Autoinak.sk
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
Autoinak.sk
No Result
View All Result
Home Redakčné testy

Najväčším lákadlom Renault Sport Tour v Auto Market Žilina bol nový Megane R.S.

od Peter Hlačik
3. septembra 2018
v Redakčné testy
100
A A
0
25
SHARES
2.5k
VIEWS
Zdieľaj na FacebookuZdieľaj na Twitteri

Francúzska automobilka Renault aj v tomto roku usporadúva atraktívnu roadshow s názvom Renault Sport Tour. Ako už prezrádza samotný názov podujatia, zákazníci ale aj fanúšikovia značky majú možnosť na tomto podujatí na vlastnej koži okúsiť zážitok a emócie modelov značky Renault. Tieto modely boli vyvinuté a postavené v spolupráci s divíziou Renault Sport, do ktorej okrem iného spadá aj tím Renault účinkujúci v F1!

Najväčšou civilnou novinkou z dielne Renault Sport je v posledných týždňoch bezpochyby najnovšia generácia modelu Megane RS, ktorá je už v predaji aj na našom trhu. My sme s radosťou prijali pozvanie žilinského zastúpenia značky Renault a zúčastnili sa na tomto unikátnom podujatí. Tohtoročná „kolóna“ testovacích áut pozostávala, až na jednu výnimku, výhradne z modelového radu Megane.

Spomínanou výnimkou je nový model Renault Twingo GT. Twingo v základnom prevedení si každý z nás vybaví ako milé a malé mestské autíčko, za ktorého volantom vídať najčastejšie ženy. Pritom veľmi zaujímavá je už základná koncepcia tohto modelu. Twingo má na dnešnú dobu netradičný pohon zadných kolies a dokonca aj samotný motor je umiestnený nad zadnou nápravou! Toto riešenie je okrem iného zárukou špičkovej manévrovateľnosti. Predné kolesá je možné vytočiť takmer až v pravom uhle, vďaka čomu sa Twingo otočí na minimálnom priestore.

[photo]28315[photo]

Technický základ a koncepcia pohonu môže zároveň pri troche fantázie poslúžiť ako zaujímavý základ aj pre ostrejšiu verziu. Uzdu spomínanej fantázie popustila práve divízia Renault Sport. A tak sa zrodilo Twingo GT. To možno definovať ako malé a zároveň brutálne auto. Nakoniec pozornosť púta už zovňajškom. Predovšetkým dvojicou výrazných výfukových koncoviek v zadnej časti. Výkon motora dosahuje skutočne postačujúcich 110 koní. A vďaka manuálnej prevodovke šlo z môjho pohľadu pri Twingo GT zároveň o vozidlo s najväčšou porciou nefalšovaných emócii na tohtoročnej RS Tour.

Ostatní traja členovia patrili svorne do rodiny Renault Megane. Praktické kombi Renault Megane Grandtour sa pýšilo sa výbavovým stupňom GT Line. Práve tento Megane je dôkazom, že aj rodinne orientované kombi môže vďaka optickému paketu, zadnému dizúzoru, či 17 palcovým kolesám vyzerať štýlovo i športovo.

[photo]28312[photo]

Ešte o pomyselný stupienok emócii najviac pridáva Renault Megane GT. V tomto prípade dopĺňa atraktívny zovňajšok aj výkonný motor pod prednou kapotou. Megane GT poháňa benzínový prepĺňaný 4-valec o objeme 1,6 litra a s výkonom až 205 koní. V tomto prípade sme mali skúsenosť so zaujímavou alternatívou, alebo ak chcete medzičlánkom rodiny, ktorý ideálne zapĺňa vzniknutú medzeru medzi „obyčajným“ modelom Megane a špičkovou verziou Megane R.S. Výhodou je, že verziu GT si je možné zadovážiť aj s karosériou typu kombi. A pozor, už aj verzia GT disponuje funkciou 4Control, teda automatickým natáčaním všetkých kolies.

Nakoniec si nechávame pomyselnú čerešničku na torte. Hádate správne, ide o najnovšiu evolúciu nekorunovaného kráľa v kategórii Hot Hatch, ktorým Renault Megane R.S. pre mnohých z nás určite je. Nový model prichádza hneď s niekoľkými zásadnými inováciami. Po prvý krát je R.S. k dispozícii s praktickou 5-dverovou karosériou. Aj v tomto prípade predstavuje zásadnú novinku riadenie všetkých štyroch kolies 4Control. Pri ostrom tempe si je potrebné na správanie sa nového R.S. určitý čas zvykať. Ak sa však s vozidlom a 4Control zžijete, objavíte doslova novú dimenziu zábavy spoza volantu.

[photo]28313[photo]

V nemalej miere tomu napomáha aj to pravé srdce. Nový Megane R.S. poháňa rovnaký motor, aký má pod kapotou aj znovuzrodená limitovaná edícia modelu Alpine A110! V praxi ide o prepĺňaný benzínový 4-valec o objeme 1,8 litra. Jeho maximálny výkon dosahuje až 280 koní, čo je ešte o 5 koní viac, ako ponúkala ortodoxná verzia Trophy 275 pri minulej generácii. Udivujúca je aj sloboda, akú Renault dáva svojim zákazníkom pri výbere modelu Megane R.S.. K dispozícii je po novom okrem 6-st manuálnej prevodovky aj dvojspojkový automat EDC so 6-stupňami, čo bol aj prípad nášho vozidla.

Nie že by automat radil zle, ale som presvedčený o tom, že každý kto má šoférovanie v krvi a chce zažívať ešte väčšiu porciou emócii, v tomto prípade ostane verný verzii s tradičnou manuálnou prevodovkou. Samozrejme, aj v tomto prípade sa neskôr dočkáme príchodu vrcholnej verzie Renault Megane R.S. Trophy, ktorej výkon bude dosahovať až magických 300 koní.

Viac informácii o všetkých spomenutých modeloch sa dozviete u autorizovaného predajcu vozidiel značky Renault v našom regióne, spoločnosti AUTO MARKET, s.r.o. na Košickej ulici, kde na vás už čakajú i ďalšie modely značky Renault.

Share10Tweet6Send

Mohlo by vás zaujímať

Test Peugeot 2008 2025
Redakčné testy

Test: Peugeot 2008 – Modernizovaná štýlovka s veľkými ambíciami

17. júna 2025
2.5k
Test Kia Sorento 2025
Redakčné testy

Test: Kia Sorento – Uspokojí aj náročnejších

11. júna 2025
2.5k
Test Citroën C4 2025
Redakčné testy

Test: Citroën C4 – Facelift mu pristane

5. júna 2025
2.5k
Next Post

Showroomová novinka - Peugeot Rifter

Škoda 1000 MBG – Zaujímavá rarita z Mladej Boleslavi

Škoda 1000 MBG - Zaujímavá rarita z Mladej Boleslavi

Honda Civic 1,6 i-DTEC - „Netradičná“ kombinácia prekvapila

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie články

  • Nová Toyota Corolla Cross

    Nová Toyota Corolla Cross

    34 shares
    Share 14 Tweet 9
  • Test MG 3 Hybrid – Zážitok z techniky

    30 shares
    Share 12 Tweet 8
  • Test: Peugeot Rifter Long – Štýlovo prakticky

    28 shares
    Share 11 Tweet 7
  • Test: Range Rover Sport – Noblesný perfekcionista

    29 shares
    Share 12 Tweet 7
  • Test: Mercedes-Benz CLE kabriolet – Keď život chutí

    26 shares
    Share 10 Tweet 7
  • Auto inak – moderný automobilový magazín
  • Auto inak – moderný automobilový magazín
  • Články
  • Kontakt
  • Zásady ochrany osobných údajov

© 2023 Autoinak.sk - Novinky zo sveta automoto. All Rights Reserved. – Powered by Eshop od GBD Creative Studio

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt

© 2023 Autoinak.sk - Novinky zo sveta automoto. All Rights Reserved. – Powered by Eshop od GBD Creative Studio

Súbory cookie: Ukladáme z vášho zariadenia údaje, ktoré nie sú citlivé, a získavame k nim prístup (napríklad súbory cookie alebo jedinečný identifikátor zariadenia). Okrem toho tiež spracúvame osobné údaje, ako sú IP adresy a identifikátory cookie, aby sme mohli spracúvať údaje, napríklad zobrazovať prispôsobené reklamy, merať preferencie našich návštevníkov atď. Svoje preferencie môžete kedykoľvek zmeniť v našich pravidlách ochrany súkromia na tomto webe.
Prijať cookies
Prečítať viac
Nastavenie cookies
Okno s nastavením cookie
Okno s nastavením cookie

Nastavenie súkromia

Rozhodnite sa, ktoré cookies chcete povoliť. Toto nastavenie môžete kedykoľvek zmeniť. Môže sa ale stať, že niektoré funkcie už nebudú dostupné. Pre informácie o zmazanie cookies, sa obráťte na nápovedu vášho prehliadača.

Pomocou posuvníka môžete povoliť alebo zakázať rôzne typy cookies:

  • Zablokovať všetko
  • Základná
  • Funkcionality
  • Analytics
  • Reklamná

Táto stránka bude

Táto stránka nebude

  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
  • Pamätajte si svoje prihlasovacie údaje
  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
Uložiť a zatvoriť