularite aj na našom trhu. Rusi napríklad len v roku 2019 oficiálne predali 1023 nových automobilov s plachetnicou v znaku. Pod úspech značky Lada sa podpísali predovšetkým moderný modelový rad Vesta, ako aj nestarnúca legenda Lada 4×4, historický známa ako Niva.
Značka Lada patrí v súčasnosti pod krídla skupiny Renault Group. Predovšetkým z dôsledku neustále rastúceho tlaku na flotilové emisie jednotlivých automobiliek sa Lada nateraz z EÚ rozhodla stiahnuť. Oficiálny import nových vozidiel značky Lada na Slovensku dňom 01.06.2019 skončil. Aktuálne ešte stále prebieha dopredaj skladových vozidiel Lada Vesta Sedan, SW a SW Cross za veľmi výhodné ceny.
Nové emisné štandardy počítajú so znížením flotilových emisií CO2 na úroveň 95 g/km. Tieto emisné nariadenie viedli zástupcov značky k pomerne radikálnemu kroku a to ukončiť dovoz vozidiel do krajín EÚ. Obdobné problémy majú aj konkurenčné automobilky. Tie sa snažia vzniknutý problém riešiť doplnením portfólia o elektromobily a hybridné modely. Problémom je, že Lada v súčasnosti zatiaľ žiadne takéto vozidlo v ponuke nemá. Akékoľvek rozšírenie ponuky si v tomto smere vyžaduje čas, ktorého je do zavedenia štandardov ostalo veľmi málo. V budúcnosti sa ako logické riešenie javí využitie komponentov materskej skupiny Renault, ktorá má s vozidlami na elektrický pohon už veľmi bohaté skúsenosti. Na konkrétne kroky si v tomto smere ale budeme musieť počkať.
Na Slovensku pôsobilo v roku 2019 viac ako 20 autorizovaných zastúpení zaoberajúcich sa predajom a servisom automobilov značky Lada. Medzi najväčšie a najmodernejšie patrí v tomto smere Lada Žilina, patriaca pod krídla skupiny AUTOPROFIT GROUP.
Ako hovorí Viliam Kocúrek – riaditeľ spoločnosti AUTOPROFIT GROUP: „Pobočka Lada Žilina dostala oficiálne stanovisko od výrobcu AVTOVAZ dňa 29.10.2019, v ktorom sa potvrdilo, že dňom 01.06.2019 končí s dodávaním akýchkoľvek modelov značky Lada do krajín EÚ. Prispôsobenie súčasného portfólia by pre značku predstavovalo vysoké dodatočné náklady, ktoré by v konečnom dôsledku boli z pohľadu predajov v krajinách EÚ stratové.“
Čo to znamená pre súčasných majiteľov vozidiel?
Lada vo svojom stanovisku tiež uviedla, že jej odchod súvisí len s importom nových vozidiel a bude aj naďalej ponúkať servisné služby k už zakúpeným vozidlám. Súčasný importér značky Lada na Slovensku – SlovLADA, spol. s r.o. je zaviazaný poskytovať najbližších 10 rokov podporu servisu, plnenia garancií či zabezpečenie náhradných dielov. Preto sa zákazníci nemusia obávať prepadnutia záruky alebo problémov so servisnou podporou. Servisné služby budú naďalej ponúkané aj za spoločnosť AUTOPROFIT GROUP – Lada Žilina.
Priaznivci značky smútiť nemusia!
Lada Žilina bude v predaji vozidiel značky pokračovať aj naďalej. Pôjde o registrované nové vozidlá priamo od výrobcu AVTOVAZ z Ruska. Ponúkané portfólio modelov sa dokonca rozšíri o zaujímavé novinky. K súčasným stáliciam ako je 4×4 (Niva) a Vesta pribudnú modelové rady Granta, Largus a Xray (s možnosťou realizácie predobjednávok v druhom kvartály roku 2020) . Začiatkom druhého kvartálu tohto roka očakávame naskladnenie takmer celého portfólia modelov, ktoré sa predávajú v Rusku.
Aká bude cena vozidiel?
Spoločnosť AUTOPROFIT GROUP pracuje na tom, aby sa predajné ceny vozidiel výrazne nenavýšili a zostali porovnateľné so súčasným stavom!
Nová Lada 4×4 BRONTO už čoskoro… Zaujímavosťou je, že oficiálna výroba Lada 4×4 BRONTO vo fabrike AVTOVAZ je pozastavená z dôvodu skončenia typového schválenia a predpoklad opätovného spustenia výroby je odhadovaný na máj roku 2020. Viac informácií o tomto modely Vám preto prinesieme čoskoro.
Zdroj: Lada Žilina